Alisuoriudun töissä eli en pääse tavoitteisiin, pomo hermostuu
Minä ihan oikeasti yritän parhaani ja teen parhaani. En vain pysty tekemään niin paljon kuin meillä määrätyt tavoitteet on. Kyseessä on akateeminen ammatti eli ei fyysistä raatamista. Jään joka kuukausi tavoitteista, joskus paljonkin ja pomo hermostuu minuun joka kuukausi. Olen itkenyt töissä pomon puhuttelun jälkeen, kun en oikeasti pysty tämän parempaan. Koulutukseni vastaa työtä ja työn osaan eli se ei ole ongelma. Kävin työterveydessäkin kysymässä onko minussa jotain terveydellistä vikaa mutta sanoivat, että ei. En tiedä mitä ihmettä tehdä.
Kommentit (67)
Ovatko tavoitteet edes realistisia. Eivät varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni muu pääsee niihin. Kaikki ei. Olen kysymyt monta kertaa pomolta mitä ne muut tekee erilailla kuin minä, mutta en saa vastausta (pomo ei kai tiedä). Ap
Ne meillä, jotka pääsee tavoitteeseen, on luonteeltaan sellaisia superenergisiä, superinnokkaita, supersosiaalisia ja supernopeita. Niiltä vain käy käden käänteessä joku juttu, jota minä tuskailen tunnin. Ja minä on aina ollut luonteeltani sellainen hidas, analyyttinen, introvertti. Ap
Keskustele lähimpien työkaveriesi kanssa ja kysy vinkkejä tms seuraa heidän toimintatapoja. Millaista työtä teet? Kuinka paljon jäät tavoitteista jälkeen, mitä tukitoimia esihenkilö tarjoaa? Perehdytystä, työtehtävien kiertoa tms.?
Vierailija kirjoitti:
Ne meillä, jotka pääsee tavoitteeseen, on luonteeltaan sellaisia superenergisiä, superinnokkaita, supersosiaalisia ja supernopeita. Niiltä vain käy käden käänteessä joku juttu, jota minä tuskailen tunnin. Ja minä on aina ollut luonteeltani sellainen hidas, analyyttinen, introvertti. Ap
Jos osaat työn niin mitä ylianalysoit? Tee työ loppuun äläkä mieti vaihtoehtoja tai analysoi liikaa. Jos muut tekevät työn käden käänteessä niin miksi sinulla menee tunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu pääsee niihin. Kaikki ei. Olen kysymyt monta kertaa pomolta mitä ne muut tekee erilailla kuin minä, mutta en saa vastausta (pomo ei kai tiedä). Ap
Onko kyseessä ns. asiantuntija/tietotyö jota voi tehdä etänä vai onko määrätyt työvuorot jolloin ollaan työpaikalla? Jos etätyöt on mahdollisia niin moni saattaa tehdä ns. harmaita ylitöitä, leimaa ulos tai lähtee kotiin ja jatkaa hommia illalla.
Jos nämä on "talon tapa" ja itse teet vain työajalla niin ei mikään ihme ettei pääse samoihin kuin muut..
Vierailija kirjoitti:
Keskustele lähimpien työkaveriesi kanssa ja kysy vinkkejä tms seuraa heidän toimintatapoja. Millaista työtä teet? Kuinka paljon jäät tavoitteista jälkeen, mitä tukitoimia esihenkilö tarjoaa? Perehdytystä, työtehtävien kiertoa tms.?
Ei pomo tarjoa mitään tukitoimia. Olen ollut aika pitkään tuolla töissä eli osaan työt ja perehdytän itse välillä muita. Jään jälkeen noin 30 prosenttia. Ei ole tarjolla tehtävien kiertoa, ei työnkuvan muokkausta, ei muutosta vastuualueisiin, ei lisäkoulutusta, ei mitään. Olen sanonut että minulle kävisi minenlaiset muutokset kyllä. Pomon ja ylemmän pomon ainoa ratkaisu on, että teen enemmän, nopeammin ja tehokkaammin. Silloin aloin itkeä, että tämän parempaan en pysty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä ns. asiantuntija/tietotyö jota voi tehdä etänä vai onko määrätyt työvuorot jolloin ollaan työpaikalla? Jos etätyöt on mahdollisia niin moni saattaa tehdä ns. harmaita ylitöitä, leimaa ulos tai lähtee kotiin ja jatkaa hommia illalla.
Jos nämä on "talon tapa" ja itse teet vain työajalla niin ei mikään ihme ettei pääse samoihin kuin muut..
Kyseessä on tietotyön tapainen työ, asiantuntijatyö virka-ajalla. Etänä ei saa tehdä juuri koskaan ja meillä on kellokortti. En tiedä tekeekö muut salaa illalla kotona. Jos tekee, niin kukaan ei varmasti koskaan sitä tunnusta. Ap
Meidän pitäisi vaihtaa työpaikkaa. Minun työpaikassani pomo valittaa jos työt tehdään hyvin. Hän arvostaa höpinää ja jos jutut miellyttää olet paras työntekijä teoilla ei ole väliä. Lisäksi firmassa on muutenkin aivan järjetön henkilöstöpolitiikka.
Itse olen aina ollut tilanteessa jossa suoriudun yleensä annetuista työtehtävistä helposti ja pidän tehtäviä ylipäätään joko todella helppoina tai keskinkertaisina. Lisäksi joudun jopa hidastelemaan etten hermostuttaisi muita ja olemaan kyselemättä lisää hommia. Siksi tyydynkin tekemään hommia puolitehoilla ja automaattiohjauksella. Loppupäivä sitten työpäivästä selailee vaikka nettiä. Loppupeleissä kuitenkin työnantaja ne voitot keträä ja ehkä joskus murusia pöydältä tippuu työntekijöillekin. Harvemmin tippuu niitäkään....
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ollut tilanteessa jossa suoriudun yleensä annetuista työtehtävistä helposti ja pidän tehtäviä ylipäätään joko todella helppoina tai keskinkertaisina. Lisäksi joudun jopa hidastelemaan etten hermostuttaisi muita ja olemaan kyselemättä lisää hommia. Siksi tyydynkin tekemään hommia puolitehoilla ja automaattiohjauksella. Loppupäivä sitten työpäivästä selailee vaikka nettiä. Loppupeleissä kuitenkin työnantaja ne voitot keträä ja ehkä joskus murusia pöydältä tippuu työntekijöillekin. Harvemmin tippuu niitäkään....
Meillä ei varsinaisesti työnantaja kääri voittoja eikä toimialaan liity raha mitenkään erityisen paljon. Julkinen sektori eikä asioita mitata rahassa. Ap
Onko tehtävät oikein kohdennettu? Olisiko organisaatiossa paremmin sinun analyyttiselle luonteellesi ja osaamisellesi sopivia tehtäviä? Ota puheeksi kehityskeskustelussa.
Ei kuule meilläkään kukaan pääsen järjettömiin tavoitteisiin asiantuntijatyössä /päätöksentekotyössä ja joku kuukausi siitä valitetaan mutta näin vain siellä edelleen ollaan. Tiedän että jotkut tekee harmaita tunteja mutta itse arvostan omaa vapaa-aikaa. Jos ei panos riitä niin sitten voivat korvata! Ota rennosti, se on vaan työ.
Hae uutta työtä. Ongelma johtamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule meilläkään kukaan pääsen järjettömiin tavoitteisiin asiantuntijatyössä /päätöksentekotyössä ja joku kuukausi siitä valitetaan mutta näin vain siellä edelleen ollaan. Tiedän että jotkut tekee harmaita tunteja mutta itse arvostan omaa vapaa-aikaa. Jos ei panos riitä niin sitten voivat korvata! Ota rennosti, se on vaan työ.
Alunperin otinkin rennosti, mutta kun alkoi pomolta toistuvat vihjailut, että ns. muualla saatettaisiin kaivata osaamistasi enemmän, niin töissä on aika ahdistavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei varsinaisesti työnantaja kääri voittoja eikä toimialaan liity raha mitenkään erityisen paljon. Julkinen sektori eikä asioita mitata rahassa. Ap
Juu, yksityisellä itse ja jos työnantaja tästä olisi todella perillä, niin ei paljoa kunnian kukot minulle laulaisi, mutta onneksi eivät välitä kunhan "paperilla" kaikki näyttää olevan kunnossa...😊
Vierailija kirjoitti:
Hae uutta työtä. Ongelma johtamisessa.
Olen hakenut. En ole saanut.
Ap
Tekeekö ne nopeasti tekevät myös laadullisesti yhtä hyvää? Mitataanko vaan nopeutta ja määrää? Jos onkin väärät mittarit?
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ne nopeasti tekevät myös laadullisesti yhtä hyvää? Mitataanko vaan nopeutta ja määrää? Jos onkin väärät mittarit?
Vain nopeutta ja määrää mitataan. Laatua ei mitenkään. Jos mokaa laadussa niin saa kyllä haukut, mutta laadun suhteen ei ole mitään mitattavia tavoitteita. Ap
Niin hermostuu.