Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi kiva tuo Australian laulajan tyyli. Ei mulla muuta.
Ja se kalju basisti on superkuuma! :D
Ei ole rumpalikaan hassumpi. Kaikenkaikkiaan varsin edustava bändi.
Ruotsalaisten paniikki tässä ketjussa kopioidun biisinsä kopioinnin julkitulosta on käsinkosketeltavaa ;DDD
OLISITTE rehellisiä, niin ei tarvitsisi oikaista. OLISITTE kilpailleet Break a Broken Heart -biisillä, samat säveltäjät. Se meni heittämällä Tattoon ohitse. Ruotsi on korkeintaan kolmas ;D
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai huonon slotin kun joutui ensimmäiselle puoliskolle, mutta onneksi Ruotsi sai vielä huonomman. Voittaja tulee yleensä viimesen 5. esiintyjän joukosta joten nyt sieltä nousee taistoon Israel.
Miten niin voittaja tulee yleensä viimeisen 5 esiintyjän joukosta? Ei minun mielestäni
Tokan semifinaalin tykätyimmät youtubessa ovat Puola ja Armenia. Luulin, ettei Puolasta oikein tykätty, mutta nyt sitä suorastaan ylistetään kommenteissa. Armenian ympärillä on myös ollut jotain ihme hypeä. Armenian biisi hyvin mitäänsanomaton ja Puolan nuotin vierestä laulettu renkutus. Brittien esitys oli häkellyttävän karmea.
Ihana toi Loreen. Niin aito. biisikin todella ainutlaatuinen ja kansainvälinen.
Tuohon oli itseasiassa aika hyvä että kärtsäri sai sen ekan puoliskon koska loreenkin joutui sinne.
Pääsee sitten melkein heti perään pistämään sellasen shown että unohtuu se loreenin hehkutus.
Tokalla puoliskolla ei ole oikeastaan yhtään suosikkia näillä näkymin, joten voittaja tulee varmasti ekalta puoliskolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän finaalissa tätä Käärijän boyfrendiä. Hyvä biisi.
Bojan tiennyt tarkalleen miten niitä ääniä kalastellaaan, kun tämänkin palstan kommentteja lukee.
Enemmän Käärijä on sitä materiaalia laittanut, esim instalivet ja muut stoorit.
Jep, Bojan ei ainakaan instassa julkaissut ekan semin aikaan mitään Käärijään liittyvää, toisin kuin Käärijä nyt....
Sopia kysyy, että miksi ei? Sehän se taktiikka juuri on ollutkin, ettei ole vahingossakaan itse mainostanut ketään, ainoastaan varmistanut pääsevänsä muiden avulla esiin.
Mitä mieltä Saksan taktiikasta 😂 Suomalaisiin on ainakin purrut ja varmasti tulee finaalissa ääniä!
Saksan laulajalla on ihanan möreä ääni.
Saksan laulajan äänestä tulee minulle aina mieleen Jyrki 69.
Kiva, että säkin, Erika V. , oot ketjussa 🥳
Vpiskohan Aussit tehdä yllätyksen ja nousta pitkästi yli top 10:n? Veti eilen niin hyvin ja sai hyvän esiintymispaikan. Vähän harmittaa että niin läheltä Suomea koska tuo vie tehoa Suomelta.:/
Toisaalta rokkibiisejä on aika monta
Muutenkin tossa on aivan huippuhyviä vokalisteja ja tulkitsijoita ennen Suomea mm.Italia ja Viro 😵 Kontrasti on valtava. Se voi olla hyvä asia että on noita balladeita tossa tai sitten se Käärijän huono lauluääni liikkeessä melodisissa kohdissa niiden jälkeen korostuu.
Tsekki, Australia heti perään ja ne on vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomen pitäisi saada ihan hullut televoting pisteet voittoon. Ruotsi tasasen tasapaksu kummassakin kategoriassa ja sillä se voitto varmaan sitten menee veikkausten mukaan Loreenille
Tempaisihan Lordikin aikanaan piste-ennätyksen. Miksei Kärtsäkin.
Silloin oli erilainen arvostelusysteemi ja pelkät yleisöäänet ratkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai huonon slotin kun joutui ensimmäiselle puoliskolle, mutta onneksi Ruotsi sai vielä huonomman. Voittaja tulee yleensä viimesen 5. esiintyjän joukosta joten nyt sieltä nousee taistoon Israel.
