Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
10901/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku selvittänyt äänestysprosessia?

Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?

Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.

Vierailija
10902/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grand jury livekommentti:

The second favorite of this years contest, Kaarija from Finland, gives us a great fun performance, together with his Cha Cha Cha dancers. Kaarija doesnt have the best vocals and sounds tired by the end of the act but the entire arena parties with him. He ends his crazy show saying his catchphrase its crazy, its party and he will definetely get a huge televote score tomorrow. His jury score however will probably be significantly lower.

Tämä on tietenkin vain yhden ihmisen mielipide. Luotetaan siihen, että raadeissa on ihmisiä, jotka Käärijä on yleisön tapaan saanut hurmattua ja jotka osaa arvostaa biisin omaperäisyyttä, mieleenjäävyyttä sekä Käärijän karismaa. Ehkä jopa biisin sanomaa, ettei tarvitse olla täydellinen uskaltaakseen tanssia tai laulaa.

UMK:sahan pelättiin myös, ettei raadit arvosta, mutta niin vaan heiltäkin pisteitä tuli. Toki arvioijia ja arvioitavia oli vähemmän, mutta kyllähän se jostain kertoo.

Sanottakoon tuohon, että osa UMK:n raatipisteistä tuli häikäisevästä tanssista. Mitäköhän uutta esitystä suunnitelleet ajatteli halutessaan muuttaa tanssin ja tanssijat pelkiksi pilailuversioiksi.

Mukaan koreografiksi tuli se ruotsalainen Loreenin ystävä. Ei tainnut olla mukana vielä UMK:ssa.

Eipä muutenkaan tule mieleen, että yhdessäkään suomalaisessa euroviisuesityksessä olisi ollut häikäisevää tanssia.

Suorastaan yllättävää, että sellaista oli UMK-esitykseen saatu luotua, mitta vähemmän yllättävää että se itse kisoihin taas muuettiinkin pelkäksi vitsiksi.

Mä olen taviskatsoja, olen nähnyt UMK-esityksen kerran ja nyt semifinaalin kolme kertaa. En muista mitään eroa esitysten tanssin tai tanssijoiden välillä. Enkä ymmärrä miksi jälkimmäistä sanotaan vitsiksi? Siellä oli pinkkejä tanssijoita ja se ihmismatorodeo jäi mieleen. Ei mitään muuta.

UMK:ssa tanssijat oli häikäiseviä lattaritanssijoita, jotka lopussa heittäytyi hassuttelemaan, mikä toi esitykseen kiinnostavuutta. Liverpooliin saatiin pelkkiä parodiaversioita.

Onkohan viisulavalla edes koskaan nähty kunnollista lattaritanssia? Oletettavasti kyllä, mutta UMK:n jälkeisistä tanssia ihailevista kommenteista jäi erityisesti mieleen, miten joku nuori lattaritanssinharrastaja oli innoissaan, että sellaista on otettu mukaan.

Positiivistahan iltaa ajatellen on, että raatiäänet on nyt annettu, ja kuten Kroatiastakin nähtiin, niin taviskatsojiin pelkät hupiesityksetkin yleensä uppoaa.

Kroatia on psykopaattidiktaattoreita ja heidän rauhanohjuksiaan vastustava rauhanlaulu. Ei mitään pelleilyä. Bändin tyyli on tuo. Ovat olleet yhdessä jo ainakin 30 vuotta tekemässä ja esittämässä musiikkia. Lookki valitaan esityksen mukaan.

Uskon kun sanot, mutta pelkkänä pelleilynä se katsojille välittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10903/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vielä Lordista, kaivoin Hesarin uutisen vuodelta 2006 viisuviikolta:

"Hirviöt hikoilevat Ateenassa

Tällä viikolla nähdään, kuinka käy Lordin, Suomen eittämättä erikoislaatuisimman Euroviisu-edustajan.

Vuoden 2006 Euroviisujen semifinaali käydään Ateenassa torstaina. Semifinaali alkaa klo 22 ja finalistit ovat selvillä puolen yön jälkeen. Finaali alkaa lauantaina klo 22. "

Siinäpä se, jotain yleistietoa kisoista on vielä lopuksi. On maailma muuttunut, nyt Liverpoolissa on Hesarilta jatkuva päivystys.

Vierailija
10904/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysyttiin voiko Suomea äänestää ollessaan ulkomailla, mutta oliko niin, että liittymänkin pitäisi olla silloin joku muu kuin suomalainen?

Pitää olla sen maan liittymä, eli ei muuta kuin prepaidin ostoon! Suomalaisessa liittymässä on se maan numero, ja ääni hylätään

Vierailija
10905/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkuttaako tuota Israelia muut kuin itse israelilaiset??

Vierailija
10906/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu maan ja liittymän pitää täsmätä. Äänestän itse Tsekistä ja semissä appi kysyi että olet sijaintisi perusteella Tsekissä, onhan myös liittymäsi sieltä koska muuten ääntäsi ei rekisteröidä.

Tarvitseeko äänestämiseen siis myös jonkun appin, vai onnistuuko vaan hankkia joku edullinen paikallinen SIM-kortti ja soittaa johonkin nroon?

Vierailija
10907/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noan jury esityksessä paha moka kun tanssijat ei saanut siltä housuja jalasta tarpeeksi nopeasti ja valohen syttyessä kiskoivat niitä vielä..😅

Noa on mun inhokki tänä vuonna niin vähän salaa toivon samaa finaaliin... anteeksi. En oikeasti. Mutta pikkuisen. Salaa. 😆

Ihan kuin moni toivoo ihan salaa sitä 🦄 kimppakivaan. Ihan vähän vain toivoo.

Vierailija
10908/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finaali päättyy noin klo 02:10. Luki jossain Hesarin jutussa ja otin ylös

Vierailija
10909/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko äänestämiseen siis myös jonkun appin, vai onnistuuko vaan hankkia joku edullinen paikallinen SIM-kortti ja soittaa johonkin nroon?

Paikallinen SIM ja soitat Eurovision.tv:n ohjeiden mukaan.

Yken apinan vikaantuu heti ensiminuuteilla ja 30-40 000 ääntä ei mennyt edes läpi. Siksi en luota appeihin.

Vierailija
10910/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä Suomen raadissa on? Että tietää boikotoida kyseisiä henkilöitä jos ja kun antavat Ruotsille täydet pisteet jälleen kerran. Hävettää jo etukäteen. Näiden raatien tarkoitus oli estää se, että naapurimaita äänestetään.

Vierailija
10911/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun henk.koht. Mielipide on se, ettei tässä edes mitään jurypisteitä tarvita. Mun mielestä ihan yleisö saisi päättää voittajan. Siis Eurooppa vai pitäisikö sanoa nykyään Maailma. Tavalliset katsojat päättäkööt kuka nappaa eniten, sillähän on suurin merkitys kuka iskee eniten yleisöön. Se ei välttämättä todellakaan ole se, joka laula parhaiten.

Onko noissa juryissä esim. Levy-yhtiöiden edustajia tai tuottajia? Silloinhan kärtsyllä on hyvätkin mahkut.

Vaikka radiokanavan musiikkipäälliköitä, tuottajia, muusikoita, musiikkikriitikoita jne.

Vierailija
10912/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että Suomen yleisö antaa Kroatialle 12p ja jury Ruotsille 12p

Vierailija
10913/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata käärijää.

Blanka Solo Solo

Vierailija
10914/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei peukut sulle fiiliksen ylläpidosta. Asuinpaikkasi perusteella ainut tunnistettavissa oleva fani täällä.

Itse olen Norjassa, mutta harmittavasti suomalainen liittymä.

Vierailija
10915/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?

Oli se kyllä todellinen yllätys.

Vierailija
10916/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen raati antaa taas kiltisti 12 pistettä ruotsille. Ei noilla ole pokkaa jättää ruotsia ilman täysiä pisteitä. 

Joo ja Ruotsin raati antaa Suomelle saletisti 0. 🙄

Oispa kyllä tosi törkeää jos täysin pisteittä jättäisivät.

Ruotsin raati ei anna meille pisteitä koskaan joten älä odota ihmettä.

Ruotsin jurypisteet Suomelle viime vuosina:

2022 Rasmus: 7

2021 Blind Channel: 0

2018 Saara Aalto: 3

Tätä ennen ei pisteitä eroteltu, Softengine sai yht. 6 pistettä Ruotsilta. Krista 0.

No kerratkaa vielä Euroviisut pidemmältä aikaa. Tehkää oikein kunnon tilastot, pyörittäkää tilastoja sivu kaupalla.

Ei oikeesti kiinnosta nämä postaukset.

Vierailija
10917/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä ainakin appi/tekstiviesti on ainut mahdollisuus ja vain +420-alkuisesta numerosta tulevat lasketaan. Eli prepaid-liittymä vaan kikkarilta ja 20 ääntä Suomelle 😁.

Vierailija
10918/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku valittamassa kuinka joistakin aiheista ei saa puhua, esim. Loreen, juryt, pisteiden anto..

Jos ei kiinnosta niin älä lue.

Vierailija
10919/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti toi Hesarin kirjotus, jossa Käärijää vähän vihjattiin tavikseksi, "pieni peikko", "pömppövatsa", "Jere Vantaalta".

Vähän faktoja Hesarille:

1. Käärijä on paremman näköinen kuin 95 % suomalaisista miehistä.

2. Käärijä on karismaattisempi kuin 99,9 % maailman ihmisistä.

3. Käärijä on huikea räppäri, rytmi ja äänenhallinta on huippua.

4. Käärijä on mahtava esiintyjä ja hänessä näkyy vuosien live-esiintymisten kokemus.

Ei todellakaan mikään tavisjannu.

Oho, tosifani siellä😂 Taidat olla rakastunut. Minusta Käärijä on ihan tavallisen näköinen mies, hieman treenaamaton masu. Laulaa hän ei osaa pätkääkään.

Ulkonäköä on paha arvostella.Se,mitä näkee voi muodostua niin monista asioista.Tässä viisupöhinässä,kun on katsellut ja kuunnellut Jeren haastatteluja,niin omakin kantani on muuttunut.

Aluksi,kun en ollut kuullut kaverista yhtikäs mitään ajattein,että on hieman erikoisen näköinen kaveri.(Johtuen lähinnä hiuksista).Nyt,kun minulta kysyttäisiin, niin sanoisin, että ihan mukavannäköinen kaveri.Kaikki tämä johtuu siitä syystä, mitä olemme nähneet kaikkialla.Ihana hymy, kauniit silmät ja katse sekä ainakin minut lumonnut nauru.Ei todellakaan ole tyypillinen suomalainen mies ja siitä olen satavarma.

Vierailija
10920/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola saa seuraavilta mailta 12 pistettä:

Suomi

Bulgaria

Portugali

Espanja

Ketju on lukittu.