Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun myös tähän oletettuun vähemmistöön, jota Ruotsin mahdollinen voitto ei oikeastaan haittaa. Tattoo ei tosiaankaan ole suosikkini, mutta onhan se mahtipontinen ja tyylikäs esitys ja kuitenkin tämän vuoden tarjonnasta sieltä paremmasta päästä. Ruotsi myös varmasti järjestää mielellään viisut ja sen he osaavat myös tehdä hyvin.
Ehkä tässä vaikuttaa myös se, että minulle ei ole oikeastaan niin paljon väliä, kuka voittaa, vaan tarkastelen kaikkia sijoituksia kokonaisuutena. Enemmän on ärsyttänyt se, että oma suosikki jää viimeisten joukkoon, kuin se, että se sijoittuu top kymppiin muttei voita.
Käärijän top 5 sijoitus on lähes varma, ja se on Suomelle historiallisen hyvä tulos josta saa ja pitää iloita. Se osoittaa, että eurooppalaiset tykkäsivät tosissaan ja toimii mainiona nosteena uralle. Ei voitto ole kaikki kaikessa, toisinaan se voi olla jopa liian leimaava asia (ja liekö Yle edes haluaisi järjestää viisuja :'D)
TOISAALTA Ylehän on parhaillaan rakentamassa UMKsta maailmanluokan showta. Kyllä siellä joku porukka toivoo Suomelle viisuja järjestettäväksi.
Mä en tykkää ajatuksesta, että Ruotsi voittaisi, vaikka heillä olisikin vähän parempi biisi. Ruotsilla on mun kirjoissa ansiottomien voittojen kiintiö täynnä (Måns). Olisi virkistävää nähdä joku epätavanomaisempi voittaja, Espanjahan ei ole järkännyt viisuja vuosikymmeniin. Tsekki ei ole voittanut kertaakaan, mutta en tiedä miten heiltä onnistuisi kisojen järjestäminen. Tuskin. Suomelta onnistuu ja meilläkin on hetki vierähtänyt Lordista :D
Miks måns edes voitti? oliko huono viisuvuosi biisien suhteen?
Se tikku-ukko show sen voiton toi, jos sitä ei olisi ollut, niin biisi ei olisi voittanut. Se oli uutta, jota ei oltu nähty kisoissa.
Tikku-ukkoshow'n teki Benke Rydman, joka oli viime vuonna The Rasmuksen ilmapalloshow'n takana. Benke oli myös tämän vuoden UMK:n taiteellisena johtajana.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihan todella jos Loreen voittaa. Se geneerinen biisi ja tuskan ilmeellä vedetty ylikalliiksi sliipattu kliininen vaikeroiva esitys ei ansaitse voittaa. Niih!
"Vaikeroiva esitys", tämä oli mahtava ilmaisu :D!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio! Mua vaan alkoi naurattamaan toi ajatus Marco Mengonin ja Käärijän välisestä kukkotappelusta :D niin eri maailmoista kuin olla voi.
:D :D :D!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio! Mua vaan alkoi naurattamaan toi ajatus Marco Mengonin ja Käärijän välisestä kukkotappelusta :D niin eri maailmoista kuin olla voi.
Nyt alkoi kiehtoa semmoinen ajatus, että Käärijä esittäisi Mengonin biisin ja päin vastoin. En pysty päättämään, kumman esityksen enemmän haluaisin nähdä!
Käärijä: Due vite, Marco Mengoni: Cha Cha Cha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiehtoa semmoinen ajatus, että Käärijä esittäisi Mengonin biisin ja päin vastoin. En pysty päättämään, kumman esityksen enemmän haluaisin nähdä!
XD toivottavasti EBU tajuaa mahdollisuuden tällaiseen timanttiseen sisältöön
Tämä oli hauska :D B = beybahh
Loreenin biisi on todella tylsä. Ihmettelen suuresti, jos voittaa.
Moldovan Pasha muuten unohtui tosta alfauroslistasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako Eurooppa oikeasti taas lavalla kontillaan olevan Loreenin voittajaksi samalla kaavalla kuin viimeksi, mutta tylsemmällä biisillä?
Siellä on onneksi muutama muukin naisdiiva, joten täytyy toivoa, että äänet hieman jakaantuu. Loreen ei ole ainakaan antanut itsestään mitään symppiskuvaa itsestään.Kun tyypillisesti euroviisuissa kannustetaan toisia, tästä oli hyvä esimerkki UMK ja vaikka sen reacting video. Niin Loreenilla IL:n haastattelussa:
Siinä missä muut Mello-finalistit ovat Käärijästä innoissaan, on Loreen toista maata. Hän katsoo vakavana ja eleettömänä Käärijän vauhdikasta esitystä.
Minua kiinnostaa, mitä hän haluaa sanoa tällä, Loreen kommentoi ja osoittaa ruutua.
Yhtä hyvin Loreenilta voisi kysyä, mitä hän haluaa sanoa. Ei laulun sanat ainakaan ole, mikään maailmaa mullistava taideteos!
Katsoin sen videon, missä Loreen alkaa sättimään sitä DJtä. Sen videon kommenteissa on paljon viestejä tyyliin "yas queen" "show them" jne. Tää herätti mussa paljon ajatuksia. Toki osaltaan nää johtuu varmasti fanituksesta, kun obsessio julkisuuden henkilöstä alkaa sumentamaan arvostelukykyä ja kaikki mitä kyseinen hlö tekee on niin UPEAA. Mutta mun mielestä tää kertoo myös laajemmin siitä, että etenkin nuoremmille naisille aktiivisesti välitetään (viihdemaailmassa) sellaista kuvaa, että vahva nainen olisi tyly jyrääjä, joka ei ota muita huomioon vaan välittää vaan itsestään. Itse feministinä ajattelen, että terveempää olisi kannustaa sellaiseen omanarvontuntoon, jossa ei narsistisesti höykytetä muita. Loreen on todella huono roolimalli.
Just joo, tuo ihme queenittely jatkuu. Lähenee henkilöpalvontaa nyt kyllä.
En ole aiemmin seurannut euroviisuja tarkkaan jo tässä vaiheessa, mutta tänä vuonna kiinnostaa ja usempi biisi on jo kunneltu. Yleensä suurin osa euroviisubiiseistä on minusta ollut mitäänsanomattomia, mutta nyt on jo ainakin muutamia kiinnostavia. Oikeastaan olen tykännyt vain muutamasta voittajasta kautta aikojen: Lordista, Ruslanasta ja Måneskinistä. Norjalainen viulistikin oli jees, ja miksei Conchita Wurstkin. Omaperäisiä biisejä tai vähintään esityksiä kaipailisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun myös tähän oletettuun vähemmistöön, jota Ruotsin mahdollinen voitto ei oikeastaan haittaa. Tattoo ei tosiaankaan ole suosikkini, mutta onhan se mahtipontinen ja tyylikäs esitys ja kuitenkin tämän vuoden tarjonnasta sieltä paremmasta päästä. Ruotsi myös varmasti järjestää mielellään viisut ja sen he osaavat myös tehdä hyvin.
Ehkä tässä vaikuttaa myös se, että minulle ei ole oikeastaan niin paljon väliä, kuka voittaa, vaan tarkastelen kaikkia sijoituksia kokonaisuutena. Enemmän on ärsyttänyt se, että oma suosikki jää viimeisten joukkoon, kuin se, että se sijoittuu top kymppiin muttei voita.
Käärijän top 5 sijoitus on lähes varma, ja se on Suomelle historiallisen hyvä tulos josta saa ja pitää iloita. Se osoittaa, että eurooppalaiset tykkäsivät tosissaan ja toimii mainiona nosteena uralle. Ei voitto ole kaikki kaikessa, toisinaan se voi olla jopa liian leimaava asia (ja liekö Yle edes haluaisi järjestää viisuja :'D)
TOISAALTA Ylehän on parhaillaan rakentamassa UMKsta maailmanluokan showta. Kyllä siellä joku porukka toivoo Suomelle viisuja järjestettäväksi.
Mä en tykkää ajatuksesta, että Ruotsi voittaisi, vaikka heillä olisikin vähän parempi biisi. Ruotsilla on mun kirjoissa ansiottomien voittojen kiintiö täynnä (Måns). Olisi virkistävää nähdä joku epätavanomaisempi voittaja, Espanjahan ei ole järkännyt viisuja vuosikymmeniin. Tsekki ei ole voittanut kertaakaan, mutta en tiedä miten heiltä onnistuisi kisojen järjestäminen. Tuskin. Suomelta onnistuu ja meilläkin on hetki vierähtänyt Lordista :D
Itseäni häiritsee edelleen kun tuo Månsin Heroes oli niin täydellinen kopio, eikä sitä diskattu. Edelleenkin kun kuulen David Guettan Lover on the Sun, niin sekoitan sen Heroesiin, kun Heroesta on soitettu enemmän, ainakin Suomessa.
Tuon jälkeen on ihan turha vedota mihinkään plagiaatteihin, kun tuota ei laskettu.
Melloissa kisanneen Kianan Where did you go
tuo myös häiritsevän paljon mieleeni Swedish house mafian Dont you worry child biisistä kohdan 3:37.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks måns edes voitti? oliko huono viisuvuosi biisien suhteen?
