Oletko käynyt ns. eliittilukion? Miten sujuu nyt?
Kiinnostaa uutisten valossa. Hurjaksi menneet keskiarvorajat.
Kommentit (34)
Minkähän uutisten valossa nyt ollaan?
kävin ressun ja siitä lähtien ollut syrjäytynyt nyt 15v
Kyllä vain, YO Ressusta 1990-luvulla. Ihan taviksesti menee, olen aineenopettaja. Sen sijaan moni koulukaveri tienaa ihan hitokseen nykyään :D
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008821904.html
10 laudaatturia kullostaa karsealta!
Heh, jätin sen kesken, tulin teininä äidiksi ja opiskelin lähihoitajaksi.
Varsinaiset opiskelut hoidin sitten myöhemmin eli nykyään löytyy kyllä parikin korkeakoulututkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä eliittilukioissa opetetaan kirjoittamaan suomea. Se ei ole kullostaa, eikä se ole edes kuullostaa, vaan kuulostaa.
Ja kun tämä vuosikurssi meni Etikseen, pääsyraja oli 7.0.
Oon käyny elämäm elitti kolun. Veneen alla ja ojassa on kiva nukkua.
Musiikkilukion kävin, kirjoitin E:n paperit. Perheellinen, virassa oleva tuplamaisteri olen ja varallisuuttakin on kertynyt, ihan hyvin menee. :)
Kävin Tampereella yhden silloisista kolmesta parhaasta lukioista. Ei tullut kuutta laudaturia (silloin se oli enimmäismäärä), mutta hyvä todistus kuitenkin. Nyt työskentelen tutkijana yliopistolla.
Kirjoitin ylioppilaaksi yhdestä Tampereen silloisista kärkilukioista hyvillä papereilla kuten aiempi kommentoija. Työskentelen lääkärinä julkisella sektorilla vakivirassa ja opiskelen samalla yliopistolla toista alaa puhtaasti mielenkiinnosta.
Kirjoitin Helsinkiläisestä kielikoulusta. Pidin välivuoden ja sitten lähdin ulkomaille opiskelemaan. Sille tielle jäin.
Asun ulkomailla, työskentelen johtotehtävissä kansainvälisessä firmassa, mulla on mies ja kaksi lasta.
YO 91
Terveysongelmia on ollut, mutta lopulta samalla sinnikkyydellä mennyt ihan hyvin. Ala on sellainen, josta pidän ja on paljon vaihtelevuutta.
Vierailija kirjoitti:
Terveysongelmia on ollut, mutta lopulta samalla sinnikkyydellä mennyt ihan hyvin. Ala on sellainen, josta pidän ja on paljon vaihtelevuutta.
Olen suunnitellut ulkomaille lähtemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin Helsinkiläisestä kielikoulusta. Pidin välivuoden ja sitten lähdin ulkomaille opiskelemaan. Sille tielle jäin.
Asun ulkomailla, työskentelen johtotehtävissä kansainvälisessä firmassa, mulla on mies ja kaksi lasta.YO 91
Mikähän eliittikoulu se semmonen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä eliittilukioissa opetetaan kirjoittamaan suomea. Se ei ole kullostaa, eikä se ole edes kuullostaa, vaan kuulostaa.
Ja kun tämä vuosikurssi meni Etikseen, pääsyraja oli 7.0.
Ei muuten ollut.
Yliopettajaksi asti olen päässyt, joten on tässä tullut jotain saavutettuakin.
Ihan hyvin, YO 2002, oma yritys. Kolmas tutkinto menossa, tutkijan-/suunnittelijan hommat kiinnostaisivat, voi tosin olla että kyvyt soveltuvat parhaiten opetukseen/johtamiseen.
Kävin Tapiolan yhteiskoulun ja lukion. En tiedä ovatko ne eliittikouluja?
Ressuunkin on ennenvanhaan päässyt kuka vaan
No jooh, ei oo eliittikouluja käyneitä av:lla. Yllättyikö kukaan?