Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
10921/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?

Oli se kyllä todellinen yllätys.

Kukaan ei odottanut Lordin voittoa. Kun isoja pisteitä alkoi tulla kaikki oli ihan äimän käkenä. Suomen euroviisuvoittoa pidettiin täysin mahdottomana.

Vierailija
10922/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?

Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?

Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.

Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.

Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.

Voi kiitos 😊 olen tosiaan tän viikon ketjussa pyörinyt. Olis ehkä pitänyt ottaa joku nimimerkki 😁. Fiilis on hyvä ja illalla toivottavasti koko Tsekki bilettää ja saadaan 12 pojoa teleäänistä Suomelle 💚.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10923/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se laatikko on ihan paras 😂 sopii hyvin showhun. Se herättää myös mielenkiintoa. Mun mielestä ne laatikon ympäri juoksut ym. Pitää myös shown mielenkiintoisena hyvän biisin lisäksi. Ja kaiken kaikkiaan esitys on mielestäni selkeä. Selkeämpi kuin umk:ssa. Tanssijat on upeita myös siinä missä käärijäkin!

Rehellisesti sanottuna minä olen jäänyt kaipaamaan vain sitä kappaleen lopussa ollutta Jeren nostoa (Tänään nousee mies kohtaa).Se sopi siihen niin hyvin.En tiedä miksi se on jätetty pois,harmi.

Minusta on hienoa, että se wou-kohta pistää kaikki hallin valot vihreiksi. Nostot alkavat olla menneen talven lumia viisuissa.

Vierailija
10924/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti toi Hesarin kirjotus, jossa Käärijää vähän vihjattiin tavikseksi, "pieni peikko", "pömppövatsa", "Jere Vantaalta".

Vähän faktoja Hesarille:

1. Käärijä on paremman näköinen kuin 95 % suomalaisista miehistä.

2. Käärijä on karismaattisempi kuin 99,9 % maailman ihmisistä.

3. Käärijä on huikea räppäri, rytmi ja äänenhallinta on huippua.

4. Käärijä on mahtava esiintyjä ja hänessä näkyy vuosien live-esiintymisten kokemus.

Ei todellakaan mikään tavisjannu.

Oho, tosifani siellä😂 Taidat olla rakastunut. Minusta Käärijä on ihan tavallisen näköinen mies, hieman treenaamaton masu. Laulaa hän ei osaa pätkääkään.

Jahas ja tosi antifani siellä😂

En ole, kannustan Suomea voittoon myös. Mutta en nyt kyllä näe Käärijää noin upeana mitä tosifani😆 Käärijä on tavallisen näköinen mies, jolla ei ole lauluääntä mutta hauska show kyllä.

Vierailija
10925/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?

Oli se kyllä todellinen yllätys.

Kukaan ei odottanut Lordin voittoa. Kun isoja pisteitä alkoi tulla kaikki oli ihan äimän käkenä. Suomen euroviisuvoittoa pidettiin täysin mahdottomana.

Niin suomalaiset itse ei kaikki uskoneet. Muuten kyllä hehkutettiin etukäteen ja kohkattiin Ruotsin enkeli - Suomen demoni -kisaa.

Vierailija
10926/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Suomen yleisö antaa Kroatialle 12p ja jury Ruotsille 12p

Entä Saksa ja Australia?

Vierailija
10927/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti toi Hesarin kirjotus, jossa Käärijää vähän vihjattiin tavikseksi, "pieni peikko", "pömppövatsa", "Jere Vantaalta".

Vähän faktoja Hesarille:

1. Käärijä on paremman näköinen kuin 95 % suomalaisista miehistä.

2. Käärijä on karismaattisempi kuin 99,9 % maailman ihmisistä.

3. Käärijä on huikea räppäri, rytmi ja äänenhallinta on huippua.

4. Käärijä on mahtava esiintyjä ja hänessä näkyy vuosien live-esiintymisten kokemus.

Ei todellakaan mikään tavisjannu.

Oho, tosifani siellä😂 Taidat olla rakastunut. Minusta Käärijä on ihan tavallisen näköinen mies, hieman treenaamaton masu. Laulaa hän ei osaa pätkääkään.

Ulkonäköä on paha arvostella.Se,mitä näkee voi muodostua niin monista asioista.Tässä viisupöhinässä,kun on katsellut ja kuunnellut Jeren haastatteluja,niin omakin kantani on muuttunut.

Aluksi,kun en ollut kuullut kaverista yhtikäs mitään ajattein,että on hieman erikoisen näköinen kaveri.(Johtuen lähinnä hiuksista).Nyt,kun minulta kysyttäisiin, niin sanoisin, että ihan mukavannäköinen kaveri.Kaikki tämä johtuu siitä syystä, mitä olemme nähneet kaikkialla.Ihana hymy, kauniit silmät ja katse sekä ainakin minut lumonnut nauru.Ei todellakaan ole tyypillinen suomalainen mies ja siitä olen satavarma.

Mitäpä, jos Käärijä olisi nainen? Joka esiintyisi paidattomana eikä osaisi laulaa? Olisiko edelleen hurmaava hymy ja lumoava nauru? Niinpä😁

Vierailija
10928/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen raati antaa taas kiltisti 12 pistettä ruotsille. Ei noilla ole pokkaa jättää ruotsia ilman täysiä pisteitä. 

Joo ja Ruotsin raati antaa Suomelle saletisti 0. 🙄

Oispa kyllä tosi törkeää jos täysin pisteittä jättäisivät.

Ruotsin raati ei anna meille pisteitä koskaan joten älä odota ihmettä.

Ruotsin jurypisteet Suomelle viime vuosina:

2022 Rasmus: 7

2021 Blind Channel: 0

2018 Saara Aalto: 3

Tätä ennen ei pisteitä eroteltu, Softengine sai yht. 6 pistettä Ruotsilta. Krista 0.

No kerratkaa vielä Euroviisut pidemmältä aikaa. Tehkää oikein kunnon tilastot, pyörittäkää tilastoja sivu kaupalla.

Ei oikeesti kiinnosta nämä postaukset.

No nimenomaan kiinnostaa. Kun aina suomalaiset itkee että Ruotsi ei anna pisteitä - niin siinä se musta on valkoisella. Se tunne on ihan totta eikä mikään "yhyy päätuomari ei viheltänyt Ruotsille jäähyä" tms tulkinnanvarainen asia.

Vierailija
10929/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet luulette jäävän viimeisille sijoille? JA IHANAA kun se ei ole tällä kertaa suomi! Suomi on aina finaalissa (pl 2006, 2014, 2021) ollut ihan hännillä. 

Vierailija
10930/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Israelin noan laulu ei ole kovin kummoista. Sitä kehuttiin niin kovasti etukäteen, mutta..ja sit puolet biisistä tanssia. Ei tod. ole siis voittaja-ainesta.

Vierailija
10931/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?

Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?

Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.

Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.

Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.

Voi kiitos 😊 olen tosiaan tän viikon ketjussa pyörinyt. Olis ehkä pitänyt ottaa joku nimimerkki 😁. Fiilis on hyvä ja illalla toivottavasti koko Tsekki bilettää ja saadaan 12 pojoa teleäänistä Suomelle 💚.

Mitä siellä muuten puhutaan Tsekin omasta viisusta? Onko paljon hypeä? Oli yksi niistä, joita äänestin, mutta kun halusin finaaliin mukaan.

Vierailija
10932/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan mietityttää, että Ruotsikin saa ihan hyvin teleääniä, ja varmaan voittaa juryäänet. Eli Käärijän pitää saada aivan älytön teleäänivyöry että voittaisi.

Toivottavaa olisi, että raatiäänet on eilen jakautuneet tasaisesti pelkän Ruotsin sijaan usealle maalle.

Vaikea enää yleisöäänillä kiriä umpeen, jos Ruotsi on saanut kaikilta raadeilta täysiä pisteitä.

Paras tietenkin olisi, että Suomelle on annettu paljon 1. Ja 2. sijoja raadeilta.

Loreenin jury-shown laulu ei ollut priimaa. Katsoin yöllä siitä videonpätkän, joka oli Twitterissä.

Vierailija
10933/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan ihmettelen, että lastentarhoissakin tätä Käärijää vouhotetaan. Sitten kun Seta-tantat pitävät taukoa sateekaarikasvatuksesta, lapsille opetetaan musiikkipedagogiaa täyttämällä tuoppeja Käärijän malliin.

Niin, täytetään ne itseluottamuksella , rakkaudella ja kunnioituksella.

Vierailija
10934/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin käy niin, että Suomi kiltisti antaa Ruotsille 12p. He puolestaan taktikoi ja antaa nauraen 0p.

Ärsyttää jo etukäteen. BC:n jättäminen pisteittä Ruotsin raatien toimesta hyvä esimerkki ruotsalaisten laskelmoinnista. Toivottavasti Suomen raati tänä vuonna tekee Ruotsille tuon saman.

Vierailija
10935/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blanka on paras. Ihan huippu.

Solo Solo Solo Solo Solo

No, laulaa ainakin vapautuneesti sinkkuudestaan. Ja suomalainen on säveltänyt kappaleen. Puolalaiset vääntävät jo Bejban ja Käärijän yhdistelmäkieltä: its krejzi, its pardi.

Vierailija
10936/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle teemalta tulee viime vuoden viisut:D

Vierailija
10937/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediassa kirjoitellaan vain Käärijästä ja Loreenista. Mihin Israel on jäänyt? Youtubessa Israililla on edelleen eniten tykkäyksiä. On pitänyt Käärijään koko ajan 2000 tykkäyksen kaulaa. En yhtään ihmettelisi, jos yksisarvinen voittaa koko viisut. Sitä en toki toivo, mutta näköjään suureen yleisöön tämä uppoaa jostain ihmeen syystä.

Tällä jumppatytöllä on 2 miljoonaa seuraajaa instassa. Että ihan hyvin saattaa kiilata eteen, Lortsu ja Kärtsä jää instatilastoissa kauas taakse.

Ihmettelen samaa, miksi tästä ei puhuta? Näkisin, että Israel on jopa pahempi uhkatekijä kuin Ruotsin Loreen. Tuo Noa on ilmeisen suosittu maailmalla.

Siinä tapauksessa, että raadit on arvostaneet Israelin tanssin korkealle ja Ruotsi on saanut odotettua vähemmän raatipisteitä ja jää yleisöpisteissä reilusti kärjestä, niin hyvinkin voisi voittaa sillä tulee varmasti saamaan yleisöpisteitä.

Suomen suurin kompastuskivi on ne raadit. Siksikin olisi toivonut, ettei Suomen esityksen tanssia olisi laitettu pelkäksi pelleilyksi vaan pysytty vahvemmin upeassa kilpatanssiteemassa, mikä UMK:ssa nähtiin.

Vaikuttikohan se Silvennoisen järkyttynyt lausahdus - voiko tanssijoille tehdä noin? - siihen, että koko jutusta tehtiin pelleilyä?

Nythän ne tanssijat on kuin mitkä tahansa jumppaajat siinä taustalla toisin kuin UMK-esityksen kilpatanssijat.

Eiköhän se silvennoinen tarkoittanut sitä ihmismatoa.

Vierailija
10938/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijästä ja Cha Cha chaasta tykkää nyt jokainen oikea suomalainen. Neonvihreä ja kookoksen makuinen Käärijä-huuma on villinnyt suomalaiset vauvasta vaariin ja yhdistynyt koko kansan yhteisen kannatuksen ääreen sillä tässä maassa ei ole sellaista ihmistä, joka ei tykkäsi tämän vuotisesta viisubiisistä. Tärkeää on se että biisi on hyvä ja hauska sekä se että kaikilla on hauskaa ja kaikki pitävät siitä riippumatta iästä ja musiikkimausta.

Yksi hurmaavimmista on se lietolainen perhe,johon kuuluvat ne kolme pikkupoikaa.Näytti myös hurmaavan Jeren,kun pojat lähettivät terveisiä studioon,silloin kun Jere vieraili siellä.

Luin Turun sanomista, että se nuorin niistä, kolmevuotias, oli valvonut yöllä ja äiti oli mennyt katsomaan, että mikä on. Sieltä peittojen alta oli kuulunut "kaadan päälleni samppanjaa"... 😁

Ihana!

Satoja videoita katsoneena muistan yhden missä pieni vaippapeppu-tenava lelumikki kädessä katsoo tvstä Käärijän esitystä ja matkii tanssia, käy kontilleen possujunan kohdalla. Sydän suli melkein. Kyllä ihmisellä on rytmi veressä jo syntyessään. Sääliksi käy niitä aikuisia ihmisiä jotka ei musiikista saa mitään kiksejä. Mutta eikös se ole tutkittu juttu että aivoista johtuu miten ihminen kokee musiikin.

Vierailija
10939/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lankaan. Eihän tää ollutkaan oikeasti euroviisujen official. Vaikka otsikossa isolla niin lukikin. Muille lankaan menneille tiedoksi, oikea euroviisujen official löytyy kun kirjoittaa guugleen eurovision 2023.

Käärijäiselle onnea!

Vierailija
10940/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti käärijällä on tänään vapautunut fiilis kun semifinaalista on jo selvitty ja isolle yleisölle esiinnytty sekä juryesitys suoritettu.

Nyt tänään vaan täysillä veto ihmisille jotka tykkää jo ihan hirveästi valmiiksi! 💚

Tänään finaalissa Kärtsällä on vain voitettavaa.

Ketju on lukittu.