Miten niin voittaja tulee yleensä viimeisen 5 esiintyjän joukosta? Ei minun mielestäni
Joo ei pidä paikkaansa todellakaan tuo viimeiset 5 esiintyjää -myytti. Viimeisenä kymmenenä vuotena voittaja on löytynyt muistaakseni viidesti ekalta "puoliajalta", onpahan ensimmäiseltä puoliskolta yleisöääniennätyskin tehty!
Vierailija kirjoitti:
Vpiskohan Aussit tehdä yllätyksen ja nousta pitkästi yli top 10:n? Veti eilen niin hyvin ja sai hyvän esiintymispaikan. Vähän harmittaa että niin läheltä Suomea koska tuo vie tehoa Suomelta.:/
Toisaalta rokkibiisejä on aika montaMuutenkin tossa on aivan huippuhyviä vokalisteja ja tulkitsijoita ennen Suomea mm.Italia ja Viro 😵 Kontrasti on valtava. Se voi olla hyvä asia että on noita balladeita tossa tai sitten se Käärijän huono lauluääni liikkeessä melodisissa kohdissa niiden jälkeen korostuu.
Tsekki, Australia heti perään ja ne on vahvoja.
Minä näkisin että Saksa ja Australia ovat niin lähellä toisiaan sekä esiintymispuoliskolla että genreissä (sitä paitsi molemmat yhtyeitä, Käärijä esittää soolona) että niillä on suurempi riski syödä toistensa pisteitä.
Ihan vaan ketjun aiheeseen liittyen, niin Blind Channelilta on uusi biisi ulkona. Happy Doomsday!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi kiva tuo Australian laulajan tyyli. Ei mulla muuta.
Ja se kalju basisti on superkuuma! :D
Ei ole rumpalikaan hassumpi. Kaikenkaikkiaan varsin edustava bändi.
Olin yllättynyt että kitaristi olikin nainen, tai siis ainakin hänellä oli rintaliivit.
Hitsi mä oon hyvä! Kommenttini on jo hukkunut ketjuun niin en jaksa etsiä, mutta sanoin semin jälkeen että saleen oli teknisiä ongelmia kärtsällä kun näytti tulevan kiireen tuntukin esitykseen kun joutui selvästi keskittymään johonkin ylimääräiseen, niin iltsistä käy ilmi että näin on tosiaan ollut ja sitä kironnut! Eli eiköhän ole tason parannus luvassa huomenna kun asiat on jo varmasti laitettu vimpan päälle kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomen pitäisi saada ihan hullut televoting pisteet voittoon. Ruotsi tasasen tasapaksu kummassakin kategoriassa ja sillä se voitto varmaan sitten menee veikkausten mukaan Loreenille
Tempaisihan Lordikin aikanaan piste-ennätyksen. Miksei Kärtsäkin.
Silloin oli erilainen arvostelusysteemi ja pelkät yleisöäänet ratkaisi.
Niin oli, yleisöäänistähän tässä puhuttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi esiintyy paikalla 13! Nyt on hyvä sijoitus!
Eka puolisko on kaikille huono sijoitus, mutta puoliskon vika slotti on niistä paras. Eka puolisko on siksi huono että ne veot unohdetaan kun katsellaan toista puoliskoa. Siksi voittaja tulee lähes poikkeuksetta tokan puoliskon lopusta.
Ruotsilla on huonompi slotti onneksi. Veikkaan silti kolmen kähinää: Ruotsi, Suomi, Israel.
En nyt sanoisi ihan, että lähes poikkeuksetta. TJEU:
Nykyisin kun puoliskon sisällä järjestys ei ole satunnainen, kummankin puoliskon lopussa on suosikit mutta niin ettei kaksi suosikkia peräkkäin ja että tyylit vaihtelee. Esim Suomen vauhtikappaletta edeltää voimaballadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta koska esiintyjiä on lähes 30 ja äänestys alkaa vasta viimeisten jälkeen, niin niiden viimeisten joukossa esiintyneiden on helpompi saada ääniä koska ovat vielä äänestäjien tuoreessa muistissa toisin kuin alkupäässä esiintyneet. Toki moni muukin asia vaikuttaa.
Eilisessä semissä ei ollut mielestäni yhtä vahvoja esityksiä tai biisejä kuin tiistain semifinaalissa. Australialla oli hyvä veto, tykkäsin heistä. Itävallalla myös mieleenjäävä kappale.
Käärijä jää kyllä mieleen vaikka esiintyisi numerolla 1.
Terveiset palstan latistajille ja negaajille:
https://yle.fi/a/74-20031088