Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhustenhuollossa ei hyödynnetä robotteja?

Vierailija
20.05.2022 |

Veikkaan että dementoitunutta mummoa ei kiinnosta hoitaako häntä robotti vai oikea ihminen

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. No, fyysinen inhimillinen kosketus on kuitenkin aistihavainto. 

Haluaisitko sinä, että sinua hoitaisi kone!

Laitetaan kaikki kehitysvammaiset, dementit ja muut joiden kanssa puhekontakti on mahdoton, koneiden huollettaviksi.

Miten kone havaitsee makuuhaavat, ihmisen asennon vaihtamiseen kone tietysti pystyy, mutta miten se kone tekee havaintoja... 

Ehkä tykkäät, että näille ihmisille riittää, että heillä on halinalle kainalossa...

Älä naurata!

En ole aloittaja, jolta kysyit. Erilaisiin toimenpiteisiin mulle sopisi oikein hyvin kone. Mun mielestä mukavalta tuntuu vain puolison, omien lasten sekä lemmikkieläinteni kosketus. Tuntemattomien ihmisten kosketus taas tuntuu epämiellyttävältä. Olen ollut monta kertaa sairaalassa enkä pidä hoitajien enkä lääkäreiden kosketuksesta. Ymmärrän, että heidän on työtehtävänsä suorittaakseen välttämätöntä koskettaa mua, mutta jos homman voisi tehdä robotti, valitsisin robotin. 

Juu, niin varmaan. Ja jos olisi robottikädet sua hoitamassa, niin vaatisit ihmistä tilalle. Fyysinen inhimillinen kosketus ja vielä enemmän läsnäolo, vaikkei sitä läsnäoloa olisi kuin hetki, niin se on tarpeellinen, vaikka vain piipahtaisi huoneessa, olisi kuitenkin tieto että on ihmisiä jotka ainakin vähän ovat kiinnostuneita olemassa olosta, hengittämisestä....

Taisi olla s kingin kirja jossa ihmisvihannekset oli vaijerein kattoon ripustettuja ja hoito tapahtui koneiden avulla.

Ihmisarvon mukaista vai ihmisarvoa kunnioittavaa?

Ei asioita tarvitse viedä äärimmäisyyksiin. Osa hoidosta voisi aivan hyvin tapahtua koneiden avulla, mutta ei tietenkään kaikki hoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi