Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2206)

Vierailija
2201/2206 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. Mieheni ei ole omistaja, eikä maksa mökin laskuja, mutta mielellään viettää siellä aikaansa. Miehen aikuiset lapset - tai varsinkin toinen heistä - ja lapsenlapset mielellään käyvät mökilläni "auttamassa". Mies on ihana ja rakas, mutta vähän vaivalloinen sikäli, että hänen mielestään mökillä pitäisi koko ajan tehdä jotain. Itse olen vielä työelämässä, joten hartaasti toivoisin, että mökkini saisi olla ihan rauhallinen paikka ilman jatkuvaa säätöä, ilman uusia varastoja ja vanhojen purkuja, ilman kaikkien rakennusten maalaamista ja uudelleen maalaamista, ilman että luonnonniitty muutetaan muokatuksi nurmikoksi. Ja kaikkeen tähän tarvitaan miehen lapsenlapsia, jotka ovat poikia, iältään tällä hetkellä 10 - 17-vuotiaita, ja jotka ovat olleet täällä mökillä jo useamman kesän "töissä". Joo, tekevät töitä, toiset enemmän kuin toiset, ja auttavat miestä näissä hommissa, joita hän heille keksii. Mutta olen oikeasti aika umpiuupunut tähän ruokarumbaan. Tänä keväänä jo sanoinkin miehelle, että jos taas niitä poikia meille tulee syömään, niin en oikeesti jaksa. Mies siihen, että hän hoitaa kaiken, myös ruoat! Ja minä sitten että parempi kai, että lähden jonnekin ulkomaille lomailemaan, kun mökilläni en voi lomailla. Ja että ehkä myyn koko paskan. Mies nyt on tästä sitten ihan naaman norsunv-tulla...

Eli mies haluaa puuhailla lastenlastensa kanssa eikä katsoa norsunvi%%%a. 

Toki sinulla on mökin omistajana viimeinen sana, että kuka siellä on ja rempataanko (=mökin arvo kasvaa)  vai ei. 

Mun hyvän ystävän lapsi ajoi vuoria kartingia, en ole varma termistä. Keväästä syksyyn heillä meni lähes kaikki viikonloput ajoissa.

Alkoi 2 kk ennen täyttämään pakastinta. Teki lasagnea, makaronilaatikkoa, kiusausta jne. Perjantaina, kun lähtivät, nosti pakkasesta viikonlopun ruuat jääkaappiin aina mikron kautta pöydälle.

Kotioloissa makaronilaatikon tekeminen ei paljoa vaadi

Nyt meni pointtisi ohi, jos sitä edes olikaan. Perjantaina pakastimesta ruuat jääkaapin ja mikron kautta pöydälle. Mutta kuka niitä oli syömässä, kun viikonloppuisin perhe oli karting-kisoissa? Miten tuo  suursyömäreiden syöttämiseen mökillä liittyi?

Vierailija
2202/2206 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on lokit kirkumassa mökillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/2206 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mökki. Mieheni ei ole omistaja, eikä maksa mökin laskuja, mutta mielellään viettää siellä aikaansa. Miehen aikuiset lapset - tai varsinkin toinen heistä - ja lapsenlapset mielellään käyvät mökilläni "auttamassa". Mies on ihana ja rakas, mutta vähän vaivalloinen sikäli, että hänen mielestään mökillä pitäisi koko ajan tehdä jotain. Itse olen vielä työelämässä, joten hartaasti toivoisin, että mökkini saisi olla ihan rauhallinen paikka ilman jatkuvaa säätöä, ilman uusia varastoja ja vanhojen purkuja, ilman kaikkien rakennusten maalaamista ja uudelleen maalaamista, ilman että luonnonniitty muutetaan muokatuksi nurmikoksi. Ja kaikkeen tähän tarvitaan miehen lapsenlapsia, jotka ovat poikia, iältään tällä hetkellä 10 - 17-vuotiaita, ja jotka ovat olleet täällä mökillä jo useamman kesän "töissä". Joo, tekevät töitä, toiset enemmän kuin toiset, ja auttavat miestä näissä hommissa, joita hän heille keksii. Mutta olen oikeasti aika umpiuupunut tähän ruokarumbaan. Tänä keväänä jo sanoinkin miehelle, että jos taas niitä poikia meille tulee syömään, niin en oikeesti jaksa. Mies siihen, että hän hoitaa kaiken, myös ruoat! Ja minä sitten että parempi kai, että lähden jonnekin ulkomaille lomailemaan, kun mökilläni en voi lomailla. Ja että ehkä myyn koko paskan. Mies nyt on tästä sitten ihan naaman norsunv-tulla...

Eli mies haluaa puuhailla lastenlastensa kanssa eikä katsoa norsunvi%%%a. 

Toki sinulla on mökin omistajana viimeinen sana, että kuka siellä on ja rempataanko (=mökin arvo kasvaa)  vai ei. 

Siis onhan tuo ruokarumba aika kovaa, varsinkin, kun syöjät on tuon ikäisiä poikia/nuoria miehiä. 

Naapurilla on mökki ja siellä kesäisin on paljon heidän aikuisten lasten lapsia, ( kaikki poikia)niin, että lasten vanhemmat on vielä töissä ja lapset mummon "apuna" tekevät pieniä hommia mökillä. Pojat on toisella kymmenellä. Naapuri sanoo, että on ihan poikki siitä ruuan laitosta. Ei ehdi kunnolla tiskejä tiskata, kun pitää jo taas aloittaa uuden ruuan/välipalan laitto. 

Mulla sama rumba menossa. Kolme teiniä on lähes koko kesän " auttamassa mummia". Rakkaita ovat, mutta voi sitä kokkaamisen määrää.

Saa nähdä, onko enää voimissaan koulujen alettua, siis minä😨

Eikö se riitä, että joku aikuisista tekee vuorotellen lounaan ja iltaruoan. Kai ne teinit osaa itsekin ottaa jääkaapista aamu-ja välipalat. Tottahan sun teinit siivoaa sitten jälkensä ja tiskaa astiatkin. 

Vierailija
2204/2206 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sai käännytettyä ei-toivotut vieraat jatkamaan matkaansa seuraavaan kohteeseen, esim. leirintäalueelle tai hotelliin yöksi?

Vierailija
2205/2206 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävälläni on sisarustensa kanssa yhteinen kesämökki. Käyn siellä kutsuttuna vain päiväseltään. Menen mielelläni omaan sänkyyn nukkumaan ja herään sitten kun herään.

Vierailija
2206/2206 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on kelohonkainen arvomökki oman vanhan metsän keskellä kaukana kaikesta. Kun pitäisi osata käyttää voimavalolyhtyjä, kaasuvaloja, retkikeittimiä ja hakata polttopuita niin se pitää hienohelmat someilijat poissa kun ei voikaan napsauttaa telkkaria päälle, että pääsee katsomaan kaunareita mökillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan