Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
801/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia hääkutsuun:

- Valitettavasti olen tuolloin työmatkalla. Paljon onnea!

- Tulemme kyllä, jos saamme kuljetuksen kirkkoon ja juhlapaikalle. Joku pikkubussi esimerkiksi.

- Haistakaa paska.

Vierailija
802/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii mennä, hyvät hääjuhlat tulossa, ei mukuloita riekkumassa.

Juu, voi vetää häissä persukset olalle kuten suomalaisilla yleensä tapana, kun sadaan juhlissa juoda toisten laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Juuri näin.

Eikö Suomessa osata kasvattaa muita kuin juhlissa riehuvia lapsia? Nyt viimeistään peiliin katsomisen paikka.

Onneksi oltiin häissä missä lapset eivät riehuneet eikä pilanneet hääjuhlaa. Jotkut vanhemmat sentään osaavat kasvattaa lapsensa käytöksen sivistyneeksi pienestä pitäen. 👍 No mutta tienaavatkin enemmän kuin tavan keskiluokan duunarit! Sivistyneitä ja kouluttautuneista perheistä!

Vierailija
804/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Juuri näin.

Eikö Suomessa osata kasvattaa muita kuin juhlissa riehuvia lapsia? Nyt viimeistään peiliin katsomisen paikka.

Onneksi oltiin häissä missä lapset eivät riehuneet eikä pilanneet hääjuhlaa. Jotkut vanhemmat sentään osaavat kasvattaa lapsensa käytöksen sivistyneeksi pienestä pitäen. 👍 No mutta tienaavatkin enemmän kuin tavan keskiluokan duunarit! Sivistyneitä ja kouluttautuneista perheistä!

Minä olin joitain vuosia sitten häissä, yks ainut lapsi pilasi tai oikeastaan lapsen äiti pilasi koko juhlan. Joo pienet lapset liikkuu, äidin ei pidä perässä juosta koko aikaa, varsinkaan sisällä, ja levitellä käsiään ja tehdä isoa numeroa lapsensa vaihtumisesta

Vierailija
805/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan.  Tuntemani hääpari ei kutsunut lapsia siitä syystä, että heillekin olisi pitänyt järjestää jotain ohjelmaa !  Ei kaikkeen riitä aikaa ja energiaa .

Eli sen takia oli huomaavasita sanoa että kutsu on aikuisille. Sitäpaitsi lasten ei tarvitse nähdä, kun sedät ja tätit ottaa alkomahoolia ja  kenties vähän sekoilevat.

Vierailija
806/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nauttinut suuresti, kun olen saanut olla osallisena juhlissa, jotka on tarkoitettu vain aikuisille. Lapset on kivoja ja heillekin on tietenkin oma aikansa ja paikkansa mutta ei ihan jokaisessa tapahtumassa kuitenkaan. 

Vierailija
807/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän jokainen saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Ja jokainen kutsuttu vieras saa samaten valita, meneekö häihin vai ei. Jos ei hyväksy muunlaisia häitä kuin kirkollisen vihkimisen ja juhlan, johon lapset on tervetulleita, niin sitten ei mene pakanallisiin bilehäihin 😄😄😄

Tuo ap:n tilanne on kyllä kurja. Että ensin kutsutaan ja kutsuttu ehtii jo ostamaan lapsille juhlavaatteet ja vasta sitten ilmoitetaankin, että ei lapsia. En menisi enkä lähettäisi lahjaa. Tökeröä toimintaa hääparilta.

Valitettavasti tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ap ei ollut lukenut tai ymmärtänyt kutsua. Tämä nyt on todettu täällä jo moneen kertaan. Ei ole kutsujan vika, jos joku toimii liian impulsiivisesti.

Taudit itse nyt mokata.

Ap kertoi että kutsussa oli kaikkien nimet! Halloota vaan ja kesän jatkoja!

Kaikkien, siis hänen ja miehensä.

t. se tautinen mokaaja.

Vierailija
808/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat jäät on lapsiperheelle hankalat, kalliit, tylsät ja kaikkea muuta negatiivista. Haluan juhlia sukulaisten häitä lapsieni kanssa. Ystävien häät lapsettomina Ok. Ja olen vieläkin kyrp***nyt yhden lähisukulaisen lapsettomista häistä, jotka aiheuttivat meille aikamoisia kuluja ja vaikeuksia. Lapsenhoitajat piti tuottaa toiselta puolelta Suomea ym.

Siis mikä ihme teitä vaivasi? Eihän sinne pakko ole mennä lol. Eli ihan itse teitte itsellenne ongelman. Jos noin hankalaa niin sitten sinne voi mennä se jolle ne ovat sukua jos noin hankalaa. Eihän siellä teitä juhlittu.

Luulisi, että siinä säästää kun ei tarvitse lapsille ostaa juhlavaatteita. Kai sillä rahalla lapsenvahtina saa.

Eikö lapsenvahtina löydy lähempää? Muistan itse olleeni teininä sekä isän että äidin työkavereiden lapsille ja naapureille.

Vierailija
809/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät ovat tympeitä. Kaikkialla muualla maailmassa häät ovat perhe- ja sukujuhla, jossa samalla siirtyy nuoremmille sukupolville tapakulttuuria ja perheen perinteitä yms.

Jos halutaan varata aikaa myös aikuisten bilettämiselle, voi kutsussa vaikka ilmoittaa että jatkot on esim K-16 tms.

Lisäksi on kasvatuksen puutetta ja ehkä juuri näiden tilaisuuksien puuttumista, jos lapset ei osaa käyttäytyä. Omat lapset eivät koskaan riehuneet tai häiriköinneet missään, ja jos edes yrittivät jotain sen suuntaista, lähtö tuli heti. En tajua vanhempia jotka antavat lastensa häiritä muita.

Vierailija
810/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin paljon luku- ja kirjoitustaidottomia tällä palstalla. Ei ole kyllä peruskoulua voitu noilla taidoilla läpäistä.

Vierailija
811/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät ovat tympeitä. Kaikkialla muualla maailmassa häät ovat perhe- ja sukujuhla, jossa samalla siirtyy nuoremmille sukupolville tapakulttuuria ja perheen perinteitä yms.

Jos halutaan varata aikaa myös aikuisten bilettämiselle, voi kutsussa vaikka ilmoittaa että jatkot on esim K-16 tms.

Lisäksi on kasvatuksen puutetta ja ehkä juuri näiden tilaisuuksien puuttumista, jos lapset ei osaa käyttäytyä. Omat lapset eivät koskaan riehuneet tai häiriköinneet missään, ja jos edes yrittivät jotain sen suuntaista, lähtö tuli heti. En tajua vanhempia jotka antavat lastensa häiritä muita.

Riippuu hääpaikastakin, voiko lapsia kutsua. Viimeisimmät hääjuhlat, joihin osallistuimme, vietettiin keskusta-alueen ravintolassa ilta-aikaan. Luonnollisesti kutsu oli osoitettu aikuisille. Vihityillä ei itsellään ole lapsia, avioituivat viiskymppisinä.

Vierailija
812/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tuli mieleen jo yli 10v sitten vähän samantapainen hämmennys.

Meidät oltiin kutsuttu serkkuni häihin niin, että kirjekuoressa luki "Möttöset" (Nimi vaihdettu).

Tulkitsimme tämän tarkoittavan meitä perheenä (meillä yksi tytär, siihen aikaan 7-vuotias). Laitoin vastauksen, että osallistumme mielellämme. Sen enempää ei tullut oltua serkun kanssa yhteydessä ennen häitä.

Vasta KIRKKOON astellessa, morsiamen (eli serkkuni) kaaso kipitti luoksemme, vei minut syrjemmälle ja kysyi, että emme kait ole ottamassa tytärtämme itse hääjuhlaan, koska kutsu koski vain meitä vanhempia.

Tilanne oli nolo kummallekin osapuolelle. Häät eivät olleet lapsettomat, vaan oli ilmeisesti haluttu kutsua vain läheiset lapset ja sitten meidät serkut ynnä muut pelkästään vanhemmat. Ymmärrän tämän tietenkin, mutta yhä edelleen olen sitä mieltä, että kutsu olisi pitänyt osoittaa "Matti & Maija Möttönen" eikä "Möttöset". Serkkuni mielestä taas "Möttöset" viittaa pariskuntaan ja "Möttöset perheineen" taas myös lapsiin. Asiasta kiisteltiin (hyväntahtoisesti toki) myöhemmissä sukujuhlissa.

Me ratkaisimme asian niin, että mieheni jäi pois ja tyttäremme otti hänen "paikkansa". Jos juhlat olisivat olleet vain aikuisille, eikä lapsille olisi ollut siellä tarjottavaa tai ohjelmaa, niin mieheni olisi poistunut vihkimisen jälkeen tyttären kanssa ja selittänyt hänelle ikätasoisesti väärinkäsityksestä. Mitään mielenosoituksellista kaikkien poistumista en edes harkinnut.

Vierailija
813/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan jees, että lapsia ei kutsuta. Pääsee itsekin nauttimaan häistä eri tavalla kun ei tarvitse paimentaa lapsia iltaa. Tykkään

Eihän sinun tarvitse omia lapsiasi mukaan ottaa, vaikka häihin lapset olisivatkin tervetulleita. Ei mikään estä jättämästä omia kotiin, jos heille kerran löytyy hoitaja.

En otakaan. Kiva myös jutella aikuisten kesken kun lapset ei keskeytä koko ajan.

Vierailija
814/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kutsu vain miehelle ilman avecia, vaikka asuimme yhdessä. Kutsun lähettänyt hääpari oli fundiskristittyjä, jotka eivät avosuhteita hyväksyneet. Miestäni ärsytti mennä yksin, eikä hän sitten itse hääjuhlaan mennytkään, vihkmiseen vain.

Vierailija
815/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt tosiaan ihmiset miten haluavat, mutta en voi ymmärtää "lapsettomia" juhlia, varsinkaan häitä. Lapset tekevät juhlan! Suomi on kyllä välillä niin kummallinen maa, en pääse näissä tapauksissa sisälle kanssaihmisten ajatusmaailmaan.

Vierailija
816/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkööt tosiaan ihmiset miten haluavat, mutta en voi ymmärtää "lapsettomia" juhlia, varsinkaan häitä. Lapset tekevät juhlan! Suomi on kyllä välillä niin kummallinen maa, en pääse näissä tapauksissa sisälle kanssaihmisten ajatusmaailmaan.

Nii-i. Kukin järkkää omannäköiset juhlat. Niihin voi sitten osallistua tai olla osallistumatta.

Kuuskymppisen elämäni aikana on eteen tullut jos jonkinnäköistä tapaa ja perinnettä. Tärkeintä on kunnioitus kummallisuuksien edessäkin.

Vierailija
817/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain muualla tällaista kulttuuria, jossa hääjuhlista halutaan sulkea pois osa kutsuttujen perhettä (lapset, avopuolisot)??

Ei köyhimmissäkään maissa ole tällaista pienisieluista näpertelyä.

Vierailija
818/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Lasten kasvatus ei ole siitä kiinni, paljonko vanhemmat tienaa. Itse olin pienipalkkainen pätkätyöläinen, kun lapseni oli pieni. Silti hän osasi istua paikallaan, puhua huutamatta ja muutenkin käyttäytyä niin kuin hyvin kasvatetun lapsen pitää. Eikä kasvatusta sinne hääkirkkoon menty opettelemaan, se tehtiin kotona ajan kanssa.

Vierailija
819/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastauspyynnössä tulee ilmoittaa osallistujien määrä. Itse aikoinaan lapsen näkökulmasta häät olivat parhaita juhlia juurikin lapsen silmin.

Vierailija
820/1001 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin paljon luku- ja kirjoitustaidottomia tällä palstalla. Ei ole kyllä peruskoulua voitu noilla taidoilla läpäistä.

Missä teonsana ensimmäisestä lauseesta? Toisessa lauseessa kömpelö sanajärjestys. Jäit tässä itse alakoulun kolmannelle luokalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän