Olenko täysi hullu jos jätän työni ja muutan pikkupaikkakunnalle?
Mua on alkanut ahdistaa Helsingin meno. Olen aivan loppu fyysisesti ja henkisesti työpäivän jälkeen. Minulla on vajaa 2-vuotias lapsi, jota näen ihan liian harvoin työn takia. Teen vuorotyötä ja myös viikonloppuvuoroja silloin tällöin. Lapsi on siis päiväkodissa. Mieskin löytyy.
Pitäisikö vaan repäistä ja lähteä hiiteen täältä? Haluttais muuttaa miehen kotiseuduille, vanhaan puutaloon, ja tehdä lisää lapsia. Mies voi työskennellä etänä ja minä olisin kotiäitinä.
Tämä lähti aluksi liikkeelle vitsinä mutta nyt huomaan miettiväni tätä joka ikinen päivä.
Kommentit (23)
Varttihullu ehkä? Kun et ole totettanut.
Ehdottomasti muuta!
Meillä on vain yksi elämä!
Kuulostaa mahtavalta. Kerkiit vielä laitella kukkia ulos.
Itse muutin kaupungista maalle. En ole katunut päivääkään.
Meillä on vain yksi elämä!
Toimikaa että ei jää kaduttamaan myöhemmin.
Hullu kuin pullosta tullut. Ryyppäätkö paljonkin muuten?!
Siitä vaan yhteisiä haaveita toteuttamaan! Pääseehän sieltä takaisinkin jos mieli joskus muuttuu, eli mitään peruuttamatonta riskiä tuossa ei siinä mielessä ole. Rohkeasti vaan! :)
Et tiedä selvästi mitään pikkupaikkakunnista.
Muuten hyvä, mutta sulla ei ehkä olisi omaa elämää siellä miehen kotiseudulla. Voit jälkikäteen kokea joutuneesi 'ansaan'.
Todellisuus ei ole ehkä niin auvoinen kuin kuvittelet. Voitko ottaa töistä aluksi vain vapaata ettet irtisanoudu? Oletteko kokeilleet kesälomalla siellä asumista? Onko talo talviasuttava? Tunnetteko nykyään sieltä ketään?
On lämmitystä ja lumenluontia. Lämmityskulut ovat nykyään korkeat ja bensan hinta samoin. Maalla ei ilman autoa pääse oikein mihinkään.
Haaveilla saa, mutta realistikin kannattaa olla.
Toisen neuvominen on aina vaikeaa. Toisille tuo voi olla onni, toiselle karvas pettymys. Esim. maaseudulla sitten sitä rauhaa voi olla vähän liikaakin ja elämä muodostuu yksinäiseksi. Mutta jos olet vahvasti koti-ihminen, niin sitten.
Näissä minua aina huolestuttaa nämä "mieheni voi työskennellä etänä" onko hänelle tosiaan 100 % etätyösopimus - entä jos tässä tulee ongelmia, työnantaja edellyttää toimistolle, tai työt menee alta - voiko uudella paikkakunnalla työllistyä uudelleen. Mutta te tiedätte nämä paremmin.
Missä on sinun kotiseutusi? Jos Helsingissä, niin sitten voisit muuttaa. Tärkeintä on, että olet kyllästynyt omaan kotiseutuusi, sillä muuten tulet kaipaamaan sinne.
Mulla tai meillä ei ollut lapsia, mutta me tehtiin niin, että kun löytyi sopiva loppuelämän paikka, niin olin määräaikaisen sopimukseni loppuun ja menin edeltä 70t asukkaan kaupungista 3000 asukkaan kylään. Mies piti vielä majaa entisessä paikassa ja kävi vakityössään ja etsi täältä sopivaa vakituista työpaikkaa rauhassa.
Kunnollisen vakityön saaminen täältä seudulta kesti molemmilla tosin pari vuotta, joka oltiin etäsuhteessa, mutta nyt ollaan täällä asuttu kaksi vuotta yhdessä ja esikoinen - johon ei olisi ollut ns. varaa kaupungissa - syntyy syksyllä koska talous parani huomattavasti huolimatta välimatkoista. Päästään samalla kyydillä töihin nyt niin ei tarvitse toista autoa ja jo se on hirmunen säästö. Torppa ja 5ha maata maksoi 50te, asumiskustannukset ovat 150e sis. aivan kaiken, kaupungista sillä hinnalla ei saanut kuin kt yksiön lähiöstä. Lisäksi lapsi pääsee aikanaan 20 oppilaan kyläkouluun ja taxi hakee sitten aikanaan kirkonkylälle yläkouluun, kaupungissa taas olisi joutunut 1200 oppilaan kouluun.
En voi kuin suositella!
Tiedätkö todella mihin ryhtyisit?
Tein sen virheen, että romantisoin AP sinun haavettasi pari vuotta sitten kun alkoi se korona-aika ja piti saada elämälle joku suunta. Mies kotoisin pieneltä paikkakunnalta Pohjanmaalta ja sieltä löytyi sukulaisten talo vuokralle. Etätöitä tehtiin ja olin onneni kukkuloilla ihanan maalaisidyllin keskellä, mies yritti koko ajan laskea minut maanpinnalle ettei elo maalla mitään unelmaa loppujen lopuksi ole. Ja eihän se ollutkaan kun on tottunut Helsingin helppoon elämään. Parhaillaan meillä on muuttokuviot menossa takaisin Helsinkiin ja tuntuu ihanalle palata taas ihmisten pariin ja siihen, että kaupasta saa lempijäätelöä yms.
Mut ihmessä jos kykenet siellä itse elätää itsesi! Ne lähetää takas lähtö kaupunki tai kuntajos lähdet kela tai toimetulot lukulle.Kukan kunta kaupunki ei ota kunnan tai kaupunkiensa riesaksi kela ja toimentulotuki asiakaita. Paluu lipun ja asunnon takaisin lähtö paikkaasi saat heidän kautta 1-2 kuukaudessa. Kun ottavat yhteys lähtöpaikasi sosiaali viraston ja panevat ne homiin ,pästäkseen sinusta eron.On fakta!
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidille ei kerry eläkettä.
Kertyypähän. Eläkettä ei meidän tulevaisuudessa makseta.
Et ole! Tuumasta toimeen vaan!