Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Mä en näiden klippien perusteella vielä hirveästi stressaisi. Päinvastoin lienee ihan viisasta säästää ääntä niihin merkitseviin esityksiin.
En oo musiikkialan ihmisiä, niin pakko kysyä, että miten se säästää ääntä, että laulaa? Ihan selvästihän K tossa laulaa kovaa itse. Sori jos on tyhmä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näiden klippien perusteella vielä hirveästi stressaisi. Päinvastoin lienee ihan viisasta säästää ääntä niihin merkitseviin esityksiin.
Iltalehti ainakin hehkuttaa nyt ykkösuutisenaan Käärijän hienoa vetoa harjoituksissa. Miettikääpä millainen vaikutus esityksellä on niille tv-katsojille, joille tää kaikki tulee enemmän tai vähemmän ensimmäistä kertaa. Jos kuvaus, leikkaus ja laulu on yhtään kondiksessa huomenna niin tietää huimaa yleisöäänten vyöryä lauantaina.
Mulla meni autokoulun viimeinen ajotunti ennen inssia tosi huonosti. Meinasin esim ajaa punaisia päin, vaikka ennen olin aina tosi huolellinen. Ajo-ope lohdutti, että on tosi yleistä, että vika ajotunti menee huonosti, mutta inssi kuitenkin hyvin. Olen vakuuttunut että K:n kohdalla kyse on samasta. Pelkästään suora esitys ratkaisee, ei harjoitukset!
Onkohan Käärijälle nyt tehty liikaa liikkumista/riehumista vaativa koreo... Jos tulee joku laatikon ympäri juokseminen, laatikon päälle kiipeäminen ja siellä riehuminen + tanssi. Toki hän riehuu keikoillaankin, mutta ei siellä kukaan välitä jos ääni ei ihan pysy nuotissa. Nyt ääni olisi erityisen tärkeä olla iskussa, olisi vaikka käynyt laulutunneilla ennen viisuja ja jättänyt turhat kotimaankeikat pois.
Pyroja ei ilmeisesti tule todella enempää kuin ne pienet lopussa... Onhan muillakin mailla ollut jo harkoissa normaalit pyrot, myös BC:llä oli kunnolla pyroa, miten niihin silloin oli varaa jos nyt ei saatu enempää.
Jaha. Näiden harkkojen jälkeen taitaa käydä niin, että Ruotsi ja Israel ottaa kärkipaikat. Perustelut:
Käärijä huutaa liikaa räppiosuuksissa. Lauluosio ei vaan kuulosta hyvältä vaan ääni falskaa.
Tanssijat tuntuvat varovan noita nauhoja. Koreografia ehkä liian vaikea toteutettavaksi, koska nauhat ovat meneet solmuun. Enää ei aikaa muokata ja nyt sitten ei voi tanssia täysillä.
Harmi. Muuten olisi paketti ollut kasassa, mutta kisassa pitäisi onnistua just eikä melkein, jotta voittoon olisi mahdollisuudet. Toki tässä vielä muutamia harjoituksia edessä, mutta ei niissä ihmeitä tehdä.
Eli jännittää todellakin joudutaan ihan loppuun saakka.
UMK:ssa laluosuus sujui hienosti. Eli ääni joko rasitettu liialla keikkailulla tai riehuu lavalla liikaa. Tässä käy just niinku pelkäsin.
En heitä kirvestä kaivoon ennen kuin näen televisiosta. Kaukaa kuvatut klipit ei kerro mitään siitä miltä esitys näyttää kuvaruudussa lähetyksessä. Ja ylivoimaisesti suurin osa äänestäjistä ei mitään harjoituksia tai klippejä seuraa, ne näkee ja kuulee esitykset ekan kerran huomenna telkusta.
V*tuiksihan se meni, arvashan tämän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo musiikkialan ihmisiä, niin pakko kysyä, että miten se säästää ääntä, että laulaa? Ihan selvästihän K tossa laulaa kovaa itse. Sori jos on tyhmä kysymys.
Ei tuossa ääntä säästellä. Räppiosuudessahan tuo huutaa, mutta lauluosuudessa kuulee, että ääni särkyy eikä osu nuottiin. Tekniikka hakusessa ja minustakin kuulostaa hengästyneeltä.
T. laulaja
Mä jätän analysoinnin nyt tähän, ei niitä twitter-klippejä toljottamalla hullua hurskaammaksi tule kun se on joka tapauksessa huomisillan esitys mikä merkitsee. Ei yhtään osaa sanoa mitä sieltä tulee, toivottavasti menee nappiin!
Minä nyt oon tämmöinen vanhempi täti. Pidän kovasti Australian biisistä (vaikken tajua mitä ne siellä tekee). Vähän raskaampaa musaa kivalla twistillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ääntä säästellä. Räppiosuudessahan tuo huutaa, mutta lauluosuudessa kuulee, että ääni särkyy eikä osu nuottiin. Tekniikka hakusessa ja minustakin kuulostaa hengästyneeltä.
T. laulaja
Tuolla lavalla ei pitäis huutaa niinkuin jossain klubilla vaan pyrkiä harmoniaan taustanauhan kanssa. Ja nimenomaan, lauluosuudessa ääni särkyy. Esityksessä myös juostaan mikä on aika helkkarin huono idea esiintyjän kanssa, joka ei ole harjaantunut lavaesiintyjä. Toivottavasti koreografi ei oo laittanut liikaa tekemistä nyt Käärijälle
Ruotsin oddsit nousi taas 40prosenttiin. Aiemmissa harkkaklipeissä Ruotsi oli heikko ja Käärijä vakuutti, nyt kävi toisinpäin. Tietysti tv-kuvassa näyttää erilaiselle, mutta jos ääni särkyy eikä pysy nuotissa ei sitä hyvä miksauskaan pelasta.
Ei muuten kuulostanut Unicornkaan hääviltä?
Veikkaan, että kisoissa kaikki kuulostaa sitten paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
UMK:ssa laluosuus sujui hienosti. Eli ääni joko rasitettu liialla keikkailulla tai riehuu lavalla liikaa. Tässä käy just niinku pelkäsin.
Huono laulutekniikka, liikaa huutamista klubeilla.
UMK:ssa oli mitoitettu sopivaksi liikkumisen määrä. Tässä on myös uusi mutta. Taustanauhat muutettiin alusta niin että ne laulaa joku joka ei edes ole laulaja koska EBU hylkäsi UMK:ssa käytetyn träkin. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin oddsit nousi taas 40prosenttiin. Aiemmissa harkkaklipeissä Ruotsi oli heikko ja Käärijä vakuutti, nyt kävi toisinpäin. Tietysti tv-kuvassa näyttää erilaiselle, mutta jos ääni särkyy eikä pysy nuotissa ei sitä hyvä miksauskaan pelasta.
Eniten pieleen mennyt veikkaus vedonlyöntiroimistoilta. Ruotsi jää sijoille 6-10. Nyt olisi hyvät kertoimet voittajalle jos se on joku muu kuin suomi tai ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono laulutekniikka, liikaa huutamista klubeilla.
UMK:ssa oli mitoitettu sopivaksi liikkumisen määrä. Tässä on myös uusi mutta. Taustanauhat muutettiin alusta niin että ne laulaa joku joka ei edes ole laulaja koska EBU hylkäsi UMK:ssa käytetyn träkin. Että näin.
Vituttaa, ja siis huonoa valmistautumista. Tuon taustanauha-asian olisi myös varmasti voinut selvittää etukäteen vaikka jonkun Kuusamon keikan bookkaamisen sijasta ettei jonkun Allun tarvitse sitä vessassa äänittää päivää ennen kenraaleja.
Jotenkin valmistautuminen on monelta osalta mennyt perseelleen.
IS Pauliina Leinonen harkoista: Tattoo-esitys rakentuu Loreenin yksinkertaiselle tanssille ja käsiliikkeille. Se ei ota kontaktia yleisöön. Esityksessä on huomattavasti savua. Loreenin laulu oli komeaa, mutta toisaalta hänellä on semifinaalissaan kova kilpakumppani yhtä hyvin laulavasta Israelin Noa Kirelistä, jonka Unicorn saattaa nousta korkealle finaalissa.
Vieläkö euroviisuja järjestetään? Ei voisi vähempää kiinnostaa!