Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairaslomalla lähteä ulkomaanmatkalle?

Vierailija
19.05.2022 |

minulla ei ole kesätyöläisenä ole lomaa, mutta mietin vakavissani ottaa sairaslomaa, että pääsisi edes jonnekin, kun korona teki aiemmin matkustamisen mahdottomaksi. Eli jos saisin viikon sairaslomaa ja omalla ilmoituksella saa olla viisi päivää.eli jos vaikka lähtisi lauantaina matkalle ja ilmoittaisi su iltana tai ma aamuna olevansa pois. Sitten palaisi taas suomeen ja menisi seuraavalla viikolla normaalisti töihin.
Onko kokemusta tällaisesta ja voiko siitä jäädä kiinni? onko sillä väliä, mitä sairaslomallaan tekee?

Kommentit (50)

1/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ilmoituksella saa yleensä olla 3 päivää. Lääkärin todistust voidaan aina vaatia 

Vierailija
2/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille mitään estettä ole, mutta työnantaja voi tarjota sinulle jotain korvaavaa työtä, jos et kykene tekemään tavallista työtäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikeampi kysymys olisi ollut, saako huijata itselleen lomaa sanomalla olevansa sairas?

t. Esimies

ps. Sairaslomalla saa lähteä ulkomaille, jos se ei vaaranna paranemista.

Vierailija
4/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin yki tärkeäsana: sairaUsloma. 

Vierailija
5/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla ollaan sairaana... Jos jäät kiinni ovat potkut lähes varma!

Vierailija
6/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yksi, ei yki, terv. 4

Vierailija
7/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuoden sairaslomalla ja en todellakaan istunut kotona.

Vierailija
8/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt kysyä saisitko pitää viikon "loman" (eli palkattoman)? Aina itellä on onnistunut ja halutessaan omien työntekijöiden kesätyöntekijöille. Tosin ajankohtaan ei välttämättä ole kauheasti pystynyt vaikuttamaan.

Vierailija
9/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten työkaverit näkee somesta miten lusmu työkaveri viettää flunssapäivää...

Vierailija
10/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ennemmin selvittämään mahdollisuutta palkattoman vapaan ottoon. Voit myös ehdottaa että jatkaisit hieman pidemmälle syksyyn jotta saat tuon vapaan. Mutta saatat olla aika myöhässä asian kanssa koska useimmissa paikoissa kesälomat on varmaan jo suunniteltu, ja kesätyöläisten vuorot on suunniteltu sillä perusteella.

Vierailija
11/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet poissa töistä omalla ilmoituksella olematta oikeasti sairas, seuraus on työsuhteen purku jos jäät kiinni. 

Vierailija
12/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää saikkua omalla ilmoituksella?? Onko näin? Mikä ala sulla on kyseessä? On kyllä todella reilu sääntö teidän sopimuksessa!

Ainahan nää kesäsijaiset sairastuu Provinssin, juhannuksen ja Ruissin aikana.

Nykyään jäävät heti kiinni kun pitää päivittää someen.

Vierailija
13/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viiden päivän sairauslomat esimiehen luvalla ei välttämättä koske kesätyöntekijöitä.

Vierailija
14/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin!!! Olin kolmevuotta sairaslomalla ennen eläkepäätöstä reissusin koti ja ulkomailla.

Vierailija
15/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa viisi päivää omalla ilmoituksella vain ja ainoastaan koronaan viittaavista eli ylähengitystieoireista. Siis vaikka testi näyttäisi negatiivista. Ja mitäpä veikkaat, lähdetäänkö ulkomaille, jos on koronaepäilys?

Kuten edellä vastattiin se on työsuhteen purku tai vähintään kirjallinen varoitus, kun tuon teet. Ota palkatonta.

Vierailija
16/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Moni huijaa itselleen vaikka viikon sairiksen ja lentää etelän lämpöön. Pitää vaan varoo ettei rusketu liikaa.

Vierailija
17/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kesätyöntekijän sairausloma palkallista?

Vierailija
18/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehdimpää olis olla rehti, eli kysy suoraan heti, saisitko palkatonta. Jos et saa, meet reissuun myöhemmin.

Vierailija
19/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on eri asia kuin kesätyö. Jos kesätyössä jää kiinni tuollaisesta touhusta, sana kiirii työnantajilla eteenpäin. Myöhemmistä kesätöistä on turha haaveilla ja vakkarityöpaikankin saaminen on vaakalaudalla. Kyllähän nämä CV:ssä mainittujen työnantajien ihmiset keskustelevat keskenään työpaikan hakijan työmoraalista jne. Reilumpaa on pyytää suoraan palkatonta vapaata reissun ajaksi. Voihan sitä varmaankin käyttää myös jo kertyneitä vuosilomia, 2 pv/kk.

Vierailija
20/50 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo viiden päivän sairauslomat esimiehen luvalla ei välttämättä koske kesätyöntekijöitä.

Koskee kyllä mutta palkattomalla, minimi kuukausi oltava töissä ennen kun palkkaa saikulla jos ei työtapaturma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä