Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia palveluja köyhät tarvitsisivat?

Vierailija
19.05.2022 |

Mikä olisisi se palvelu, jolla pääsisi oikeasti jaloilleen?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin köyhien porukka on pienellä eläkkeellä kituuttava eläkeläisryhmä, eivätkä mitkään työttömät tyhmät!

Mieheni konkurssin jälkeen minä, 66, elän minieläkkeellä, asun vuokralla ja tarvitsisin terveellistä ruokaa, vaikkapa 10 tomaattia ja 1 kurkun viikoksi. Paahtoleipään ja juustoon aamupalaksi minulla on juuri varaa, ja pussikeittoihin/säilykekeittoihin ja perunoihin (joilla ne keitot pidemmän) lämpimäksi ruuaksi päivän aikana.

Minäkin elän minimieläkkeellä. En osta pussikeittoja/säilykkeitä. Paljon halvemmaksi tulee ostaa juureksia ja valmistaa itse keitto.

Ja tutkia tarjoukset ja punalaputetut tuotteet.

Vierailija
22/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan niitä, joita nyt on olemassa, aivan yhtä tyhjän kanssa. Sellainen palvelu, että saisi olla ilman palveluja vuoden ts. saisi tuet ilman ehtoja, kun kokeilisi itsensä työllistämistä, olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Komppaan! Työmarkkinatukeen, noin 600 euroa kuussa, 300 enemmän. Mahdollistaisi elämän ilman jatkuvia taloushuolia.

Vierailija
24/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantis-köyhille yhteiskunnan tukemat seksipalvelut !

Vierailija
25/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista en tiedä, mutta minä tarvitsisin avukseni jonkun, joka etsisi minulle asunnon. Kunnan yms. asunto ei ole mahdollinen, joten olisi löydettävä yksityinen vuokranantaja. Minusta ei ole soittelemaan, koska en kestä tällaisia puhelinkeskusteluja:

- Onko teillä maksuhäiriömerkintöjä?

- Kyllä on (koko loppuiäkseni).

- Maksetaanko vuokra aina ajallaan?

- Kyllä, paitsi silloin, kun Kela päättää toisin. (Ja se ensimmäinen maksuhäiriömerkintä muuten tuli ihan Kelan toimien seurauksena.)

- Onko teillä suosituksia edellisiltä vuokranantajilta?

- Ei ole, koska olen asunut tällä vuosituhannella vain omassa omistusasunnossani.

- Meillä onkin tähän jo tulija, joten kiitos kiinnostuksesta.

Ikinä tällaisia ole!

Mitä ihmettä tarkoitat?

Vierailija
26/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista rahan ja alkoholin jakoa vähän ruokakassijakojen tyyliin, mutta useammassa paikassa, ettei tarvitse mennä kotoa kovin kauas.

Vierailija
27/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista en tiedä, mutta minä tarvitsisin avukseni jonkun, joka etsisi minulle asunnon. Kunnan yms. asunto ei ole mahdollinen, joten olisi löydettävä yksityinen vuokranantaja. Minusta ei ole soittelemaan, koska en kestä tällaisia puhelinkeskusteluja:

- Kyllä, paitsi silloin, kun Kela päättää toisin. (Ja se ensimmäinen maksuhäiriömerkintä muuten tuli ihan Kelan toimien seurauksena.)

- Ei ole, koska olen asunut tällä vuosituhannella vain omassa omistusasunnossani.

Ikinä tällaisia ole!

Mitä ihmettä tarkoitat?

Niin eipä taida olla sellaisia yksityisiä vuokranantajia, jotka olisivat suostuvaisia vuokraamaan noilla ehdoilla. 

Vierailija
28/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmat tulot olisi ratkaisu moniin omiin ongelmiini.

Vierailija
29/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoskimis-, vattuilu- ja nöyryytyspalveluita.

Ai niin näitähän on jo tarjolla Kelan, TE-palveluiden ja kuntakokeilujen toimesta.

Sorry, my bad!

Vierailija
30/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakipalvelut ilmaiset kunnolliset.oikeusaputoimisto meidän kunnassa häviää tahallaan kaikki keissit.ilmeisesti säästösyistä ja kela tekee virheellisiä päätöksiä.

tavaroiden lainaus esim.ompelu kone ym mahdollisuus olis kiva maaseudulkin.

tietokone palveluiden laajentaminen kirjastoissa koska köyhäl ei ole omaa konetta.opastusta uusiin laitteisiin olis kiva saada.työnhakuakin silmälläpitäen.

lahjakortit silmälaseihin ja vammais apuvälineisiin.

hygieniatarvike jakelut. nämä kaikki ilman syyllistämistä ja alentuvaa kohtelua.jos voittaisin lotossa avaisin ehkä tän tyyppisen keskuksen.

Vierailija
32/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuloa/kansalaispalkkaa.

Kun olisi varma, vaikkakin pieni tulo, ilman lomakkeiden täyttämistä, olisi aikaa keskittyä normielämään ja työnhakuun.

Vierailija
33/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä tällaisia ole!

Mitä ihmettä tarkoitat?

Niin eipä taida olla sellaisia yksityisiä vuokranantajia, jotka olisivat suostuvaisia vuokraamaan noilla ehdoilla. 

Ja kukaan ei kysy noita asioita.

Vierailija
34/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä.

Ongelmahan on, että kaikenlaisille ihmisille ei ole sopivia töitä tarjolla.

Vierailija
35/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tietysti. 

Vierailija
36/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä.

Takuutyö, mutta koska se on sekoomuksen ideologiaa vastaan, niin ei ole tulossa.

Vierailija
37/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olisi varma, vaikkakin pieni tulo, ilman lomakkeiden täyttämistä, olisi aikaa keskittyä normielämään ja työnhakuun.

Kuinka suuri tämän perustulon tulisi olla?

Vierailija
38/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta varmaankin. Itse olen hakenut kouluihin mutta ei niihin pääse kun niin paljon muita hakijoita.

Olisi hyvä että noissa paikoissakin olisi joku sellanen että sinne otetaan sitten näitä jotka ei 10kerrankaan jälkeen pääse sisään. Mua ei edes hyväksytty te-toimiston työvoimakoulutukseen koska mulla ei ole mitään osaamista.

Työhön en kelpaa ilman koulutusta.

Vierailija
39/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä.

Takuutyö, mutta koska se on sekoomuksen ideologiaa vastaan, niin ei ole tulossa.

Kenen tahansa työnantajan ideologian vastIsta on antaa takuu/suojatyötä.

Se on tulos tai ulos.

Niin myyntipäällikön kuin hyllyttäjänkin kohdalla.

Vierailija
40/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä meinasin just tulla sanomaan. Jos köyhät (ja kaikki luonnollisesti) saisivat perustulon, voisivat kela, te-keskus ja sosiaalitoimisto keskittyä varsinaisiin tehtäviinsä. Esim. te-keskus voisi tarjota halukkaille yrittäjäkursseja ja näitä hygieniapasseja ja vastaavia, sekä tietenkin avoimia työpaikkoja ja opinto-ohjausta, sosiaalitoimisto niitä elämänhallinnan- ja onnellisuuskursseja (vähän epäilen kysyntää, mutta mistä sen tietää). Kela hoitaisi sitten näitä sairausjuttuja ja muuta. Kaikkien ihmisarvoa kunnioitettaisiin, vähänkö hienoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi