Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torstia ihanat syysmammat04!

12.10.2006 |

Teitä on ollut ikävä. Ajatuksissa olen teitä kantanut, vaikka elo on pitänyt melko kaukana tietomakoneesta.

Nopsasti omaa napaa: Meillä eletään normaalin lapsiperheen yöelämää! =) Useasti viikossa nukutaan läpi yön ja muutamana yönä Nöösä saattaa herätä kerran tai kaksi. Eli normaalia on. Enpä olisi uskonut, että riisitön ja maissiton eli täysin viljaton elo voi tuoda mukanaan tällaisen luksuksen. Kunpa maissin ja riisin olisi jo aiemmin tajuttu jättää pois, ettei olisi tarvinnut kahta vuotta valvoa ja oman jaksamisen hiipua lähelle nolla tasoa. No, harvoinpa riisi ja maissi tekee oiretta. Miinus puoli on tässä kaikessa se, että pieni on sämpylöihin tottunut. Onneksi nyt alkaa jo sujua, vaikka iltapalan keksiminen onkin välillä mielenkiintoinen operaatio. Iloinen olen myös siitä, että Nöösän masu toimii uskomattoman hyvin, vaikka kuitua ei olekaan nimeksikään asti. Voisi sanoa, että paremmin kuin koskaan siis sujuu meillä tällä hetkellä, jos ei hurjaa uhmaa oteta lukuun. =D

Lilalle paljon voimia ja jaksua ja vertaistukea. Toivon pikkuinen siemen pysyköön kuitenkin mielessäsi, vaikka nyt näyttääkin niin kurjalta. Äidillesi paranemista ja voimia syöpätaistoon.

Enkelille supistelemattomuutta ja armoa itseäsi kohtaan äitinä. Haleja.

iltarukouksemme: laulan miehen kanssa (myös Nöösä laulaa) rukouksen ¿Sylihisi Jeesus rakas, nukkua mun taasen suo, enkelisi kaitsijaksi käske vuoteheni luo, aa-aa-aa-aa-aa-aa-men.¿

Frodolle jaksua uhmaisen esikoisen ja vauvan kanssa.

Ayapin kanssa iloitsen. Jaksua.

Kukkuun kanssakin iloitsen. haleja.

Hups, tuota kelloa. Täytyy rientää ja lähteä kohta töihin rakentamaan takkahuoneeseen Silon pyhäkköä, jonne matkaamme tänään päiväkerholaisten kanssa. Jaksua kaikille ja smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat sellaiset,ei supistellut yöllä! :) Ja vatsatauti on hellittänyt, ihanaa! Eilen lepäilin koko päivän ja mies kävi vielä illalla Nekun kanssa liikenteessä. Nyt on töihin lähdössä ja mä päätin, että tänään ja huomenna jätän puiston väliin ja yritän lepäillä. Sumuiselta ilma näyttääkin, tänään siis askarrellaan. Hulluksi varmaan tuun sisällä, mutta vielä hullumpaa lähteä nyt puistoon, jossa joudun 2 tuntia Nean perässä juoksemaan..

Mimmuli, ihanaa kuulla teistä ja paremmista öistä! :) Riisi voikin olla vatsaa kovettavaa ja maissillakin voi olla sama vaikutus, ainakin Nean kohdalla molemmat. Toivottavasti löytyy aineksia iltapalaan.

Ramika, tervetuloa meillekin suorittamaan pyykkihuoltoa milloin vaan! Pesin viimeisen koneellisen vauvapyykkiä, ne odottaa silittäjäänsä! :)

Ynis ja Kerppu, tsemppiä tutittomuuteen. Mä en vielä ees yritä, kun Nea nukkuu nyt niin hyvin!

Iltarukous: Tule Jeesus lapses luo, armos siunaukses suo. Tuo pientä horjuvaa, ohjaa tietä oikeaa. Ja sitten rukoillaan omin sanoin rakkaiden ihmisten puolesta ja mitä asioita nyt onkaan mielessä. Nea rukoilee yleensä itse monien ihmisten puolesta ja on tosi suloinen! Olenkin unohtanut kertoa... Kerran Nea sanoi keskellä päivää, et rukoillaan. Kysyin, että mitä rukoiltais ja sanoin, et rukoilepa itse. Nea laitto kädet ristiin ja sanoi:" Kiitos Jeesus, mummi paranee" . Mun sydäntä riipaisi pienen luottavainen rukous, kun anopillahan oli ne nesteet ja tummentumat keuhkoissa ja syöpää epäiltiin, eikä kovin toiveikkaalta näyttänyt- Nea rukoili sitten joka päivä mummin puolesta. Tulokset ovat nyt sitten tulleet ja ei syöpää!! Ei mitään vikaa missään, kaikki arvot kunnossa, vaikka niissäkin oli häikkää!!! Nean rukouksiin vastattiin! :)

Kukkuu, ihanaa että elämä rauhottui maidottomuuden myötä, vaikka kurjaa jos allergiaa..

Ayap, onnittelut jädestä! :)

Lila, voimia! Ymmärrän, et rasittavaa kun tyttö ei nuku ja sit on väsynyt.. Kunpa Rosalle löytyis syömistä. Vinkki, allergialääkäri suositteli Nekulle sillon tekee sosetta jostain säilykkeestä esim. päärynä ja sit vielä kuumentamaan ja pakastamaan, pitäis olla sen jälkeen aiva vähän allergeeneja enää!

Hulluilla päivillä ois kiva mennä käymään, vaikka ahdistunkin tungoksessa (ymmärrän sua TP!), mutta eipä taida nyt olla sinne asiaa, kun pitää ottaa rauhallisesti.. Mies osti eilen niitä Iittalan laseja Anttilan keskusvarastomyynnistä kun oli tarjouksessa. Söin äsken aamupalaks ihanaa pannaria, jota tein eilen. Siihen tuli paljon rasvaa, sokeria ja vanilliinisokeria..uusi ohje oli ja oli kyl herkullista!

Nea hereillä, on mentävä! Voimia ja iloa jokaiselle!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv34+5

Vierailija
2/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip mimmuli, kiva kuulla teistä, töistänne ja öistänne. Samaan syssyyn pikakysymys, mitenköhän on, millä todennäköisyydellä algeriat jää maitoon?

Mun pitäis selviytyä koko köörin kanssa eskarikeikalle. Kaunokainen nukkuu vielä, kun valvoi yöllä nuhaansa.

Iltarukouksia osui eilen silmään Pyhäkoululehdestä, joka tulee työsuhde-etuna kotiin. Me rukoillaan: Hyvää yötä Jeesus myötä kiitos tästä päivästä, aina kun muistetaan. Tää oli minusta hauska: Päivän touhut taakse jää, minua jo väsyttää. Kiitos, että nukkumaan peiton alle mennä saan. Hyvää yötä Jumala! Siunaa meitä kaikkia.

Samanlaisia muistoja nimittäin mulla kuin jollain muullakin. Jos unohtaa jonkun nimen, Jumala rankaisee ja unohtaa myös sen ihmisen. Samoin Isä meidän -rukousta luin/luen kuin suoritusta. Jos se unohtuu, tapahtuu kauheita.

Näissä teemoissa painiskelin myös taloasian kanssa, mitkö sanat olen unohtanut? Kenelle tein väärin huomaamattani, että meitä rankaistaan homeella? Kuinkahan paljon Jumala suuttuu, kun olen salaa vihainen Hänelle, että meille kävi näin.

Jepjep. Jobin kirjassa sanottiin, että pieni on ihminen ja pienet ovat hänen tekonsa Luojan silmissä. Ihmiselle ihminen tekee pahaa syntiä tehdessään.

Ajattelin, että yritän uskoa ja välittää lapsillenikin ajatuksen, että Jumala ei anna luunappia jos senat menee rukoillessa sakasin.

Saarnaa,

Kukkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ni,viikkispinosta lähtien kaikki luettu!

Mitä jäi mieleen?

- Lilan Rosan pulloon siirtyminen: Onnea omasta ruokavaliostasi siis!!!!!

- Ayapin Väkkärän jäätelön syönti: IHANAA!!!!! Myös Sassan herkkua :)

- Enkelin sisäiset taistelut tekemisten-huilaamisen välillä: LEPÄÄ!!!!

- Kukkuun home- ja algeeria-pohdinnat: Iso hali, toivon todella että jäis tuohon maitoon. Todennäköisyys? Ei kauheen suuri, valitettavasti... Ainakin näin näppituntumalta. Pidäthän silmällä nuhaa, ettei jää päälle. Nimimerkillä Ystäväni lapset lähes aina nuhassa, nyt löytyi heiltä kosteusvaurio. En halua maalata piruja seinille, peukkuja pidän teidän tilanteen helpotukseksi.

- Öttiksen mukavasti sujuva arki: Tosi kiva että teillä menee kivasti! Ihanaa että Venla on tyytyväinen vauva! Nimimerkillä Jos tietäisin tuollaisen vauvan saavani niin voisin ehkä uskaltaa vielä...

Anteeksi vaan ketkä unohdin...

Mua välillä ihan naurattaa kun kirjoitan, mietin mitä esim. Kukkuu, kirjoitus-mestari, mahtaa pohtia kirjoitus-tavastani ja käyttämistäni kamalista sanoista yms ;-) Nimimerkillä Äidinkielen kielioppi ei-ihan-enää-hallussa,hih...

Joo, Tuttiritari siis kävi haukkaamassa Sassan tutista palasen toissailtana. Sassa heitti risan tutin sitten takapihan rappusille josta se sitten eilen lähti Tuttiritarin matkaan... Ekana iltana neiti tuumasi vaan että Ei oo mulla tuttia, ja alkoi nukkumaan! Eilen illalla yritti vanhasta tottumuksesta etsiä tuttinauhaa yökkäristään, muisti sitten itekin,sanoi " Hupsis" ja meni nukkumaan!!!! Ihan hassua!

Aika tais olla kypsä. Rupes menee siihen että aina kotona vinku tutin perään,olis ollu illat tutti suussa vaan...

Nyt tuli häiriköt,täytyy lopettaa!

Kerppu

Vierailija
4/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PArempi yö täällä,typykkä nukahti illalla heti ja aamulla seiskan jälkeen vaan pikkusen nyyhkytti ku isi kävi peittelemässä.Heräs sitten 8jälkee :-) Minäkin nukuin melkosen hyvin,nyt on se nukutun yön vasymys :-/

Aamulla oli kiire,pojan tarha meni teatterii kirjastolle.VEin pojan sinne suoraa ja siitä sitten kauppaan..Hyvä puoli käydä ilman aamupalaa kaupassa ni on niin huono-olo nälästä et ei tee oikein mitäämieli!

Enkeli:Hyvä että tauti ohi ja ihanaa että anoppi on terve!Voi ku meil olis auto ni piipahettas teiän seurana!

Lilalle hali,ymmärrän imetyskaipuun!Vaikka imetin typyä kauemmin ku poikaa ni typynlopetus oli vaikeempi koska se ei ollu mun valinta.

Mimmuli:Ihana kuulla parempia kuulumisia teiltä!

Vaikka typylläon vaan niitä" perus" !allergioita ni silti maissi ei käy..kumma!

Kukkuulle jaksua,hali ja kiitos aamu saarnasta!Annoit paljon ajattelemista kun on tämä omaelämä taas niin hirveen hankalaa ja ajatuksissa pyörii et miks aina meillä???!!!

Onpas Sassa reipas :-)

Olen tutti jutut aatellu et eka totutaa omaa huoneesee ja aamu vellittömyyteen,sitten pullot pois ja sitte joskus tutti,ei sitä enää kysele ku unille...

Siisvoomaan mars!EImennä puistoo ku se aukee vast yheltä,ei huvita ku ei ole leluja siellä...

jatu

Vierailija
5/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8567158&p=2&mpage=3&tmode…

Mulla on ihana matkalaukku mukana töissä:) Hih, kävin aamulla hakemassa hulluilta päiviltä. Kulkee neljällä pyörällä suunnilleen itsestään:) Mukaan tuli myös goret esikoiselle ja mulle.

Mies on kaameassa flunssassa. Onneksi ei saatu hotellia täksi viikonlopuksi! Puolet päiväkodin henkilökunnastakin on flunssassa. Anoppi lupasi hakea lapset tänään, niin käyn itse kaupassa kotimatkalla. Jääkaappi on aika tyhjänä.

Jatkan pinon lukua, kun innoissaan piti kirjuuttaa ensin:)

T: Ynis

Vierailija
6/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko ohjeen, pliis?

Vierailija
7/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa odotellessa (mies kävi kaupassa: ranskalaisia ja kalapuikkoja uunissa).

Niin Lilalle. Imetyksen lopettaminen noin väkipakolla kuullostaa todella kurjalta. Pai pai äitiä. Kannusta sitten minua Lila kun pääsen joskus pesemään vaatteita homepölyistä. Vielä ei kannata.

Kerpulle kiitos, hivelivät itsetuntoa sanasi. Ajattelen muista kirjoittajina, että kaikki täällä ovat kehittyneet kovasti palsta-aikana kirjoittamisessaan. Minä mukaan lukien, palaute on niin nopeaa ja sitä saa, toisin kuin muualla. Kieliopista viis, kunhan asia kiinnostaa ja siitä saa selvän.

Kukkuu

Vierailija
8/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkiwokki muaki kiinnostas..

Sitten seliseli omia kirjoituksia...Tuosta saa varmaan sen kuvan että typyn yöt on nyt suurin ogelma ja valitan pienestä!Uskon kyllä että typyn yöt tasaantuu ku oppii omaa huoneeseen..Ne " miksi aina meillä" ajatukset syntyy suuremmista ongelmista..en nyt jaksa niitä täällä ruotia enempää..

Kohta jos sais typysykän unille ja jatkas siivousta..

jatu

Vierailija
9/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nuudeleista lisukkeena ja esim. wokkiruoassa... En kyl enää! Ystävän kanssa kerran tuli puhetta et paljonkohan niissä on rasvaa kun hän oli nähny jonkun paketin jossa vain 1%. Tänään sit luin tuoteselostetta... SIIS YÖK!!! Noissa joita mä käytän on 21% RASVAA!!!!!!! Oksetus... Siis olen vaan ajatellut että niissä noin saman verran kuin esim. riisissä........

Mut pistänpä kuitenki mun wokki-ohjeen tähän:

1 pkt riistakäristystä (saksanhirvi,tms) pakasteesta (n. 300g)

1 pss wokki-vihanneksia (tykkään eniten Thai-)

2 pss nuudeleita

Käristele lihat,lisää kasvikset joukkoon. Anna kypsyä.

Keitä nuudelit erikseen.

Kun lihat ja kasvikset kypsiä,lisää sekaan nuudelit ja mausta.

Olen käyttäny wok-maustetta,soijakastiketta, pippuria.

Helppo, nopea ja vaihtelua!!!

Nyt ipanoilla menee ihan överiksi...

Palataan,

Kerppu

P.s Tikru, onko sulla kokemusta Oulun lääkäreistä vielä? Serkun kaveri olis tiedoista kiitollinen...

Vierailija
10/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sanavalintani mutta näin huusi 2-vuotiaani tuossa vieressä. Jep jep ja äiti on ylpeä. Mistä lie oppinut:) No tuota sanaa harvemmin käytän, v sana on enemmänkin käytössä. Valitettavasti. Yks aamu piti miehelle sanoa rakentavasti jostain asiasta ja sanoin kuinka mua veeituttaa joku asia. Pian Onni huutaa ja nauraa: äiti on veeituttaa! Oltiin kuolla nauruun joten eihän siitä loppua sitten tullutkaan. Voi voi. Ja tosiaan ei mitään aihetta ylpeilyyn.

Kerppu, ei ole kokemusta lääkäreistä vielä. Pitäs varmaan sanoa että onneksi:)

Mimmuli. Aivan mahtava kuulla, että yöt on teillä nyt normaaleja lapsiperheen öitä!!! Tosiaan, riisi ja maissihan voivat kovettaa. Varmasti hankala nyt keksiä iltapalaa mutta jospa sitä jotain. On kerrassaan mahtavaa, että teillä nukutaan.

Oltiin kylässä vähän kauempana tänään. Hyvin meni vaikka Onni heräs 5.50 tänään. Alkoi raivota hulluna mutta kun annoin uuden pehmolelun normaalien unilelujen sijasta, rauhoittui tunniksi. En tiedä nukkuiko ollenkaan. Suurimman osan ajasta kuului kovaa puhetta vaan.

Nyt on naatti olo. Lyhyehkö yö ja sisällä melkoisen kuumassa asunnossa oltu koko päivä.

T-P

Vierailija
11/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi sanavalintani mutta näin huusi 2-vuotiaani tuossa vieressä. Jep jep ja äiti on ylpeä. Mistä lie oppinut:) No tuota sanaa harvemmin käytän, v sana on enemmänkin käytössä. Valitettavasti. Yks aamu piti miehelle sanoa rakentavasti jostain asiasta ja sanoin kuinka mua veeituttaa joku asia. Pian Onni huutaa ja nauraa: äiti on veeituttaa! Oltiin kuolla nauruun joten eihän siitä loppua sitten tullutkaan. Voi voi. Ja tosiaan ei mitään aihetta ylpeilyyn.

Kerppu, ei ole kokemusta lääkäreistä vielä. Pitäs varmaan sanoa että onneksi:)

Mimmuli. Aivan mahtava kuulla, että yöt on teillä nyt normaaleja lapsiperheen öitä!!! Tosiaan, riisi ja maissihan voivat kovettaa. Varmasti hankala nyt keksiä iltapalaa mutta jospa sitä jotain. On kerrassaan mahtavaa, että teillä nukutaan.

Oltiin kylässä vähän kauempana tänään. Hyvin meni vaikka Onni heräs 5.50 tänään. Alkoi raivota hulluna mutta kun annoin uuden pehmolelun normaalien unilelujen sijasta, rauhoittui tunniksi. En tiedä nukkuiko ollenkaan. Suurimman osan ajasta kuului kovaa puhetta vaan.

Nyt on naatti olo. Lyhyehkö yö ja sisällä melkoisen kuumassa asunnossa oltu koko päivä.

T-P

Vierailija
12/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkivä netti. Siksi tuli taas tuplasti tuo teksti.

Vierailija
13/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvästi kuitenkin ihmetteli sitä ääneen. Tuli sentään selväksi mistä oli kyse. Täytyy vielä varata se sunnuntaibrunssi.

Lopettelen tässä töitä. Olen tosin välillä hakenut lapset ja vienyt anoppilaan. Ja aamulla olin siellä hulluilla päivillä.

Mutta nyt häivyn koneelta. Kotona sentään olen.

Vierailija
14/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanainen Jobin kirja. Minun pelastus suuressa kapinassa ja mökötyksessä Jumalaa kohtaan pari vuotta sitten, kun oikein elämä nakkeli. Lapselleni haluan välittää kuvan armollisesta ja rakastavasta Jumalasta, joka ymmärtää myös kapinan ja miksi-huutelut eikä hylkää minään hetkenä vaan kantaa. Sanoisin, että miksi-kysymykset ja mökötykset kasvattaa ihmisenä ja uskovaisena, kun joutuu kahlaamaan läpi moisten prosessien. AOS täällä siis hei, armosta jaksaisin puhua vaikka millä mitalla.

Kerpulle ja Sassalle tsemppiä tutittomuuteen.

Vink, vink: Lauantaiaamulla ajattelin hilpaista Nöösän kanssa Itäkeskukseen shoppaamaan talvivaatteita. Jos joku jaksaa/ehtii piipahtaa kahveelle kanssani, niin olisi kiva. Myös shoppailuseura kelpaa.

Aypalle haleja.

Ynis: Yhteinen viikonloppunne lähenee. Mukavaa, että viesti meni perille. Nauttikaa!

Kiitos iloitsemisesta kanssani. Nyt alkaa elämä virrata jo sen verran noissa omissa suonissa, joten ehtinen tänne useammin. Nyt kuiteskin ulkoilemaan. =)

-M

Vierailija
15/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kurssilla ja poika katsoo toivottavasti muumia hetken...

On menny pari päivää hurinalla ohi kun eilen ei Lenni nukkunut päikkäreitä ja tänään oltiin kylässä ja kun nukkui niin kävin kaupassa.

Kummiapa ei ole kuulunut, masuasukas liikkuu tosi paljon, alkaisiko tulla seinät vastaan pikkukopperossaan.

Mimmuli kiva kun yöt ja vatsavaivat on rauhoittuneet.

Enkelille lepohetkiä kaikkiin mahdollisiin väleihin.

Meillä tuo " levolle lasken luojani.." iltarukouksena, loppuun lisätty " siunaa meitä kaikkia tänä yönä aamen" Lenni ei vielä itse sitä lue, vaan äiti illalla sängyn vierellä.

Kauhea köntys olo on ollut viime päivät, olisiko vähän laskeutumaan päin tuo tulokas kun painaa erityisesti alhaalla ja lattialta ei meinaa päästä ominavuin ylös!

No, nyt leikimään kun muumi loppui. Huomenna palailen ellen innostu puoleksi päiväksi hulluille päiville tai muualle shoppailemaan..

Reeli

Vierailija
16/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalanjäljet

Eräänä yönä mies näki unen.

Hän oli kävelemässä rannalla Luojamme kanssa,

kun taivaalle välähti näkymiä hänen elämästään.

Jokaisessa näkymässä hän huomasi kahdet jalanjäljet

hiekassa; toiset hänen omansa

ja toiset Luojan jalanjäljet.

Ennen kuin viimeiset näkymät hänen elämästään

tulivat esille, hän katsoi taakseen jalanjälkiä hiekassa.

Hän huomasi, että monta kertaa matkan varrella

oli vain yhdet jäljet hiekassa.

Hän myös huomasi, että jäljet puuttuivat juuri

niinä aikoina, jolloin hänellä oli ollut

elämässään kaikkein vaikeinta.

Tämä vaivasi häntä kovasti,

joten hän kysyi siitä Luojalta.

" Luoja, kun päätin seurata Sinua,

sanoit kulkevasi mukanani joka askeleella.

Nyt kuitenkin huomaan, että elämäni vaikeimpina aikoina

hiekassa on vain yhdet jalanjäljet.

En ymmärrä, miksi hylkäsit minut silloin,

kun Sinua eniten tarvitsin."

Luoja vastasi, " Rakas lapseni, rakastan sinua

enkä milloinkaan hylkäisi sinua.

Vaikeuksiesi aikana, jolloin näit vain yhdet jäljet

hiekassa, minä kannoin sinua."

M. R. Powers

Vierailija
17/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun ei rukoilla iltaisin eikä uskonto muutenkaan ole kovin läsnä elämässä, ainakaan mulla. Ainakaan ihan suoraan. Lapsille suon opetukset tarhassa ja tulevaisuudessa koulussa. Saavat sitten itse päättää mitä mieltä ovat asiasta.

Voih, kun hulluilla päivillä ois vielä huomiseksikin katsottavaa. Viittisköhän vielä aamulla käväistä.

Onneksi en muuten saanut sitä hotellia jo täksi viikonlopuksi!!! Mies kun on kunnon flunssassa eikä varmaan edes lähtis!

Lapset on tänään olleet iloisia. Isompi tosin pelleilee ja temppuilee, kun pitäis pukea tms. mutta muuten.

Lähden taas pitämään sohvaa paikallaan:)

Vierailija
18/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein tällästä (riippuu mitä jääkaapista/pakkasestaon, nyt on vielä niin hyvää tuorekamaa että suosin sitä,talvella pakkas)

porkkanoita

sipuli,valkosipuli

paprika

kesäkurpitsaa

nakkeja

munanuudeleita

tomaattimurskaa

mausteita maun mukaa currytahna käy hyvin.

tossa järkässä wokkii hyvää on!!

voihan hullutpäivät!

hilmalle hain kengät,tuli niiin kuuma että läksin kamppiin ja forum.

ihanaa oli pyöriä ja käydä vähän herkuttelee.

kun tulin kotiin oli vauvalla huutokonsertti päällä :(

oli ollut vähä lyhyet päikkärit.

ja dinssiä ikävä..

hilmalle olen käynyt 3krt pukemas yökkärin takas päälle..

yrittäää siis nukkua.hoh hoijaa.

ihanan hyviä uutisia mimmulilla!

hienoa et sassa pääs tutista,ehkä mekin joskus....

aamulla oltiin neuvolassa.vauveli painaa 5.5kg eli saman verran suunnilleen kuin siskonsa ristiäisissä.

terkka kyseli että onko hilma lyönyt tms.vauvaa!mä olin ihan järkyttynyt et no ei!!

onneksi!

ja terkka ihmetteli hilman laajaa sanavarovasta ja nokkeluutta.

vauva meinas herpata niin suputin sille et älä itke muru niin hilma siihen:" vauvat itkee toooosi paljon!"

:) on ne niiiin ihkuja!

nyt suihkuun pesemään kaupungin pölyt pois ;)

hyvikset

moik

ramika

Vierailija
19/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään perheessä ei uskota. Mies ei kuulu kirkkoon, minä kuulun. Ja uskon johonkin, jotenkin. Rukouksia ei ole iltaisin, ei ollut lapsuudessakaan koskaan. Hassu yksityiskohta jäänyt eka tai tokaluokalta mieleen. Pääsiäisen tarinaan liittyvä, kun ei sieltä haudasta löytynytkään ketään. Jäänyt ihan se koulukirjassa ollut kuva mieleen kivestä sen haudan " ovella" . En muista liekö ollut ihan oikea kuva oikeasta paikasta. On kai näitä asioita opetettu jo eka tai tokaluokalla..? Muistelen niin.

Niin, vaikken mitenkään uskonnollinen olekaan ihan siksi tulin vielä piipahtamaan että tuo Ayapin kirjoittama teksti kolahti. Ihan liikutuin.

T-P

Vierailija
20/21 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertomus on ihanaa luettavaa. Kiitos Ayap. Olen myös joskus tuollaisen kortin saanut ystävältä.

Mimmulin kuulumiset saivat hymyn huulille, ihanaa että teillä menee nyt hyvin ja saatte nukkua öitä :)

Muuta en tähän hätään jaksa muistaa. Onneksi huomenna on taas kotipäivä! Osaan nauttia muuten ihan eritavalla tästä ainokaisesta kotipäivästä nykyisin - minusta on ihanaa tehdä arkisia asioita :) kuten pestä pyykkiä, laittaa ruokaa, jne. Sopivassa suhteessa ....

Hullut päivät kierrän kaukaa. Olen kai siinä suhteessa outo, että olen kerran niillä käynyt ja toiste en ole mennyt/mene. Saa nimittäin olla aikamoista tavaraa että minä -lievää ahtaanpaikan kammoa poteva - sinne punkisin.

Enkelille piti vielä toivottaa lepoalepoalepoa!

Alli