Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
861/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, lapset metelöi, suttaa, kiukuttelee, vaatii koko ajan huomiota, mikään tarjoilu ei kelpaa,  komentaa,  riehuu,  rikkoo paikkoja,  häviää, ei tottele, väsyttää, pissattaa, kakattaa,, itkettää,  mennään pois,  luo ylimääräistä stressiä vanhempineen, pilaa tunnelman,   TYLSÄÄ, ym, ym.  Aaaarggg...     Ei mun juhlia ainakaan tuu pilaamaan.  Fakta ja sori.

Hölynpölyä. 

En ole ollut yksissäkään häissä, missä lapset olisivat pilanneet juhlat. Joidenkin aikuisten suoritukset sen sijaan kyllä on jääneet lähtemättömästi mieleen.

Sama juttu. Erityisesti eräänkin morsiamen...

Vierailija
862/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät ovat suomalaista pihistelyä. Haluttaisiin juhlia, mutta mielellään jäädä tulopuolelle, 1 hklö vastaan yksi lahja, jos kutsutun puolisoa ei kehdata karsia, niin sitten ainakin lapset.

Muualla maailmassa en vastaavaan itaruuteen ole törmännyt, vaan häät ovat rakkaiden ja tärkeiden ihmisten yhteinen juhla.

Ei ole paljonkaan siitä kun oltiin espanjalais-brittiläisen pariskunnan häissä jotka vietettiin Espanjassa. Ainoastaan hääparin sisarusten lapset olivat mukana, ei kenenkään muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossakin on lapsettomat häät yleistyneet, ja ihan vastaavaa keskustelua puolesta ja vastaan käydään siellä kuin täälläkin. Ehkä vielä rajuimmin sanoin 😁

Vierailija
864/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain totaalisen itsekeskeinen henkilö ei pidä lapsista. Miksi edes mennä naimisiin, jos lapset ovat niin kauhistuttava asia. Jossain vaiheessa se ero tulee kuitenkin, kun toinen alkaa niitä haluta. 

Häät joissa on lapsia on paljon rennommat ja iloisemmat, eikä tarvitse noudattaa jäykkää etikettiä.

Mutta jos häät onkin järjestetty business tuttaville sosiaalisen kiipeilyn toivossa, se on eri asia.

Vierailija
865/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hääpari saakutsua keitä haluaa. Häät olla sellaiset kuin pari haluaa. Jos joku haluaa mennä juhliin vain perheenä, niin jättää aikuisten juhlat väliin. Onhan monia muitakin bileitä, joissa lapsia ei näy. En ymmärrä nillitystä. Itse valitsee ottaako kutsun vastaan. Juhlan järjestäjä valitsee keitä kutsuu.

Vierailija
866/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis vaaditaan, että hääpari järjestää juhlansa vieraiden toiveiden mukaan?

Vierailija
867/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat jäät on lapsiperheelle hankalat, kalliit, tylsät ja kaikkea muuta negatiivista. Haluan juhlia sukulaisten häitä lapsieni kanssa. Ystävien häät lapsettomina Ok. Ja olen vieläkin kyrp***nyt yhden lähisukulaisen lapsettomista häistä, jotka aiheuttivat meille aikamoisia kuluja ja vaikeuksia. Lapsenhoitajat piti tuottaa toiselta puolelta Suomea ym.

Olisit tietty voinut vastata kutsuun että "kiitos kutsusta, mutta valitettavasti joudumme kertyneen veetutuksen vuoksi kieltäytymään".

Vierailija
868/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Jos "lapset pilaavat juhlan" niin kutsua on sitten turha lähettää lapsiperheiden vanhemmillekaan.

Me joko tulemme juhlaan perheenä tai sitten saatte pitää kekkerit keskenänne.

Jap. Ja eikö niiden häiden alkuperäinen tarkoitus ole sillai tota noin alkaa hankkimaan niitä lapsia? Ymmärrän jotkin aikuisten juhlat ilman lapsia joita toki on mutta että häätkin olisivat aikuisten juhla...?

Tarkoitus lienee toisiinsa sitoutuminen.

Vierailija
869/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari pitää juuri sellaiset häät kun haluaa. Piste.

Vierailija
870/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastikko lapset pilaavat juhlat? Omissa häissäni taisi olla 80 vieraasta noin 10 lasta, en enää muista tarkasti. Mutta ei mulla ole mitään hajua mitä ne lapset teki sen hääjuhlan ajan, vanhemmathan niitä siellä hoiti! Ei ollut mitään harmia lapsista, en edes muista mitään niistä lapsista häissäni. Tämä 15 vuotta sitten. Mutta tehkää toki tämänpäivän morsiamet kuten haluatte.

Vierailija
871/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina puhutaan näistä lasten pois jättämisestä, niin itse pohdin että saanko jättää pois pari sukulaisteni, jotka saattavat häiritä hääjuhlaani. Toisella on downin syndrooma ja hän saattaa päästellä epätoivottuja ääniä. Toinen sukulainen on tosi vanha ja pyörätuolissa, hän myös haisee sellaiselta vanhalta ja saattaa vähän kuolata syödessään. Meidän juhlapaikka on hankalasti esteellinen. Mitä mieltä olette näistä?

Vierailija
872/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.

Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.

Ei tarvitse mainita. Kutsussa luki selvästi kenelle se oli osoitettu. 

Vierailija
873/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat mammat täällä kilpaa nyökyttelee, että totta kai lapsettomat häät. Sitten ollaan seuraavassa ketjissa kohkaamassa siitä, miksi täällä ei olla niin perhemyönteisiä kuin Etelä-Euroopassa.

Minusta on kyllä aika tylyä jättää perheen lapset kutsun ulkopuolelle. Itselläni ei siis ole lapsia mutta ei minusta lapsia pidä eristää erilaisten juhlien ulkopuolelle.

Tämä! Jotenkin erikoinen tämä nykyajan tyyli jättää lapset vain tylysti kutsumatta.

Olisiko yhtä ok jättää esim kaikki yli 70v kutsumatta?

No heti kun yli 70-vuotiaat alkaa käyttäytyä juhlissa samoin kuin kurittomat lapset, eli juoksentelee ympäriinsä, jahtaa toisiaan ja kiljuu, sotkee tahallaan ruokansa pöytäliinalle ja lattialle ja alkaa kirkuitkeä kovaan ääneen kirkossa hääseremonian aikana, niin lupaan jättää heidät kutsumatta.

Vierailija
874/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies menee?

Tuo on selvä "pitäkää tunkkinne"-tapaus.

Mies voi korkeintaan käydä ilmoittamassa että lahjaa ei tule. Palautimme sen ja saimme takaisin rahat jotka korvaavat lapsille turhaan hankitut juhlavaatteet.

Ja sitten se voi juoda boolin.

Älyttömän typerää kiukuttelua. Ap osti lasten vaatteet, koska ei osannut lukea yksiselitteistä kutsua. Ja kyseessä on hääparin juhla. Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen jättää menemättä tärkeän ihmisen juhliin vain siksi, ettei saa raahata sinne perhettään.

Meinaatko, että ap jättää lapset yksin kotiin siksi aikaa? Oletan, että pienet lapset kyseessä, kun hoitajaa tarvitaan. Ja en itse palkkaisi hoitajaa kotiin häiden takia, sitten jäisi juhlat omalta osaltani välistä.

Sitten jätät väliin. Käsittämätöntä itsekkyyttä, jos ei halua kunniottaa kutsujan toivetta ja järjestä lastenvahtia.

Vierailija
875/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta on kyllä nimestään huolimatta eräs lapsivihamielisimmistä mitä löytyy. "Penskat", "kersat", "kakarat" saa jättää pois kaikesta: ravintolasta, matkoilta, juhlista. Naapureiksi ei toivota lapsiperhettä. Lapset ovat vain haitolla, meluavat ja levittävät räkää ja muita eritteitä ympäriinsä. Tälle palstalle onkin sattunut harvinaisen paljon syntymästään saakka aikuisia ihmisiä - vaikkakin oikeasti huomaa, että on jääty lapsena pois juhlista jos toisistakin.

