Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua enempää lapsia, mutta ei mene vasektomiaan

Vierailija
19.05.2022 |

Mies ilmoitti vuosi sitten, että aikoo mennä vasektomiaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt asian eteen yhtään mitään.

Tahtoisin vielä yhden lapsen ja otin tämän puheeksi n. 6kk sitten. Mies tyrmäsi asian heti ja jälleen sanoi menevänsä vasektomiaan. Kyselin, koska aikoo mennä. Ei osannut sanoa, eikä ole tehnyt asialle edelleenkään mitään. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten kondomi on käytössä. Jos mies ei tahdo lasta, eikä hoida vasektomiaa kuntoon, miksi kuitenkin pelleilee meidän ehkäisyn kanssa, välillä käyttää kondomia vain lopussa.

Kommentit (969)

Vierailija
61/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä sanoin tuossa vaiheessa, että vaihtoehdot on vasektomia tai kolmas lapsi. Puoliso valitsi kolmannen lapsen ja samassa yhteydessä steriloitiin minut.

En halua itselleni steriä. En voi nuorena ihmisenä päättää nyt, että nämä oli tässä

Vierailija
62/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan hankkimaan vasektomiaa minkään naisen vuoksi. Se, joka sitä ehdottaa, perheen äiti tai ei, niin lähtee seuraavana aamuna kilometritehtaalle. Saa toki lapset mukaansa jos haluaa. V*ttu mitä ääliöitä näissä ketjuissa pyörii, tuskin lapsiperheistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomiaan voi olla pitkät jonot, oma mies jonotti melkein 2v. 

Ja kehuu miten hyvä juttu että tuli mentyä. Ei ole keksinyt mitään huonoja puolia, kaikki toimii niinkuin ennenkin. Operaatiosta on jo 3 vuotta.

Yksityiselle pääsee parissa viikossa. Vink vink

Vierailija
64/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei leikkaukset mitään hupijuttuja ole kuten moni nainen tuntuu luulevan. Voithan itse mennä sterilisaatioon, jos se kerran on niin helppo ja jokapäiväinen operaatio. Mikset? Edellytät sitä kuitenkin mieheltäsi.

Eihän vasektiomia ole mikään leikkaus, pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.

Jospa nyt kasvaisit vielä muutaman vuoden ja tulisit sitten kommentoimaan aikuisten ketjua. Jäisi nuo typeryydet pois.

Mitä, eikö sinulle faktatieto kelpaakaan? Mutta jos tiedän paremmin, niin laita linkki, jossa kerrotaan, miten vasektomia vaatii nukutuksen.

Mikä faktatieto?

Vierailija
65/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan hankkimaan vasektomiaa minkään naisen vuoksi. Se, joka sitä ehdottaa, perheen äiti tai ei, niin lähtee seuraavana aamuna kilometritehtaalle. Saa toki lapset mukaansa jos haluaa. V*ttu mitä ääliöitä näissä ketjuissa pyörii, tuskin lapsiperheistä.

Sinä tässä olet ääliö. Pikkupilinen jonne.

Vierailija
66/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei leikkaukset mitään hupijuttuja ole kuten moni nainen tuntuu luulevan. Voithan itse mennä sterilisaatioon, jos se kerran on niin helppo ja jokapäiväinen operaatio. Mikset? Edellytät sitä kuitenkin mieheltäsi.

Eihän vasektiomia ole mikään leikkaus, pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.

Jospa nyt kasvaisit vielä muutaman vuoden ja tulisit sitten kommentoimaan aikuisten ketjua. Jäisi nuo typeryydet pois.

Mitä, eikö sinulle faktatieto kelpaakaan? Mutta jos tiedän paremmin, niin laita linkki, jossa kerrotaan, miten vasektomia vaatii nukutuksen.

Kuka puhui leikkauksessa nukutuksesta. Nyt kuule takaisin koulutehtävien pariin, kevät on jo pitkällä ja viimeiset arvosanat on jaossa. Aikuiset jatkaa.

Vierailija
67/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä sanoin tuossa vaiheessa, että vaihtoehdot on vasektomia tai kolmas lapsi. Puoliso valitsi kolmannen lapsen ja samassa yhteydessä steriloitiin minut.

Monet ,joiden lapsiluku on täynnä ottaa sterin heti synnytyksen jälkeen. Me kuulumme haluavamme neljännen Muksun, mutta pian kolmosen synnyttyä kävi selväksi että kolme riittää. Mies kävi nipsauttamassa piuhat poikki. Toimenpiteessä tehdään kaksi pikkuruisia viiltoa joista poikkastaa johtimet. Ei ole iso toimenpide miehelle.

Vierailija
68/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä faktatieto?

Se, että vasektomia on pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.

Vierailija
69/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hänenhän häpeä jos tulet raskaaksi kun vetää ilman kumia

Vierailija
70/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle kondomin käyttäminen ei olekaan mikään ongelma, jostain syystä osalle miehistä on.

Vierailija
71/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio mennä noin lopulliseen toimenpiteeseen. Vähän kuin sukupuolen vaihdos. Mitä jos vaimoni vaikka kuolee liikenteessä tai syöpään, tapaan uuden naisen ja haluan hänen kanssaan lapsen?

Toisin kuin yleinen oletus on, jokaisen uuden kumppanin kanssa ei tarvitse lisääntyä :'''D

Vierailija
72/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä faktatieto?

Se, että vasektomia on pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.

Niin ja sterilointi on myös varmempi miehelle tehtynä.

Vierailija
73/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei onneksi tarvitse tätä ratkaisua edes miettiä, kun et koskaan tule mitään naista saamaan, et lapsilla etkä ilman.

Vierailija
74/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelle myös, että jos aikoo mennä niin varmaan kannattaisi laittaa itsensä jonoon toimenpiteeseen. Silloin taisi sanoa, että hän katsoo asiaa syksyllä. Tässähän voi niin käydä, että syksyllä olen sitten raskaana.

Vierailija
75/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut miehelle myös, että jos aikoo mennä niin varmaan kannattaisi laittaa itsensä jonoon toimenpiteeseen. Silloin taisi sanoa, että hän katsoo asiaa syksyllä. Tässähän voi niin käydä, että syksyllä olen sitten raskaana.

"Katsoo asiaa syksyllä", voi jessus, miettikää, miltä kuulostaisi, jos naiset puhuisivat ehkäisystä samaan tyyliin. "Joo, katselen sitä gyneaikaa kierukkaa varten sitten joskus syksymmällä, ehkä."

Vierailija
76/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katsoo asiaa syksyllä", voi jessus, miettikää, miltä kuulostaisi, jos naiset puhuisivat ehkäisystä samaan tyyliin. "Joo, katselen sitä gyneaikaa kierukkaa varten sitten joskus syksymmällä, ehkä."

Niin, voit vain kuvitella miltä tilanne minusta tuntuu. Hän ei halua lasta, aikoo mennä vasektomiaan. Kuitenkaan ei mene / jarruttelee asian kanssa ja käyttää kondomia väärin . Sitten kerran jotain sanoi, että jos lapsia tulee enään yhtään niin ne on vahinkoja. Sitten kerran kun juteltiin oli sitä mieltä, et vahinko olisi kamala asia. Välillä tuntuu, ettei hänestä se nyt ihan kamalaa olisi jos meno tällaista.

Vierailija
77/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että raskaustesti plussaantuu automaattisesti, kunhan odottaa riittävän pitkään?

Minä tekisin miehelle jekun. Valittaisin parina päivänä huonoa oloa. Sitten tekisin raskaustestin ja odottaisin, että tulos muuttuu plussaksi. Menisin ihmettelemään miehelle, että mitäs nyt, sulta on varmaan touhutippa karannut tai jotain. Sitten joko kävisin vapaaehtoisesti "abortissa" tai saisin "keskenmenon".

Tai sitten kortsut vaan unohtuu ostaa ja seksiä heruu vasta, kun suojaus on kunnossa.

On kyllä käynyt mielessä tämäkin, että sanoisin, että menkat myöhässä ja outo olo. Katsoa mikä reaktio. Tuntuu vain , että tässä on pattitilanne. Minulle lapsi olisi toivottu, toinen kieltää asian ja kuitenkin vetelee niin, että raskaus on mahdollinen jossain kohtaa. Asiasta on vaikea keskustella , en ole keskustelussa painostava vaan kuunteleva ja olen osoittanut ymmärrystä myös hänen pohdintoihin.

No voi luoja. Tiedät ettei hän halua lasta, miksi kiusata asialla? Hän ei halua lasta, sinä haluat. Hän ei mene vasektomiaan, sulla ei ole ehkäisyä. Eipä tarvitse olla kauhean fiksu huomatakseen, että hommassa ei ole mitään keskusteltavaa enää, kyllä se oli siinä.

Vierailija
78/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voit vain kuvitella miltä tilanne minusta tuntuu. Hän ei halua lasta, aikoo mennä vasektomiaan. Kuitenkaan ei mene / jarruttelee asian kanssa ja käyttää kondomia väärin . Sitten kerran jotain sanoi, että jos lapsia tulee enään yhtään niin ne on vahinkoja. Sitten kerran kun juteltiin oli sitä mieltä, et vahinko olisi kamala asia. Välillä tuntuu, ettei hänestä se nyt ihan kamalaa olisi jos meno tällaista.

Hän on kertonut sinulle ettei halua lasta. Sen luulis riittävän.

Vierailija
79/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä sanoin just noin. Ja oikein hyvin mieheni sen ymmärsi, mun asia haluanko kierukan vai enkö.

Vierailija
80/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle pääsee päivissä sitten kun haluaa varata ajan. Oma puolisoni mietti asiaa vuoden verran ja meni sitten kun lupasin myös maksaa operaation. Minulle ei myöskään löytynyt sopivaa ehkäisyä, ja kondomit tuntuivat ikäviltä molemmista.

Oliko mies puolestaan maksanut sinun ehkäisyäsi, vai onko taloudellinen taakka ollut joka vaiheessa sinun harteillasi? En ymmärrä, miksi naiset suostuvat tällaiseen.

Jep. Olen maksanut oman ehkäisyni aina mutta minulla on myös puolisoani suuremmat tulot.

Eli halusit vain tehdä tämän tärkeän seikan tiettäväksi :)