Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakesäästäjät, miten menee?

Vierailija
20.05.2022 |

Paljonko on OST miinuksella? Vai onnistuitko myymään sellaiseen aikaan, että olet plussalla siihen nähden, kuinka paljon olet laittanut omaa rahaa kiinni.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen av-mammojen vainua, kun suurimmalla osalla on salkku reilusti plussalla, vaikka nasdaqkin on tankannut pahasti jo monta viikkoa. :-D Teidän pitäisi vaithaa alaa ja siirtyä ammattisijoittajiksi. :-D

Ihailen typeryyttäsi. Jos on sijoittanut säännöllisesti vaikka 10 v ja salkku 100% plussalla, ei tällainen kurssilasku kokonaisuutta tappiolle vie. Tuollaiset ja suuremmatkin tuotot eivät edellisen 10 vuoden markkinatilanteessa ole vaatineet mitään muuta, kuin yksinkertaista indeksisijoittamista.

Taisi osua ja upota, kun reagoit noin äkäisesti.  Täällä suurimmalla osalla on vain virtuaalisia salkkuja.

Niin no, meidän taloudella on 6 kpl salkkuja eri välittäjillä kun toinen ei anna sijoittaa Suomeen ja toinen veloittaa Kanadan osinkoverot päin alvettia.

Mutta tule vaan rauhassa omassa uskossasi autuaaksi.

Vierailija
162/173 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kans osakkeet paljon pakkasella ja cryptot pakkasella sitten ihan hurjasti.

Jos kaikki olisivat plussalla niin kuin täällä porukka kirjoittaa niin kaikkihan tätä tekisi. Totuus on se että tällähetkellä suurin osa ottaa turpiin ja lujaa.

Lähiaikoina aloittaneet ja lupaaviin kasvuyhtiöihin sijoittaneet varmaan tappiolla ovatkin mutta jos ei lannistu vaan jatkaa sijoittamista niin viiden vuoden kuluttua saattaa jo olla voitolla.

Mulla on pari firmaa pakkasella mutta lasken pikkuhiljaa keskihintaa niissä ostamalla lisää osakkeita. Omistusosuuteni yhtiöstä siis kasvaa ja saan tulevaisuudessa isomman osuuden yhtiön voitosta.

ei tämä sovi hätähousuille. Itse sijoitan vaan varoja jotka mulla on vara hävitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokusen satasen olen miinuksella, mutta sitähän se sijoittaminen on; kurssit elää. Myynti ei kuulu minun strategiaani, kuin pakon edessä ja pakkoa ei ole mistään pienestä laskusuhdanteesta, päinvastoin silloin ostetaan. Ne ihmiset jotka sijoittavat lyhyellä tähtäimellä, ovat joko tosi kartalla meiningistä ja käyttävät taktiikkaa "osta halvalla, myy kalliilla", tai sitten ovat tosi tumpeloita ja käyttävät taktiikkaa "osta ja säikähdä kun arvo laskee ja myy tappiolla". Minä sijoitan pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
164/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin ison osan osakkeista kun ostin asunnon. Osa meni tappiolla osa oli reilusti voitolla. Lempiosakkeistani, jotka tuottavat hyviä osinkoja, en luovu. Tappiot saa vähentää verotuksessa joten en jaksa stressata huonoja myyntejä.

Vierailija
165/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Pieniä rahoja kiinni erittäin pitkäaikaisesti. Ostan kun on rahaa, pääasiassa osinkoyhtiöitä, satunnaisesti myyn. 

Vierailija
166/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sijoitimmeperheen säästöt osakkeisiin ja olemme nyt käytännössä hävinneet kaikki säästömme. Ei voi myydä poiskaan koska tappiot olisivat kamalat. Oli mieheni idea 😡

Ette te kaikkea ole hävinneet, jos ja kun ne firmat ovat vielä olemassa. Pidät rauhassa, kyllä ne sieltä taas ylös tulee.

Vierailija
167/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vielä voitolla, vaikka alas on tultu paljon parhaista päivistä. Ennen korona-laskua möin pikkusen, enkä koskaan sijoittanut niitä rahoja takaisin pörssiin. Kohta siirryn ostolaidalle.

Vierailija
168/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen av-mammojen vainua, kun suurimmalla osalla on salkku reilusti plussalla, vaikka nasdaqkin on tankannut pahasti jo monta viikkoa. :-D Teidän pitäisi vaithaa alaa ja siirtyä ammattisijoittajiksi. :-D

Ihailen typeryyttäsi. Jos on sijoittanut säännöllisesti vaikka 10 v ja salkku 100% plussalla, ei tällainen kurssilasku kokonaisuutta tappiolle vie. Tuollaiset ja suuremmatkin tuotot eivät edellisen 10 vuoden markkinatilanteessa ole vaatineet mitään muuta, kuin yksinkertaista indeksisijoittamista.

Taisi osua ja upota, kun reagoit noin äkäisesti.  Täällä suurimmalla osalla on vain virtuaalisia salkkuja.

Kyllä aika suuri osa suomalaisista sijoittaa, varmaan suuri osa av-mammoistakin.

Vierailija
169/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin peetä menee.  -20% ja pelkkää punaista. 

No mä jo ajattelin, että onpa kumma, jos kaikilla muka on pelkkää plussaa. Ei kuulostanut uskottavalta.

Toisaalta ehkä kysymykseen harvemmin vastaa se, jonka tilanne on miinuksella.

Oon huomannut itsessäni saman ilmiön siinä mielessä, että tilannetta tulee seurattua tarkemmin ja useammin, kun osakkeet on nousussa. Laskukautena ei niinkään kiinnosta.

Vierailija
170/173 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut niin tehdäkin, mutta tykkään työstäni, ja oon ns. turvallisuushakuinen eli haluan kuukausipalkan tililleni joka kuukausi.

Salkku on reilusti plussalla, mutta mikäs ihme se on, kun oon pyöritellyt näitä jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
171/173 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri ja tänö vuonna koko salkku on kutistunut lähes 10 000 eurolla mutta on edelleen plussalla. Myin joitain pois kun tarvitsin rahaa. Nyt ostelen pohjalta vähän lisää.

Vierailija
172/173 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, minulla on vain UPM osakkeita. Hyvin menee. Entäs sulla.

Vierailija
173/173 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti menee. Tänään möin Kempowerit pois. Oli vain muutamalla satasella. Se oli ainoa myynti tänä vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi