Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Katsoin Loreenin esityksen just äsken, kun sitä on niin kovasti hehkutettu ja pidetään ilmeisesti voittajasuosikkina. En tykännyt yhtään! Biisi ei ole millään lailla mieleen jäävä, ei pistä bileitä pystyyn, mutta ei kyllä kosketakaan erityisesti. Show todella erikoista lattialla makoilua jonkun valtavan lampun / ufon alla. En kyllä usko, että tämä suuren yleisön ääniä kerää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoo, niin Ruotsi saa sen 1800 kiloisen led-hirvityksen Liverpooliin. Loreen saa esittää sitä universum-poppiaan täysillä!
Vaikka Ruotsia armottomasti suositaankin kaikessa niin luulen että konkreettinen todellisuus tulee tässä kohtaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Loreenin esityksen just äsken, kun sitä on niin kovasti hehkutettu ja pidetään ilmeisesti voittajasuosikkina. En tykännyt yhtään! Biisi ei ole millään lailla mieleen jäävä, ei pistä bileitä pystyyn, mutta ei kyllä kosketakaan erityisesti. Show todella erikoista lattialla makoilua jonkun valtavan lampun / ufon alla. En kyllä usko, että tämä suuren yleisön ääniä kerää.
Ennakkohype ja Tattoon nouseminen monien maiden suoratoistokuuntelujen top-listoille antaa kylläkin odottaa, että hyvin kerää juurikin suuren yleisön ääniä.
Wiwibloggsin Suomi-Ruotsi-ottelussa Suomi on taas vaihteeksi noussut kärkeen. Ruotsin kannattajat kiukuttelevat, että tulosta on manipuloitu, siis Suomen osalta. Kun Ruotsille tulee jostakin yhtäkkiä satoja ääniä, se on ihan ok.
En usko,että Käärijällä on realistisia mahdollisuuksia voittaa viisuja. Esitys on kuitenkin asteen liian huumoriesitys ehkä joten porukka voi tulkita sitä läppäesityksenä ja ehkä asteen liian hiomaton ja sekava. Biisi ehkä liian hakkaava ja biisi käsittelee ryyppäämistä. Viisut voittaa aina joku syvällinen jotain asiaa ajava masterpiece.
Videossa biisin sanoma tuli paremmin esiin.
Mä toivon ettei Ruotsi saa sitä levyä Liverpooliin. Ei ole reilua jos heitä suositaan, kun samalla joku pienempi maa ei varmasti saisi viisuihin samaa rakennelmaa. Lyhyen tauon aikana sitä on mahdoton saada ripustettua turvallisesti eikä se voi koko ajankaan katossa roikkua. Ehkä ne voisi tuoda siihen vain sen lattia-osan ilman roikkuvaa kattoa :D Ja Loreen sen päälle kierimään ja kiemurtelemaan.
Täällä ei varmaan tykätä kylmistä todennäköisyyksistä, mutta ne nyt vain valitettavasti ennustavat, ja ehkä aiheuttavatkin, tuloksia melko hyvin. Ihan sama mitä mieltä minä olen tai kukaan muukaan yksittäinen ihminen tai vaikka yhden maan kaikki ihmiset ovat.
Vedonlyöjät antaa Ruotsin voitolle tällä hetkellä noin 40%, Suomelle 15% ja Ukrainalle 14%. Ruotsi on listan 1. ja Suomi 2.
jos historiaan päin katsotaan:
2022 Ukrainan voitolle 62%
2021 Italian voitolle 26% (Ranskan voitolle 22%)
2019 Hollannin voitolle 51%
2018 Israelin voitolle 25% (Kyprokselle 37%)
2017 Portugalin voitolle 34% (Bulgarialle 36%)
2016 Ukrainan voitolle 4% (Venäjälle 53%). Ukraina oli silti 3. suosikki vaikka sillä oli noin pieni voiton todennäköisyys.
2015 Ruotsin voitolle 42%
Pidemmälle historiaan ei tilastoa löydy, ainakaan helposti.
2016 voittaja oli iso yllätys, mutta muuten voittaja on ollut pääosin vedonlyöjien suosikki tai kakkonen pienehköllä erolla ykköseen. Jokaisena vuonna ykkössuosikki oli lopputuloksissa vähintään kakkonen.
Ruotsin voitto on valitettavan todennäköinen, mutta jos se ei voita niin hyvinkin todennäköisesti voittaja on Suomi tai Ukraina.
Vierailija kirjoitti:
En usko,että Käärijällä on realistisia mahdollisuuksia voittaa viisuja. Esitys on kuitenkin asteen liian huumoriesitys ehkä joten porukka voi tulkita sitä läppäesityksenä ja ehkä asteen liian hiomaton ja sekava. Biisi ehkä liian hakkaava ja biisi käsittelee ryyppäämistä. Viisut voittaa aina joku syvällinen jotain asiaa ajava masterpiece.
Videossa biisin sanoma tuli paremmin esiin.
Esitys on hauska, mutta ei missään nimessä friikki.
Ei ainakaan käärijä. Hyvä jos pääsee finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei varmaan tykätä kylmistä todennäköisyyksistä, mutta ne nyt vain valitettavasti ennustavat, ja ehkä aiheuttavatkin, tuloksia melko hyvin. Ihan sama mitä mieltä minä olen tai kukaan muukaan yksittäinen ihminen tai vaikka yhden maan kaikki ihmiset ovat.
Vedonlyöjät antaa Ruotsin voitolle tällä hetkellä noin 40%, Suomelle 15% ja Ukrainalle 14%. Ruotsi on listan 1. ja Suomi 2.
2016 Ukrainan voitolle 4% (Venäjälle 53%). Ukraina oli silti 3. suosikki vaikka sillä oli noin pieni voiton todennäköisyys.
2016 voittaja oli iso yllätys, mutta muuten voittaja on ollut pääosin vedonlyöjien suosikki tai kakkonen pienehköllä erolla ykköseen. Jokaisena vuonna ykkössuosikki oli lopputuloksissa vähintään kakkonen.
Ruotsin voitto on valitettavan todennäköinen, mutta jos se ei voita niin hyvinkin todennäköisesti voittaja on Suomi tai Ukraina.
Vielä on liian aikaista sanoa varmaksi mitään vedonlyönti todennäköisyyksistä-
Tässä artikelissa on tilastot 14 vuoden ajalta vedonlyönnin ja tulosten suhteesta.
https://escxtra.com/2021/03/29/eurovision-odds-14-years-history/
Tajusin vasta eilen illalla, että Ukrainan "edustaja" onkin todellisuudessa kahden miehen yhtye! En ole huomannut tuota toista miestä ikinä missään, kuvissa on aina pelkästään laulaja,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoo, niin Ruotsi saa sen 1800 kiloisen led-hirvityksen Liverpooliin. Loreen saa esittää sitä universum-poppiaan täysillä!
Toivotaan, ettei katto romahda.
Juu ettei tule mitään tragediaa
Vierailija kirjoitti:
Liverpoolin päiväkotilapset laitetaan askartelemaan pahvista kotelo löreeenille.
Ehdokkaissa on tasan yksi hyvä kappale ja se on Irlanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on liian aikaista sanoa varmaksi mitään vedonlyönti todennäköisyyksistä-
Tässä artikelissa on tilastot 14 vuoden ajalta vedonlyönnin ja tulosten suhteesta.
https://escxtra.com/2021/03/29/eurovision-odds-14-years-history/
Eihän mitään voi varmaksi sanoa edes viisupäivänä. Kyllähän tuostakin sivustosta näkee, että jo noin kuukautta ennen on olemassa varsin hyvä käsitys menestyjistä, jopa yllättävän hyvä.
Onpa hurja tuo Ruotsin 40% todennäköisyys verrattuna Suomen 15%. Mutta onneksi Suomi silti toisena ja on saanut vähän lisää eroa Ukrainaan, jolla nyt 13%. Kävisipä tänä vuonna niin, että Suomi rymistelisi kakkossijalta voittoon, se tuntuisi vielä paremmalta kuin olla jo valmiiksi ykkösenä ja vieläpä lyödä Ruotsi. Riippuu kyllä paljon myös live-esityksistä, jos Suomi onnistuu parantamaan omaansa ja Loreen joutuu muuttamaan esitystään heikommaksi voivat todennäköisyydet tasoittua.
Loreenin Tattoo on liian sliipattu. "You're stuck on me like tattoo o ooo. " Eli olet kiinni mussa kuin tatska. Voiko olla kuluneenpaa lausetta.
I don't wanna go = En haluu mennä pois
But baby, we both know = Mut beibi tiietään
This is not our time = Tää ei aika meidän oo
It's time to say goodbye = Hyvästellä aika on
Until we meet again = Kunnes taasen kohdataan
'Cause this is not the end = Koska loppu tää ei oo
It will come a day= Se päivä tulee viel
When we will find our way = Kun reitti löydetään
Violins playing and the angels crying = Viulut soivat, enkelit vaikeroivat (eiii miten kulunut kuva!)
When the stars align then I'll be there = Kun tähdet kohdistuu mä siel oon
No, I don't care about them all = Ei välitä mä niist
'Cause all I want is to be loved = Kaikki mulle rakkaus on
And all I care about is you = Ja susta välitän mä vaan
You're stuck on me like a tattoo = Jumitat mussa kuin tatska a aaa
No, I don't care about the pain = Ei tuskast piittaa en
I'll walk through fire and through rain = Läpäisen liekit, sateenkin
Just to get closer to you = Vain sua kohti tullaksein
You're stuck on me like a tattoo = Jumitat mussa kuin tatska a aaa
I'm letting my hair down = Mä hiukset vapautan
I'm taking it cool= Lunkisti otan
You got my heart in your hand = Sul on sydän mun kädessäs
Don't lose it, my friend = Ethän hukkaa sitä pois
It's all that I got= Muuta mul ei oo
Violins playing and the angels crying = Viulut vinkuu ja enkelit hinkuu
When the stars align then I'll be there = Kun tähdis kolahtaa sinne meen
No, I don't care about them all = Tuskin ne mua liikuttaa
'Cause all I want is to be loved = Koska tahdon lovee vain
And all I care about is you = vain sua mä aattelen
You're stuck on me like a tattoo= Oot leima mus kuin tatska a a aaa
No, I don't care about the pain = Ei mitää siit jos sattuukin
I'll walk through fire and through rain= Jyrään läpi liekin sateenkin
Just to get closer to you= vain liki sua tulisin
You're stuck on me like a tattoo = Oot jumis mus kuin tatska a a aaa
Ja Loreen ihmetteli, että mitähän Käärijä haluaa biisillään sanoa. Mun mielestäni siinä viesti on harvinaisen selvä ja monipuolisempi kuin tuossa Loreenin voihkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdokkaissa on tasan yksi hyvä kappale ja se on Irlanti.
😂 AIka monella top-listalla juuri se sijoitettu häntäpäähän.
Toivotaan, ettei katto romahda.