Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua imettää, mutta en kehtaa sanoa sitä neuvolassa! Rv 26 siis menossa.

Vierailija
19.05.2022 |

Olen jo 45, eli vaihdevuodet lähestyy joka tapauksessa. En halua imetyksellä aikaistaa niitä yhtään. Kahden vanhemman lapseni imetys oli yhtä helvettiä, vaikka olin silloin paljon nuorempi (28v ja 32v). Nyt olen päättänyt, etten imetä, mutta joku ihme kynnys näköjään on avata suuni asiasta neuvolassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No imetys kyllä suojaa vaihdevuosilta, ylipäätään se on naisen hormonitoiminnalle edullinen funktio.

Vierailija
2/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei aikaista vaihdevuosia. Ihme juttuja taas palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten hankit lapsen?

Voi mitä itsekkyyttä taas...

Vierailija
4/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä helpointa, kuuntelet ohjeet ja myönnät mitä terkkari sanoo. hän saa merkintänsä ja kun vauva syntyy, ilmoitat että et aio imettää. koen tämän itse helpoimpana. en jaksa kuulla sitä "jankkaamista" imetyksestä raskausaikana. enkä halua merkintöihini kirjausta jossa lukee pitkältä ajalta "ei halua imettää" tms. ilmoitan vaan itsekin sitten vauvan syntymän jälkeen että korviketta saa ja hyvin kasvaa. niin teki muutkin lapseni.

Vierailija
5/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana, kun vaihdevuodet ovat alkaneet! Kyllä niitä on odotettukin.

Vierailija
6/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä helpointa, kuuntelet ohjeet ja myönnät mitä terkkari sanoo. hän saa merkintänsä ja kun vauva syntyy, ilmoitat että et aio imettää. koen tämän itse helpoimpana. en jaksa kuulla sitä "jankkaamista" imetyksestä raskausaikana. enkä halua merkintöihini kirjausta jossa lukee pitkältä ajalta "ei halua imettää" tms. ilmoitan vaan itsekin sitten vauvan syntymän jälkeen että korviketta saa ja hyvin kasvaa. niin teki muutkin lapseni.

Ap ei ole raskaana.

Vierailija
7/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, imetys ei todellakaan aikaista vaihdevuosia, mistä moista väärää tietoa olet saanut? :D

Vierailija
8/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko imettää, eikä tästä tarvitse tehdä neuvolaan mitään ennakkoilmoitusta. Sitten kun lapsi on syntynyt ja sinulta kysytään, imetätkö, voit kuitata asian sanomalla että et imetä. Itse jätin kuopuksen imettämättä ihan siitä syystä, että minulla hormonivaihtelut vaikuttavat niin paljon mielialaan, että esikoisen imetysaika oli mustaakin mustempi. En halunnut kokea samaa kuopuksen kanssa, enkä sitten kokenutkaan.

Vierailija
9/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tekisin varmaan itsekin, mutta pitääkö se todella ilmoittaa jollekin ihan erikseen? Kuulostaa vähän ahdistavalta. Tosin itse kuitenkin imettäisin ainakin alkupäivinä, että vauva saa kolostrumin ja ne hyvät jutut sen mukana.

Vierailija
10/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan saattaisin antaa fiksumman kuvan itsestäni, jos en kommentoisi nyt mitään. Mutta en malta olla kysymättä, että mistä tällainen käsitys, että vaihdevuodet aikaistuisivat imetyksen myötä. Ja toiseksi vaikka varmaan olet ajatellut, niin kysyn silti, että oletko ajatellut Ap. että rintamaito on varmasti parhainta ravintoa mitä lapsi voi saada. Vai mikä voisi muka olla parempaa? Ikävää tietysti on, etteivät kaikki pysty imettämään kun maitoa ei yksinkertaisesti erity. Tuli (kolmanneksi) myös mieleeni, että jos sinä Ap. olet ehdottoman vakuuttunut siitä, että et halua imettää, niin voisitko kuvitella, että rintamaitoa yritettäsiin "lypsää" sinusta ja lapsi voisi rintamaitoa muulla tavoin kuin suoraa rinnasta.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Vierailija
11/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus kusetat, ettei sulla maito vaan noussut synnärillä. Se siitä.

En minäkään kehtaisi sanoa kellekään, etten omasta halustani aio imettää. Sen verran kovaa faktaa on viime vuosina ilmestynyt ihan tutkimustietoa imetyksen hyödyistä, ja siitä miten ylivertaista se on korvikkeeseen verrattuna. Akateemisena ihmisenä ymmärrän sen kyllä. En vaan halua imettää. Poden tästä huonoa omaatuntoa.

Vierailija
12/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saattaisin antaa fiksumman kuvan itsestäni, jos en kommentoisi nyt mitään. Mutta en malta olla kysymättä, että mistä tällainen käsitys, että vaihdevuodet aikaistuisivat imetyksen myötä. Ja toiseksi vaikka varmaan olet ajatellut, niin kysyn silti, että oletko ajatellut Ap. että rintamaito on varmasti parhainta ravintoa mitä lapsi voi saada. Vai mikä voisi muka olla parempaa? Ikävää tietysti on, etteivät kaikki pysty imettämään kun maitoa ei yksinkertaisesti erity. Tuli (kolmanneksi) myös mieleeni, että jos sinä Ap. olet ehdottoman vakuuttunut siitä, että et halua imettää, niin voisitko kuvitella, että rintamaitoa yritettäsiin "lypsää" sinusta ja lapsi voisi rintamaitoa muulla tavoin kuin suoraa rinnasta.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Ihan asiallista ja hyvää pohdintaa!

Vierailija
13/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on muutenkin epämiellyttävää. Kohtu saattaa alkaa supistelemaan ja vuotoa alkaa tulemaan. Mä lopetin noiden vuoksi. Hyh miten epämiellyttävää.

Vierailija
14/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tekisin varmaan itsekin, mutta pitääkö se todella ilmoittaa jollekin ihan erikseen? Kuulostaa vähän ahdistavalta. Tosin itse kuitenkin imettäisin ainakin alkupäivinä, että vauva saa kolostrumin ja ne hyvät jutut sen mukana.

kyllä ne siellä kysyy imetyksestä melkein ennenkuin ehdit huoneeseen sisään. ja joo, itsekin imetän sen ekan viikkon suunnilleen että saa hyvät maidot. 

nro 6. 

Vierailija
15/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus kusetat, ettei sulla maito vaan noussut synnärillä. Se siitä.

En minäkään kehtaisi sanoa kellekään, etten omasta halustani aio imettää. Sen verran kovaa faktaa on viime vuosina ilmestynyt ihan tutkimustietoa imetyksen hyödyistä, ja siitä miten ylivertaista se on korvikkeeseen verrattuna. Akateemisena ihmisenä ymmärrän sen kyllä. En vaan halua imettää. Poden tästä huonoa omaatuntoa.

Tämä! Käsittääkseni neuvolassa kysytään synnytyksen jälkeen, imetätkö vai et. Jos vastaat että et, terkka saattaa kysyä jotain että haluatko jutella asiasta, oletko sinut sen asian kanssa ettet pysty imettämään (maito ei noussut tms), muttei kukaan ala tenttaamaan, miksi et imetä.

Vierailija
16/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokaisen oma asia, terveyshyödyt vauvalle kiistattomat, mutta ei sekään kiva jos itse ei ole sitoutunut imetykseen vaan pakkopullaa. Teet niin kuin tuntuu.

Vierailija
17/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä eka kuukausi?

Vierailija
18/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa syy mikset halua imettää on tuo että vaihdevuodet pelottaa, niin voin kuule kertoa että imetys nimenomaan suojaa vaihdevuosilta!

Eli jos syysi on tuo, kannattaa imettää. Vauvakin kiittää lukemattomien hyötyjen muodossa.

Vähän kyllä provolta haiskahtaa tää aloitus....

Vierailija
19/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi jos jotakin päivisin teet niin luulen ettei sulta edes tule maitoa kovin paljon.Itsellä kun tuli 3 lapsi 8 vuotta eroa edelliseen  ei kyllä herunut juuri mitään pulloruokinta piti aloittaa aika aikaisin.

Vierailija
20/21 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei aikaista vaihdevuosia.

WHO:kun suosittelee imettämään vähintään kaksi vuotta. Ei ne moisia suosituksi a hatusta vedä. Oletko tietoinen imetyksen hyödyistä verrattuna korvikeruokintaan? Ero on valtava.

Mutta jos et silti halua imettää, ehdotan että valehtelet, ettei maito vaan noussut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän