Mies ei halua enempää lapsia, mutta ei mene vasektomiaan
Mies ilmoitti vuosi sitten, että aikoo mennä vasektomiaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt asian eteen yhtään mitään.
Tahtoisin vielä yhden lapsen ja otin tämän puheeksi n. 6kk sitten. Mies tyrmäsi asian heti ja jälleen sanoi menevänsä vasektomiaan. Kyselin, koska aikoo mennä. Ei osannut sanoa, eikä ole tehnyt asialle edelleenkään mitään. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten kondomi on käytössä. Jos mies ei tahdo lasta, eikä hoida vasektomiaa kuntoon, miksi kuitenkin pelleilee meidän ehkäisyn kanssa, välillä käyttää kondomia vain lopussa.
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
tee nk vanhanaikaiset
Eli?
Jos mies ei halua lisää lapsia, niin en todellakaan harrastaisi hänen kanssaan seksiä niin, että käyttää kondomia vain lopussa. Liian iso riski raskauteen ja siihen, että mies koittaisi painostaa aborttiin ja tilanne päätyisi lopulta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap,mene itse sterilisaatioon.
No ei tietenkään pidä mennä. Ap:n mieshän voi menehtyä sairauteen tai liikenneonnettomuuteen ja ap haluaa tehdä lapsen uuden puolison kanssa. Vasektomia on paljon pienempi toimenpide verrattuna sterilisaatioon.
Öö, sterilisaatio se vasektomiakin on. Vasektomia on helpompi operaatio joo, mutta operaatio sekin. Ihan luonnollista, että sitä nyt ei ilolla juokse hakemaan.
Vasektomiahan on ihan hirveetä miesten kidutusta. Pussit sitten koko ajan täynnä ja kipeät.
Ei leikkaukset mitään hupijuttuja ole kuten moni nainen tuntuu luulevan. Voithan itse mennä sterilisaatioon, jos se kerran on niin helppo ja jokapäiväinen operaatio. Mikset? Edellytät sitä kuitenkin mieheltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään pidä mennä. Ap:n mieshän voi menehtyä sairauteen tai liikenneonnettomuuteen ja ap haluaa tehdä lapsen uuden puolison kanssa. Vasektomia on paljon pienempi toimenpide verrattuna sterilisaatioon.
Öö, sterilisaatio se vasektomiakin on. Vasektomia on helpompi operaatio joo, mutta operaatio sekin. Ihan luonnollista, että sitä nyt ei ilolla juokse hakemaan.
Tiedän kyllä. On silti ihan hullua ehdottaa lasta haluavalle naiselle sterilisaatio, joka on isompi operaatio mitä miehelle vasektomia. Varsinkin, kun se lasta haluamaton on mies. Polikliininen toimenpide, mikä siinä pelottaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei leikkaukset mitään hupijuttuja ole kuten moni nainen tuntuu luulevan. Voithan itse mennä sterilisaatioon, jos se kerran on niin helppo ja jokapäiväinen operaatio. Mikset? Edellytät sitä kuitenkin mieheltäsi.
Eihän vasektiomia ole mikään leikkaus, pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä. On silti ihan hullua ehdottaa lasta haluavalle naiselle sterilisaatio, joka on isompi operaatio mitä miehelle vasektomia. Varsinkin, kun se lasta haluamaton on mies. Polikliininen toimenpide, mikä siinä pelottaa?
Ulos boxista. Älä nyt viitti.
Vierailija kirjoitti:
En edellytä. Hänhän on itse sanonut menevänsä kyseiseen operaatioon
Tiesithän, että raskaustesti plussaantuu automaattisesti, kunhan odottaa riittävän pitkään?
Minä tekisin miehelle jekun. Valittaisin parina päivänä huonoa oloa. Sitten tekisin raskaustestin ja odottaisin, että tulos muuttuu plussaksi. Menisin ihmettelemään miehelle, että mitäs nyt, sulta on varmaan touhutippa karannut tai jotain. Sitten joko kävisin vapaaehtoisesti "abortissa" tai saisin "keskenmenon".
Tai sitten kortsut vaan unohtuu ostaa ja seksiä heruu vasta, kun suojaus on kunnossa.
Vähän ohi tästä steriasiasta, mutta jos toive lapsiluvusta on selvästi eriävä, naisen kannattaa kyllä hyvissä ajoin punnita muutenkin, onko tämä se suhde, jossa haluaa viettää loppuelämänsä. Mies voi teoriassa muuttaa mieltään vielä sataan kertaan, mutta naisilla se vika deadline on edessä nelikymppisenä. Itse haaskasin hyvät synnytysvuoteni väärien miesten kanssa, nyt olen tahattomasti lapseton ja sellaiseksi luultavasti jään.
Typerät naiset juhlii taas kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vasektiomia ole mikään leikkaus, pelkkä paikallispuudutuksessa tehtävä nipsaisu.
Jospa nyt kasvaisit vielä muutaman vuoden ja tulisit sitten kommentoimaan aikuisten ketjua. Jäisi nuo typeryydet pois.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että raskaustesti plussaantuu automaattisesti, kunhan odottaa riittävän pitkään?
Minä tekisin miehelle jekun. Valittaisin parina päivänä huonoa oloa. Sitten tekisin raskaustestin ja odottaisin, että tulos muuttuu plussaksi. Menisin ihmettelemään miehelle, että mitäs nyt, sulta on varmaan touhutippa karannut tai jotain. Sitten joko kävisin vapaaehtoisesti "abortissa" tai saisin "keskenmenon".
Tai sitten kortsut vaan unohtuu ostaa ja seksiä heruu vasta, kun suojaus on kunnossa.
On kyllä käynyt mielessä tämäkin, että sanoisin, että menkat myöhässä ja outo olo. Katsoa mikä reaktio. Tuntuu vain , että tässä on pattitilanne. Minulle lapsi olisi toivottu, toinen kieltää asian ja kuitenkin vetelee niin, että raskaus on mahdollinen jossain kohtaa. Asiasta on vaikea keskustella , en ole keskustelussa painostava vaan kuunteleva ja olen osoittanut ymmärrystä myös hänen pohdintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ja valituksen ja ketjun perustamisen syy oli? Et saa paljaalla vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt kasvaisit vielä muutaman vuoden ja tulisit sitten kommentoimaan aikuisten ketjua. Jäisi nuo typeryydet pois.
Vasektomia on hyvin kevyt toimenpide verrattuna naisen steriin, joten poskensoittosi on täysin turhaa. Se ei muuta faktoja mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ja valituksen ja ketjun perustamisen syy oli? Et saa paljaalla vai?
Niin, miksi mies pelleilee ehkäisyn kanssa , jos lapsi ei ole toiveissa. Mietintää vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö sinulle faktatieto kelpaakaan? Mutta jos tiedän paremmin, niin laita linkki, jossa kerrotaan, miten vasektomia vaatii nukutuksen.
No, minä sanoin tuossa vaiheessa, että vaihtoehdot on vasektomia tai kolmas lapsi. Puoliso valitsi kolmannen lapsen ja samassa yhteydessä steriloitiin minut.
Ei halua lapsia SINUN kanssasi enempää, mutta ehkä jonkun toisen kanssa myöhemmin.