Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelaako kaikkien miehet?

Vierailija
19.05.2022 |

PC pelejä, pleikkaria ja muita pelejä. Nykyinen mies pelaa ja kaverit ihmettelee miten jaksan katsella tollasta. Pelaaminenhan on hauskaa ja käydään pariskuntana ulkonakin. Miksi pelaaminen on niin huono asia?

Kommentit (280)

Vierailija
241/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pelaa. Todellakaan kaikki miehet ei pelaa. Lapsellista puuhaa.

Ei pelaa eikä ole pelannut teinivuosien jälkeen. Kasvoi jossakin vaiheessa ilmeisesti aikuiseksi. Minä sen sijaan pelaan, mutta olen muutenkin lapsellinen :)

Vierailija
242/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se käy vain baareissa, mikset jätä sitä?

Se pelaa vaan tietokonepelejä, mikset jätä sitä?

Se kattoo vaan telkkaria, mikset jätä sitä?

Se viettää vaan vapaa-aikansa salilla, mikset jätä sitä?

Se vaan vaeltaa kansallispuistoissa, mikset jätä sitä?

Se vaan syö, mikset jätä sitä?

Se vaan lukee kirjoja, mikset jätä sitä?

Se vaan tekee töitä 24/7, mikset jätä sitä?

Nimenomaan. Lisäksi, miksi kysyä elämänohjeita anonyymillä keskustelupalstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies enkä pelaa mitään tietokone- , kännykkä- enkä muitakaan pelejä. En ole myöskään kiinnostunut jääkiekosta enkä jalkapallosta tai muistakaan urheilu- tms. peleistä. Shakkia olen joskus kyllä nuorempana pelannut. Pitäisikö olla huolissaan?

Eihän tuo ole sen huolestuttavampaa kuin se, että äiti löytää poikansa patjan alta sisustusalan lehtiä.

Vierailija
244/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 70v. isä pelaa, mutta oma mies ei. Aika kuluu muuhun. Meillä ei ole pelikonettakaan. Ollaan itse sitä ikäluokkaa, että silloin ei ollut yleensä pelikoneita vaan pelattiin tietokoneella. Hankitaan varmaan pelikone kun esikoinen alkaa sellaista oikeasti haluta. Nyt 4- vuotiaan ei ole osannut vielä sellaista kinuta.

Vierailija
245/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei pelaa. Mutta surffailee auto- ja venesivuilla ja kattelee jotain rekka-, nosturi- ja kaivinkonevideoita. Ikää on 50+.

Vierailija
246/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana (alle 25 v) mies pelasi eri roolipelejä jonkin verran. Nykyään on totinen yrittäjä eikä kerkeä vaan jos on vapaa-aikaa niin käydään joko jossain ulkona tai sitten lasten kanssa touhuamista ja ihan periaatteellisestikin välttelee laitteita. Saisi musta pelata ja katsoa vaikka leffoja vähän useammin... Shakkia se pelaa enää nykyisin.

Vierailija
247/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen ei ole yhtään sen huonompi tapa viettää vapaa-aikaa kuin TV:n tuijottaminen. Pelatessa sitä sentään on skarppina, aivot virittyneinä, usein pelataan muiden kavereiden kanssa ja TeamSpeak/voice chat päällä eli siinä on sosiaalinen aspekti mukana. Mun mies pelaa, ja pelaan itsekin. En ole koskaan tajunnut tätä muiden naisten (ei kaikki tätä toki tee) pelaamisen lynkkaamista tmv. sanomisia että "gamer miehet on luusereita" - no eivät ole. Saman älyvapaan lauseen voi yrittää saada pätemään vaikka "kaikki TV:tä tuijottavat ja kaljaa juovat miehet on luusereita" - no ei sekään ihan niinkään mustavalkoista ole. Jos kohtelet muita ihmisiä hyvin, menestyt elämässä, tienaat hyvin, elätät perheesi, teet aikaa puolisollesi, rakastat lapsiasi ja lemmikkiäsi mutta satut tykkäämään pelaamisesta, tässä kuviossa tavataan nähdä silti joku epäkohta/ongelma (eli tuo viimeinen mainittu asia)? En voi ymmärtää. 

Vierailija
248/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä numerona 253 että gaming/PC-pelaaminen ei mitenkään vähennä miehen 'miehisyyttä'. Mun mies on insinööri (yksi miehisimmistä ammateista joita on) sekä rakentanut meille kesämökin omin käsin. Jos meillä hajoaa mikä tahansa laite kotona, niin mies osaa sen korjata, osaa remontoida, kaikkea mitä nähdään 'maskuliisena' osaamisena. 

Vierailija
249/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pelaa joskus PC-pelejä ja hänellä on myös joku minitietokone, jolla pystyisi pelaamaan tv:n kautta jotain, mutta sitä käyttää todella harvoin. Ollaan lapsettomia, eikä mua haittaa pelaaminen mitenkään. Itse en ole kiinnostunut.

Asia olisi kuitenkin eri, jos olisi lapsia ja mies tärväisi aikaansa pelaamiseen sen sijaan, että pyörittäisi arkea kanssani. Sitä en katselisi päivääkään ätähtämättä.

Vierailija
250/280 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stanan prleen pkan bakteerin jälkeen joka melkein tappoi minut oli hyvä tavata vanha jenkkiklaani taas laivasotapelissä. Se on monikansallinen klaani ja skotti oli lähin kampraatti ja Saudi-Arabiasta yksi. Samalla serverillä on Ukrainalaisklaanikin - respektiä! Motoriika alkaa olla jo kondiksessa, kun teinit häviää. Kognitiivinen ajattelu tökkii joskus inan. Vieras kieli ja ymärtämislogiikka tökki 3 viikkoa sitten.

Vierailija
251/280 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, perhe - ja kaikki muukin on turhaa.

Ihminen on merkityksetön ja mitätön maailmankaikkeudessa. Vielä ei ole koskaan elänyt ihmistä, joka olisi onnistunut tekemään jotain tärkeää ja merkityksellistä.

Vain puutarhanhoito on tärkeää ja sekään ei ole kovin tärkeää.

On aivan sama miten ihminen aikaansa käyttää.

Ihminen on ainoa asia maailmankaikkeudessa, jolla on jotakin merkitystä.

Vierailija
252/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELIMIES, pelaa aina. 

Vierailija
253/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman on eroa sillä että pelaako 2h vai 12h päivässä. Exä istui koneella aina kun oli kotona, eli eipä siitä kauheasti seuraa missään vaiheessa ollut. Naama punaisena karjui ja raivosi mikkiin. Nippa nappa pystyi käydä keittiöstä hakemassa jotain ruokaa mukaan sinne koneelle. Muutamia vuosia odottelin että kasvaisiko vaikka vahingossa aikuiseksi, mutta ei.

Vierailija
254/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo enää pelaa, katselee netistä videoita ja telkkaria sekä nukkuu sohvalla. Nuori hoitaa pelaamisen nykyään meillä.

Vierailija
255/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien miehet pelaa. Meillä esim. minä, joka olen siis nainen, pelaan, mutta mieheni ei.

Vierailija
256/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekeminen dominoi elämää, niin se on ihan sama onko kyseessä pelaaminen, virkkaaminen, lukeminen, tv:n katsominen jne. 

Vierailija
257/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi vieteilleen eikä hormoneilleen mitään niin kuin ei naisetkaan.

Vierailija
258/280 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelaa kuin hyvin satunnaisesti, hauska juttu että itse olen ollut satakertaa kovempi videopelien hakkaaja kuin puolisoni. :D nykyään pleikkapelit ei enää nappaile kuten teininä, mieheni harrastaa kalastusta ja yhteinen harrastuksemme on esimerkiksi sali, patikointi.

Vierailija
259/280 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käydään pariskuntana ulkonakin"

Sulla on siis kulissit kunnossa mutta puolisosi on lapsi ja sinä hänen äitinsä.

Yäk, ei sopis mulle.

Vierailija
260/280 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelaa. Olen itse ohjelmistoalalla työskentelevä mies enkä pelaa juuri ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi