Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Onks tänä vuonna kukaan trans esiintyjä??
Lasketaanko sitä Belgian tanssijaa tamponikoruineen?
Eräs tubettaja sanoi videollaan Kroatian vievän Suomelta teleääniä, ja siksi sitä itse täällä aiemmin pohdiskelin. Ei kappaleet samankaltaisia ole, mutta kuitenkin kumpikin massasta erottuvia.
Nyt ei tässä ehdi lukee kaikkea, mitä kirjotettu. Eli toistoa voi olla tämä. Jury odds, Suomi tosi pahasti takana, joku surkee 5. sija, yeah yeah. Sama televoting odds, Suomi 1. sija niinku cha cha cha
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kappaleet on kaikki pelkkää soopaa. Niin myös Suomen kappale.
Tietysti nykynuorten mielestä ne on hienoja, koska nykynuoret ei enää kuuntele musiikkia. Tarkoitan sellaista oikeata musiikkia, missä on melodia.
Nykyään tärkeintä on lavashow.
Yksikään esitetyistä kappaleista ei jäänyt mieleen sävellyksenä.
Niissähän vain puhutaan tai paremminkin siis huudetaan rytmin mukaan.
Mitään sävelmää sieltä ei esille tullut.
Ehkä joskus 30 vuoden päästä joku valopää keksii, että laulutaitoakin voi käyttää ja esitykseen voi säveltää korvaa miellyttävän melodian.
Ja kas, musiikki on keksitty uudelleen!Ruotsalainen Loreen on malliesimerkki uudelleen keksitystä musiikista 30 vuoden takaa ja varmasti on hyvä melodia, kun sitä on jo monta artistia aiemmin käyttänyt.
vuodelta 1992 onko tuttu sävelkuvio alussa ;D
ja lisää copya ;D
Harmi lisäksi, kun tää Loreen huutaa ja räppää kappaleen kauniin melodian ihan pilalle ;DDDD
ja kyllä tai ei kysely aiheesta tehty:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5115425/euroviisu-loreenin-tattoo
Heh heh hee, tuli numerovahvistuskoodiksi 666, kyllä tässä jonkin asian jäljillä ollaan ;DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän finaalissa tätä Käärijän boyfrendiä. Hyvä biisi.
Bojan tiennyt tarkalleen miten niitä ääniä kalastellaaan, kun tämänkin palstan kommentteja lukee.
Enemmän Käärijä on sitä materiaalia laittanut, esim instalivet ja muut stoorit.
Jep, Bojan ei ainakaan instassa julkaissut ekan semin aikaan mitään Käärijään liittyvää, toisin kuin Käärijä nyt....
Sopia kysyy, että miksi ei? Sehän se taktiikka juuri on ollutkin, ettei ole vahingossakaan itse mainostanut ketään, ainoastaan varmistanut pääsevänsä muiden avulla esiin.
Mitä mieltä Saksan taktiikasta 😂 Suomalaisiin on ainakin purrut ja varmasti tulee finaalissa ääniä!
Saksan laulajalla on ihanan möreä ääni.
Vierailija kirjoitti:
Australia oli eilen hyvä. Se auto lavalla oli vaan aika hölmö.
Musta se sopi hyvin biisin henkeen, yhdessä syntikan kanssa. 😀 Silti biisi ei ole tunkkaisen vanhanaikainen vaan kuitenkin myös moderni. Moshasin hulluna mukana eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomi ei sortunut tällä kertaa takavuosien stailauskatastrofeihin, vaan on menty johdonmukaisesti koko ajan samalla lookilla jo esikatseluvideosta alkaen. Näinhän Ruotsi on toiminut aina. Suomi teki tällä kertaa fiksusti siinäkin, että lavashow rakennettiin eri tavalla kuin UMK:ssa ja hyödynnettiin Liverpoolin hienoja puitteita loistavasti, kuten se taidokas taustascreenin käyttö.
Ehdottomasti mieltä Käärijän kohdalla, mutta täysin eri mieltä tanssijoiden suhteen. UMK:ssa heillä oli täydelliset asut, jotka korosti tanssijoiden osaamista ja toi esitykseen todellista ammattimaisuuden tuntua, mutta jostain syystä ne haluttiin Liverpooliin vaihtaa latinalaistansseja parodioiviin pilailuasuihin.
Piti ihan kertauksena kurkata se UMK-esitys ja olen kyllä sitä mieltä että kilpatanssi-asujen poisjättäminen oli oikea ratkaisu Liverpoolin esityksessä. Haluttu karsia liikaa "rönsyjä" ja vähän selkeyttää kokonaisuutta, koska lavalla tapahtuu muutenkin niin paljon. Ei ne asut mitään pilailuasuja ole ja värimaailma on edelleen tallella, sama kuin UMK:ssa.
Olen vahvasti eri mieltä. Esitystä on nyt muutenkin muokattu siten, että tanssijat on enemmän taustalla, joten ne asut sopisi paremmin kuin hyvin.
Nykyiset parodia-asut ei aiheuta katsojissa lainkaan samaa wow-reaktiota, minkä ne UMK:ssa aikaansai .En toki ole lukenut läheskään kaikkia esityksestä kirjoitettuja kommentteja, mutta merkille pantavaa on, että UMK-esityksessä tanssijoitakin ihailtiin ja heidät huomioitiin aivan eri tavalla kuin nyt.
Näyttävät tanssit on erinomainen tapa vakuuttaa paitsi yleisö, myös raatien jäsenet, joten kyllä noilla vitsikkääksi muutetuilla asuilla menetettiin taatusti raatipisteitä.
Kypros tulee kyllä kärkisijoille.
Jotenkin tosi kiva tuo Australian laulajan tyyli. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kypros tulee kyllä kärkisijoille.
Voi olla raatipisteiden kärkisijoilla, mutta yleisöäänissä sijoittunee keskipaikkeille
En malta odottaa huomista, tulee huomenna kyllä jännä ilta. Kerrankin on tällainen tilanne, että voi odottaa Suomen pärjäävän. Jos sijoittuu top 5 niin voi olla kyllä niin ylpeä, se on meille loistava sijoitus.
Eli Suomen pitäisi saada ihan hullut televoting pisteet voittoon. Ruotsi tasasen tasapaksu kummassakin kategoriassa ja sillä se voitto varmaan sitten menee veikkausten mukaan Loreenille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän finaalissa tätä Käärijän boyfrendiä. Hyvä biisi.
Bojan tiennyt tarkalleen miten niitä ääniä kalastellaaan, kun tämänkin palstan kommentteja lukee.
Enemmän Käärijä on sitä materiaalia laittanut, esim instalivet ja muut stoorit.
Jep, Bojan ei ainakaan instassa julkaissut ekan semin aikaan mitään Käärijään liittyvää, toisin kuin Käärijä nyt....
Sopia kysyy, että miksi ei? Sehän se taktiikka juuri on ollutkin, ettei ole vahingossakaan itse mainostanut ketään, ainoastaan varmistanut pääsevänsä muiden avulla esiin.
Mitä mieltä Saksan taktiikasta 😂 Suomalaisiin on ainakin purrut ja varmasti tulee finaalissa ääniä!
Saksan laulajalla on ihanan möreä ääni.
Saksan laulajan äänestä tulee minulle aina mieleen Jyrki 69.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen lässähdys jos Ruotsi vie tän homman. Onhan nää vedonlyönti jutut aika karmeeta katsottavaa :(
Loreenin prosentit jo 51%
Suurin piirtein yhtä todennäköistä ettei voita, kuin että voittaa. Se on vähän kuin 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen lässähdys jos Ruotsi vie tän homman. Onhan nää vedonlyönti jutut aika karmeeta katsottavaa :(
Loreenin prosentit jo 51%
Kysehän on siitä kenen ihmiset uskoo voittavan. Loreen ei kuitenkaan välttämättä ole ihmisillä se ensisijainen ehdokas jota äänestää.
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa huomista, tulee huomenna kyllä jännä ilta. Kerrankin on tällainen tilanne, että voi odottaa Suomen pärjäävän. Jos sijoittuu top 5 niin voi olla kyllä niin ylpeä, se on meille loistava sijoitus.
Yksi hienoimpia asioita tässä on se, että meillä on mahdollisuus menestyä omalla oudolla kielellämme. Cha Cha Cha taitaa jo nyt olla tunnetuin suomenkielinen laulu Ievan polkan jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomen pitäisi saada ihan hullut televoting pisteet voittoon. Ruotsi tasasen tasapaksu kummassakin kategoriassa ja sillä se voitto varmaan sitten menee veikkausten mukaan Loreenille
Tempaisihan Lordikin aikanaan piste-ennätyksen. Miksei Kärtsäkin.
Käärijällä oli hieno show tiistaina, hyvin menee kunhan nyt lepää.
James Newman - Embers. Siitä esimerkkiä millainen on hieno euroviisuesitys.
Piti ihan kertauksena kurkata se UMK-esitys ja olen kyllä sitä mieltä että kilpatanssi-asujen poisjättäminen oli oikea ratkaisu Liverpoolin esityksessä. Haluttu karsia liikaa "rönsyjä" ja vähän selkeyttää kokonaisuutta, koska lavalla tapahtuu muutenkin niin paljon. Ei ne asut mitään pilailuasuja ole ja värimaailma on edelleen tallella, sama kuin UMK:ssa.