Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2261)

Vierailija
2221/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökkinaapuri on ujuttautumisen mestari. Aina kun meillä on vieraita, ja nautimme päiväkahveja terassilla, niin eikö tämä hyväkäs tuppaudu sinne ja istuu pöytään  ja kuvittelee että hänellekin tarjotaan.

Vierailija
2222/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämökkinaapuri on ujuttautumisen mestari. Aina kun meillä on vieraita, ja nautimme päiväkahveja terassilla, niin eikö tämä hyväkäs tuppaudu sinne ja istuu pöytään  ja kuvittelee että hänellekin tarjotaan.

No tarjoatteko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

exän kaverin perhe tuli yhdeksi yöksi piipahtamaan kun tulivat kaupungissa käymään. olivat 5 pv. en oikeasti ymmärrä.

En minäkään ymmärrä miksi sallitte sen?

Miehen aikuinen lapsi 3 viikkoa. Mullahan meni hermot ja erokin kävi mielessä. Olin lopulta niin väsynyt että itkin ja sanoin itse lapsellensa et en jaksa näin pitkiä vierailujaksoja kun isästään ei ollut siihen. 

Kumman mökki?

Vierailija
2224/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama rumba menossa. Kolme teiniä on lähes koko kesän " auttamassa mummia". Rakkaita ovat, mutta voi sitä kokkaamisen määrää.

Saa nähdä, onko enää voimissaan koulujen alettua, siis minä😨

Erikoisia teinejä, kun viihtyvät mummon kanssa mökillä. :) Yleensä niitä ei saa sinne kirveelläkään. Ovat varmaan varhaisteinejä?

Ihmetyttää, miksi poikia ei oteta avuksi ruoanlaittoon eikä tiskaamiseen, miksi heitä pitää mummon palvella? Ei se ole enää nykyaikaa, ja pojat osaavat kokata nykyään. Tiskata osaa kaikki. Sanoisin, että itsehankittu ongelma tällä

mummolla.  t. nainen 69 v

Kyllä niiden ruokkiminen myös tekee ison loven eläkeläisen kukkaroon. Vaikka auttaisivatkin kokkailussa.

Vierailija
2225/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuvat tietty siinä sohvalla munat pystyssä ja venttaavat, josko panolle pääsis?

Taas tulit tänne puhumaan itsestäsi.

Vierailija
2226/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. Mieheni ei ole omistaja, eikä maksa mökin laskuja, mutta mielellään viettää siellä aikaansa. Miehen aikuiset lapset - tai varsinkin toinen heistä - ja lapsenlapset mielellään käyvät mökilläni "auttamassa". Mies on ihana ja rakas, mutta vähän vaivalloinen sikäli, että hänen mielestään mökillä pitäisi koko ajan tehdä jotain. Itse olen vielä työelämässä, joten hartaasti toivoisin, että mökkini saisi olla ihan rauhallinen paikka ilman jatkuvaa säätöä, ilman uusia varastoja ja vanhojen purkuja, ilman kaikkien rakennusten maalaamista ja uudelleen maalaamista, ilman että luonnonniitty muutetaan muokatuksi nurmikoksi. Ja kaikkeen tähän tarvitaan miehen lapsenlapsia, jotka ovat poikia, iältään tällä hetkellä 10 - 17-vuotiaita, ja jotka ovat olleet täällä mökillä jo useamman kesän "töissä". Joo, tekevät töitä, toiset enemmän kuin toiset, ja auttavat miestä näissä hommissa, joita hän heille keksii. Mutta olen oikeasti aika umpiuupunut tähän ruokarumbaan. Tänä keväänä jo sanoinkin miehelle, että jos taas niitä poikia meille tulee syömään, niin en oikeesti jaksa. Mies siihen, että hän hoitaa kaiken, myös ruoat! Ja minä sitten että parempi kai, että lähden jonnekin ulkomaille lomailemaan, kun mökilläni en voi lomailla. Ja että ehkä myyn koko paskan. Mies nyt on tästä sitten ihan naaman norsunv-tulla...

Pidä pintasi! Mies on alkanut ottaa liikaa vapauksia.

Vierailija
2227/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kun et pidä ystävistä ja vieraista. En ymmärrä että  syyllistät heidät heti ujuttautujiksi ja hyväksikäyttäjiksi, kun haluuvat tulla mökille kylään. Olet varmaan itse pyytänyt heitä mökillä käymän jotta voit sitten syyllistää ja mustamaalata.

Tuskin he joka päivä teillä käyvät?!

Nää on niitä samoja syyteviestejä, kuin anoppin mustamaalaaminen, anoppi sitä ja anoppi tätä.

No ainakin sulla on puheen aihetta. Mutta on tosi surullista että saat ystäväsi ja sukusi näyttään siltä että käyttävät vaan sinua hyväkseen, no mielesi on hyvä jos saat myötämielisiä sinua kohtaan olevia vastauksia.

Meistä in ainakin kiva kun  tulee mökille vieraita, emme koskaan ajattele he ujuttautuvat meille, koska  itse olemme he meille kutsuneet ja he meidät omille mökeilleen. 

Vierailija
2228/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette yksinäistä porukkaa, kahvin tarjoaminen kävijälle on ylivoimaista ja juttelu hetki. Eläkäähän niissä pusikoissa tollot.

Kiitos! Vihdoinkin tajusit.

Vierailija
2229/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarjottu, kun ei ole kutsuttukaan.

Vierailija
2230/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheesta paistaa sellane asenne, että miksi ne edes haluis tulla sinne? 

Ehkä niistäki osa kysyy vaa velvollisuudesta. 

Vierailija
2231/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vuodelta 2022? 

Vai voisko olla myös 1922?

Veikkauksia, ratkeaako ongelma pysyvästi nyt näillä viimeisimmillä kommenteilla.

Vierailija
2232/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talikko käteen ujuttautujille ja huussin tyhjööseen tai kiviaidan tekoon. Virsiä kannatta veisata ja puhua raittiuden ihanuudesta.  Ruuaksi suurustettua verikeittoa. Ja sauna eristykseen paiseruton vuoksi.

Vierailija
2233/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. Mieheni ei ole omistaja, eikä maksa mökin laskuja, mutta mielellään viettää siellä aikaansa. Miehen aikuiset lapset - tai varsinkin toinen heistä - ja lapsenlapset mielellään käyvät mökilläni "auttamassa". Mies on ihana ja rakas, mutta vähän vaivalloinen sikäli, että hänen mielestään mökillä pitäisi koko ajan tehdä jotain. Itse olen vielä työelämässä, joten hartaasti toivoisin, että mökkini saisi olla ihan rauhallinen paikka ilman jatkuvaa säätöä, ilman uusia varastoja ja vanhojen purkuja, ilman kaikkien rakennusten maalaamista ja uudelleen maalaamista, ilman että luonnonniitty muutetaan muokatuksi nurmikoksi. Ja kaikkeen tähän tarvitaan miehen lapsenlapsia, jotka ovat poikia, iältään tällä hetkellä 10 - 17-vuotiaita, ja jotka ovat olleet täällä mökillä jo useamman kesän "töissä". Joo, tekevät töitä, toiset enemmän kuin toiset, ja auttavat miestä näissä hommissa, joita hän heille keksii. Mutta olen oikeasti aika umpiuupunut tähän ruokarumbaan. Tänä keväänä jo sanoinkin miehelle, että jos taas niitä poikia meille tulee syömään, niin en oikeesti jaksa. Mies siihen, että hän hoitaa kaiken, myös ruoat! Ja minä sitten että parempi kai, että lähden jonnekin ulkomaille lomailemaan, kun mökilläni en voi lomailla. Ja että ehkä myyn koko paskan. Mies nyt on tästä sitten ihan naaman norsunv-tulla...

Pidä pintasi! Mies on alkanut ottaa liikaa vapauksia.

Taas ollaan siinä että nainen omistaa mökin niin sinne ei mies ja hänen ystävät ja perhe ole tervetulleita, mutta kun mies omistaa yhteisen kodin, niin sinne saa tulla kaikki naisen omaiset ja kaverit ja ystävät... ihme kaksijakoisuutta.

Eikä  yhteiselossa olevat asiat ole yhteiset oli se mökki tai koti, tai auto, yhdessä käytetään eikä katsota kuka on kukin.

Mailla kaikki on yhteistä vaikka minä olen varakkaampi ja omistan yli puolet omaisuudestamme, niin en kirjaa ylös kuka käyttää ja kuka ei saa käyttää kotia, mökki tai autoa tms.

Ihminen joka ei osaa jakaa asioita tai ei hyväksy toisen läheisiä ym, ei ole tervehenkinen ja valmis  parisuhteeseen.

Jos läheiset ja ihmiset muut masentavat ja ahdistavat, on silloin parempi olla yksin, jatkuva kyttääminen  ja itsekäs oleminen, valittaminen ei ole normaalia eikä kenellekkään psyykkisesti  kestävää.  Jos tuo tarinasi on totta eikä yhtään  keksitty niin miksi olet yhä siinä ? Mutt epäilen ett se on vaan tarinaa joka lumipallon tavoin vaan paisuu ja paisuu, normaali ihminen osaa kunnioittaa muita. 

Tuli vielä mieleen että haluatko sinä  näyttää olevasi parempi ja hyvä ihminen kun moista kerrot muista, ettei sinussa ole mitään vikaa? Kyllä sinäkin varmasti olet käynyt joidenkin mökillä ujuttautumassa ja syömässä ja uimassa... eikä se ole sinusta ujuttautumista, kun kyse on sinusta?

Vierailija
2234/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarjottu, kun ei ole kutsuttukaan.

Kun kaverisi tulee kotiisi, niin jos et ole kutsunut,  niin et siis tarjoa hänelle mitään? Ujuttautui kotiisi,  huh huh.. En ihmettele että sinulla ei ole ystäväiä, käytöksesi on karmivaa.

Vierailija
2235/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama rumba menossa. Kolme teiniä on lähes koko kesän " auttamassa mummia". Rakkaita ovat, mutta voi sitä kokkaamisen määrää.

Saa nähdä, onko enää voimissaan koulujen alettua, siis minä😨

Erikoisia teinejä, kun viihtyvät mummon kanssa mökillä. :) Yleensä niitä ei saa sinne kirveelläkään. Ovat varmaan varhaisteinejä?

Ihmetyttää, miksi poikia ei oteta avuksi ruoanlaittoon eikä tiskaamiseen, miksi heitä pitää mummon palvella? Ei se ole enää nykyaikaa, ja pojat osaavat kokata nykyään. Tiskata osaa kaikki. Sanoisin, että itsehankittu ongelma tällä

mummolla.  t. nainen 69 v

Kyllä niiden ruokkiminen myös tekee ison loven eläkeläisen kukkaroon. Vaikka auttaisivatkin kokkailussa.

Meillä menossa aamuvalssi laiturilla. Aivan ihanaa.

Vierailija
2236/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on sekä pyydetty mökille viihtymään (pitikin maalata, sahata yms) että mökille on tultu syömään ja illanviettoon (vierailta meni 4 päivää lähteä) joten ihmisten tyhmyyttä voi vaan ihmetellä. Myin mökin ja vuosia myöhemmin ostin sellasen kippanan. Siinä ole kuin sauna, pesuhuone ja takallinen tupa. On sinnekin pyydetty päästä. Millainen ihminen tarkistaa jostain rakennusvirastosta onko mulla mökkiä?

Mikä on kippana?

"Millainen ihminen tarkistaa jostain rakennusvirastosta onko mulla mökkiä?"

Etkö tunne häntä joka näin teki?

Autisti tunnistaa siitä, ettei ymmärrä kontekstia.

Kippana on sama kuin kittana, kovin pieni ja ahdas,

Vierailija
2237/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että yksityistilaisuus ja pyydä poistumaan ettei tartte poliiseja soitella.

Vierailija
2238/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli mökki. Saatiin lahjan. myytiin pois. Suvun hulluakka soitteli pari vuotta myöhemmin koska sinne saa mennä. kuuluu minullekin. minulla on siihen käyttöoikeus. olen äitisi perillinen blaa blaa. sanoin vaan että elämme vapaassa maassa, voit tehdä miten haluat. myöhemmin kuulin että oli isomman porukan kanssa mennyt mökille ja uudet omistajat oli hiukan ihmeissään. hulluakan luonteen tuntien ei ollut ihme että uusi omistaja oli lopulta soittanut poliisit paikalle. kiva seurata hullunakan feisbuukpäivityksiä.

Miksi pistit tuntemattomien riesaksi? Olisit vaan sanonut että mökki ei ole enää teidän eikä papereissa ollut käyttöoikeudesta mainintaa vaikka kiinteistövälittäjä varmasti olisi sellaisen huomannut.

Mitä ilmeisemmin ko. hulluakka ei ole suvun ainoa hullu.

Vierailija
2239/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yks kesä pihaan jotain vanhempien lapsuudenaikaisia puolituttuja, jotka joskus asuneet samalla kylällä.  Majoittuivat asuntoautoineen meidän mökin viereen kun siinä kätevästi sähköpistoke. Mietin että kyllä yks yö menee, mutta linnoittautuivat päiväkausiksi. Taisivat omia ruokiaan syödä kuitenkin enimmäkseen, mutta pariskunnan mies ei osannut käyttää vessaa vaan kuseskeli mökin viereisten kuusten juureen ihan häpeilemättä. Hänellä oli ilmeisesti myös alkoholiongelma, sillä korkkasi kossut ja oluet heti aamusta.  Meinasi mennä hermot, mutta vanhempien takia kestin. Vanhemmat asuvat lähellä, mutta heillä ei ole rantamaisemaa siinä.  Mökki siis meidän.

Lähtivät lopulta eikä ole sen jälkeen onneksi tätä pariskuntaa näkynyt. Tapahtui kauan sitten, kun olin vielä nuori ja hieman arka. Nykyään ei taatusti onnistuisi, ensimmäisen kuusenallekuseskelun jälkeen saisi kenkää, samoin juopottelu arkisin aamusta alkaen ei meillä onnistu

Vierailija
2240/2261 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun kesämökkinaapuri on mielestäsi ujuttautuja, niin, onpa ihmeellistä, hänellähän on mökki naapurissasi? Onko kaikki naapurit kotikonnuillasikin sulle ujuttautujia??? Voi veljet, sun ajatusmaailmaa. 

Eikö mökkielämä ole juuri sitä että siellä on muitakin sinä itse? Ja  mökkinaapurisi ei voi sille mitään että sinä olet ostanut ja ujuttautunut hänen naapurikseen.

Meillä mökkinaapurit ja koitalomme naapurit ovat ihania ihmisiä ja puolin toisin käydään  heillä juttelemassa ja loikataan aidan yli, ei me  ajatella että nyt tuo ujuttautuja tulee taas kyttää ja syömään puutahramarjat ja vihannekset.

Mökkielämä ja naapurit on ihmisiä joita kaikki tarvii elämäänsä ,mene sinä korpeen asumaan kun et siedä ihmisiä.

Muuten sinähän ujuttaudut kauppaankin, eihän sinua sinne kutsuta vaan menet kun itse niin haluat.