Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1761/2108 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä on kaksi ruokalistaa... Oma halvempi tai Gourmee kymmenen kilometrin päässä. Olen mainos alalla töissä ;)

Vierailija
1762/2108 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja puolisoni kutsuttiin kerran sukulaisen toimesta hänen mökilleen sanoilla: "jääkää sitten yöksi, niin voidaan saunoa".

Mentiin siinä yhden aikaan iltapäivällä sovitusti. Mökillä olikin sukulaisen appivanhemmatkin, joita emme ennestään tuneneet. Juotiin kahvia, kierrettiin mökkitonttia yms.

Meillä oli autossa mukana makuupussit, pyyhkeet, pesuaineet, saunajuomaa ja kylmälaukussa evästä. Mutta olimme ajatelleet, että otamme ne vasta illalla esiin.

Neljän aikaan alkoi tulla nälkä ja mieheni ehdotti grillaamista ja sanoi, että meillä olisi makkaraa mukana riittävästi muillekin. Sukulainen sanoi, että joo, laitetaan kohta grilli päälle.

Viiden aikaan ei ollut grilliä päällä. Keskustelu sukulaisen appivanhempien kanssa oli väkinäistä.

Lopulta sanoin, että voisiko grillin laittaa päälle, minulla on kova nälkä. Siihen sukulaisen anoppi sitten sanoikin, että heillä oli suunnitelmissa grillata ja saunoa perheen kesken, että toivoisi meidän jo lähtevän.

Lähdimme, emmekä ole sen jälkeen ko mökillä käyneet. Outo tapaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2108 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saa kana muistan elävästi kun olin penkkaan ja isovanhemmat tulivat kilsan päähän mökilleen. Ajoin mopolla jo aamu8 pihaan mutta ne oli jo häipyneet kalalle ja palasivat päivällä. Että oli 13vlle pitkä aika varrota passaajia.

Vierailija
1764/2108 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli huomattua että juhannus lähestyy. Kaveri kyseli voisiko tulla perheineen meidän mökille parin viikon päästä? Sanoin että voivathan he tulla käymään, mutta jos haluavat yöpyä niin pitää ottaa teltta mukaan tai varata majoitus muualta, meillä ei ole nukkumis tilaa kuin kahdelle ylimääräiselle. Kaveri siinä sitten pokkana, että hän oli ajatellut heidän tulevan mökille, grillataan yhdessä ja sitten me lähtisimme pois, että he jäisivät sinne oman porukkansa kesken...? Kun olemme siellä koko ajan niin kai yksi viikonloppu voidaan olla muualla? Se vain ihan sattumalta olisi just juhannus.

Vierailija
1765/2108 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukumökille ujuttautujissa on myös niitä, jotka torppaavat muiden mökkeilyt milloin milläkin verukkeella.

Säälipisteet: Ajateltiin mennä juhannukseksi kun se on meidän ainoa lomaviikonloppu koko kesänä ja on ollut sitä ja tätä terveyshuoltakin... Lomailu kuitenkin venyy ja uusi "kesän ainoa" loma onkin heinäkuun puolivälissä kun mökille olisi muitakin menijöitä. Seuraavana kesänä sanotaan, että kun ei viime kesänä juuri keretty siellä olla.

Työnteko: Ajattelin sen valokatteen laittaa/ porraslankut ruuvata/ saunan pestä jne.. ikäänkuin kuka tahansa muista mökin käyttäjistä ei osaisi näitä tehdä. Milloin milläkin pikkurempalla oikeutetaan se mökin omiminen lähes koko kesäksi

Muiden mustamaalaus: keksitään jotain sotkua tai rikkoutunutta päästä, jotta jonkun etäisemmän sukulaisen mökkeilyä ei enää katsottaisi hyvällä.

Aargh. Ja tätä tekee tasan kaksi perhettä isosta suvusta, muilta mökkeily sujuu sovussa ja vuorot jaetaan reilusti.

Vierailija
1766/2108 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broidi sanoi puhelimessa, että riittääkö, että hän ilmoittaa tuntia ennen, kun tulee mun mökille.

Vastasin, että ei riitä, ja sinä et tule tänne ollenkaan. 

Puhelun alussa hän ilmoitti, että älä sitten ihmettele, kun hän tulee käymään jossain vaiheessa.  Stoppi tollaselle oli laitettava. Yllätysvierailut ei ole mun makuun. Ei se ole ennenkään lähtenyt pois kulumallakaan, saatikka sopinut etukäteen käynneistään.

Rasittava tyyppi.

Vierailija
1767/2108 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lokkityypit pitkästyvät kesälomallaan. Kaikki ohjelma on kallista, kun itse joutuu maksamaan. Tuttavien mökit tuovat vaihtelua eikä osata ajatella, että mökin omistaja haluaisi viettää vapaa-aikansa omalla tavallaan johon eivät vieraat kuulu ensinkään. Ei edes jaksa ilahtua tunnustuksesta, kuinka hyvät syömiset oli laitettu ja ihanaa oli niitä ulkona syödä. Tämän ihanan päivän siis mahdollistaa henkilö, joka on lomapäivänsä keittiöhommissa viettänyt vaikka muuta olisi halunnut ja jota siitä syystä keljuttaa. Ihan aiheesta. 

Jos itsensäkutsujille ei ilkeä sanoa "ei", voi aina sanoa, että tulevat omin eväin, koska mökillä ei ole kuin omalle porukalle mitoitettu määrä ruokaa.

Tai antaa pitkän kauppalistan, eikä missään nimessä maksa tuotuja tarvikkeita ("kiitos ihanista tuliaisista"). - Eivät luultavasti tule seuraavana kesänä.

Voi myös ottaa hommiin mukaan, jakaa tehtävät ja neuvoo sekä komentaa koko ajan.

Vierailija
1768/2108 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut ja puolisoni kutsuttiin kerran sukulaisen toimesta hänen mökilleen sanoilla: "jääkää sitten yöksi, niin voidaan saunoa".

Mentiin siinä yhden aikaan iltapäivällä sovitusti. Mökillä olikin sukulaisen appivanhemmatkin, joita emme ennestään tuneneet. Juotiin kahvia, kierrettiin mökkitonttia yms.

Meillä oli autossa mukana makuupussit, pyyhkeet, pesuaineet, saunajuomaa ja kylmälaukussa evästä. Mutta olimme ajatelleet, että otamme ne vasta illalla esiin.

Neljän aikaan alkoi tulla nälkä ja mieheni ehdotti grillaamista ja sanoi, että meillä olisi makkaraa mukana riittävästi muillekin. Sukulainen sanoi, että joo, laitetaan kohta grilli päälle.

Viiden aikaan ei ollut grilliä päällä. Keskustelu sukulaisen appivanhempien kanssa oli väkinäistä.

Lopulta sanoin, että voisiko grillin laittaa päälle, minulla on kova nälkä. Siihen sukulaisen anoppi sitten sanoikin, että heillä oli  suunnitelmissa grillata ja saunoa perheen kesken, että toivoisi meidän jo lähtevän.

Tosi nahjusmaista kutsujilta, etteivät saa isovanhemmille sanotuksi, että on pyydetty vieraat yökylään. - Vanha pari sitten ottaa tai jättää oman käyntinsä seuraavaan kertaan.

Olisi taatusti isäntäväelläkin ollut hauskempaa viettää iltaa ikäistensä kanssa. Ehkä noilla appiksilla oli sitten jotain omistajuutta pelissä, kun ei heidän käyntiään saatu sovitettua toiseen kertaan.

Vierailija
1769/2108 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.Ilmiannettu.Ilmiannettu.

Vierailija
1770/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus lähestyy - kuinka moni joutui sanomaan kavereille tai sukulaisille, ettei vierailut tällä kertaa onnistu.

Vierailija
1771/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujuttautuminen on sitä että tarjoaa itseään vieraaksi. Sen takia on kiusallista jos mökin omistaja joutuu pähkäilemään miten sanoa kohteliaasti ei, en halua sinua tänne. Jos hän haluaa, hän kutsuu sinut, jos hän ei kutsu hän ei halua sinua sinne.

Eikä asiaa yhtään auta jos ujuttautuja ajaa mahdollisimman lähelle mökkiä ja soittaa sieltä että voinko nyt tulla kun tänne asti ajoin. Et voi.

Mutta ap:n toivomia karkotuskeinoja on  käytännössä vähän. Ehkä se ettei noteeraa kyselyjä ja viestejä lainkaan, se toimii välillä. Meillä toimii se että vietetään kesällä somepaastoa. 

Mä olen, vuosien varrella, soittanut monta krt. Jos joku osuu matkan varrelle, voin laittaa viestiä ootteko mökillä, voidaanko poiketa. Monta krt on viestiin vastattu vasta 2 päivän päästä, sanottu ei huomattu. Tai on sanottu nyt ei passaa, kun on muita vieraita m

ETTÄ ETTÄ ETTÄ ETTÄ ETTÄ ETTÄ ETTÄ ETTÄ

Vierailija
1772/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran joutunut ujuttautujaksi tahtomattani. Kaverin kanssa oltiin lähdössä Lappiin ja hän oli sopinut "puolimatkan mökin" yöksi tuttavansa luona keskelle Suomea. 

Sinne mentiin ja vastassa oli tympeä pariskunta, ei kahvia eikä mitään tarjottavaa, yösija oli vintillä vanhoissa Hetekoissa. Tajusin heti että minä olin se ylimääräinen vieras jota ei toivottu, olin aika nuori (nainen) silloin.

Aamulla kun heräsin niin kaveri lähti hakemaan Abc kahvit ja sämpylät ja syötiin ne siellä vintillä. Jatkettiin matkaa ja yritin kysellä mitä tämä oli niin vastasi ettei hän ollut kertonut heille että minä tulen mukana. Outoa tuossa oli ettei sille tutullekaan tarjonneet mitään. Tämän episodin jälkeen en ole luottanut noihin kaverin kaverin kutsuihin. 

Vierailija
1773/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus lähestyy - kuinka moni joutui sanomaan kavereille tai sukulaisille, ettei vierailut tällä kertaa onnistu.

Jouduin sanomaan sinnikkäälle pyytäjälle ettei onnistu juhannus (=ettei tahdota häntä) mutta oli pakko siitä hyvästä uhrata yksi vkl kesäkuussa hänelle, nyt se on täytetty! Kyllä lähtiessään valitti että mitä minä nyt teen juhannuksena kun en voi tänne tulla eikä ole muutakaan paikkaa missä viettää Jussia. Kyllä hänellä on paikkoja mihin mennä, asuu ok talossa ja on sukua mutta seuran perässä kulkee. 

Vierailija
1774/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.Ilmiannettu.Ilmiannettu.

Nää ilmiantamisen huutelijat ovat aina niin säälittäviä reppanoita. Mikähän heitä vaivaa?

Vierailija
1775/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran joutunut ujuttautujaksi tahtomattani. Kaverin kanssa oltiin lähdössä Lappiin ja hän oli sopinut "puolimatkan mökin" yöksi tuttavansa luona keskelle Suomea. 

Sinne mentiin ja vastassa oli tympeä pariskunta, ei kahvia eikä mitään tarjottavaa, yösija oli vintillä vanhoissa Hetekoissa. Tajusin heti että minä olin se ylimääräinen vieras jota ei toivottu, olin aika nuori (nainen) silloin.

Aamulla kun heräsin niin kaveri lähti hakemaan Abc kahvit ja sämpylät ja syötiin ne siellä vintillä. Jatkettiin matkaa ja yritin kysellä mitä tämä oli niin vastasi ettei hän ollut kertonut heille että minä tulen mukana. Outoa tuossa oli ettei sille tutullekaan tarjonneet mitään. Tämän episodin jälkeen en ole luottanut noihin kaverin kaverin kutsuihin. 

Outoa tuossa oli se, etteivät yleensäkään tarjonneet teille molemmille mitään, se että jäitte kuitenkin sinne ja se, että kaverisi haki ABC- sämpylät, ettekä menneet yhdessä ja lähteneet saman tien pois. Ei ne tainneet sille kaverillekaan niin hyviä tuttuja olla.

Vierailija
1776/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä veli pyytelee mökille. Oon vaan niin ötökkäkammoinen, enkä yhtään mökki-ihminen. En tiedä, kuinka sanoa ei, etten loukkaisi. Näin päin täällä. 

Vierailija
1777/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mökkielämälle!

Stadissa ei ole ötököitä yms.ei toivottuja ötököitä.

Ei kiitos landelle!

Vierailija
1778/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

exän kaverin perhe tuli yhdeksi yöksi piipahtamaan kun tulivat kaupungissa käymään. olivat 5 pv. en oikeasti ymmärrä.

En minäkään ymmärrä miksi sallitte sen?

Vierailija
1779/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en omista mökkiä, en tykkää kutsumattomista vieraista. Joskus kun olen kotona ja ovikello soi niin en ees avaa jos en oo kenenkään kanssa sopinut mitään. Lentäkää lokit muualle!

Vierailija
1780/2108 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on liian kilttejä. Eivät osaa sanoa EI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi