Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juon melko paljon tölkki olutta ja panttien palautus ujostuttaa

Vierailija
19.05.2022 |

Miksi tölkki kassien kanssa pitää esim markettiin kulkea parempien ihmisten seassa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet pullonkerääjän onnelliseksi kun hylkäät tyhjät tölkit ojaan.

Paskanmarjat tekee. Ei kukaan niitä mistään ojasta halua kaivaa. Siististi johonkin roskiksen viereen voi jättää. Ojaan ei pidä nakella yhtään mitään.

Vierailija
22/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen laite jolla saa ne rytättyä pieneksi ja vie sitten metallikeräykseen. Niin minä teen ainakin kun en jaksa kauppaan niitä aina kiikuttaa.

Miksi tätä on alapeukutettu? Kierrätyksestähän siinä panttipalautuksessakin on kyse. Mulle ainakin on ihan sama minne toisten ihmisten tölkit menee ja ottaako ne panttirahat niistä vai ei, kunhan ne menee kierrätykseen joka tapauksessa.

- ohis

Koska ei niitä tölkkejä tarttee puristaa itse kierrätystä varten. Ne pystytään käsittelemään siellä käsittelylaitoksella kuten tarve vaatii.

Eri juttu on sitten suomalaisen panttijärjestelmän toimivuus, se on maailman mittakaavassa todella hyvä, pullot säilyvät tehokkaasti kierrossa muodossa tai toisessa eikä tölkkejä tai pulloja löydy kovin paljoa luonnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen laite jolla saa ne rytättyä pieneksi ja vie sitten metallikeräykseen. Niin minä teen ainakin kun en jaksa kauppaan niitä aina kiikuttaa.

Miksi tätä on alapeukutettu? Kierrätyksestähän siinä panttipalautuksessakin on kyse. Mulle ainakin on ihan sama minne toisten ihmisten tölkit menee ja ottaako ne panttirahat niistä vai ei, kunhan ne menee kierrätykseen joka tapauksessa.

- ohis

Koska ei niitä tölkkejä tarttee puristaa itse kierrätystä varten. Ne pystytään käsittelemään siellä käsittelylaitoksella kuten tarve vaatii.

Eri juttu on sitten suomalaisen panttijärjestelmän toimivuus, se on maailman mittakaavassa todella hyvä, pullot säilyvät tehokkaasti kierrossa muodossa tai toisessa eikä tölkkejä tai pulloja löydy kovin paljoa luonnosta.

Siis neuvotaanhan pahvitkin litistämään ennen kierrätykseen vientiä, niin miksi tölkkien litistäminen olisi nyt jotenkin huono asia?

Vierailija
24/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tölkit litistetään ja sulatetaan joka tapauksessa. Ei niitä tölkkejä uudelleen täytetä.

Vierailija
25/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ohis

Ei tarvitsekaan, mutta viehän ne nyt kotona ja siellä jäteastiassa (ja sinne viedessä) huomattavasti vähemmän tilaa puristettuina. Jos siis pantin saaminen ei kiinnosta, ainoastaan tölkin kierrätykseen kiikuttaminen.

Vierailija
26/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tölkit litistetään ja sulatetaan joka tapauksessa. Ei niitä tölkkejä uudelleen täytetä.

Nimenomaan, jotkut palautusautomaatithan rutistaa tölkin heti kun se on imenyt sen sisuksiinsa. Ruttuun se tulee päätymään joka tapauksessa.

Vierailija
27/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruröyhtäiset automaatilla niin ujous karisee

Vierailija
28/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin nolottaa enemmän se tölkkikassien ostaminen.

Vierailija
29/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitten niitten ostaminen ujostuta? Jos noin ujostuttaa, kasaa ne jätesäkkiin ja työnnä roskiin tai tyhjennä ne säkistä metallijätteeseen.

Meidän kerrostalossa on usein metalliroskiksen vieressä pieniä lonkeropussukoita :) oon aika usein napannut mukaan ja palauttanut kauppaan.

Mäkin veikkaan, että joku ei vaan kehtaa palauttaa niitä. Ihan kiva että jättää siihen näkyville eikä mätä roskiin.

Vierailija
30/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku selventävä kyltti haalarin selkämykseen; "Pullonkerääjä".

Jep!

Tai sitten oman alueen Facebookin annetaan/vaihdetaan/vastaanotetaan-ryhmään ilmoitus "olen keräillyt tyhjiä tölkkejä ja haluan antaa ne jollekin tarvitsevalle, tule hakemaan".

Ap sais sit vielä ilmaisen hyväntekijän leiman ja kaikki ajattelisi miten hieno ihminen onkaan, kun kerää ja lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
31/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha no kyllä itselläkin vähän korvat punottaa kun pyhien jälkeen kannan tyhjiä viinipulloja palautukseen! :D

Vierailija
32/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kehtaa enkä jaksa palauttaa. Noin 40-50 pussillista tölkkejä ja pulloja pitkin asuntoa . Täytyy johonkin bussipysäkille tökätä osa ja osan heitän parvekkeelta alas. Kyllä ne sieltä löytyy .

Vierailija
33/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta ne putiikkiin jossa on se ahmatti, voit kaataa kerralla ko jätesäkin.

100 kpl menee kerralls

Vierailija
34/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo, mutta palautan naapureiden tölkit. Aluksikassatytöt  hieman katsoivat kieroon, kun raahasin maanantaisin 4 kassia tölkkejä, mutta nykyään pitävät jo holistina. evvk.

Vierailija
35/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vähän kerrallaan sinne kauppaan

Vierailija
36/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en palauta tölkkejä ja pulloja vaan paiskaan ne jonnekkin levikkeelle tai pysäkille

Pakkaa ne pussiin ja laita niin ettei tuuli vie. Laita päälle lappu että panttipulloja. Mun tuttu, joka ajoi työnsä puolesta ympäri Suomea, teki hyvät lisät keräämällä pullot ja tölkit levähdyspaikoilta.

Vierailija
37/58 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon pullovettä koska hanavesi tökkii, ja mies juo limsoja ja energiajuomia. Tulee meiltä niitä kamalia lonkero- ja oluttölkkejäkin, mutta eniten palautetaan alkoholittomien juomien pulloja ja tölkkejä. Ei kiinnosta mitä kassahenkilö ajattelee meidän pullokuitista.

Vierailija
38/58 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuollainen

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/eh-tolkin-puristin

Onko tämä joku Speden keksintö?

"Eh, tölkin puristin, nimittäin."

Mä niin Repesin tälle! Kiitos! (jos joku ihmettelee, avaa linkki)

Vierailija
39/58 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu, että minuakin hävettää. Meillä kertyy valtavat määrät palautettavaa. Mies juo olutta, itse välillä lonkeroa, on viinipulloja, vichypulloja vaikka kuinka, cocispulloja ja tölkkejä, ja vaikka sun mitä. Vaikka kaikki ei alkoholijuomia olekaan. Jotkut ihmiset tuijottavat, kun menee pullovuorensa kanssa, enkä tiedä miksi. Kerääväthän toiset pulloja ja tölkkejäkin. Kerran yksi mies naljaili, kun palautin, että oho ompas ollut juhlat. Jotenkin sitä alkoholin juomistakin kytätään. Joskus raskaana ollessani ostin laatikon olutta (en juo itse koskaan olutta, kun en siitä pidä), niin eikös siitäkin kassajonossa jotkut jo huomautelleet.

No, kun fiinimmät ihmiset käy alkossa viinoja hakemassa niin nekö sitten pistää tyhjät pullot lasinkeräykseen... vai onko kaikki viinatkin muoviin pakattu.

Ja jos ei kehtaa täyttä tölkkiä ostaa tai tyhjää palauttaa, niin sitten ei auta kuin terassille mennä. Juoppoja ne siellä terassillakin ovat.

Anna lapsille, saavat itte ostaa sipsinsä eikä tarvi pienemmiltä ryöstää.

Vierailija
40/58 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ujostelko. Se on kaikki rahaa pankkiin minkä juotte!