Se tikku-ukko show sen voiton toi, jos sitä ei olisi ollut, niin biisi ei olisi voittanut. Se oli uutta, jota ei oltu nähty kisoissa.
Tikku-ukkoshow'n teki Benke Rydman, joka oli viime vuonna The Rasmuksen ilmapalloshow'n takana. Benke oli myös tämän vuoden UMK:n taiteellisena johtajana.
Kiitos Benkelle että esitykset oli siis pääosin ihan kivoja menneisiin vuosiin verrattuna :D Heja Sverige!
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta Loreenista vielä. Hän oli kommentoinut sitä mahdollista lavasteongelmaa tyyliin että kukaan ei voi mua estää, löydetään keino viedä esitys tällaisenaan Liverpooliin. Kus' selkeesti kohonnut päähän kun yleiset säännöt eivät näköjään päde häneen ja häntä pitäisi kohdella erityistapauksena.
Tollasella, noin painavana, se ei tule onnistumaan, koska sen laitteen pitäisi olla koko ajan kiinni siellä katossa vaijereilla. SItä ei pystytä siirtämään vaijereiden varaan vain loreenin esityksen ajaksi. Tämä estäisi muiden käyttämästä mitään laskeutuvaa.
Tästä on ollut redditissä paljon juttua ja jotka tietää aiheesta vielä enemmän niin kuulemma ainoa mahdollisuus on se, että se yläkansi on joku todella kevytversio. Ja tämäkin siinä tapauksessa, että jotain roikkuvaa saa olla edes esityksessä mukana. Viime vuonna joku roikkuva diskopallokin on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta Loreenista vielä. Hän oli kommentoinut sitä mahdollista lavasteongelmaa tyyliin että kukaan ei voi mua estää, löydetään keino viedä esitys tällaisenaan Liverpooliin. Kus' selkeesti kohonnut päähän kun yleiset säännöt eivät näköjään päde häneen ja häntä pitäisi kohdella erityistapauksena.
Tollasella, noin painavana, se ei tule onnistumaan, koska sen laitteen pitäisi olla koko ajan kiinni siellä katossa vaijereilla. SItä ei pystytä siirtämään vaijereiden varaan vain loreenin esityksen ajaksi. Tämä estäisi muiden käyttämästä mitään laskeutuvaa.
Tästä on ollut redditissä paljon juttua ja jotka tietää aiheesta vielä enemmän niin kuulemma ainoa mahdollisuus on se, että se yläkansi on joku todella kevytversio. Ja tämäkin siinä tapauksessa, että jotain roikkuvaa saa olla edes esityksessä mukana. Viime vuonna joku roikkuva diskopallokin on kielletty.
Tähän nähden Loreenin ei missään nimessä kuuluisi saada roikkuvaa rotiskoansa mukaan. Kerran jopa diskopallokin on kielletty.
Miten se Loreenin roikkuva lavaste Ruotsissa onnistuu laittaa suit sait paikoilleen ja pois, jos ei kerta Liverpoolissa onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän nähden Loreenin ei missään nimessä kuuluisi saada roikkuvaa rotiskoansa mukaan. Kerran jopa diskopallokin on kielletty.
On kyllä väärin jos Loreen saa voileipägrillinsä viedä Liverpooliin kun Darudekaan ei silloin kerran pömpeliään saanut viedä sinne. Ja oli meinaan montaa astetta huonompi esitys sen seurauksena. Olisi voinut vielä vähän pelastaa esitystä jos pömpeli olisi ollut isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni häiritsee edelleen kun tuo Månsin Heroes oli niin täydellinen kopio, eikä sitä diskattu. Edelleenkin kun kuulen David Guettan Lover on the Sun, niin sekoitan sen Heroesiin, kun Heroesta on soitettu enemmän, ainakin Suomessa.
Tuon jälkeen on ihan turha vedota mihinkään plagiaatteihin, kun tuota ei laskettu.
Melloissa kisanneen Kianan Where did you go
tuo myös häiritsevän paljon mieleeni Swedish house mafian Dont you worry child biisistä kohdan 3:37.
Ruotsalaisten copypaste-hitit.
Pitkä, mutta mielenkiintoinen äänestys Suomen semistä.
Jätetäänköhän taas Suomi vikaksi finalistien julkistuksessa :D "Finland! Finland! Finland!"
Btw semifinaalien esiintymisjärjestykset tulevat todennäköisesti viikon tai viimeistään kahden päästä. (ei ole virallista tietoa, mutta päätellen aiemmista julkistamispäivistä)