Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
261/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa pitäisi mainita erikseen jos halutaan lapsettomat häät.

Ei pidä. Kutsukirjeestä näkee kyllä kenelle/keille kutsu on osoitettu. Vain he on kutsuttu.

Voi sinua täydellistä, viisasta ja kaikesta kaiken tietävä! Ressukka olet! Olet varmaan virheetön, mutta vain omasta mielestäsi. 

Tuollaisten hääkutsujen lähettäjät ovat typeryksiä! Miksi ei voi väärinkäsitysten välttämiseksi ajoissa ilmoittaa, että häihin ei haluta lapsia?  

Aloittajan tapauksessa asia oli ilmoitettu varsin selvästi eli kutsumalla vain perheen vanhemmat.

Ja taas tämä.. Kun on huonoja kutsujia ja huonoja kutsuttuja, niin tulkintaeroissa on liikaa virhevaraa.

Etiketti on vanha ja sitä opetetaan yläasteella tai on opetettu ainakin 25 vuotta sitten kotitaloudessa juhlaetiketissä, eli kyllä siitä pitäisi tietoa olla

Vaana kun ei ole. Anoppini oletettavasti muuten ei olisi riehunut hautajaisista pois jäännin vuoksi.

t. yllä oleva

Tässä on nähtävillä lisäksi kaksi eri muuttuvaa tekijää, eli se, mitä ihmiset muistaa ja se, että toiset haluaa ymmärtää väärin asioita.

Tämän vuoksi tuo osallistujamäärän ilmoittaminen tiettyyn päivään mennessä ruoka-allergioiden lisäksi olisi hyvä selvittää hyvissä ajoin.

Toki, jos haluaa olla varma, ettei tarvitse jälkikäteen pahoitella juhlien pidettävän ilman lapsia niin sen voi tosiaan mainita kutsussa. Jossain kutsussa oli se mainittu hauskasti runomuodossa... Huvitti enemmän kuin olisin jäänyt harmittelemaan lastenhoidon järjestämistä.

Tosin! Useimpien pienten lasten vanhempien on ihana päästä joskus keskenään aikuisten juhliin ja yöpyä pois kotoa, vaikka itse järjestetyn hotellimajoituksen turvin, joten ei tarvitse pelätä kutsun esittämistä vain aikuisille.

Tytär mainitsi kutsussaan lapsettomista häistä. Häissä olikin yksi lapsi, morsiamen veli. Pari vieraista suuttui, kun he eivät saaneet tuoda lapsiaan. Nämä on hankalia asioita. Itse kyllä mietin, että vessassa kiukuttelevat vieraat käyttäytyivät kuin lapset.

Meidät kutsuttiin häihin 500 km päähän ja 3 v. olisi pitänyt jättää hoitoon koko viikonlopuksi. Ei yllättäen lähdetty 🙄

Lapsella ei ole isovanhempia, joiden luona viettää yksi yö?

Vierailija
262/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.

Toivottavasti muut olivat teinejä jotka mielellään jättivät häät väliin. Tai sitten joku selittämätön uusperhekuvio missä yksi yhteinen lapsi. Mutta jos suht samanikäisiä niin en tajua :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan kutsun perhejuhlaan, ei käy kyllä mielessäkään ettei perhe ole tervetullut vaikka itse kutsussa olisi vain minun nimeni. Tämä koskee häitä, ristiäisiä, hautajaisia ym...

En silti ajattele että esimerkiksi pikkujoulukutsu koskee koko perhettä. Pikkujoulut kun ei ole perinteinen perhejuhla.

Tosielämässä en ole kyllä näihin "lapsettomiin häihin" edes törmännyt, ovat vähän sellainen urbaanilegenda ehkä. En tiedä millaisissa piireissä niitä oikeasti harrastettaisiin.

Vierailija
264/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta nousee mieleeni semmoinen ehdotus kutsukortteihin, että voisiko ne kutsuttujen nimet laittaa myös siihen korttiin?

Meillä kävi taannoin niin, että etikettisääntöjä osaamaton mieheni oli avannut kaverinsa hääkutsun ja heittänyt kuoren menemään. Sitten hän parin päivän päästä muisti asian ja ilmoitti minulle, että kiva juttu, meille olisi tälle kesälle häät on tulossa, nyt lastenvahtia hommaamaan.

Eipä hän sitten enää muistanut, kun kysyin, että lukiko siellä hänen nimensä, meidän nimet, vai perheineen, vai kenelle se oikein oli osoitettu. Kyllä hän sitten arveli, että siinä luki vain hänen nimensä. Kutsutekstin sanamuodosta ei saanut mitään viittausta.

Kuitenkin hän ajatteli automaattisesti, että meidän kahden pitäisi mennä. Eikä hän kehdannut kysyä asiaa kaverilta. En sitten suostunut mukaan, koska se se vasta olisi ollut noloa pölähtää paikalle, jos ei olisi ollut paikkaa varattuna.

Onneksi en mennyt, koska häät olivat olleet ihan pienet ja lähimpien kesken. Joten luultavasti meni oikein, mutta aiheutti pientä päänvaivaa.

Olisi aivan äärimmäisen epäkohteliasta ja törkeää jättää kutsumatta juhliin jonkun puoliso, silloin kun suhde on vakava ja etenkin jos vielä asutaan yhdessä, avioparista puhumattakaan.

Vierailija
265/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan kutsun perhejuhlaan, ei käy kyllä mielessäkään ettei perhe ole tervetullut vaikka itse kutsussa olisi vain minun nimeni. Tämä koskee häitä, ristiäisiä, hautajaisia ym...

En silti ajattele että esimerkiksi pikkujoulukutsu koskee koko perhettä. Pikkujoulut kun ei ole perinteinen perhejuhla.

Tosielämässä en ole kyllä näihin "lapsettomiin häihin" edes törmännyt, ovat vähän sellainen urbaanilegenda ehkä. En tiedä millaisissa piireissä niitä oikeasti harrastettaisiin.

Eli ilmoittaudut käytöstavattomaksi moukaksi joka ei piittaa etiketistä tai kutsujan toiveista. Selvä.

Vierailija
266/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaupungeissa. Nuoret haluavat ennemmin kutsua kavereitaan häihin kuin sukulaisia lapsineen.

Vierailija
267/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta nousee mieleeni semmoinen ehdotus kutsukortteihin, että voisiko ne kutsuttujen nimet laittaa myös siihen korttiin?

Meillä kävi taannoin niin, että etikettisääntöjä osaamaton mieheni oli avannut kaverinsa hääkutsun ja heittänyt kuoren menemään. Sitten hän parin päivän päästä muisti asian ja ilmoitti minulle, että kiva juttu, meille olisi tälle kesälle häät on tulossa, nyt lastenvahtia hommaamaan.

Eipä hän sitten enää muistanut, kun kysyin, että lukiko siellä hänen nimensä, meidän nimet, vai perheineen, vai kenelle se oikein oli osoitettu. Kyllä hän sitten arveli, että siinä luki vain hänen nimensä. Kutsutekstin sanamuodosta ei saanut mitään viittausta.

Kuitenkin hän ajatteli automaattisesti, että meidän kahden pitäisi mennä. Eikä hän kehdannut kysyä asiaa kaverilta. En sitten suostunut mukaan, koska se se vasta olisi ollut noloa pölähtää paikalle, jos ei olisi ollut paikkaa varattuna.

Onneksi en mennyt, koska häät olivat olleet ihan pienet ja lähimpien kesken. Joten luultavasti meni oikein, mutta aiheutti pientä päänvaivaa.

Olisi aivan äärimmäisen epäkohteliasta ja törkeää jättää kutsumatta juhliin jonkun puoliso, silloin kun suhde on vakava ja etenkin jos vielä asutaan yhdessä, avioparista puhumattakaan.

Riippuu minusta tilanteesta. Joskus halutaan kutsua esimerkiksi kokonainen harrastusporukka, jossa aikaa on vietetty nimenomaan kyseisellä porukalla eikä puolisoita välttämättä edes tunnetta. En minä oleta että joku ventovieras haluaisi maksaa jopa satasen minun kestittämisestäni enkä oikein tajua ihmisiä jotka olettaa.

Vierailija
268/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ei ole mikään perhejuhla. Ne saa olla järjestäjieen näköiset. Jotkut lastensynttörit on perhejuhla.

Vierailija
269/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä hääjärjestelyissä toista yhtä lapsikielteistä maata kuin Suomi.

Muualla Euroopassa häät ovat aina ja itsestäänselvästi suku-, ystävä- ja perhejuhlia, joissa lapset tanssivat mukana. Kaikki ovat iloisia yhdessä, vauvasta vaariin, eikä pääpaino ole aikuisten ryyppäämisessä keskenään ja niissä melko typerissä seksistisissä isojen leikeissä.

Hohhoijaa, milloinkahan Suomesta tulee sivistysmaa?

Muakin tavallaan ihmetyttää, että miksi on tullut sosiaalisesti hyväksyttävää olla kutsumatta juuri lapset niiden huonoon käytökseen vedoten? Itse en ole koskaan häissä kohdannut lasten huonoa käytöstä, vanhemmat ovat osanneet ihan omatoimisesti viedä itkevän lapsen rauhoittumaan pois juhlatilasta.

Sen sijaan kaikki kuitenkin kutsuvat Tauno-sedän, joka kännissä räyhää vaimolleen ja lääppii nuoria naisia. Tai Birgitta-mummun, joka kiukuttelee kun kahvia ei tarjota tasan kello 15.37, kun hän juo aina silloin kahvia.

Heh, totta. Jos erehdyt jättää Birgitta-mummun kutsumatta, saat kuulla siitä koko hänen loppuelämänsä. Osa jopa päätti Tauno-sedän känniseikkaulujen ja Birgitta-mummon ilonpilaamisen vuoksi järjestää maistraattihäät, koska pääsee vähemmällä ;)

Välillä näitä keskusteluja lukiessa, milloin tarjoilut, milloin pukeutuminen ja lahjat, tai lastenhoito niin miettii samaa ratkaisu - järjestää maistraattihäät, koska pääsee vähemmällä ;)

Hieman ehkä ot, mutta miten ihmeessä vihkipaikka vaikuttaa hääjuhlaan? Maistraatissa vihittävät eivät saa järjestää isoja juhlia ja kirkossa vihittävien on pakko pitää juhlat ylipäänsä? Mikä juttu tämä on? Tiedän maistraatissa vihittyjä joilla on ollut isot juhlat, sekä kirkossa kahden todistajan (kirkon työntekijöitä) läsnäollessa vihittyjä jotka ovat ylipäänsä ovat kertoneet naimisiinmenosta lähipiirille vasta myöhemmin.

Vierailija
270/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaupungeissa. Nuoret haluavat ennemmin kutsua kavereitaan häihin kuin sukulaisia lapsineen.

Ihan vieras tapa minulle kyllä, vaikka kaupungiksi kotimme Helsinginkin miellän.

Vierailija
271/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.

Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.

Eivät välttämättä ole lapsettomat häät. Kutsu koski teidän perheestä vain sinua ja miestäsi. Kaikkiin juhliin ri ole tilaa koo perheelle.

Mutta provohan tämä on. Kyllä jokainen tietää tuon verran tapakulttuuria että kuoreen kirjoitetaan kutsutut.

En laskisi suomalaisten etiketintuntemuksen varaan näissä kutsumisasioissa.

Minut on kutsuttu miehen suvun muutamiin juhliin niin, että kutsusssa lukee Matti Meikäläinen+Riitta. Ikään kuin olisin koira. Olemme olleet naimisissa 15 vuotta, mutta sukunimeni ei ole sitten jäänyt mieleen, eikä sitä ole voinut edes sitten tarkistaa... Kutsujana korkeasti koulutettu entinen ison firman toimitusjohtaja, nykyinen yrityskonsultti, tottunut isännöimään isoja tilaisuuksia.

Samoin heidän on mahdotonta muistaa että minulla on keliakia, vaikka sen joka kerta sanoisi uudestaan ilmoittautuessaan. Luulisi, että viimeistään siitä oppisi kun joutuu nolostelemaan vieraan kysyessä, mitä uskaltaa syödä, ja joutuu tälle vastaamaan että et mitään? Mutta ei.

