Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua enempää lapsia, mutta ei mene vasektomiaan

Vierailija
19.05.2022 |

Mies ilmoitti vuosi sitten, että aikoo mennä vasektomiaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt asian eteen yhtään mitään.

Tahtoisin vielä yhden lapsen ja otin tämän puheeksi n. 6kk sitten. Mies tyrmäsi asian heti ja jälleen sanoi menevänsä vasektomiaan. Kyselin, koska aikoo mennä. Ei osannut sanoa, eikä ole tehnyt asialle edelleenkään mitään. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten kondomi on käytössä. Jos mies ei tahdo lasta, eikä hoida vasektomiaa kuntoon, miksi kuitenkin pelleilee meidän ehkäisyn kanssa, välillä käyttää kondomia vain lopussa.

Kommentit (969)

Vierailija
941/969 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku jonkun, jolle sattunut vahinko tällä tyylillä, että kumia ei käytetä alusta saakka.

Vierailija
942/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies pelkää, että vaimo lähtee jos tekee vasektomian silloin kun toinen unelmoi vielä yhdestä lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,mene itse sterilisaatioon.

Ei hän halua varmaankaan sinne, jos lapsi toiveissa

Vierailija
944/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomiaan voi olla pitkät jonot, oma mies jonotti melkein 2v. 

Ja kehuu miten hyvä juttu että tuli mentyä. Ei ole keksinyt mitään huonoja puolia, kaikki toimii niinkuin ennenkin. Operaatiosta on jo 3 vuotta.

Hän ei ole edes jonossa.

Se on lopullinen päätös. Ei sen kanssa kannata hätiköidä sen takia, että tällä hetkellä tuntuu ettei halua lisää lapsia vaimon kanssa.

Ja kun näin on, kannattaa yhdessä sovittua ehkäisyä, kondomia, käyttää o-i-k-e-i-n eikä dippailla paljaalla, kuten aloittajan mies.

Ainoa mahdollinen johtopäätös on, että piilotajuisesti haluaa lapsen nimenomaan ap:n kanssa. Jos olisi jo uusi kissa katsottuna, käyttäisi kuusinkertaista kumia jättäisi seksin väliin kokonaan.

Voi olla, että piilotajuisesti niin sen lapsen voisi siittää, mutta se ei muuta sitä, että ei oikeasti halua lasta. On paljon miehiä ja naisia, jotka sähläävät ehkäisyn kanssa, kaikkiko he haluavat lapsen piilotajuisesti? Apn mies ei ajattele ihan loppuun asti ja on tyhmä, se ei muuta hänen mielipidettään lapsesta. Oletko aidosti sitä mieltä, että apn ei tarvitse yrittää estää raskauttaan?

Piilotajuisesti...

mielenkiintoinen sanavalinta

Olisiko parempi, jos sanoisin, että miehellä vaikuttaa olevan tiedostumaton halu saada lapsi ap:n kanssa?

No ei olisi, sä kun et tiedä hänen tiedostamattomista haluistaan mitään. Eiköhän se ole todennäköisempää, että hän ei halua lasta, mutta ei kondomia halua käyttää oikein. Eipä ole eka eikä vika mies, joka kokee kondomin vievän haluja ja tuntoa.

No, elämä on valintoja. Jos kondomi on isompi pelote kuin lapsi, niin ilmeisesti se lapsi ei kuitenkaan kovin suurelta katastrofilta tunnu.

-eri

Sitten on turha vinkua aborttia

Ihan samaa mieltä, jos ei mies ole vaivautunut ehkäisemään niin ihan turha vinkua ettei nainen tee aborttia.

Ja naisen on turha vinkua kun mies ei hoida kakaroita.

No viime kädessä vinkuminen on aika turhaa aiheesta riippumatta. Ei ne toisen näkökulmat vinkumalla muutu. Tällä taas ei ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa, kenen kokee olevan tilanteessa "oikeassa" tai "väärässä". Ihan yhtä turhaa se vinkuminen on silloinkin, kun puoliso kieltäytyy hoitamasta yhdessä suunniteltua ja toivottua lasta.

Nimenomaan. Ihan turha on apn vinkua siinä vaiheessa, jos mies haluaa abortin. Itse tiesi mihin ryhtyi.

Saa haluta, entä sitten?

Ehkäisystä tinkiminen on selvä viesti siitä, että vahinko ei olisi maailmanloppu miehelle.

Miksi olisi?

Enemmän työtä naiselle, ei ap:n miehen tarvitse mihinkään osallistua.

Jos hommaa kaatuu siihen niin maksaa muutaman euron kuussa, tai on maksamatta jos on köyhä.

Hitto, eihän sen tarvitse edes nähdä sitä kakaraa

Vierailija
945/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista haluaa, että mies hankkii vain heidän kanssaan lapsia ja sitten kun naisen lapsiluku on täynnä, he painostavat miehen vasektomiaan. Vallankäyttöä sekin.

Jokainen päättää omasta kehostaan. Jos vasektomian kriteeri täyttyy, siihen on oikeutettu, sanoi puoliso mitä hyvänsä. Jos tulevaisuuden näkymät ovat eri, ei ole pakko jatkaa yhdessä.

Vasektomian kriteereissä vaaditaan sitäkin, että naista kuullaan asiassa (onko lapsia toiveissa jne), ja jos on, sitä ei myönnetä miehelle.

Se siitä miehen kehon itsemääräämisoikeudesta kun laki on vuodelta 1970

Vierailija
946/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista haluaa, että mies hankkii vain heidän kanssaan lapsia ja sitten kun naisen lapsiluku on täynnä, he painostavat miehen vasektomiaan. Vallankäyttöä sekin.

Jokainen päättää omasta kehostaan. Jos vasektomian kriteeri täyttyy, siihen on oikeutettu, sanoi puoliso mitä hyvänsä. Jos tulevaisuuden näkymät ovat eri, ei ole pakko jatkaa yhdessä.

Vasektomian kriteereissä vaaditaan sitäkin, että naista kuullaan asiassa (onko lapsia toiveissa jne), ja jos on, sitä ei myönnetä miehelle.

Se siitä miehen kehon itsemääräämisoikeudesta kun laki on vuodelta 1970

Itse olen ymmärtänyt, että vaikka vaimolla olisi vielä toiveita lapsien suhteen mies saa vasektomian jos lapsia 3 tai ikää yli 30v. Viime kädessä puoliso ei voi päättää aviopuolison kehosta.

Vierailija
947/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomiaan voi olla pitkät jonot, oma mies jonotti melkein 2v. 

Ja kehuu miten hyvä juttu että tuli mentyä. Ei ole keksinyt mitään huonoja puolia, kaikki toimii niinkuin ennenkin. Operaatiosta on jo 3 vuotta.

Hän ei ole edes jonossa.

Se on lopullinen päätös. Ei sen kanssa kannata hätiköidä sen takia, että tällä hetkellä tuntuu ettei halua lisää lapsia vaimon kanssa.

Ja kun näin on, kannattaa yhdessä sovittua ehkäisyä, kondomia, käyttää o-i-k-e-i-n eikä dippailla paljaalla, kuten aloittajan mies.

Ainoa mahdollinen johtopäätös on, että piilotajuisesti haluaa lapsen nimenomaan ap:n kanssa. Jos olisi jo uusi kissa katsottuna, käyttäisi kuusinkertaista kumia jättäisi seksin väliin kokonaan.

Voi olla, että piilotajuisesti niin sen lapsen voisi siittää, mutta se ei muuta sitä, että ei oikeasti halua lasta. On paljon miehiä ja naisia, jotka sähläävät ehkäisyn kanssa, kaikkiko he haluavat lapsen piilotajuisesti? Apn mies ei ajattele ihan loppuun asti ja on tyhmä, se ei muuta hänen mielipidettään lapsesta. Oletko aidosti sitä mieltä, että apn ei tarvitse yrittää estää raskauttaan?

Piilotajuisesti...

mielenkiintoinen sanavalinta

Olisiko parempi, jos sanoisin, että miehellä vaikuttaa olevan tiedostumaton halu saada lapsi ap:n kanssa?

No ei olisi, sä kun et tiedä hänen tiedostamattomista haluistaan mitään. Eiköhän se ole todennäköisempää, että hän ei halua lasta, mutta ei kondomia halua käyttää oikein. Eipä ole eka eikä vika mies, joka kokee kondomin vievän haluja ja tuntoa.

No, elämä on valintoja. Jos kondomi on isompi pelote kuin lapsi, niin ilmeisesti se lapsi ei kuitenkaan kovin suurelta katastrofilta tunnu.

-eri

Sitten on turha vinkua aborttia

Ihan samaa mieltä, jos ei mies ole vaivautunut ehkäisemään niin ihan turha vinkua ettei nainen tee aborttia.

Ja naisen on turha vinkua kun mies ei hoida kakaroita.

No viime kädessä vinkuminen on aika turhaa aiheesta riippumatta. Ei ne toisen näkökulmat vinkumalla muutu. Tällä taas ei ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa, kenen kokee olevan tilanteessa "oikeassa" tai "väärässä". Ihan yhtä turhaa se vinkuminen on silloinkin, kun puoliso kieltäytyy hoitamasta yhdessä suunniteltua ja toivottua lasta.

Nimenomaan. Ihan turha on apn vinkua siinä vaiheessa, jos mies haluaa abortin. Itse tiesi mihin ryhtyi.

Saa haluta, entä sitten?

Ehkäisystä tinkiminen on selvä viesti siitä, että vahinko ei olisi maailmanloppu miehelle.

Miksi olisi?

Enemmän työtä naiselle, ei ap:n miehen tarvitse mihinkään osallistua.

Jos hommaa kaatuu siihen niin maksaa muutaman euron kuussa, tai on maksamatta jos on köyhä.

Hitto, eihän sen tarvitse edes nähdä sitä kakaraa

Heillähän on jo ennestään lapsi/lapsia, joten lähtisikö mies perheestä sen vuoksi, että vahinko käy oman mokan vuoksi

Vierailija
948/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli steriloimista pyytänyt henkilö on avioliitossa, on hänen aviopuolisolleen varattava mahdollisuuksien mukaan tilaisuus saapua 1 momentissa tarkoitettuun tilaisuuteen, ja aviopuolisoille on tällöin, milloin siihen katsotaan olevan syytä, selvitettävä, siten kuin asetuksella tarkemmin säädetään, kumman steriloiminen 1 :n säännökset huomioon ottaen on tarkoituksenmukaisempaa, ja annettava tarvittaessa tilaisuus vielä harkita, kumpi heistä pyytää steriloimista.

Ei tässä kysytä toisen mielipidettä , jos päätöksen on tehnyt. Lääkäri pohtii kummalle toimenpide kannattaisi tehdä. Olen myös kuullut, että naisten ollut vaikeampi saada päätöstä verrattuna miehiin.

Vierailija
949/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumien vähyydestä puhunut jo viikon, mutta ei ole niitä ostanut sitten.

Vierailija
950/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Koen todella kiusalliseksi tämän tilanteen tällä hetkellä. Olen sanonut miehelle, että minulle lapsi olisi vielä toivottu, mutta hänelle ei. Aina kun kondomit tulee puheeksi, en useinkaan vastaa mitään, koska koen, että se ei ole minun asiani. Jos mies on ehdottoman haluton enempää lapsia hankkimaan en voi kuin ihmetellä tätä touhua. Jos se paljaalla tuntuu kerta niin hyvältä, luulisi kantavan seuraukset siitä, että raskaudun.

Vierailija
951/969 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mielipiteitä

Vierailija
952/969 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun paketti kestää ap:n kanssa kaksi vuotta niin ei sitä voi muistaa kaikkea.

Vierailija
953/969 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se kestää, jos panee paljaalla 🤷🏼

Vierailija
954/969 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Koen todella kiusalliseksi tämän tilanteen tällä hetkellä. Olen sanonut miehelle, että minulle lapsi olisi vielä toivottu, mutta hänelle ei. Aina kun kondomit tulee puheeksi, en useinkaan vastaa mitään, koska koen, että se ei ole minun asiani. Jos mies on ehdottoman haluton enempää lapsia hankkimaan en voi kuin ihmetellä tätä touhua. Jos se paljaalla tuntuu kerta niin hyvältä, luulisi kantavan seuraukset siitä, että raskaudun.

Mielestäni voit ihan rauhallisesti vastata, että koet kumien olevan miehen asia. Järkevintähän olisi sopia tästäkin.

Eikö niitä voisi kestotilata verkosta, kun melkein mitä muuta vain voi?

Vierailija
955/969 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se kestää, jos panee paljaalla 🤷🏼

Mies saa seksiä vain kerran kolmessa kuukaudessa

Vierailija
956/969 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä vasektomian saa tonnilla. Laittaa joka kuukausi rahaa säästöön ja jättää ostamatta kaljat/tupakat/pikaruoat, niin kyllä sen saa tavallinen keskiverto töissäkäyvä säästettyä kasaan.

Vierailija
957/969 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille on huomattavasti laajempi valikoima ehkäisyvaihtoehtoja kuin miehille, mutta silti tästä etuoikeudesta huolimatta heille tuntuu olevan mahdotonta hyödyntää tuota laajaa valikoimaa. Sitä se on, kun on tottunut jatkuviin etuoikeuksiin ilman mitään velvollisuuksia. 

Vierailija
958/969 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille on huomattavasti laajempi valikoima ehkäisyvaihtoehtoja kuin miehille, mutta silti tästä etuoikeudesta huolimatta heille tuntuu olevan mahdotonta hyödyntää tuota laajaa valikoimaa. Sitä se on, kun on tottunut jatkuviin etuoikeuksiin ilman mitään velvollisuuksia. 

Ai niinkuin mikä laaja valikoima? Hormonit ja kuparikierukka, jotka molemmat aiheuttaa usein haittavaikutuksia.

Vierailija
959/969 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi itse asiassa vasektomiassa jo kaksi vuotta sitten, kun olit työantajan kustantamalla palkkiolomalla kylpylässä. Nyt hän voi käydä huoletta tuuppimassa panokaveriaan paljaalla. 

Vierailija
960/969 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä meni juuri 30 vuotta rikki ja pohdin, miten uskaltaisin ottaa vasektomian esille. En ainakaan nyt pääsiäispöydässä. En voi käyttää hormoniehkäisyä ja mies on sen itsekin todennut, ettei halua minun sitä käyttävän kaikkien haittavaikutusten takia. Minulla kestää vielä pari vuotta ennen kuin itse saan sterilisaation/kohdunpoiston ja olen itse joka tapauksessa menossa jompaan kumpaan toimenpiteeseen. Haluaisin miehenkin tekevän samoin, ja hän voisi halutessaan vaikka pakastaa siittiöitä. Hän ei tule minun kanssa lapsia saamaan ja jos sitten haluaisi jonkun toisen kanssa lapsia, olisihan se hyvä jo sitä varten varuilta ottaa siittiöitä talteen kun miehilläkin sperman laatu laskee.

Vaikka miestä ei kondomin käyttö siis haittaakaan, jos tietää ettei halua lapsia, miksi se lapsentekokyky pitää itsellään olla???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän