Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
541/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mökille vieraita on piipahdellut, että sikäli.

Hyvä pitää vähän vierasvaraa, niin No Problemos!

Vierailija
542/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökillä kyllä mukavimmatkin vieraat muuttuvat helposti painolastiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kertoi heillä on puoli tien päässä.

Heillä puomi on aina lukossa, olivat tai eivät.

Näitä kylään tunkijoita on.

Meitä joskus kutsui, ehkä koki velvollisuudeksi.

Kerroin meillä ei ole autoa, ei voida tulla, kiitos kutsusta. Asiasta ei puhuttu enempää.

Koskaan en ole sanonut edes sivulauseessa olisi kiva päästä kylään. Ei olisi

Kerran jollain keskustelupalstalla tms. eräs henkilö kertoi pitävänsä aina halpoja vaijerilukkoja autonsa takakontissa. Jos ajelulla tuli vastaan lukittu puomi, hän napsautti yhden niistä omista lukoistaan sen puomissa olevan kaveriksi.

-ohis

Vierailija
544/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei se teidän mörskänne ole  niin ihana ja kiva keillekään muille kuin teille itsellennne.

Ei sinne kukaan ole tukkmassa väkisin kylään.

Joka kevät nämä samat trollit tälläkin palstalla, joutavaa jauhamista.

Suurin on osa aloituksista keksittyjä ja pelkkää puhdasta provoilua.

Samoin kommentit.

Miksi sitten luit ja kommentoit, ei täällä pakko ole olla!

Vierailija
545/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily ei kiinnosta ja jos menen mökille niin vuokraan sellaisen itselle.

Vierailija
546/2108 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille olis ollut tunkemassa perikunnalta ostamalleni mökille yks jos toinen. Paikka kun on niin tärkeä heille. En minä uhraudu sen takia sietämään heitä, enkä tarjoamaan tarjoiluja ja makuupaikkoja.

Piti sanoa rumasti, ennenkuin sitkeimmille tunkijoille meni perille, etten aio ottaa kattoni alle heitä.

Se kun ei ole vielä mennyt perille, että paikan omistaja kutsuu sitten käymään, jos haluaa. Minä en halua.

Meidän perheelle on ostettu mökki tai paremminkin suvun vanha asuintila jo vuosikymmeniä sitten ja ollut siitä lähtien vain ja ainoastaan perheemme omistuksessa ja käytössä. Muutama vuosi sitten kaukainen sukulainen, muistaakseni pikkuserkku (ikinä ei olla edes nähty) soitti ja halusi ostaa tilan äidilleen, joka on siellä viettänyt lapsuuden kesiä joskus 40-50-luvulla. Tämä tyyppi oli käynyt tutkimassa paikat omin lupineen ja hinta mitä tarjosi oli niin naurettava ettei oikein osannut pitää pokkaa.

Paikan rakennuksilla ei ole suurta rahallista arvoa, enemmänkin tunnearvoa meille ja kaikki on pidetty hyvässä kunnossa. Ilmeisesti hän oletti että tämän nyt voi ilmottautua ottamaan suunnilleen ilmaiseksi, koska äitinsä haluaa. Ei tullut kauppoja, eikä kutsuja vierailulle..

Ei kuulu tähän ketjuun.  Joku kyselee suvussa ollutta tilaa tai rakennusta ostaakseen.  Ihan eri juttu, kuin mökille vieraaksi änkeilevät.

Ketjupoliisiko se siellä?

Vierailija
547/2108 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko sietää appivanhempien tuloa meidän mökille joka ikinen kesä, minun mielestä ei.

Kesässä on niin vähän viikonloppuja ja lomaa, haluan viettää sen omalla perheellä ja haluan myös, että oma mökki on vapaa silloin, kun sinne haluan mennä. Miehen mielestä tämä ei tietenkään ole ongelma, mutta minua ei huvita kulkea hellevaatteissa tai saunan jälkeen kylpytakissa ällöttävän appiukon silmien edessä. Olen aivan raivona tästä ja tiedän, että hyvällä tätä ei voi sanoa, joku vetää taatusti herneen nenään.

Heillä on olettama, että voivat mennä mökille - ei siis MEIDÄN mökille - milloin vaan. Sinne voi kantaa kippoa ja kuppia, viedä petivaatteita jne ja jättää ne sinne seuraavaa kertaa varten. Olen alkanut kantaa niitä pois ja vien kysymättä kierrätykseen.

Minun mielestä jokainen hankkii oman mökkinsä ja toisinpäin sen ymmärrän, että aikuiset lapset tulee vanhempiensa mökille, mutta tämä appivanhempien lokkeilu närästää ja pahasti! Jos minä maksan joka kuukausi mökkilainaa omasta pussista, niin silloin oletan saavani rahoilleni vastinetta, kun on paras mökkeilyaika. Nämä ei vaan sitä tajua, onko ainoa toivoni odottaa heidän terveyden pettämistä, jolloin he pysyisivät siellä toisella paikkakunnalla pysyvästi. Jos he edes maksaisivat käytöstä jotain, niin se olisi eri asia, mutta jos siellä vaan eletään viikkoja ja ainoa mitä on tehty on nurmikonleikkuu, niin kyllä tämä on hyväksikäyttöä piheiltä ihmisiltä!

Vierailija
548/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat suohon kirjoitti:

Onko pakko sietää appivanhempien tuloa meidän mökille joka ikinen kesä, minun mielestä ei.

Kesässä on niin vähän viikonloppuja ja lomaa, haluan viettää sen omalla perheellä ja haluan myös, että oma mökki on vapaa silloin, kun sinne haluan mennä. Miehen mielestä tämä ei tietenkään ole ongelma, mutta minua ei huvita kulkea hellevaatteissa tai saunan jälkeen kylpytakissa ällöttävän appiukon silmien edessä. Olen aivan raivona tästä ja tiedän, että hyvällä tätä ei voi sanoa, joku vetää taatusti herneen nenään.

Heillä on olettama, että voivat mennä mökille - ei siis MEIDÄN mökille - milloin vaan. Sinne voi kantaa kippoa ja kuppia, viedä petivaatteita jne ja jättää ne sinne seuraavaa kertaa varten. Olen alkanut kantaa niitä pois ja vien kysymättä kierrätykseen.

Minun mielestä jokainen hankkii oman mökkinsä ja toisinpäin sen ymmärrän, että aikuiset lapset tulee vanhempiensa mökille, mutta tämä appivanhempien lokkeilu närästää ja pahasti! Jos minä maksan joka kuukausi mökkilainaa omasta pussista, niin silloin oletan saavani rahoilleni vastinetta, kun on paras mökkeilyaika. Nämä ei vaan sitä tajua, onko ainoa toivoni odottaa heidän terveyden pettämistä, jolloin he pysyisivät siellä toisella paikkakunnalla pysyvästi. Jos he edes maksaisivat käytöstä jotain, niin se olisi eri asia, mutta jos siellä vaan eletään viikkoja ja ainoa mitä on tehty on nurmikonleikkuu, niin kyllä tämä on hyväksikäyttöä piheiltä ihmisiltä!

Appivanhemmat ovat osa perhettä. Taidat olla aika kylmä ihmiseksi, kun halut sulkea perhettä ulos elämästäsi

Vierailija
549/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää kertoo et on ees mökillä.Me on alettu sanoa ei riitä koska tullaan.Ei jaksa pitää grillata,tarjoilla monen sadan euron eestä.Siivota yms.Rasittavaa,sanoin nautitaan omasta elämästä..Eikä siin kaikki yks pariskunta jos sanoo tulevansa,kyydissä on muitakin.Päivät menee pilalle.Tekemistä kun on.Seurustella voi muulla ajalla..

Vierailija
550/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset varastaa mökin muulta suvulta ja pitävät kuin omanaannkorvaamatta muille osakkaille. Röyhkeyttä nähty.

Vierailija
551/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tunkennu kylään kenenkään koteihin ,mökeille.Moni ei ees kutsu.Nyt oltiin ekoja kertoja mökil niin yks nainen kerto niiden rempasta,kehuskeli tyyliin mekin..kun mekin tehtiin juttui.."tulkaa katsomaan',sanon kyllä ei me niitä katsomaan tultsis,vaan sua ..näkee tvstä remppoja,ja materiaaleja ihan tarpeeksi...ei aijota mennä!!!ei viime kesänäkään käyty..Mikä ihmeen kilpavarustelu elämä on?

Vierailija
552/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä otti mökkimme omaan haltuun nöyristelevän pojan vuoksi. Kenelläkään ei ollut enää mukavaatämän ilkeän ja pahansuovan naisen tultua sukuumme.

Vierailija
553/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen jutella sun miehen  kanssa? Entä jos hän on kutsunut heidät, sinun tietämättä? 

Hänen tehtävä on tehdä appivanhemmille selväksi että te haluatte olla keskenänne. 

Jos mu ei auta, kulje alasti uimassa ja aurinkoa ottamassa ja nakuile saunan jälkeen. Eivätköhän ala tajuta. 

Vierailija
554/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä on mökki pyörillä, jotta sen saa ajettua Jäämeren rannoille, joten ei ole kokemusta perinteisestä mökkeilystä. Kuulostaa hauskalta tuo, että maa on täynnä salassapidettäviä mökkejä ja niille väkisinänkeäviä puolituttuja. [/quote]

Kyllä kumipyöräsokkelilla varustettu mökki on paras. Itse kyllästyisin alle viikossa samaan maisemaan, ja mikä parasta; voi valita, onko naapureita vai ei, eikä tarvitse olla varuillaan ilmoittamatta kyläilemään aka loisimaan tuppaavista tuttavista. 

Vierailija
555/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämökillä kyllä mukavimmatkin vieraat muuttuvat helposti painolastiksi...

Vanha hyvä viisaus on :kolmantena päivänä vieraat ja kala alkavat haista!

Että vieraillekin se kolmas päivä hyvä hetki poistua.

Siinä ehtii jo vaihtamaan kuulumiset, syödä ja saunoa muutaman kerran.

Vierailija
556/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain voi tulla edes mieleen, että toisten mökille mennään yöpymään??? Kylässä voi käydä, mutta hommataan oma majoitus vaikka samalta paikkakunnalta. Onhan noita vuokramökkejä, telttapaikkoja, Airbnb, hotellit

Vierailija
557/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät stressaa yllätysvieraista mökillä, otetaan vähän snapsia. Naisilla hermot kireällä lomallakin.

mies54v

Se on juuri näin. Hermot olisi ehkä vähemmän kireällä, jos ne miehet tekis muutakin kuin ottaisivat snapsia. Jos vieraita tulee ja naiselle kasaantuu oman perheen lisäksi vieraiden ruokkiminen kaikkine sivujuonteineen, alkaen siitä, että maksat kaiken, teet kaiken, siivoat kaiken, järjestät kaiken miehen ottaessa vain snapsia vieraiden kanssa, niin pinna kyllä kiristyy, ei mahda mitään.

Mieluummin niin, että ei vieraita mökille ja että otan sitä snapsia minäkin kaikessa rauhassa laiturin nokassa linnunlaulua kuunnellen.

Vierailija
558/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille niin kuin koteihinkin mennään kutsusta ja poistutaan 1-2 yön päästä ellei nimen omaan ole pyydetty viipymään pidempään.

Mietin vaan, mahtaako osassa näissä kutsumattomissa vieraissa olla kyse siitä, että perheen toinen puoliso on esittänyt kutsun mutta ei ole siitä kertonut.

Olen kerran tällaisen tilanteen kokenut. Mentiin siis koko perhe kutsusta vierailulle ja tajusimme paikan päällä, että meille kutsun esittänyt isäntä, ei ollut keskustellut asiasta etukäteen vaimonsa kanssa, joka oli vastentahtoisesti joutunut järjestämään tarjoilut yms vierailuun. Tunnelma oli jäätävä. Siinä vaimo perheessä vastaa ruokahuollosta ja huushollauksesta kun taas mies nikkaroi ja tekee perinteisiä miesten hommia. Olimme etukäteen kyselleet isännältä, mitä voidaan tuoda tullessamme ja saimme vastauksen, että ei mitään, kunhan vaan itse tulette. Me ei millään voitu kuvitella sen kutsun perusteella, että isäntä ei ollenkaan ollut varmistanut asiaa ensin ja oletti vaan, että vaimo hoitaa kaiken. Vaimon näkökulmasta kutsumattomille tuppautujille, jotka tulee kylään valmista odottaen.

Oli hyvin kiusallinen se reissu.

Vierailija
559/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat ovat osa perhettä. Taidat olla aika kylmä ihmiseksi, kun halut sulkea perhettä ulos elämästäsi

Eivät ole. Sukua ovat, eivät perhettä. Ja appivanhemmat: älkää ikinä menkö lastenne mökeille kutsumatta. Älkää menkö sinne marjaan, lainkaan. Älkää ehdottako, että voisitte tulla. Teidät kutsutaan kyllä, kun teitä kaivataan.

Vierailija
560/2108 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhemmat on osa sukua, ei perhettä. Perhe on mahdolliset lapset ja puoliso.

En kyllä tuollaista tuppautumista katselisi. Lomalla haluan olla rauhassa ja tehdä omia askareitani perheeni kanssa.

Mökki on ihan yhtä lailla perheen koti kuin normi asunto. Kutsumatta voidaan käydä kylässä, mutta yöpymiseen odotetaan kutsua eikä tuppauduta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi