Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?
Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään
Kommentit (1276)
Alien Covenant. Tuli lauantaina telkusta.
Sitä samaa alien hömppää. Ei tarjonnut mitään uutta. Erikoistehosteisiin oli satsattu, mutta henkilöhahmot olivat tyhjiä ja elokuva muutenkin tehty monta kertaa aikaisemmmin paremmin.
hiljaiset sillat.Roolitus päin persettä. Clin eastwood ihan pökkelö
Vierailija kirjoitti:
Alien Covenant. Tuli lauantaina telkusta.
Sitä samaa alien hömppää. Ei tarjonnut mitään uutta. Erikoistehosteisiin oli satsattu, mutta henkilöhahmot olivat tyhjiä ja elokuva muutenkin tehty monta kertaa aikaisemmmin paremmin.
Minä taas yllätyin positiivisesti. Olin kuullut etukäteen niin paljon huonoa, että oli parempi kuin odotin. Vaikka ei toki yllä parhaimpien osien tasolle mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Citizen Kane, mutta se johtunee siitä, että olen for real ihan täysi juntti.
Moni tuntee samoin, kun ko. elokuva on nimetty maailman parhaaksi jo vaikka kuinka kauan. Ilmeisesti leffan ylistys pohjaa siihen, että siinä tehtiin ajalleen ennennäkemättömiä ja vaikeita teknisia ratkaisuja kuvauksen ja ohjauksen suhteen, mikä ei nykykatsojalle avaudu. Itse tarinassa ei ole minun(kaan) mielestä mitään erityistä tai kiehtovaa.
Titanic. Olin todella pettynyt, kun laiva upposi elokuvan loppupuolella.
Alfred The Doll. Tiesin ettei kummoinen, mutta että noin p***a! Lopetin kesken.
Vierailija kirjoitti:
La la land
Tämä! Mitä sontaa... en jaksanut katsoa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
The shape of water. Vuoden elokuvan oscar nosti odotukset, ja paljastuikin sitten wokejen märäksi päiväuneksi. Naiivi, saarnaava ja ennalta arvattava.
Jaa mä en huomannu siinä minkäänlaista wokee, sanomaa tai saarnaa. Hassu aikuisten satu.
Suurin osa tehdyistä elokuvista on jonninjoutavaa ajankulua. Siksi niitä tehdäänkin eli ihmisten ajankuluksi, jos ei ole parempaakaan tekemistä tai jaksa mitään tehdä, niin sitten voi seurata elokuvaa, jossa muut tekevät. Tai jos oma elämä on niin tylsää, että pitää katsoa jonkun, yleensä täysin keksityn hahmon, paremmalta vaikuttavaa elämää, että jaksaa huomiseen herätä.
Sen takia katson itse enimmäkseen tubettajia, jotka kuvaavat omaa asumisarkeaan. On ne ainakin aidompia kuin elokuvat, vaikka tubettajillakin sitä tekemällä tehtyä on joukossa.
Kaikki mahdolliset suomalaiset elokuvat, kahdella poikkeuksella:
Linnaisten vihreä kamari (aivan huikea camp eskapistinen pukudraama johon ei vaan kyllästy)
Komisario Palmun erehdys (tämähän maistuu aivan... mantelilta!)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tehdyistä elokuvista on jonninjoutavaa ajankulua. Siksi niitä tehdäänkin eli ihmisten ajankuluksi, jos ei ole parempaakaan tekemistä tai jaksa mitään tehdä, niin sitten voi seurata elokuvaa, jossa muut tekevät. Tai jos oma elämä on niin tylsää, että pitää katsoa jonkun, yleensä täysin keksityn hahmon, paremmalta vaikuttavaa elämää, että jaksaa huomiseen herätä.
Sen takia katson itse enimmäkseen tubettajia, jotka kuvaavat omaa asumisarkeaan. On ne ainakin aidompia kuin elokuvat, vaikka tubettajillakin sitä tekemällä tehtyä on joukossa.
Ei taida sinunkaan elämä kovin jännää olla, kun on aikaa venyä täällä hölisemällä täyttä p* skaa.
Rita Hayworth avain pakoon, The Shawshank Redemption on klassikkoelokuvien listojen kärkipäässä oleva elokuva, muuta ei minusta.
Saksikäsi Edward. Ihan huuli pyöreenä katsoin että mitä helsvettiä... aivan käsittämätön.
Linnunradan käsikirja liftareille elokuva oli pettymys. Kovat odotukset kirjan perusteella, mutta ei lähtenyt vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Nousukausi. Niin kehuttu ja oi kun oli tuttavapareilla ollut mukava ilta sitä katsoessa. Sain sen lainaksi ja kehuin kovasti etukäteen miehelle. Ei naurattanut tai huvittanut kertaakaan, oikeastaan ketutti koko leffa, sama fiilis molemmilla.
Miksi te katsotte suomalaisia elokuvia? Ne on kaikki aivan järkyttävän kömpelöitä, lapsellisia, tökeröitä, tönkköjä elokuvan irvikuvia, dialogi ja näytteleminen poikkeuksetta aivan kesäteatteritasoa.
Ainoa leffa, jonka aikana olen leffateatterissa nukahtanut, on Piano. Toinen pettymys oli Avatar. Olihan se ihan OK, mutta kaiken hypetyksen jälkeen olin pettynyt. Toista kertaa en jaksaisi sitä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Rocky Horror Picture show.
Tiesin että oli huono mutta että NIIN HUONO!
Ei paljon yleisön eläytyminen lämmittänyt!
Öööö.... kuka menee katsomaan huonoksi tietämänsä elokuvan? Nyt ei ihan kaikki täsmää tässä.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen mielikuvituksesi ja älyllinen säätövarasi on hyvin rajallinen, sinne ei mahdu arkea kummempia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Saksikäsi Edward. Ihan huuli pyöreenä katsoin että mitä helsvettiä... aivan käsittämätön.
No höh, jos ei huomaa taustalla olevaa yhteiskuntakritiikkiä niin toimiihan se ihan aikuisten satunakin.
Googlella löytyy parikin samannimistä takavuosilta, esim. 1975 ja 2005.