Ihme kun ei vielä ole tullut vastaan juhlakutsua, missä lapset eivät ole tervetulleita, mutta perheen koira mainitaan erikseen toivottavana vieraana. Ja koiran mukana saa tietysti "äiti" ja "isikin" tulla.

Nope. Olen ollut pienestä pitäen juhlissa mukana ja vanhempani ovat opastaneet, miten niissä käyttäydytään. Joten olen osannut istua paikoillani riehumatta ja huutamatta. Minua ärsyttivät huonosti käyttäytyvät muut lapset jo silloin kun olin itse lapsi, mutta minutpa onkin kasvatettu ottamaan muut huomioon ja kestämään pientä tylsistymistäkin. Leikkikentällä saa juoksennella, toisten juhlissa ei, mutta tämä ei näytä olevan selvää nykyään edes aikuisille.

Vierailija
876/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai otatte vaan lapset mukaan. Häät ovat perhejuhlat ja perheenä sinne menette. Kyllä parille lapselle paikat löytyy, hehän eivät syökään paljoa.

Harmi vaan, ettei AP:n lapset taida olla juhlaparin perhettä. Häät on kahden aikuisen ihmisen välinen juhla, ei lastenkestit. Häistähän seuraa myös juridinen sopimus kahden ihmisen välille, joten on kyllä todella outoa ajatella, että jotkut vieraat lapset olisivat oikeasti juhlien pääasiallinen keskiö.

Vierailija
877/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai otatte vaan lapset mukaan. Häät ovat perhejuhlat ja perheenä sinne menette. Kyllä parille lapselle paikat löytyy, hehän eivät syökään paljoa.

Harmi vaan, ettei AP:n lapset taida olla juhlaparin perhettä. Häät on kahden aikuisen ihmisen välinen juhla, ei lastenkestit. Häistähän seuraa myös juridinen sopimus kahden ihmisen välille, joten on kyllä todella outoa ajatella, että jotkut vieraat lapset olisivat oikeasti juhlien pääasiallinen keskiö.

Tutustu vähän häiden perinteeseen. Siin on ideana saattaa nainen miehen suvun omaisuudeksi, ja nimenomaan hedelmällisessä iässä oleva nainen. Häät ovat rituaali jolla varmistetaan lapsionni. Hääjuhla nimenomaan on lasten paikka. Pariskunnat jotka avioituvat ilman suunnitelmia tehdä lapsia ja jotka jättävät lapsiperheet kutsumatta ovat ymmärtäneet asiat pahasti väärin. Minusta sellaisia pareja voisi alkaa verottaa ankarasti jos lapsia ei kuulu viiden vuoden sisällä häistä. Ajanhukkaa tusata yhdessä silloin, voisi hyvin jatkaa kavereina ja käydä yhdessä vaikka sakkikerhossa. Ei siinä avioliittoa tarvita. Avioliitto on lasten tekemistä ja yhteistä perhettä varten, kaksi yksinäistä aikuista ei ole perhe.

Vierailija
878/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.

En olisi ikinä moiseen suostunut, vaan koko juhlat olisi jätetty pois.

Jos tuo on asenne, niin ei sinua varmaan sinne kaivattaisikaan

Vierailija
879/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin väliin. Tulee kalliit häät, kun pitää olla juhlavaatteet, maksaa lastenvahti, lahja, matkat, mahdollisesti yöpyminen...

En ymmärrä tätä juhlavaatejuttua. Kaikki löytyy kaapista: frakki, smokki ja shaketti sekä rivi työpukuja, jotka palvevat myös juhlissa. Käytämme usein smokkia ihan perheen kesken juhlapyhinä, kuten jouluna. On kiva pukeutua juhlaan asianmukaisesti. 

Vierailija
880/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyly tämä nykyinen itsekäs suuntaus, että vain määrätyt, itselle mieluisat  ihmiset ovat tervetulleita. Häät ovat lapsettomia, hotellit ovat lapsettomia jne. Milloin aletaan karsia vanhuksia ja vammaisia omista juhlista. Tuleeko jokin ikäraja osallistumiselle. Minkä ikäinen voi osallistua lapsettomiin juhliin? Kohta varmaan hautajaisiinkin saa vanhemmasta väestä osallistua vain itse juhlakalu, muut pysykööt rollaattoreineen poissa. Ei mikään ihme, että lapsia vihataan ja vanhukset ovat täysin turha kuluerä yhteiskunnalle. Surullista. 

Miksi omiin juhliin pitäisi kutsua vieraita joista ei pidä?

Ei tarvitsekaan. Mutta jos jättää lapset kutsumatta häihin, ottaa riskin, että myös vanhemmat jäävät tulematta.

Mikä ihmeen riski? Kai sen nyt jokainen kutsuna tietää ja ymmärtää, että kaikki ei nyt vaan pääse paikalle, syystä tai toisesta. Kuvitteletko itse olevasi niin tärkeä henkilö, että juhlat ovat auttamatta pilalla, jos et tule paikalle?

En ajatellut asiaa omalta kantiltani, vaan ihan hääparin näkökulmasta. Että varaa paikan ja lähettää kutsut vaikka kolmellekymmenelle läheisimmälle kaverille, joista häihin ilmoittaa pääsevänsä paikalle kuusi. Tai että omat sisarukset jäävät kaikki pois häistä tai vaikka paras ystävä

Olen kerran seurannut läheltä häävalmisteluja, joissa ensin puntaroitiin kustannuksia, kun hääparin kaikilla ystävillä ja sisaruksilla oli lapsia, joiden määrä häissä nousi tosi suureksi. Tekivät sitten alkukyselyjä, joiden perusteella päättivät kutsua myös lapsetkin, sillä olisi käynyt tosiaan niin, että lähisuku ja läheisimmät ystävät eivät olisi juuri kukaan päässeet paikalle. 

Jos mun paras ystävä jää pois siksi, etten kutsu hänen lapsiaan, kyllä miettisin, että minkä arvoista meidän ystävyys hänelle on. Varsinkin, jos jää pois periaatteesta. Hääkutsut tulee yleensä sen verran ajoissa, että asiaan ehtii varautua ja miettiä vaihtoehtoja. Äkillisille tilanteille ja sairastumisille ei tietenkään voi mitään.

Meille tuli tänä kesänä hääkutsu, joka ei koskenut koko perhettä. Lapset rajattiin ulos. Emme ole menossa. Juhlimme perheenä ne juhlat mitä juhlimme ja jos se ei sovi jollekin, niin ikävää. Koska minä en saanut ottaa lapsiani, myös vanha äitini päätti että ei lähde, kun hänen tyttärensä ei tule. En ymmärrä miksi minun olisi järjestettävä lapsilleni hoitajaa, kun lähtökohtaisesti hoitaisin heitä itse ja he olisivat kanssani. 

Ikävää, ettei morsiuspari huomioinut sinua ja sinun perhettäsi kutsuja laatiessaan. Olisi ehdottomasti pitänyt soittaa ja kysyä, ketä he saavat kutsua. Ikävää, että vanha äitisikin joutui jäämään pois, kun te kolmessa polvessa pahoititte mielenne. Te ette ole pääosassa, hääpari on.

Näistä häistä riittää varmaan suvun kesken puhuttavaa ja arvostelua?

Mitä muuten on "lähtökohtaisesti"hoitaa lapset itse? Eikö isä osallistu lastensa hoitoon?

En oleta olevani vieraana pääosassa toisten juhlissa, mutta oletan, että hääpari aikuisina ihmisinä ymmärtää, että kaikki eivät halua juhliin osallistua ilman lapsiaan. Tässäkin häät olisivat niin kaukana, että olisi pakko olla yö hotellissa. Ei sellaisia hoitopaikkoja ole, jonne lapset voi koko viikonlopuksi säilöä. 

Tottakai on. Palkkaa hoitaja kotiin siksi ajaksi kun olette poissa. Ihan normi hommaa. Minulla on kolme lasta ja lasten ollessa pieniä otimme lastenhoitajan mukaan lomamatkoillekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme