Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
961/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille, jotka eivät saa lastenhoitajaa tuttavapiiristä, kokeilkaa Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitajia. Heiltä saa toisinaan ihan lyhyelläkin varoitusajalla. Mikäli kyseessä on vain yksi kokonainen päivä niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Mikäli hinta mietityttää niin toivomukaan ne teidän tutut eivät hoida hekään ilmaiseksi.

Vierailija
962/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI NÄITÄ! Ei näitä ajattelemia ihmisiä tuota menkää vaan koko perhe !

Sanotte , että mainittu Asiasta ajoissa.

sillä sipuli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

zaeor kirjoitti:

Hääkutsuja voidaan myös käyttää syrjimisen ja kiusaamisen välineinä.

Jos suvussa on yksi ainoa lapsiperhe ja kutsuun tulee tuollainen rajoitus lapsista,

niin voi miettiä motiiveita. Me suomalaiset ollaan junttikansaa. Muualla tällainen

ei menisi läpi. Ja mielestäni häät ovat perhejuhla. Jos perhe ja suku sitten muuten

ylipäätään kutsutaan. 

Miten ihmeessä voit tietää, että olisitte ainoa lapsiperhe?

Ettehän tunne noin hyvin molempien sukua tai ystäväpiiriä.

Todella oman navan tuijottamista ja itsekästä luulla, että olisitte ainoa lapsiperhe.

Ja erittäin epätodennäköistä ellei ole todella pienet hääjuhlat.

Molemmat suvut todella pieniä. Tieto on.

Vierailija
964/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta kaiken kaikkiaan muuttumassa lapsikielteisemmäksi.

Koirat ovat tulleet tilalle. Mutta jos teillä on ystäviä vaikka Keski-Euroopassa,

niin kysykää niiltä, lukeeko kutsuissa "ei lapsia". Suomi on junttila. Toisaalta jos

on niin persaukinen, ettei lapsen kakkuihin ole varaa (syövät varmaan paljon),

niin ehkä on parasta jättää häät pitämättä.

Vierailija
965/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-vuotisjuhlissa, jossa luki kutsussa "ei lapsia".

Heitä olisi ollut 6 kappaletta ja nuorimmat lukion toisella.

Että silleen....

Vierailija
966/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on äärimmäisen uhri narsistinen maa ja yksi yleisimmistä uhriutumista tapahtuu "lapsien kautta". Ajatelkaa lapsia! huutaa uhrinarsistinen vanhempi kun haluu oikeasti vain uhri huomiota itselleen.

Vierailija
967/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille, jotka eivät saa lastenhoitajaa tuttavapiiristä, kokeilkaa Mannerheimin Lastensuojeluliiton hoitajia. Heiltä saa toisinaan ihan lyhyelläkin varoitusajalla. Mikäli kyseessä on vain yksi kokonainen päivä niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Mikäli hinta mietityttää niin toivomukaan ne teidän tutut eivät hoida hekään ilmaiseksi.

Meidän kaupungissa se lastenhoitopalvelu lopetti jo 1990-luvun lopulla. En tosin saanut lukuisista yrityksistä huolimatta sieltä mitään apua silloinkaan, kun se oli vielä toiminnassa. Hoitajia oli vain joitakin, ja heillä vakkaripaikat, missä kävivät. Enempää eivät ottaneet.

Vierailija
968/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan kuullut, että jotkut maksaisivat isovanhemmille lastenlasten hoidosta, ainakaan tuntipalkkaa. Omakohtaista kokemusta minulla ei näistä hoidoista ole.

Katsoin Mannerheimin lastensuojeluliiton sivuilta, ja laskeskelin, että jos lähtee häihin vaikka klo 13 maissa ja on siellä illan siten, että palaa kotiin vaikka klo 01 mennessä, niin se on noin 200 euroa + taksimatkan maksu lastenhoitajalle. Aika iso lisä kuluihin mennä jonkun häihin. Täällä on tosi paljon suurituloisia ilmeisesti, kun niin moni menee mielellään ilman lapsia.

Vierailija
969/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut muutaman perheen lapsia maksusta - keväällä vanhemmat juhlivat hääpäivää kahdestaan ja minulla oli 13v hoidettavana heillä - pe-su 180€ - oli niin vähätöinen hoitokeikka, että sovittelimme hintaa - samaa poikaa olen hoitanut pari vuotiaasta saakka. 

Vierailija
970/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yleensä ovat apn kaltaisen itsekeskeisen moukan kutsuneet ei sinne ole pakko mennä vai onko ilmaisen viinan himo niin kova. kuka haluaa meluavia nypsy pentuja sekoittamaan paikkoja.

Vierailija
971/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI NÄITÄ! Ei näitä ajattelemia ihmisiä tuota menkää vaan koko perhe !

Sanotte , että mainittu Asiasta ajoissa.

sillä sipuli!

Tämä oli nyt sellainen kannanotto, että vetää hiljaiseksi. Joku, ilmeisesti vanhempi henkilö suosittelee, että koko katras vaan mukaan ja sitten pitäisi vielä valehdella. Mikäli tuon tekstin nyt oikein tulkitsin...

Vierailija
972/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Juuri näin.

Olisi hyvän tavan mukaista ilmoittaa asia jo kutsussa. "Emme halua lapsia pilaamaan juhlaamme." Kun kerran suorapuheisuutta nykyään niin arvostetaan.

Vierailija
973/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Tulipahan tuosta mieleen ystäviemme häät vuosien takaa. Kirkon penkissä ennen vihkiseremonian alkua nuorimmaisemme, 4 v., supatti minulle  että kai sinä äiti tiedät, että täällä kirkossa pitää sitten olla hiljaa :-D Ne oli muutenkin hauskat häät; paljon tanssia, laulua ja naurua hääjuhlassa eikä lapsista taatusti ollut mitään häiriötä kenellekään.

Vierailija
974/1001 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipahan tuosta mieleen ystäviemme häät vuosien takaa. Kirkon penkissä ennen vihkiseremonian alkua nuorimmaisemme, 4 v., supatti minulle  että kai sinä äiti tiedät, että täällä kirkossa pitää sitten olla hiljaa :-D Ne oli muutenkin hauskat häät; paljon tanssia, laulua ja naurua hääjuhlassa eikä lapsista taatusti ollut mitään häiriötä kenellekään.

Olisipa muutkin lapset tuollaisia hyväkäytöksisiä.

Nykyään on niin paljon nepsy lapsia ja uusperhekuvioita, vanhemmat istahtavat alas ja antavat jonkun muun komentaa ja vahtia. Tai sitten lapsi on joku lumihiutale jota ei kukaan saa ojentaa.

Toinen on kurkku suorana huutavat vauvat. Tiedän, ettei vauva itke kiukutellakseen, mutta huudon alettua vanhemman tulee ymmärtää poistua tilasta. Olen muutamankin kerran ollut häissä, hautajaisissa ja rippikirkossa kun vauvaa vaan huudatetaan ja kukaan ei kuule muuta kuin sitä huutoa.

Vierailija
975/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesivät että ap sammuu kirjoitti:

miksi yleensä ovat apn kaltaisen itsekeskeisen moukan kutsuneet ei sinne ole pakko mennä vai onko ilmaisen viinan himo niin kova. kuka haluaa meluavia nypsy pentuja sekoittamaan paikkoja.

Ap ei maininnut, että häissä tulisi olemaan alkoholitarjoilu. Ei myöskään sitä, että lapset olisi nepsy-lapsia. Se, että hän käsitti kutsun väärin tai kutsu oli väärin muotoiltu ei tee hänestä itsekeskeistä moukkaa.

Ei pidä olettaa, jos et tiedä.

Vierailija
976/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiselle hääparille ei voi ainakaan lapsionnea toivottaa.

Menkää Kreikkaan ja Etelä-Eurooppaan katsomaan, kuinka eri sukupolvet juhlivat yhdessä.

Toki osasyy näihin kasvaviin "ei lapsille" -vaatimuksiin on nykyajan kasvatuskulttuuri huutavine "erityis"kersoineen ja nössövanhempineen.

Vierailija
977/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touhotin mökin keittiössä, kun kolmevuotias taputti penkkiä vieressään ja pyysi istumaan. Kun istahdin, hän viittasi katon korkeassa osassa oleviin kattokruunuihin ja sanoi: äiti tämähän on melkein kuin kirkossa, istutaan nyt ihan hiljaa niin kuin kirkossakin. Päiväkodissa olivat käyneet kirkkovierailulla. 

Useimmat lapset osaavat rauhoittua , kun asiaa harjoitellaan.

Vierailija
978/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut muutaman perheen lapsia maksusta - keväällä vanhemmat juhlivat hääpäivää kahdestaan ja minulla oli 13v hoidettavana heillä - pe-su 180€ - oli niin vähätöinen hoitokeikka, että sovittelimme hintaa - samaa poikaa olen hoitanut pari vuotiaasta saakka. 

Lisää sinun kaltaisiasi luotettaviksi todettuja ja lapselle tuttuja hoitajia!

Kyllä 13-vuotias tarvitsee vielä turvallisen aikuisen.

Vierailija
979/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toivotaan että tulee avioero niille pian tai ei ainakaan lapsia!

Vierailija
980/1001 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa muutkin lapset tuollaisia hyväkäytöksisiä.

Nykyään on niin paljon nepsy lapsia ja uusperhekuvioita, vanhemmat istahtavat alas ja antavat jonkun muun komentaa ja vahtia. Tai sitten lapsi on joku lumihiutale jota ei kukaan saa ojentaa.

Toinen on kurkku suorana huutavat vauvat. Tiedän, ettei vauva itke kiukutellakseen, mutta huudon alettua vanhemman tulee ymmärtää poistua tilasta. Olen muutamankin kerran ollut häissä, hautajaisissa ja rippikirkossa kun vauvaa vaan huudatetaan ja kukaan ei kuule muuta kuin sitä huutoa.

En kyllä ymmärrä yhtään, miten uusperhe vaikuttaa siihen, osaavatko lapset käyttäytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi