Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (587)

Vierailija

Ciionert kirjoitti:
Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.

Ymmärsikö joku tästä jotain?

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset ja mäkärät mökkikavereina kesäkuussa, hyttyset js paarmat kavereina heinäkuussa. Siinäpä mökkiautuutta kerrakseen. Joku lautatönö rannassa pöheikön keskellä ei ole kaikkien kesäunelma.

Elukoille on nykyään järeitäkin karkottimia, millä niistä pääsee eroon. Taidat olla kateellista sorttia. 

Järveltä käy tuulenhenki ja se karkotin on, nimmee en muista, ihan rauhassa saa terassilla istua kera viinin. Päiväunien ajaksi lasken kauniin harson sohvan ylle, ihana nukkua unoset ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ciionert kirjoitti:
Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.

Ymmärsikö joku tästä jotain?

Ei.

• ylös 13
  • alas 1

Toimittajat taitavat tuoda tämän aiheen jatkuvasti esille. Voi sitten iltapäivälehdet repiä parhaimmat klikkiotsikot ja juttu syntyy melkein ilman työtä.

Seuraavaksi voi kysyä tökeröimmät deittikokemukset jne.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään sellainen tilanne, että mökkitien alkuun voisi laittaa lukittavan puomin? Siis sellainen tie, jota muut eivät käytä ja johtaa vain teidän mökillenne. Tarviikohan tuollainen luvan? Esim. hälytysajoneuvoja varten?

Kai omalle yksityistielle voi puomin laittaa, jos tie vie vain omalle mökille? Tätä olen harkinnut, en yllätysvieraiden vaan kylän ukkojen takia. Käyvät ihan pokkana ajelemassa mökkitiellä ja monesti tulevat ihan pihalle asti "paikkoja katselemaan", todella ärsyttävää.

Puhetta, puhetta.
Menet sanomaan,että tämä on yksityisaluetta, pysykää poissa ja samalla mainitset, että valvontakamera hoitaa valvonnan kun ette itse ole paikalla ja luvattomat kulkijat ilmoitetaan poliisille.
Eihän tuommoinen lopu koskaan jos riistetään lopeta.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Noin sitä pitää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava kutsui joka kesä mökilleen mutta siellä vieraat joutuivat aina töihin, milloin piti seinä maalata, milloin metsää raivata tms. Vieraista sai ilmaista työvoimaa jolla teetettiin raskaat työt soppa- ja saunakaljapalkalla. Ei sinne taida enää olla menijöitä, itse en ainakaan ole enää muutamaan vuoteen mennyt, kesällä on muutakin tekemistä kuin rehkiä työleireillä.

Täytyy todeta, että tuttavasi on harvinaisen fiksu tyyppi. Mökkirauhan saivat teettämällä töitä. Tuostapa siis toimiva vinkki muillekin! 😉

Itsehän se ne kutsui, eli halusi van ilmaisen työvoiman.
Minutkin kerran kutsuttiin mökkiviikonloppua viettämään. Kun pääsin perille, alkoi töiden listaaminen, pyörähdin autoon takaisin ja sanoin, että tulinkin vain sanomaan, että menen sellaisten kavereitten luo, jotka eivät käytä ilmaisena työvoimana. Oli kylmälaukussa pihvit ja salaattitarpeet ja viinit toisessa., vein kotiin ja nautin itse. Tuli sadan kilsan turha lenkki.

• ylös 25
  • alas 3
Vierailija

En tod. ujuttaudu kenekään haiseville, itikoita täynnä oleville pihoille tikkaa heittämään, ummehtuneelle haiseville pedeille alkeellisille toisten mökeille kattomaan happamia naamoja. Se siitä. On paljon muutakin elämässä. 

• ylös 21
  • alas 6
Vierailija

Ihmiset ottavat mökkinsä jotenkin henkilökohtaisesti. Itselläni on parikin kaveria, jotka eivät tunnu ymmärtävän, että tapaan heitä mieluummin muualla kuin alkeellisissa oloissa mökillä. Olen toistaiseksi onnistunut luimimaan reissuista. Suoraan sanomista en pidä hyvänä vaihtoehtona alussa mainitusta syystä, sillä en halua loukata näitä muuten todella kivoja tyyppejä.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tod. ujuttaudu kenekään haiseville, itikoita täynnä oleville pihoille tikkaa heittämään, ummehtuneelle haiseville pedeille alkeellisille toisten mökeille kattomaan happamia naamoja. Se siitä. On paljon muutakin elämässä. 

Katsos kun meillä varakkailla on erilaiset mökit kuin sinulla köyhällä. Meillä on mökki hienonpi kuin koti koska on uudempi, kaikki löytyy, ihan kaikki. Ja ah miten mukavaa on ajella isolla moottoriveneellä Saimaalla.

• ylös 4
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron aina, että harrastamme anaaliseksiä estottomasti koko kesän ja tervetuloa mukaan.

Missäpäin mökki on? Voisimme tulla kyläilemään jo tänään.
Tyttäremme kiinnostui heti ajatuksesta.

Täältä yx poikapari tulis kanssa mielellään ! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten ihmiset kehtaa. Me asuimme opiskeluaikoina Turussa. Joka hemmetin kesä Ruisrockin aikaan vanhat yläaste- ja lukiokaverit muistivat miten hyviä kavereita olemmekaan ja halusivat majoituksen. Tasan kerran joku tajusi edes pyytää mukaan ruissiin samalla, kun esitti tämän pyynnön. Ketään en majoittanut, kun oli niin ilmiselvää hyväksikäyttöä.

Vähän sama nyt, kun muutimme takaisin Helsingin kupeeseen. Turun kaverit haluaisivat kylään, joka tarkoittaisi Helsingin turistikohteissa pyörimistä. Ei jaksa.

Siis onko tuo koko porukka niin persaukista, että hotellissa asuminen on mahdotonta? 

Festariliput maksaa, juomat maksaa. Kaikki maksaa ja suomalainen säästää siitä mistä voi: Majoituksesta. Ja vielä toisten kustannuksella.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Katsos kun meillä varakkailla on erilaiset mökit kuin sinulla köyhällä. Meillä on mökki hienonpi kuin koti koska on uudempi, kaikki löytyy, ihan kaikki. Ja ah miten mukavaa on ajella isolla moottoriveneellä Saimaalla.

Sitten heräsit ja päästit kissan ulos.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron aina, että harrastamme anaaliseksiä estottomasti koko kesän ja tervetuloa mukaan.

Apinarokkoisilta on pääsy kielletty !🤪

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Apinarokkoisilta on pääsy kielletty !🤪

Nyt ei passaa poikapareja päästää peremmälle. Saunan lauteetkin saastuvat heidän jäljiltään. Sitten tulis kaikille rokkoja naamaan ja pyllyyn.

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne ujuttautujat jotka saapuvat mökille kun et ole siellä? Asensin riistakameran viime kesänä ja selvästi jotkut pösilöt tietävät ettei olla elokuussa enää mökillä kun ajavat pihaan ja käyvät uimassa! Olen ollut tosi sinisilmäinen ja luullut ettei tällaista tapahdu.

Ja ihan eläimiä oli tarkoitus toljottaa kamerasta mutta niin siellä vain näkyikin tavallinen keski-ikäinen homo sapiens-pariskunta.

Miten kukaan on voinut alapeukuttaa tätä 😮💨

Mä en alapeukuttanut, mutta mulla on mökki ja mulle on täysin ok jos joku tuttavani kävisi mökkini rannassa uimassa kun en ole paikalla. En vaan keksi mitään syytä mikä siinä olisi ongelmana.

Tutut täysin ok jos on lupa kysytty. Mä ymmärsin ton viestin niin että ne oli jotain tuntemattomia.

Ei kai ne tuntemattomia voi olla kun tietävät ettei tuo kommentoija ole mökillään enää elokuussa.

Multa ei tartte kysyä edes lupaa, läheiset tietää milloin oon itse mökillä ja milloin en niin ihan hyvin saavat mennä omia aikojaan uimaan jos siltä tuntuu.

Olen se joka kirjoitti bonganneensa riistakamerasta mökillään ihmisiä. Olivat tuntemattomia, mitä en tajunnut selventää heti. Ehkä jotain marjastajia tms mitä alueemme lähellä liikkuu ja vain päättäneet käydä uimassa kun ei ole näkynyt autoa pihassa tai sitten jotkut vaan harrastavat toisten mailla käymistä uteliaisuuttaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Don't call us, we call you :)

Laitan tämän viestisovellusteni profiilitekstiksi kesäksi. 😂

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tulkaapa ihmeessä, poikaparin kanssa olisikin hauskaa! Terveisin, kundi Hgistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kavereista yksi nainen yrittää joka kesä kutsua itsensä ja miehensä aina juhannuksen jälkeisellä viikolla kylään ja selittää aina että kun meillähän on tämä perinne! Mikä perinne? Olimme vuosia sitten läheisempiä ja silloin kutsuin hänet mökilleni välillä ihan omasta halusta, mutta enää ei vaan kiinnosta ja sitä en halua sanoa rumasti päin naamaa.

Mutta siis ihmiset, mitään kestokutsuja ei ole olemassa!!

Mistäs tämä kaveri sitten tietää ettei mitään perinnettä ole, jos et sano hänelle? Ja mistä tietää, että ette ole enää niin läheisiä, jos se päätelmä on tullut pelkästään sinun päässäsi. Suuta sitten auki, jos tämä kaveri ei ole enää niin tärkeä! Mitä menetettävää sinulla silloin on?

Kyllä hän jo siitä tietää että tapaamme ehkä kerran kahdessa vuodessa (on yhteisiä ystäviä). Moni nyt vaan kuvittelee että tilanteet ja ystävyyssuhteet ei muutu vuosien aikana.

Metsäkurjenpolvi

En oikein jaksa uskoa, että mökille tunkeutujia olisi noin paljon. Me ollaan eläkeläispariskunta ja nautitaan kahdestaan rauhallisesta mökkielämästä ja luonnon kauneudesta. Helteillä on ihanaa päästä virvoittavan veden äärelle ilman passattavia vieraita.

T.Itäsuomalaiset

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tulkaapa ihmeessä, poikaparin kanssa olisikin hauskaa! Terveisin, kundi Hgistä.

Muista että kolmen viikon karanteeni sulla ;)

Sivut