Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
5261/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin uusi laatta näyttää niin halvalta. Moldovallakin, joka on suurin piirtein koko Euroopan köyhin maa, on monta kertaa tyylikkäämään ja arvokkaamman näköinen show.

Enkä yritä tässä nyt naapurivihan varjolla dissata Loreenia. Itse ihan pidän biisistä, ja Mellojen show oli ihan todella hieno. Tämä uusi show on vaan harjoituspätkän perusteella koko kisan pahimpia lässähdyksiä eikä voitto todellakaan ole enää varmaa.

Moldova on muuten ihan omia suosikkiviisumaita nimenomaan siksi, että se on näyttänyt, ettei menestykseen ja hyvään esitykseen aina tarvita kauheata määrää rahaa. Moldovalla sitä ei tosiaan ole, mutta karismaattiset ja iloiset esiintyjät tarttuvine biiseineen hoitavat homman. Erityisesti Zdob si Zdub, Sunstroke Project, DoReDos, Nelly Ciobanu, Natalie Gordienko ja tämänkin vuoden Pasha Parfeni on jääneet positiivisesti mieleen.

Kovin on pienet piirit näemmä sielläkin...

Olikos se legendaarinen sax-guy moldovasta?

Kyllä, Sunstroke projectin epic sax guy. Muistaakseni osallistuivat tänäkin vuonna Moldovan karsintoihin, mutta jäivät toiseksi. Itse asiassa Moldovan edustaja Pasha Parfeni on Sunstroke projectin entinen jäsen.

Vierailija
5262/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin uusi laatta näyttää niin halvalta. Moldovallakin, joka on suurin piirtein koko Euroopan köyhin maa, on monta kertaa tyylikkäämään ja arvokkaamman näköinen show.

Enkä yritä tässä nyt naapurivihan varjolla dissata Loreenia. Itse ihan pidän biisistä, ja Mellojen show oli ihan todella hieno. Tämä uusi show on vaan harjoituspätkän perusteella koko kisan pahimpia lässähdyksiä eikä voitto todellakaan ole enää varmaa.

Moldova on muuten ihan omia suosikkiviisumaita nimenomaan siksi, että se on näyttänyt, ettei menestykseen ja hyvään esitykseen aina tarvita kauheata määrää rahaa. Moldovalla sitä ei tosiaan ole, mutta karismaattiset ja iloiset esiintyjät tarttuvine biiseineen hoitavat homman. Erityisesti Zdob si Zdub, Sunstroke Project, DoReDos, Nelly Ciobanu, Natalie Gordienko ja tämänkin vuoden Pasha Parfeni on jääneet positiivisesti mieleen.

Olikos se legendaarinen sax-guy moldovasta?

Kyllä, Sunstroke projectin epic sax guy. Muistaakseni osallistuivat tänäkin vuonna Moldovan karsintoihin, mutta jäivät toiseksi. Itse asiassa Moldovan edustaja Pasha Parfeni on Sunstroke projectin entinen jäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5263/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna myös Blind Channel olisi varmaan päässyt kolmen parhaan joukkoon. Ei olisi nimittäin siinä genressä kilpailua.

Vierailija
5264/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota Käärijän liskokielijutun liittymistä itse kappaleen sanomaan/tarinaan, ymmärtääkö joku muu miksi sitä halutaan korostaa?

Jos se on viittaus villiin yöhön ja sitä seuraavaan liskojen yöhön😏

Käärijällä on myös yllään vihreää ja monet liskot ovat vihreitä - sopii sekin :D

Tai sitten viittaus Venom vs Hulk sarjikseen että saadaan penskatkin äänestämään, kappale on aiheeltaan muuten miltei juomalaulu

Vierailija
5265/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portugalin ja UK:n miestanssijoilla on samanlaiset paidat :D Punainen taitaa olla viisujen väri tänä vuonna.

Kaikki matkii Suomea? : )

Romanian solistikin on ilmeisesti vaihtanut keltaisen asun pinkkiin.

Vierailija
5266/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna myös Blind Channel olisi varmaan päässyt kolmen parhaan joukkoon. Ei olisi nimittäin siinä genressä kilpailua.

Olisi siis voinut myös voittaa, ainakin ilman Loreenia.

Vierailija
5267/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota Käärijän liskokielijutun liittymistä itse kappaleen sanomaan/tarinaan, ymmärtääkö joku muu miksi sitä halutaan korostaa?

Jos se on viittaus villiin yöhön ja sitä seuraavaan liskojen yöhön😏

Käärijällä on myös yllään vihreää ja monet liskot ovat vihreitä - sopii sekin :D

Tai sitten viittaus Venom vs Hulk sarjikseen että saadaan penskatkin äänestämään, kappale on aiheeltaan muuten miltei juomalaulu

Äänestysajat keskellä yötä ei varsinaisesti ole lapsien hereilläoloaikaa..

Vierailija
5268/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Onko Liverpoolin ravintolat varautuneet tekemään pina coladaa? Tämä on uitisoinnin arvoinen asia, koska euroviisufanit tilaavat kumminkin pina coladan. Varoittakas heitä. Kiitos toimittajille, jotka seuraavat ketjua. 💚

Muistakaa myös alkoholiton vaihtoehto. Käärijätorttu, käärijämunkit, käärijähihat, pina colada jäätelö.

Vierailija
5269/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee aika hukkaan. P.ska palsta.

Vierailija
5270/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oot paska

Vierailija
5271/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oot paska

🤎

Vierailija
5272/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin laulu on nyt pielessä, kuulosti jotkut osiot suorastaan pahoilta. Taitaa paineet kasautua liikaa ja tietoisuus siitä, että joukossa on parempia esityksiä lisää epävarmuutta.

Olen kamala, kun sanon tämän mutta minun mielestä hänen kaikki eleensä ja ilmeensäkin näyttivät tuossa uudessa jotenkin todella epäedustavilta ja kulahtaneilta. Ihan oikeasti nyt meni esitys todella paljon alas päin.

Vierailija
5273/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin laulu on nyt pielessä, kuulosti jotkut osiot suorastaan pahoilta. Taitaa paineet kasautua liikaa ja tietoisuus siitä, että joukossa on parempia esityksiä lisää epävarmuutta.

Olen kamala, kun sanon tämän mutta minun mielestä hänen kaikki eleensä ja ilmeensäkin näyttivät tuossa uudessa jotenkin todella epäedustavilta ja kulahtaneilta. Ihan oikeasti nyt meni esitys todella paljon alas päin.

Samaa mieltä. Mulle tuli ensimmäisenä mieleen stressaantuneisuus ja sellainen väkinäisyys, että yritetään puskea esitys alusta loppuun ilman kunnon eläytymistä ja tulkintaa. Näytti siltä, ettei nauttisi esiintymisestä.

Vierailija
5274/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä. Ajattelin, että se on vaan huumorin vuoksi sinne lisätty, tai korostamaan sitä kun Käärijä tykkää muutenkin tehdä noita kieliliikkeitä. Itse kyllä en tykännyt, normaalissa kielessä on jo ihan tarpeeksi.

Oletteko kuulleet sanontaa "liskojen yö"?

Vierailija
5275/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä voittanut/ykkösenä  lähes kaikissa äänestykissä mitä olen netistä löytänyt

Vierailija
5276/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskojen yö se pahin darrayö, eli yleensä se su-ma yö, jos on vaikka perjantaina vetänyt kunnon kännit ja lauantaina loventanut niin iskee su-ma

Vierailija
5277/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2023-poll

Tässä äänestyksessä on vielä toisena, mutta tuo ero on kaventunut. Aiemmin oli suomelle 13% ja Ruotsilla 20%. Tuon äänestyksen voittaja on lähes aina voittanut myös viisut.

Vierailija
5278/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://eurovisionworld.com/esc/eurovision-2023-poll

Tässä äänestyksessä on vielä toisena, mutta tuo ero on kaventunut. Aiemmin oli suomelle 13% ja Ruotsilla 20%. Tuon äänestyksen voittaja on lähes aina voittanut myös viisut.

Onko oikeasti voittanut? Siinä tapauksessa kaikki laittamaan ääniä Suomelle!

Vierailija
5279/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyöntien pohjalta Suomi on nyt 24%, eli eilisestä prosentin nousussa ja Ruotsi 39%, prosentin laskussa. Onhan siinä vieläkin eroa mutta katsotaanpas kun semifinaalit koittaa!

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Vierailija
5280/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedonlyöntien pohjalta Suomi on nyt 24%, eli eilisestä prosentin nousussa ja Ruotsi 39%, prosentin laskussa. Onhan siinä vieläkin eroa mutta katsotaanpas kun semifinaalit koittaa!

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Kannattaa katsoa sitä 1 Semifinaalin voittajaennustetta, jossa Suomi johdossa 58% ja Ruotsi toisena 23% todennäköisyydellä.

Ketju on lukittu.