Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia palveluja köyhät tarvitsisivat?

Vierailija
19.05.2022 |

Mikä olisisi se palvelu, jolla pääsisi oikeasti jaloilleen?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku semmoinen palvelu, joka järjestäisi osaamista/ koulutusta vastaavaa PALKALLISTA työtä tai vaihtoehtoisesti tarjoaisi mahdollisuuden opiskeluun ilman, että vaadittaisiin rikkaita sponsseja (vanhemmat yms.) tai lainojen ottamista.

Vierailija
2/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku semmoinen palvelu, joka järjestäisi osaamista/ koulutusta vastaavaa PALKALLISTA työtä tai vaihtoehtoisesti tarjoaisi mahdollisuuden opiskeluun ilman, että vaadittaisiin rikkaita sponsseja (vanhemmat yms.) tai lainojen ottamista.

Kaikilta opiskelijoilta vaaditaan lainan ottamista, sehän on nollakorkoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: pidennän!

Vierailija
4/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha.

Vierailija
5/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokyytejä esim. kauppakeskuksiin hamstraamaan tai pankkiin asioimaan ja sitten toisaalta ilmaisia tavarankuljetuspalveluja, esim. vanha sohva/pesukone kaatikselle tai uusi kotiin.

Vierailija
6/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tarviisin seksipalveluita.

Vierailija
7/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuponkeja joilla saa seksiä ilman maksua.

Vierailija
8/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene pois, tyhmä!

Kuka ei tarvitsisi seksiä? Mutta vain idiootit siitä kirjoittavat TÄNNE! Kirjoita ihan muille palstoille!!!

Vierailija
9/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilön, joka tekee asiakkaan kanssa yhdessä Kela- ja muut hakemukset ja auttaa myös tarvittaessa muissakin ilmoitus- ja hakemusasioissa. Byrokratian hanskaamiseen kaikkine liiterumbineen tarvitsee ammattitaitoa ja jaksua, joita kumpaakaan ei esimerkiksi masentuneella tai työelämästä yllättäen työttömäksi joutuneella ole.

Vierailija
10/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois, tyhmä!

Kuka ei tarvitsisi seksiä? Mutta vain idiootit siitä kirjoittavat TÄNNE! Kirjoita ihan muille palstoille!!!

Palvelun joka poistaisi tällaiset ihmiset.

Vierailija
11/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois, tyhmä!

Luontoasiat ovat lähes ainoita ilmaisia huveja, köyhälle ja rikkaalle.

Vierailija
12/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää köyhät ainakin kelaa ja varsinkin te-toimistoa.Sinne on palkattu jopa tuhat uutta innokasta työntekijää jotka lähettävät päivittäin useita kirjeitä sekä soittavat että haloo haloo..nyt kuule tulet tänne meidän haastatatteluun missä kerromme kuinka pääset kätevästi irti köyhyydestä -me tiedämme kaikki.

Väitti jopa että sossun sosionomi(juuri valmistunut) osaa ohittaa erikoislääkäreiden lausunnot työkyvystä.

tämä on niin turhaa rahan tuhlaamista valtiolta eikä aja kun köyhiä palvelusta toiseen.

Vierailija
13/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat heterogeeninen ryhmä, kaikki eivät ole elämänhallinnanongelmaisia.

Vierailija
14/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on monenlaisia, joten tuskin on mitään yhtä palvelua, jolla köyhyyden voi poistaa. 

Esim. työkyvyttömyyden takia eläkkeelle joutuneelle ei voi oikein muuta apua tarjota kuin enemmän sitä rahaa. Jos työkyvyttömyys vaikeuttaa muutenkin arjessa pärjäämistä, niin sitten niitä tukipalveluita, joilla arjessa selviää. 

Pitkittynneessä työttömyydessä taas kannattaa tarjota koulutusta, tukea työnkakuun jne. 

Vierailija
15/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

henkilön, joka tekee asiakkaan kanssa yhdessä Kela- ja muut hakemukset ja auttaa myös tarvittaessa muissakin ilmoitus- ja hakemusasioissa. Byrokratian hanskaamiseen kaikkine liiterumbineen tarvitsee ammattitaitoa ja jaksua, joita kumpaakaan ei esimerkiksi masentuneella tai työelämästä yllättäen työttömäksi joutuneella ole.

Tämä. Hakemusten yms. täyttäminen on yllättävän hankalaa ja monimutkaiseksi tehtyä, hakemuksissa tulee olla yhtä sun toista liitettä ja todistusta ja niiden muotoilu on papereissa kovin vaikeaselkoista. Henkilöillä joiden omat voimavarat ovat vähissä tai muuten ei ole tuttua asiaa, on myös varmasti vaikeaa lähteä työstämään omia asioitaan yksin.

Vierailija
16/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin köyhien porukka on pienellä eläkkeellä kituuttava eläkeläisryhmä, eivätkä mitkään työttömät tyhmät!

Mieheni konkurssin jälkeen minä, 66, elän minieläkkeellä, asun vuokralla ja tarvitsisin terveellistä ruokaa, vaikkapa 10 tomaattia ja 1 kurkun viikoksi. Paahtoleipään ja juustoon aamupalaksi minulla on juuri varaa, ja pussikeittoihin/säilykekeittoihin ja perunoihin (joilla ne keitot pidemmän) lämpimäksi ruuaksi päivän aikana.

Ruispalat ja reissumies ovat paahtoleipää halvempia. Pussikeitot taas sisältöönsä nähden kalliita. Miksi et tee itse ruokaa?

Vierailija
17/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä, mutta minä tarvitsisin avukseni jonkun, joka etsisi minulle asunnon. Kunnan yms. asunto ei ole mahdollinen, joten olisi löydettävä yksityinen vuokranantaja. Minusta ei ole soittelemaan, koska en kestä tällaisia puhelinkeskusteluja:

- Onko teillä maksuhäiriömerkintöjä?

- Kyllä on (koko loppuiäkseni).

- Maksetaanko vuokra aina ajallaan?

- Kyllä, paitsi silloin, kun Kela päättää toisin. (Ja se ensimmäinen maksuhäiriömerkintä muuten tuli ihan Kelan toimien seurauksena.)

- Onko teillä suosituksia edellisiltä vuokranantajilta?

- Ei ole, koska olen asunut tällä vuosituhannella vain omassa omistusasunnossani.

- Meillä onkin tähän jo tulija, joten kiitos kiinnostuksesta.

Vierailija
18/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin köyhien porukka on pienellä eläkkeellä kituuttava eläkeläisryhmä, eivätkä mitkään työttömät tyhmät!

Mieheni konkurssin jälkeen minä, 66, elän minieläkkeellä, asun vuokralla ja tarvitsisin terveellistä ruokaa, vaikkapa 10 tomaattia ja 1 kurkun viikoksi. Paahtoleipään ja juustoon aamupalaksi minulla on juuri varaa, ja pussikeittoihin/säilykekeittoihin ja perunoihin (joilla ne keitot pidemmän) lämpimäksi ruuaksi päivän aikana.

Mikä estää opetella papujen käytöä keitossa on suuri protenin lähde? tietoja ja ohjet löyty netistä,halpa tuote. Mikä estää oman kaupunkinsa tai kuntansa hävikki ruoka jonoon menon? Joutu vaan tunteja jontotta ilmasta ruokaa ulkona taivasalla seisten.Kotin kantoa kun ei ole. Mikä estä menemästä kirkon 1-2e lounas tai päivälinen?Eivät kysy kulutko kirkoon.Löydät kirkko ja kaupunki lehden netistä.Selaa niitä saat tietoa.

Vierailija
19/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihenkilö tai tukitiimi. Osa ihmisistä on pahasti masentuneita mutta ei itse jaksa/osaa hakea apua. Sitten ei pysty/jaksa laittaa muitakaan asioita kuntoon. Pitäisi olla ensinnäkin ammattilaisen kartoitus, onko henkinen terveys kunnossa, sitten tukihenkilö jollekin ajanjaksolle joka kannustaa ja auttaa laittamaan asiat kuntoon: järjestämään velat, cv:t ja työnhakuasiat kuntoon, työkaluja elämään yms.

Vierailija
20/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista en tiedä, mutta minä tarvitsisin avukseni jonkun, joka etsisi minulle asunnon. Kunnan yms. asunto ei ole mahdollinen, joten olisi löydettävä yksityinen vuokranantaja. Minusta ei ole soittelemaan, koska en kestä tällaisia puhelinkeskusteluja:

- Onko teillä maksuhäiriömerkintöjä?

- Kyllä on (koko loppuiäkseni).

- Maksetaanko vuokra aina ajallaan?

- Kyllä, paitsi silloin, kun Kela päättää toisin. (Ja se ensimmäinen maksuhäiriömerkintä muuten tuli ihan Kelan toimien seurauksena.)

- Onko teillä suosituksia edellisiltä vuokranantajilta?

- Ei ole, koska olen asunut tällä vuosituhannella vain omassa omistusasunnossani.

- Meillä onkin tähän jo tulija, joten kiitos kiinnostuksesta.

Ikinä tällaisia ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi