Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alisuoriudun töissä eli en pääse tavoitteisiin, pomo hermostuu

Vierailija
18.05.2022 |

Minä ihan oikeasti yritän parhaani ja teen parhaani. En vain pysty tekemään niin paljon kuin meillä määrätyt tavoitteet on. Kyseessä on akateeminen ammatti eli ei fyysistä raatamista. Jään joka kuukausi tavoitteista, joskus paljonkin ja pomo hermostuu minuun joka kuukausi. Olen itkenyt töissä pomon puhuttelun jälkeen, kun en oikeasti pysty tämän parempaan. Koulutukseni vastaa työtä ja työn osaan eli se ei ole ongelma. Kävin työterveydessäkin kysymässä onko minussa jotain terveydellistä vikaa mutta sanoivat, että ei. En tiedä mitä ihmettä tehdä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pomon pitäisi ryhtyä auttamaan sitä, joka ei suoriudu. Kun kyse ei ole tahallisesta laiskottelusta tai työstä kieltäytymisestä. Ihan typerää tuo, että käskevät vain tekemään enemmän.

Vierailija
62/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonoa johtamista tuollainen. Uhkailuilla ja haukuilla voi saada hetkeksi mieleisensä lopputuloksen, mutta korttitalo sortuu kyllä sitäkin nopeammin, jos se on jatkuvaa. Pomolle voisit huomauttaa, että hänen käytöksensä on asiatonta. Tapauksessasi varmaan sonta on valunut alaspäin, ja pomosikin saa haukut ylemmilltään. Silti se on väärin.

Tietämättä tarkemmin työnkuvaasi, on vaikea ottaa kantaa. Mutta noin yleisesti ottaen sanoisin, että sinun täytyy yrittää muuttaa työtapojasi. Olen itse eri alalla, mutta tuo työmäärän lisääntyminen ja henkilökunnan vähentyminen on tuttua. Itseään ja terveyttään varjellakseen sen vähän henkilökunnan on ollut pakko priorisoida, paljon. Kiireellisimmät työt hoidetaan ensin, sitten muut, ja jos aikaa jää, pikkuviilaamiset viimeisenä. Joskus ne pikkuviilaamisten laiminlyönnit joudutaan nostamaan ykkösasioiksi, mutta muuten ei pystytä hoitamaan niitä tärkeimpiäkään, ellei tällaista luokittelua tehdä.

Pomot kyllä tietävät itsekin, että tilanne on kestämätön, silti huomauttelevat tekemättömistä hommista. Mutta työntekijät ovat alkaneet antaa samalla mitalla takaisin, joten mitään kovin räikeää ylilyöntiä ei ole ollut enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaista johtamista, aiheuttaa painetta ja häpeää, riittämättömyyden tunnetta ja itsesyytöksiä. Varmaan pomoillakin paineensa ja samat tuntemukset, joita alaisilleen sitten siirtävät.

Sinä riität, osaat ja teet aivan tarpeeksi!

Yrityksenne tarvitsisi nykyaikaista johtamis- ja vuorovaikutuskoulutusta.

Paineiden luominen ja pelkkä kritiikki tuhoaa työkyvyn ja kaiken luovuuden. Ja jos on kritisoitavaa (toki kaikilla on, ei me koneita olla ja jokainen on erilainen), tulisi osoittaa tukea kehittymiseen ja vahvistaa työntekijää myös positiivisella palautteella (jos esimies ei löydä positiivista, hän ei ole itse tehtäviensä tasalla roolissaan).

Vierailija
64/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun olo työssä on se, että olen vanha ja väsynyt, joka ei vain suoriudu vaikka yrittää. Kun pyydän apua pomoilta, ne levittelee käsiä että ei täss nyt mitään apuja tule, hoidahan nyt vain kaikki työsi ja ole hiljaa. Kun pyydän apua työterveydestä niin siellä levitellään käsiä, että hankala auttaa kun ei sinussa erityistä vikaa näy olevan. Työkaverit on niin kiireisiä, että niitä harvoin näkee. Ap

Sinustako työterveydessä pitäisi löytää "vika"? Nyt ollaan niin väärillä urilla, kyse ei ole sinusta näissä ongelmissa. Paitsi siinä, että organisaatio ja sen vaatimukset ovat tuhonneet työkykyäsi.

Vierailija
65/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Ihanaa, etten ole ainoa, joka miettii olevansa liian hidas työntekijä, ja joka tekee parhaansa, venyy äärimmilleen, mutta se ei silti riitä. Minulla ja sinulla on vain se ero, etten ole kelvannut yhdellekään työnantajalle pitkäksi aikaa (niin ja vaikutat olevan vieläkin älykkäämpi kuin minä). Olen korkeastikoulutettu hyvin työllistävällä alalla, mutta silti... Ammatillinen itsetunto on aivan murskana ja syyllistän aina itseäni, vaikka joskus johtamisessakin saattaisi olla parannettavaa. Traumaattisia kokemuksia työelämästä. Aina, kun saan työpaikan, yritän liikaa ja työskentelen ja venyn äärimmäisyyksiin. 

Pomosi käyttäytyy täysin asiattomasti. Lopeta itsesi syyllistäminen ja ota asia puheeksi työterveyshuollossa ja luottamushenkilöllä. Toivottavasti pomosi saa potkut eikä kenenkään enää ikinä tarvitse kärsiä hänen johtamistyylistään!

Vierailija
66/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ap koeta nyt jo päättää oletko työtön vai työssä, näitä samanlaisia avauksia tulee jatkuvasti...

Vierailija
67/67 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ap koeta nyt jo päättää oletko työtön vai työssä, näitä samanlaisia avauksia tulee jatkuvasti...

Oletko hieman yksinkertainen... Eikö ole tullut mieleen, että näistä samankaltaisista ongelmista kärsii moni. 

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän