Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa huviksenne, mutta näissä kisoissa uudistuminen ja uudistumiskyky on se juttu. Viisuvideoita katsotaan miljoonia kertoja ennen Euroviisuja, mutta itse kisaan halutaan jotain uutta. Vai haluaisiko joku, että edelleen mentäisiin nyrkkeilykehän ja vaalean peruukin voimin kohti finaalia?
Nyrkkeilykehä ja videon tapahtumat olisi ehkä ollut vaikea toteuttaa livenä, mutta muuten ei mitään ongelmaa sen suhteen, sillä loppujen lopuksi varsin pieni osa seuraa kisojen tapahtumia videot mukaan lukien ennen varsinaisia televisioituja kisalähetyksiä, joilla onkin jo sitten satoja miljoonia katsojia.
Mihin tietolähteeseen perustuu ajatus, että suuri osa katsojista ei tiedä euroviisukappaleista ja esityksistä muka mitään ennen finaalia?
Toisaalta myöskään ei tiedetä, ketkä loppujen lopuksi äänestävät, satunnaiset katsojat vai pelkästään suurfanit. Nythän ylläpidetään sellaista mielikuvaa, että untuvikkokatsojat olisivat muka kaikkein innokkaimpia äänestäjiä.
Osaatko itse luetella kaikkien maiden kappaleet ja nähnyt niiden karsinnat, videot, harjoitukset ja erilaiset liveversiot? Vaikka olisitkin, niin elät aikamoisessa viisukuplassa mikäli kuvittelet, että kaikki muutkin on niin tehneet.
Tosiasiassahan kaikki suomalaisetkaan ei ole sen kummemmin edes Käärijän matkaa ja edesottamuksia seuranneet, saati että muiden maiden asukkaat niin olisi tehneet. Kävihän se ilmi jo kun bolero katosi, ettei löytäjä tai hänen puolisonsa yhtään tienneet mistä on kysymys. Hekin sanoivat, että katsovat kyllä itse kisalähetyksen, vaikka karsinnat ei heitä kiinnosta, ja niin tekee valtaosa muistakin.
Itse kisoja seuraa tosiaan satoja tuhansia katsojia, joten vaikka jotain videota olisikin katsottu muutama miljoona kertaa se on vasta prosentti tai kaksi heistä, jotka näkee esitykset ensimmäistä kertaa vasta kisapäivänä.
Korjaus: satoja miljoonia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka ei ymmärrä yhtään Loreenin hehkutusta? Kappale on mitäänsanomaton ja huono. Esitys toistaa jo aiemmin nähtyä. Silvennoisen mukaan ilmeisesti olen vain kateellinen koska Loreen on täydellinen?
Itse olen miettinyt samaa. Miksi yhtä euroviisuvoittajaa hehkutetaan näin. Silvennoisen Loreenin palvonta tuntui oudolta, kun en itse näe Loreenissa mitään ylimaallista. Euphoriasta kyllä pidän. Kai hänessä sitten on jotain, mitä en tajua. Onhan aiemminkin ollut entisiä voittajia mukana, eikä heitä ole muistaakseni nostettu tällaiseen asemaan.
Joo Silvennoinen vaikuttaa rakastavan Loreenia. Umk:n Instassa on tuo "Mikko piinapenkissä" video jossa ylen Henkka haastattelee häntä ja siinä Silvennoinen huudahtaa, kuinka Loreen on paras, Ruotsi voittaa ja että hänestä kuulee selostaessa, jos hän ei pidä jostain biisistä. Minusta selostajan pitäisi olla objektiivinen eikä selostaa oman musamakunsa ja suosikkiensa mukaan.
Hänhän sanoi Viisukuplassa, ettei selostaessaan esitä omia mieltymyksiään, vaan kehuu sellaisetkin kappaleet, joista ei pidä yhtään.
Monet reaktiovideoiden (utube) tekijöistä on kyllä aika kaksinaamaisia. Oon yhdenkin tyypin videoita kattonut ja kauheen dramaattisesti reagoi käärijän biisiin ja oli niin voittaja hänen mielestään. Sit katoin kun sama reagoi espanjan biisiin ja tadaa! Ihan samat maneerit sitäkin kohtaan🙄 Ei tietty kaikki ole tällaisia ja tosi monella kärtsä on oikeasti lemppari, mutta kaikenlaisia arvioijia tuolla on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa huviksenne, mutta näissä kisoissa uudistuminen ja uudistumiskyky on se juttu. Viisuvideoita katsotaan miljoonia kertoja ennen Euroviisuja, mutta itse kisaan halutaan jotain uutta. Vai haluaisiko joku, että edelleen mentäisiin nyrkkeilykehän ja vaalean peruukin voimin kohti finaalia?
Nyrkkeilykehä ja videon tapahtumat olisi ehkä ollut vaikea toteuttaa livenä, mutta muuten ei mitään ongelmaa sen suhteen, sillä loppujen lopuksi varsin pieni osa seuraa kisojen tapahtumia videot mukaan lukien ennen varsinaisia televisioituja kisalähetyksiä, joilla onkin jo sitten satoja miljoonia katsojia.
Mihin tietolähteeseen perustuu ajatus, että suuri osa katsojista ei tiedä euroviisukappaleista ja esityksistä muka mitään ennen finaalia?
Toisaalta myöskään ei tiedetä, ketkä loppujen lopuksi äänestävät, satunnaiset katsojat vai pelkästään suurfanit. Nythän ylläpidetään sellaista mielikuvaa, että untuvikkokatsojat olisivat muka kaikkein innokkaimpia äänestäjiä.
Osaatko itse luetella kaikkien maiden kappaleet ja nähnyt niiden karsinnat, videot, harjoitukset ja erilaiset liveversiot? Vaikka olisitkin, niin elät aikamoisessa viisukuplassa mikäli kuvittelet, että kaikki muutkin on niin tehneet.
Tosiasiassahan kaikki suomalaisetkaan ei ole sen kummemmin edes Käärijän matkaa ja edesottamuksia seuranneet, saati että muiden maiden asukkaat niin olisi tehneet. Kävihän se ilmi jo kun bolero katosi, ettei löytäjä tai hänen puolisonsa yhtään tienneet mistä on kysymys. Hekin sanoivat, että katsovat kyllä itse kisalähetyksen, vaikka karsinnat ei heitä kiinnosta, ja niin tekee valtaosa muistakin.
Itse kisoja seuraa tosiaan satoja tuhansia katsojia, joten vaikka jotain videota olisikin katsottu muutama miljoona kertaa se on vasta prosentti tai kaksi heistä, jotka näkee esitykset ensimmäistä kertaa vasta kisapäivänä.
Euroviisuedustajia on 37. Jos jokaisen edustajan kaikkia liikkeelle laskettuja videoita olisi katsottu vaikkapa vain 10 miljoonaa kertaa, niin silloinhan liikutaan jo miljardeissa? Viisuvideoita katsotaan todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Monet reaktiovideoiden (utube) tekijöistä on kyllä aika kaksinaamaisia. Oon yhdenkin tyypin videoita kattonut ja kauheen dramaattisesti reagoi käärijän biisiin ja oli niin voittaja hänen mielestään. Sit katoin kun sama reagoi espanjan biisiin ja tadaa! Ihan samat maneerit sitäkin kohtaan🙄 Ei tietty kaikki ole tällaisia ja tosi monella kärtsä on oikeasti lemppari, mutta kaikenlaisia arvioijia tuolla on..
Täähän on normaalia käytöstä youtubessa ja ainahan nuo kommentoijat on olleet suomenkin biisiseistä ihan täpinöissään ja aina on päädytty viimeisten joukkoon :D ei nyt ihan kannata tosissaan ottaa noita reaktiovideoita, ainahan ne kommentoi yltiö positiivisesti kaikkiin viisukappaleisiin.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Ei tarvitse tosiaan montaa videota katsoa kun tuon huomaa. Se, että ihmiset näitä reaktioita innoissaan seuraa, uskoo ja peukuttaa sekä vaikka täälläkin palstalla hehkuttaa, johtuu tietenkin siitä, että valtaosa ei seuraa muita kuin reaktiota oman maansa edustajiin, eikä siis tajua mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisuedustajia on 37. Jos jokaisen edustajan kaikkia liikkeelle laskettuja videoita olisi katsottu vaikkapa vain 10 miljoonaa kertaa, niin silloinhan liikutaan jo miljardeissa? Viisuvideoita katsotaan todella paljon.
Mitä tarkoitat?
Kuulostaa siltä kuin kuvittelisit jokaisen katselukerran olevan uniikki yksittäinen katselija, ja että jokainen heistä on katsonut vain ja ainoastaan yhden videon.
Totuus on tietenkin se, että suurimmat viisufanit katsoo kaikkien maiden kaikki esitykset moneen kertaan, ja lisäksi eri maiden katselukerroissa on mukana mm. kaikki maan omien kansalaisten katselut ja hehän eivät voi kisoissa äänestää.
Olet varmasti itsekin katsonut Käärijästä ties kuinka monia erilaisia videoita ja live-esityksiä useampaan otteeseen.
Lisäksi 10 miljoonaa katselukertaa kaikille videoille on aikamoista liioittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Kuulostaa siltä kuin kuvittelisit jokaisen katselukerran olevan uniikki yksittäinen katselija, ja että jokainen heistä on katsonut vain ja ainoastaan yhden videon.
Totuus on tietenkin se, että suurimmat viisufanit katsoo kaikkien maiden kaikki esitykset moneen kertaan, ja lisäksi eri maiden katselukerroissa on mukana mm. kaikki maan omien kansalaisten katselut ja hehän eivät voi kisoissa äänestää.
Olet varmasti itsekin katsonut Käärijästä ties kuinka monia erilaisia videoita ja live-esityksiä useampaan otteeseen.
Lisäksi 10 miljoonaa katselukertaa kaikille videoille on aikamoista liioittelua.
10 miljoona ei ole liioittelua ollenkaan, kun mukaan lasketaan kaikki videoversiot. Esimerkiksi pelkästään Tattoota on striimattu viimeisen viikon aikana yli 5 miljoonaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa joka ei ymmärrä yhtään Loreenin hehkutusta? Kappale on mitäänsanomaton ja huono. Esitys toistaa jo aiemmin nähtyä. Silvennoisen mukaan ilmeisesti olen vain kateellinen koska Loreen on täydellinen?
Aamun provo!
Silvennoinenko se siellä vai haluatko avata vähän?
Edes av-palstalla notkuva ei jaksa ajatella jotakin loreenin esitystä 24/7. Mutta provoja on mukava heitellä, vai kuinka?
Ajatuksenjuoksusi ei vieläkään auennut. Tuo oli ensimmäinen kommentti kyseiseen artistiin liittyen, jonka olen tänne laittanut. Kokonaisuudessaan ole tähän ketjuun tainnut laittaa kolme kommenttia tämä mukaan lukien.
Itävallan esitys oli hirveä pettymys! Laiskan ja masentuneen näköstä. Toivottavasti telkkarissa näyttää paremmalta.
Mun suosikit on EE, GE, FR, IL, MD, AT, AZ, CZ, AU ja tietty FI :) Ei missään soittolistaa ihmeemmässä järjestyksessä, tykkään niin monista! En osaa päättää <3
Eka vuosi kun oon kunnolla tutustunut kaikkiin etukäteen ja katsonut haastatteluita ja muuta! Ihanaa Euroviisuhumua <3
Luin että pinacoladaan tarvitaan creme of coconut eikä pelkkää kookoskermaa niin keitänpäs sitä ja kokeilen tehdä pina coladan vaikka en tykkääkään alkoholista :D Ihan vaan sen cremen takia! Voin sitten antaa sitä vaikka lahjaksi kauniissa pullossa limenvihreällä nauhalla :) Oispa joku mehustin niin voisin tehdä tuoreesta ananaksesta mehua! Onnistuisikohan blenderi ja siivilä?
Vierailija kirjoitti:
Itävallan esitys oli hirveä pettymys! Laiskan ja masentuneen näköstä. Toivottavasti telkkarissa näyttää paremmalta.
Siinäkin biisissä taisi hyvällä videolla olla suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin noi tanssijat ja niiden kuvat takana olevalla ruudulla on vähän vanhanaikaisen oloisia. Nykyviisuissa tuollaisia enää harvoin näkee.
Puvustus ei oikein sovi kappaleeseen, luulin että olisivat menneet videon toimistoteemalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikit on EE, GE, FR, IL, MD, AT, AZ, CZ, AU ja tietty FI :) Ei missään soittolistaa ihmeemmässä järjestyksessä, tykkään niin monista! En osaa päättää <3
Eka vuosi kun oon kunnolla tutustunut kaikkiin etukäteen ja katsonut haastatteluita ja muuta! Ihanaa Euroviisuhumua <3
Luin että pinacoladaan tarvitaan creme of coconut eikä pelkkää kookoskermaa niin keitänpäs sitä ja kokeilen tehdä pina coladan vaikka en tykkääkään alkoholista :D Ihan vaan sen cremen takia! Voin sitten antaa sitä vaikka lahjaksi kauniissa pullossa limenvihreällä nauhalla :) Oispa joku mehustin niin voisin tehdä tuoreesta ananaksesta mehua! Onnistuisikohan blenderi ja siivilä?
Pina Coladan voi tehdä myös alkoholittomana, Käärijäkin taisi jossain sellaista ohjetta jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pina Coladan voi tehdä myös alkoholittomana, Käärijäkin taisi jossain sellaista ohjetta jakaa.
Pitääpä googlata ei tullut heti mieleenkään alkoholitonkin versio, kiitos! :)
Israelin kannattajat on yhtäkkiä kaikkialla kommenteissa tosi aggressiivisena. Ekat kuukaudet niiden edustajaa ei näkynyt missään, eikä siitä puhuttu. Nyt tulivat ryminällä. Selvästikin joku niiden markkinointitiimi joka on tän suunnitellut ja kommentoivat joka ikiseen tiktok -postaukseen Noasta. Mulle on jäänyt leuhka kuva hänestä, koska ei ole halunnut hengata muiden artistien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan Ukraina putoaa vedonlyöntien kolmannelta sijalta alaspäin?
Miten ihmeessä se voi olla kolmas 😳 Eihän kukaan edes tykkää siitä.
Ukrainan biisi ei ole tänä vuonna Ukrainaa nähnytkään. Verkaa tulee ikävä <3
Hehän ovat ukrainalaisia lääkisopiskelijoita. Ukrainalaisiakin on monen näköisiä. Heidän biisinsä kertoo hyvin ajasta, jossa he elävät. Toivottavasti he käyttävät samoja pukuja, jotka ovat Ylen Areenan musiikkivideolla. Ukrainalaisen vilja-aitan tuhoaminen sekopään halun vuoksi on monenkin laulun arvoinen. Siihen heidän pukujensa viljantähkien kuvatkin (koristeet) viittaavat.
Vaatteet olivat tyylikkäät mutta siihen se jää. Todella tylsä ja mitäänsanomaton kappale tänä vuonna. Ei voi mitään.
Minkälainen hulabaloo syntyykään jos ja kun ,kääriä ei pääse finaaliin? En muuten ole vielä jaksanut kuunnella (huom: kuunnella en katsoa)sitä Suomen "laulua" kokonaan. Jo 20v on kiinnostavin osuus on ollut se äänestys joka alkaa n.01.0,se tyhjänpäiväinen touhottaminen ei innosta yhtään. Kuten jo muutama viikko sitten totesin, ensin oma kappale nostetaan suosikiksi,jopa vedonlyönti "suosikiksi" ja sitten ei mitään jää jäljelle. Uusinta ensi vuonna ja varjele luoja jos jonkun mielenhäiriön takia pitäisi järjestää kisa ensivuonna ,syntyisi painetta korottaa YLE veroa.
Mä uskon että Käärijä voi hyvinkin päästä juryäänissä top 5. Aika pohjanoteeraus olisi, jos juryt laittaisivat toisen ennakkosuosikin jollekin sijalle 15. Mietin myös, että onkohan Espanja kuitenkaan niin suosittu juryjen keskuudessa, koska eikös he yleensä suosi radioystävällisiä biisejä ja tuon Espanjan taiteellinen kappale ei oikein sellainen ole. Suomikin sopii paremmin radiobiisiksi.
Tyylikäs? Samanlaista perseen esittelyä kuin esim. Dua Lipalla.