Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia palveluja köyhät tarvitsisivat?

Vierailija
19.05.2022 |

Mikä olisisi se palvelu, jolla pääsisi oikeasti jaloilleen?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuloa/kansalaispalkkaa.

Kun olisi varma, vaikkakin pieni tulo, ilman lomakkeiden täyttämistä, olisi aikaa keskittyä normielämään ja työnhakuun.

Tätä meinasin just tulla sanomaan. Jos köyhät (ja kaikki luonnollisesti) saisivat perustulon, voisivat kela, te-keskus ja sosiaalitoimisto keskittyä varsinaisiin tehtäviinsä. Esim. te-keskus voisi tarjota halukkaille yrittäjäkursseja ja näitä hygieniapasseja ja vastaavia, sekä tietenkin avoimia työpaikkoja ja opinto-ohjausta, sosiaalitoimisto niitä elämänhallinnan- ja onnellisuuskursseja (vähän epäilen kysyntää, mutta mistä sen tietää). Kela hoitaisi sitten näitä sairausjuttuja ja muuta. Kaikkien ihmisarvoa kunnioitettaisiin, vähänkö hienoa!

Saletisti maksaisin hygieniapassin asiakkaalle, jos aidosti olisi halua kouluttautua ja mennä töihin. t: sossu

Minulle maksettiin aikanaan järjestyksenvalvojakurssi (noin 500 euroa) harkinnanvaraisena toimeentulotukena, kun oli tiedossa että voisi olla pari jv-keikkaa tiedossa, jos kurssin käy.

Minun puolestani taas ei suostuttu maksamaan taksikurssia, eikä edes taksinajolupaa, vaikka työpaikka oli odottamassa.

Vierailija
62/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuloa/kansalaispalkkaa.

Kun olisi varma, vaikkakin pieni tulo, ilman lomakkeiden täyttämistä, olisi aikaa keskittyä normielämään ja työnhakuun.

Tätä meinasin just tulla sanomaan. Jos köyhät (ja kaikki luonnollisesti) saisivat perustulon, voisivat kela, te-keskus ja sosiaalitoimisto keskittyä varsinaisiin tehtäviinsä. Esim. te-keskus voisi tarjota halukkaille yrittäjäkursseja ja näitä hygieniapasseja ja vastaavia, sekä tietenkin avoimia työpaikkoja ja opinto-ohjausta, sosiaalitoimisto niitä elämänhallinnan- ja onnellisuuskursseja (vähän epäilen kysyntää, mutta mistä sen tietää). Kela hoitaisi sitten näitä sairausjuttuja ja muuta. Kaikkien ihmisarvoa kunnioitettaisiin, vähänkö hienoa!

Saletisti maksaisin hygieniapassin asiakkaalle, jos aidosti olisi halua kouluttautua ja mennä töihin. t: sossu

Minulle maksettiin aikanaan järjestyksenvalvojakurssi (noin 500 euroa) harkinnanvaraisena toimeentulotukena, kun oli tiedossa että voisi olla pari jv-keikkaa tiedossa, jos kurssin käy.

Minun puolestani taas ei suostuttu maksamaan taksikurssia, eikä edes taksinajolupaa, vaikka työpaikka oli odottamassa.

Minulta taas tivattiin että miksi ei ole ajokorttia kun melkein kaikillahan se on. Ajokotilla kun olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä. kerroin heille ettei minulla ole rahaa moista hankkia ja sanoin että kyllä mä ajokortin käyn ajamassa jos he sen maksavat - no yllätys eivät maksaneet vaikka oli sitä mieltä että olisi tuonut minulle työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kyllä nostaisi mielialaa. IHAN TOSI.

Vierailija
64/64 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin köyhien porukka on pienellä eläkkeellä kituuttava eläkeläisryhmä, eivätkä mitkään työttömät tyhmät!

Mieheni konkurssin jälkeen minä, 66, elän minieläkkeellä, asun vuokralla ja tarvitsisin terveellistä ruokaa, vaikkapa 10 tomaattia ja 1 kurkun viikoksi. Paahtoleipään ja juustoon aamupalaksi minulla on juuri varaa, ja pussikeittoihin/säilykekeittoihin ja perunoihin (joilla ne keitot pidemmän) lämpimäksi ruuaksi päivän aikana.

Ruispalat ja reissumies ovat paahtoleipää halvempia. Pussikeitot taas sisältöönsä nähden kalliita. Miksi et tee itse ruokaa?

Ja vaaleeta leipää saa erityisen halvalla leipomalla itse. Helppoa kuin mikä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan