Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua enempää lapsia, mutta ei mene vasektomiaan

Vierailija
19.05.2022 |

Mies ilmoitti vuosi sitten, että aikoo mennä vasektomiaan. Ei ole kuitenkaan tehnyt asian eteen yhtään mitään.

Tahtoisin vielä yhden lapsen ja otin tämän puheeksi n. 6kk sitten. Mies tyrmäsi asian heti ja jälleen sanoi menevänsä vasektomiaan. Kyselin, koska aikoo mennä. Ei osannut sanoa, eikä ole tehnyt asialle edelleenkään mitään. Itselleni ei sovi hormonaalinen ehkäisy, joten kondomi on käytössä. Jos mies ei tahdo lasta, eikä hoida vasektomiaa kuntoon, miksi kuitenkin pelleilee meidän ehkäisyn kanssa, välillä käyttää kondomia vain lopussa.

Kommentit (969)

Vierailija
81/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoon tuollainen hyödytön pölvästi, varsinkin jos itsellä vielä on lapsi toiveissa.

Juu, ehdottomasti avioero vireille ja heti! Jos mies ei ole joka suhteessa sellainen, kuin edellytät, on ero ainoa vaihtoehto. Avioero on täysin kivuton ja normaali (nykyään jopa toivottava) elämänvaihe. Ja nyt tuotetaan jo kasvatustieteellisessäkin sellaista tutkimusta, että lapsillekin se on vain hyväksi.

Vierailija
82/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasta halua, luulisi sitten huolehtivan asian kuntoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen uuno mies. En halua lapsia, mutta en halua varsinaisesti ehkäisyä enkä vasektomiaa. Jos vaimo tulee raskaaksi, se on kriisin paikka, mutta itse edistän vaimoni raskautumista mitä parhaimmailla tavalla.

Varmaan siinä vasektomiassa pelottaa ajatus, että mieskunto jotenkin romahtaa. Ei romahda. Vasektomia ei vaikuta mihinkään muuhun  kuin siihen, että onko siemennesteessä siittiöitä vai ei.

Vierailija
84/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä että ihan aidostiko sinä haluat lapsia tuon kanssa? Miksi?

Vierailija
85/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap:n mies empii sen takia, että tietää ap:n haluavan vielä lapsen. Eikös se ole aika herttaista kuitenkin?

Vierailija
86/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti jonot kunnallisella ovat venyneet jo vuosien mittaisiksi. Oma mieheni kävi toimenpiteessä vuonna 2018, ja silloin hän pääsi puolen vuoden jonottamisella, kun soitteli ahkerasti, noin kerran kuussa polille ja kysyi onko peruutuksia. Hänet sitten muistettiin ja hänelle soitettiin heti kun peruutus oli, kysyttiin vain että pääsetkö huomenna? :D 

Yksityisellä sen saa nopeasti, mutta maksaahan se enemmän, kun vertaa kunnalliseen jossa se maksaa polimaksun, eli muutaman kympin.

Vierailija
87/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap:n mies empii sen takia, että tietää ap:n haluavan vielä lapsen. Eikös se ole aika herttaista kuitenkin?

Niin, en ota selvää tästä touhusta

Vierailija
88/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluan lapsia hänen kanssaan

Vierailija
89/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi parisuhteessa olevat ihmiset eivät keskustele toistensa kanssa??

Vierailija
90/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi parisuhteessa olevat ihmiset eivät keskustele toistensa kanssa??

Asiasta on keskusteltu. Usein mies on kuitenkin hermostunut jos otan asiaa puheeksi, et toiveissa olisi vielä lapsi. Ja myös vasektomiaan menoa olen ottanut puheeksi, mutta ei näytä olevan hänellä 1. Asia listalla

Vierailija
91/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä tässä nyt on se ongelma? Jos panette ilman kumia ja lapsi tulee niin se tulee. Turha siinä huudella ettei sitä halua. Jos ei halua, tekee varmaan asialle jotain.

Vierailija
92/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harvinaisen uuno mies. En halua lapsia, mutta en halua varsinaisesti ehkäisyä enkä vasektomiaa. Jos vaimo tulee raskaaksi, se on kriisin paikka, mutta itse edistän vaimoni raskautumista mitä parhaimmailla tavalla.

Varmaan siinä vasektomiassa pelottaa ajatus, että mieskunto jotenkin romahtaa. Ei romahda. Vasektomia ei vaikuta mihinkään muuhun  kuin siihen, että onko siemennesteessä siittiöitä vai ei.

Todennäköisesti näin ja ei se ole miehelle helppo päätös vaikka tietääkin, että ei vaikuta mieskuntoon.

Vierailija
93/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut miehelle myös, että jos aikoo mennä niin varmaan kannattaisi laittaa itsensä jonoon toimenpiteeseen. Silloin taisi sanoa, että hän katsoo asiaa syksyllä. Tässähän voi niin käydä, että syksyllä olen sitten raskaana.

"Katsoo asiaa syksyllä", voi jessus, miettikää, miltä kuulostaisi, jos naiset puhuisivat ehkäisystä samaan tyyliin. "Joo, katselen sitä gyneaikaa kierukkaa varten sitten joskus syksymmällä, ehkä."

No kyllä mä sanoin just noin. Ja oikein hyvin mieheni sen ymmärsi, mun asia haluanko kierukan vai enkö.

Mutta mies ei saa päättää ehkäisystään vaikka nainen saa 🤷

Vierailija
94/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluan lapsia hänen kanssaan

No sun on nyt sit päätettävä, että haluatko mielummin olla hänen kanssaan vai sen lapsen. Hän ei lasta halua, sillä siisti.

Vierailija
95/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut miehelle myös, että jos aikoo mennä niin varmaan kannattaisi laittaa itsensä jonoon toimenpiteeseen. Silloin taisi sanoa, että hän katsoo asiaa syksyllä. Tässähän voi niin käydä, että syksyllä olen sitten raskaana.

"Katsoo asiaa syksyllä", voi jessus, miettikää, miltä kuulostaisi, jos naiset puhuisivat ehkäisystä samaan tyyliin. "Joo, katselen sitä gyneaikaa kierukkaa varten sitten joskus syksymmällä, ehkä."

No kyllä mä sanoin just noin. Ja oikein hyvin mieheni sen ymmärsi, mun asia haluanko kierukan vai enkö.

Mies ei halua enää lapsia, joten kyllä luulisi miestä kiinnostavan oma ehkäisy.

Vierailija
96/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua enää lapsia, joten kyllä luulisi miestä kiinnostavan oma ehkäisy.

Niin. Itsestäni tuntuu siltä, että jos ehkäisy ei tämän enempää kiinnosta niin se lapsi ei ole katastrofi

Vierailija
97/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Haistan katastrofin. Mies ei ehkäise kunnolla kun ei käytä kondomia oikein. Sinä sitten pamahdat paksuksi, ja mies pääsee uhriutumaan koko lähipiirille ja muillekin miten sinä olet hänet huijannut taas lisääntymään. 

Polvet ristiin siihen asti kun vasektomia on hoidettu.

Vierailija
98/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin voi mennä steriloitavaksi, joten varman päälle kannattaa toimia.

Vierailija
99/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Haistan katastrofin. Mies ei ehkäise kunnolla kun ei käytä kondomia oikein. Sinä sitten pamahdat paksuksi, ja mies pääsee uhriutumaan koko lähipiirille ja muillekin miten sinä olet hänet huijannut taas lisääntymään. 

Polvet ristiin siihen asti kun vasektomia on hoidettu.

"Taas huijannut" . No ihan yhteisymmärryksessä muut lapset on tehty.

Vierailija
100/969 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin voi mennä steriloitavaksi, joten varman päälle kannattaa toimia.

Jokainen päättää itse. Hyvä huudella siellä, että kumpikin voi mennä. Tässä kyse siitä, että mies itse sanonut näin tekevänsä , mutta ei hoida asiaa. Minä en ole varma siitä, että lapsiluku on täysi.