Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?
Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään
Kommentit (1258)
"Toinen mies" ohjannut Tony Heino. Päärooleissa muun muassa Juha Veijonen.
LAPUA 1976
Itse paikkakunnalla eläneenä odotin että olisi käsitelty räjähdyksen jälkeisä tunnelmia ja ns. jälkipeliä, mutta täähän olikin tavallinen kliseinen rakkasutarina johon paukku liittyi vaan etäisesti.
Lost in Translation
Amelie
Unelmien Sielunmessu
Adaptation - Minun versioni
Eyes Wide Shut
2001 Space Odyssey
Kellopeliappelsiini
........en saanut vain irti noista juuri mitään. Yritin. Nuohan ovat kaikki sellaisia että kaikki wannabe-älyköt kehuvat miten hyviä ne ovat. Kyllä minä pidän älykkäistä elokuvista esim. L.A. Confidential mutta en vain saanut noista mitään. Tekotaiteellisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sellainen, jotka ovat olleet hittejä omana aikanaan ja joilla on edelleen klassikon maine, mutta eivät ole kestäneet aikaa hyvin. Viime vuosina olen katsonut suoratoistoista joitain tällaisia ensimmäistä kertaa, ja sitten pettynyt. Esim. Total Recall.
Tuossakin alkuperäinen on parempi, ja uusintaversio saa kysymään lähinnä että miksi tääkin piti tehdä.
Minusta se alkuperäinenkin Total Recall oli vähän pettymys. Saman ohjaajan Robocop oli huomattavasti parempi
kakki wannabet ovat sanoneen että ei voi olla että miten vain käsitellään nykypäivänä viihteeksi luokiteltavan elämän kuvan eräitäkin näkökulmia joista hyvin tiedetään miten ne tulisi asettaa kontekstiin sosiaaliset intressipiirit ja talouselämä vainvihkaa huomioon ottaen eli tungetusti hyviä käytäntöjä noudattaen
En tiedä niistä suurista odotuksista, mutta kahdesta elokuvasta olen meinannut lähteä kesken pois elokuvateatterista. Ne ovat 1) Valmentaja (kertoi Jari Sarasvuosta) 2) vuosisadan häät (ihme sekoilu).
Meduusalla ei ole sydäntä
Olisin niiiin halunnut tykätä, Olga oli just kuollut. Aineksia hyvään, jopa loistavaan leffaan oli, mutta jäi niin pinnalliseksi. Harmi.
No, mennään Rehtoriin ens kesänä, Tuukalle laitoin myötätuntoviestin ja tilasin lahjakortin :)
Vierailija kirjoitti:
Alien 3, taitaa olla Fincherin huonoin leffa muutenkin
Jep, tästä vielä asteen huonompi oli nelososa. Sen jälkeen alkoi parantua.
Tarantinon Hollywood. Aivan turha.
Nykyisin vähän kaikkien suosittujen leffojen jatko-osat ovat soopaa.
Avarar. Ihan kauhee juoni, pahismiehet ryöstöhyödyntää planeettaa. Lastenkirjoissakin on enempi harmaasävyjä tässä kaikki oli naurettavan mustavalkoista ja valmiiksi pureskeltua moraalisaarnaa. Kaikki muukin juoni ja "romanssi" myötähäpeää aiheuttavaa, mitä ei pelastanut sinänsä hienot puitteet ja kuvat. En ymmärrä miksi sitä on kukaan kehunut, saati tehdään jatko-osia. Tuon rinnalla MIB international on ihan mukiinmenevää viihdettä.
Rita Hayworth - Avain pakoon. > 2000-luvun alkupuolella elokuva oli kaikkien leffasivustojen kärkisijoilla. Pari leffanördeksi luulemaani kundia hehkutti sitä aivan innoissaan. Katsoin sen sitten 19-vuotiaana nuorena naisena ja olin about järkyttynyt, miten amerikkalainen, ennalta-arvattava, kädenlämpöinen ja peräti tylsä se oli.
Vanhana Pirjo Honkasalon ihailijana ja hänen jalanjäljissään elokuva-alalle hakeutuneena olin aivan kahta vaille ettenkö olisi lähtenyt Orendasta kävelemään. No, sen sijaan ensin torkahdin ja sitten kaivoin puhelimen esiin, sillä meitä oli salissa kaksi katsojaa.
En ole ikinä missään elokuvanäytöksessä, en edes tolkuttoman huonoissa Hollywood-pläjäyksissä plärännyt puhelinta leffateatterissa. Orenda oli kuitenkin niin pitkäpiimäinen ja teennäinen, että puolen tunnin jälkeen luovutin. Alma Pöystin suoritus oli yllättävän heikko, Pirkko Saisio taas oli ainoa syy että jaksoin elokuvan edes "katsoa".
No ihan ehdottomasti Uuno Espanjanjassa?
Tuossakin alkuperäinen on parempi, ja uusintaversio saa kysymään lähinnä että miksi tääkin piti tehdä.