No joo, meni vähän ot, mutta pointtini on se, että Suomessa ihmisten käytöstavat ja etiketintuntemus voivat tosiaan korkeammallakin tasolla olla täysin olemattomat. Ei siis voi luottaa siihen, että jos kutsukortissa lukee jotain, se on niin. Jos kaikkea ei sanota täysin yksiselitteisesti, kannattaa soittaa ja varmistaa, että keitä tämä kutsu koskikaan, ja vaikka sanottaisiinkin, kannattaa varmistaa silti, koska ne eivät ole välttämättä tarkoittaneet sitä mitä tekivät... Minä esimerkiksi olen tullut siihen tulokseen, että tuo +Riitta on vain epähuomiossa tehty jälkilisäys, eikä minun ole tarkoituskaan tulla paikalle. Enkä enää mene.

Suosittelen muuten kaikille, että jätätte vaan sukujuhlat väliin. Se on suuri helpotus, oli suku sitten oma tai miehen. Lopulta ne lakkaa kutsumastakin. 

Vierailija
272/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies menee?

Tuo on selvä "pitäkää tunkkinne"-tapaus.

Mies voi korkeintaan käydä ilmoittamassa että lahjaa ei tule. Palautimme sen ja saimme takaisin rahat jotka korvaavat lapsille turhaan hankitut juhlavaatteet.

Ja sitten se voi juoda boolin.

Älyttömän typerää kiukuttelua. Ap osti lasten vaatteet, koska ei osannut lukea yksiselitteistä kutsua. Ja kyseessä on hääparin juhla. Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen jättää menemättä tärkeän ihmisen juhliin vain siksi, ettei saa raahata sinne perhettään.

Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen raskauttaa lähimmäisiään pitkästyttävillä juhlillaan.

Vierailija
273/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten. Mutta tämä on hallituksen vika.

Vierailija
274/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vieras tapa minulle kyllä, vaikka kaupungiksi kotimme Helsinginkin miellän.

Minkä ikäinen olet ja milloin olet ollut viimeksi nuorten häissä?

Vierailija
275/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no seuraavan kerran kun saatte hääkutsun/juhlakutsun niin osaatte erikseen kysyä että onko lapset tervetullut jos kutsussa sitä ei suoraan mainita

Vierailija
276/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies menee?

Tuo on selvä "pitäkää tunkkinne"-tapaus.

Mies voi korkeintaan käydä ilmoittamassa että lahjaa ei tule. Palautimme sen ja saimme takaisin rahat jotka korvaavat lapsille turhaan hankitut juhlavaatteet.

Ja sitten se voi juoda boolin.

Älyttömän typerää kiukuttelua. Ap osti lasten vaatteet, koska ei osannut lukea yksiselitteistä kutsua. Ja kyseessä on hääparin juhla. Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen jättää menemättä tärkeän ihmisen juhliin vain siksi, ettei saa raahata sinne perhettään.

Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen raskauttaa lähimmäisiään pitkästyttävillä juhlillaan.

Vain todellinen idiootti menee juhliin pitkästymään. Jos epäilee pitkästyvänsä, voi kiittää kutsusta ja ilmoittaa ettei aio osallistua. 

Vierailija
277/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa pitäisi mainita erikseen jos halutaan lapsettomat häät.

Ei pidä. Kutsukirjeestä näkee kyllä kenelle/keille kutsu on osoitettu. Vain he on kutsuttu.

Voi sinua täydellistä, viisasta ja kaikesta kaiken tietävä! Ressukka olet! Olet varmaan virheetön, mutta vain omasta mielestäsi. 

Tuollaisten hääkutsujen lähettäjät ovat typeryksiä! Miksi ei voi väärinkäsitysten välttämiseksi ajoissa ilmoittaa, että häihin ei haluta lapsia?  

Aloittajan tapauksessa asia oli ilmoitettu varsin selvästi eli kutsumalla vain perheen vanhemmat.

Ja taas tämä.. Kun on huonoja kutsujia ja huonoja kutsuttuja, niin tulkintaeroissa on liikaa virhevaraa.

Etiketti on vanha ja sitä opetetaan yläasteella tai on opetettu ainakin 25 vuotta sitten kotitaloudessa juhlaetiketissä, eli kyllä siitä pitäisi tietoa olla

Vaana kun ei ole. Anoppini oletettavasti muuten ei olisi riehunut hautajaisista pois jäännin vuoksi.

t. yllä oleva

Tässä on nähtävillä lisäksi kaksi eri muuttuvaa tekijää, eli se, mitä ihmiset muistaa ja se, että toiset haluaa ymmärtää väärin asioita.

Tämän vuoksi tuo osallistujamäärän ilmoittaminen tiettyyn päivään mennessä ruoka-allergioiden lisäksi olisi hyvä selvittää hyvissä ajoin.

Toki, jos haluaa olla varma, ettei tarvitse jälkikäteen pahoitella juhlien pidettävän ilman lapsia niin sen voi tosiaan mainita kutsussa. Jossain kutsussa oli se mainittu hauskasti runomuodossa... Huvitti enemmän kuin olisin jäänyt harmittelemaan lastenhoidon järjestämistä.

Tosin! Useimpien pienten lasten vanhempien on ihana päästä joskus keskenään aikuisten juhliin ja yöpyä pois kotoa, vaikka itse järjestetyn hotellimajoituksen turvin, joten ei tarvitse pelätä kutsun esittämistä vain aikuisille.

Tytär mainitsi kutsussaan lapsettomista häistä. Häissä olikin yksi lapsi, morsiamen veli. Pari vieraista suuttui, kun he eivät saaneet tuoda lapsiaan. Nämä on hankalia asioita. Itse kyllä mietin, että vessassa kiukuttelevat vieraat käyttäytyivät kuin lapset.

Meidät kutsuttiin häihin 500 km päähän ja 3 v. olisi pitänyt jättää hoitoon koko viikonlopuksi. Ei yllättäen lähdetty 🙄

Lapsella ei ole isovanhempia, joiden luona viettää yksi yö?

Kaikilla lapsilla ei varmaan olekaan, mutta uskoisin useimmilla olevan. On ihan älytön ajatus, että kutsuja jotenkin etukäteen päättäisivät kutsuttujen puolesta, pystyvätkö he tulemaan ja millaisella porukalla.

Kutsuja kutsuu ne, joiden toivoo juhlaansa tulevan, ja jokainen vieras kohdallaan pohtii ja päättää, haluaako ja voiko mennä esitetyillä ehdoilla. Niin helppoa.

Vierailija
278/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tenavien sit pitäs päästä mellastamaan juhliin. Ei kiitos huutavia ja juoksevia lapsia häihin. Ota selvää jos et ymmärrä mitä kutsussa lukee.

Vierailija
279/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä edes on perhejuhla, missä se on määritetty? Sattuneesta syystä jouduin just äskettäin järjestämään hautajaisia ja vierasjoukkoa oli pakko rajata niin, että vainajan serkut vielä kutsuttiin, muttei heidän lapsiaan. Vainajan puolison puolelta kutsuttuja oli vieläkin vähemmän. Kyllä se on vaan niin, että kutsuja päättää, ketkä saavat osallistua.

Vierailija
280/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosien varrella 30 häissä näin nopeasti laskettuna; lapsena vanhempieni kanssa, yksin ja puolisoni kanssa. Vain kerran on ollut epäselvää, keitä kaikkia kutsu koskee.

Hyvä ystäväni ei millään maininnut, että onko hänellä lapselliset vai lapsettomat häät, kun puheet oli välillä on, välillä ei - rataa. Kun kutsu tuli, siinä luki minun ja mieheni nimi, joten ilmoitin vain itseni ja mieheni, varmistin asian vielä ilmoittautuessa ja hankimme taaperollemme lastenvahdin. Kävi ilmi, että häät olivatkin lapselliset häät, joissa kaikilla lapsiperheillä oli ollut yhtä hankalaa saada selville, että mikä on asian laita. Osa oli päätynyt samaan ratkaisuun kuin me, osa taas oli ottanut lapset mukaan. 

Minulla on kolme lasta, jotka otamme mukaan, kun heidät on kutsuttu ja hankimme lapsenvahdin/toinen jää kotiin, kun taas heitä ei ole kutsuttu. Minulle on aivan sama, että kummin toimin, sillä muiden häissä ei ole kyse meidän perheestämme. Haluan kunnioittaa hääparin toivetta asian suhteen, olisi vain todella kivaa, että asiasta olisi se varma mielipide, eikä soudeta ja huovata asiassa miten sattuu.