Mies ei halua enempää lapsia, mutta ei mene vasektomiaan
Mies ilmoitti vuosi sitten, että aikoo mennä vasektomiaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt asian eteen yhtään mitään.
Tahtoisin vielä yhden lapsen ja otin tämän puheeksi n. 6kk sitten. Mies tyrmäsi asian heti ja jälleen sanoi menevänsä vasektomiaan. Kyselin, koska aikoo mennä. Ei osannut sanoa, eikä ole tehnyt asialle edelleenkään mitään. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten kondomi on käytössä. Jos mies ei tahdo lasta, eikä hoida vasektomiaa kuntoon, miksi kuitenkin pelleilee meidän ehkäisyn kanssa, välillä käyttää kondomia vain lopussa.
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
No mikäs ongelma sulla tossa on? Jos ei mene, sit ei mene ja jos saatte lapsen, sitähän sä halusit.
Mulla ei ole ongelmaa. Mietin vain mitä mahtaa päässä liikkua, jos ei lapsi ole toiveissa, mutta ehkäisy on tuollaista satunnaista ... :D että jos raskaudun niin mikä on sitten reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle pääsee päivissä sitten kun haluaa varata ajan. Oma puolisoni mietti asiaa vuoden verran ja meni sitten kun lupasin myös maksaa operaation. Minulle ei myöskään löytynyt sopivaa ehkäisyä, ja kondomit tuntuivat ikäviltä molemmista.
Oliko mies puolestaan maksanut sinun ehkäisyäsi, vai onko taloudellinen taakka ollut joka vaiheessa sinun harteillasi? En ymmärrä, miksi naiset suostuvat tällaiseen.
Jep. Olen maksanut oman ehkäisyni aina mutta minulla on myös puolisoani suuremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuollaista aikuisvauvaa katselisi.
Mikä hänestä tekee aikuisvauvan? Se, että itse päättää ehkäisystään?
Nimenomaan ei päätä kun väittää yhtä, muttei kuitenkaan pistä tikkua ristiin asian eteen kun ei halua ottaa todellista vastuuta. Vahinkoraskauden sattuessa painostaisi varmaan sitten aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs ongelma sulla tossa on? Jos ei mene, sit ei mene ja jos saatte lapsen, sitähän sä halusit.
Mulla ei ole ongelmaa. Mietin vain mitä mahtaa päässä liikkua, jos ei lapsi ole toiveissa, mutta ehkäisy on tuollaista satunnaista ... :D että jos raskaudun niin mikä on sitten reaktio.
Lapsihan siinä kärsii.
Lisäksi välillä mies on laittanut kondomien hankinnan mun vastuulle. On maininnut jos ne on lopussa ja kysynyt muistinko ostaa...
Vaihtoon tuollainen hyödytön pölvästi, varsinkin jos itsellä vielä on lapsi toiveissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et raskaudu kun toimit itse ja menet sterilisaatioon.
Kondomin käyttö vain lopussa, keskeytetty yhdyntä... vauvapalstan kootut ehkäisykeinot. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Ap,mene itse sterilisaatioon.
No ei tietenkään pidä mennä. Ap:n mieshän voi menehtyä sairauteen tai liikenneonnettomuuteen ja ap haluaa tehdä lapsen uuden puolison kanssa. Vasektomia on paljon pienempi toimenpide verrattuna sterilisaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi välillä mies on laittanut kondomien hankinnan mun vastuulle. On maininnut jos ne on lopussa ja kysynyt muistinko ostaa...
Naisa syytetään tarpeettomista metatöistä, joten lopeta tuo metatyö eli kondomien ostamisesta huolehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut tuohon? Aivan järjetön tilanne. Jos hän a) ei halua lapsia ja b) ei suostu vasektomiaan niin ostakoon nyt hel vet ti soikoon edes itse kuminsa.
Ap, oletko varautunut siihen, että jos tulet raskaaksi, mies ei sitä lasta halua?
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko varautunut siihen, että jos tulet raskaaksi, mies ei sitä lasta halua?
Eikö mies ole tässä tapauksessa se, jonka olisi syytä varautua tähän vaihtoehtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoon tuollainen hyödytön pölvästi, varsinkin jos itsellä vielä on lapsi toiveissa.
Tästä puhuttiin ja mies pohti kovasti, että katkeroituuko hän jos hän ei suostu tekemään vielä yhtä lasta. Lisäksi sanoi silloin, että vahinkoraskaus olisi kamala asia hänen mielestään. Niin sitten toiminta on tälläistä, en oikein ymmärrä mitä hän ihan oikeasti ajattelee. Usein hän hermostuu jos asiasta koitetaan puhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuollaista aikuisvauvaa katselisi.
Mikä hänestä tekee aikuisvauvan? Se, että itse päättää ehkäisystään?
Nimenomaan ei päätä kun väittää yhtä, muttei kuitenkaan pistä tikkua ristiin asian eteen kun ei halua ottaa todellista vastuuta. Vahinkoraskauden sattuessa painostaisi varmaan sitten aborttiin.
No huh huh. Aikamoista paskaa heität tuntemattomasta ihmisestä. Ihan on hänen asiansa meneekö sterkkaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut tuohon? Aivan järjetön tilanne. Jos hän a) ei halua lapsia ja b) ei suostu vasektomiaan niin ostakoon nyt hel vet ti soikoon edes itse kuminsa.
En ole enään ostanut niitä. Hän on saanut hoitaa asian
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei lasta halua, hän huolehtii ehkäisystä. Nyt ei huolehdi, joten lapsi saa hänen mielestään tulla.
Kyllä on nykypäivänä monimutkaiseksi mennyt tämäkin juttu!
Ap,mene itse sterilisaatioon.