Kokemuksia tullimaksuista USA.sta tilatessa...
Heipsan!
Kyselisin tässä hieman kokemuksia niiltä, jotka ovat uskaltautuneet tilaamaan lasten vaatteita USA.sta...eli siis millä summalla voi tilata, ennen kuin menee tullimaksuja? Ja miten nuo maksut sitten määräytyvät?
Kiitoksia vastauksista!!!
Kommentit (4)
Siellä on ihan hyvin esimerkein asia selostettu. Ja muuten itse jäin siihen käsitykseen, että postimaksun pitää myös sisältyä tuohon summaan (!), joten ei kyllä paljon voi tilata, kun jo jää tullin haaviin. Itse kerran olen joutunut makselemaan saamastani lahjasta tullia, kyllä harmitti. Se oli muistaakseni markka-aikaan yli 100 mk, jostain vaatimattomasta kellosta. Sen jälkeen olen ollut tarkkana.
koska se summa, jolla saa tilata ilman tulli- ja alv-maksuja on alle 40 euroa. En muista ihan sentilleen.
Kannattaa tilata euroopasta missä ei niitä maksuja tule,itse teen niin.Usasta kun tilaa niin kannattaa joko tilata sen verran iso satsi että maksaa sitten ne maksut koko satsista niin on pieni summa,mutta jos vain vähän meinaa tilata niin ei se kannata kuitenkaan,mutta jos meinaat tilata niin pidä se tilaus alle 50e niin ei mene maksuja yleensä.(toki voivat pienempiäkin paketteja ottaa kiinni,mutta tämä tapahtuu harvemmin)
Niiskumamma: