Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sietää anoppia?

Vierailija
18.05.2022 |

Kertokaapa palstamammat, miten jaksatte anoppia, jonka kanssa ne kuuluisat kemiat ei toimi laisinkaan.

Oma anoppini on luonteeltaan minun vastakohtani. Hän häslää, säätää, höpöttää, ylihuolehtii, purkaa avoimesti tunteitaan. Minä olen syrjäänvetäytyvä, niukkasanainen, järjestelmällinen ja perfektionistinen. Hänen ajatuksensa juoksevat hirveää vauhtia ja kun minä pääsen keskusteluun mukaan, on anopin ajatukset jo toisaalla. Meidän tahtimme on ihan erilainen.

Erilaisuutemme on mennyt sellaiseen pisteeseen, että minä en välittäisi olla anopin seurassa yhtään enempää kuin on pakko. Jokainen pienikin asia hänessä ärsyttää. Yhteiset perhejuhlat muuttuvat helposti rasittaviksi, kun anoppi pitää omaa showtaan ja minä keskityn hänen ignooraamiseensa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sinä ärsytät anoppia ihan yhtä paljon, mutta hän yrittää parhaansa perhesovun takia.

Vierailija
22/37 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdit lyhyesti ja muuten niissä sukukokoontumisissa hakeudut miellyttävämpien seuraan.

Minua rasittaa omassa anopissani ihmeellinen tapa hihittää koko ajan. Ja itsestä paasaaminen. Hänen isänsä taas on ihan toisenlainen joten juttelen sitten hänen kanssaan.

Anopin isä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää kehittää itseäsi! Nopeutta, avoimuutta, huolehtivaisuutta, rentoutta, puheliaisuutta etc. Olet liian tiukkapipoinen, jähmeä ja syvissä vesissä kulkeva. Mten anopin poika sinua kestaa?

Vierailija
24/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarin TR. kirjoitti:

No,kerro anopille mikä mättää.Ehkä hänelläkin mättää ei halua nähdäkkään sinua.Mieti tunnetko itse hänen reviirilleen.On upeeta kun vanhempi jakaa nuoremmille asioita tapoja,menneisyyttä.Itse haluun kuulla kaiken menneestä.Lapsenlapsille rikkaus kun kertoo tarinoita vaikka omista vanh..miten ennen elettiin jnejne .Olisipa mun aikaan kerrottu kaikki.Oisin imenyt kaiken kuin sieni.Jos et tuu toimeen,älä tunge muiden tontille.Ja päin vastoin.Kun kertoo rehellisesti kaiken ääneen,on kaikille helpompaa.Mikä helv .kuilu nykyään oikeen on?jos oot mölömölö oo itseksesi ja elä elämääsi.Mutta älä tuu perinnönkään jaolle,anoppisi antaa kirkolle vaikka jäämistönsä...

LOL. Miten voi mennä jokainen välimerkki väärin? Mistä muuten tulee omintakeinen käsityksesi perintökaaresta?

Tämän päivän anoppi voi hyvinkin olla 70-luvulla syntynyt. Silloista elämää voi katsella vaikkapa Youtubesta. Tosiaanko imet kuin sieni jutut siitä, kuinka meillä oli kotona putkitelkkari ja VHS ja kesällä mentiin Volvolla Särkänniemeen? Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
25/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. En kysy mikä vika on anopissa. Nyt kysyn, mikä vika on sinussa. Anoppia et pysty muuttamaan. Voisitko muuttaa omaa asennettasi. Ei anopin takia, vaan itsesi takia. Tässä elämässä jokainen saa olla oma itsensä. Eikös anoppi asu omassa asunnossaan.

Vierailija
26/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdit lyhyesti ja muuten niissä sukukokoontumisissa hakeudut miellyttävämpien seuraan.

Minua rasittaa omassa anopissani ihmeellinen tapa hihittää koko ajan. Ja itsestä paasaaminen. Hänen isänsä taas on ihan toisenlainen joten juttelen sitten hänen kanssaan.

Anopin isä??

Niin. Anopeillakin on isä.

Vierailija
27/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kanssa ei tarvitse olla tekemisissä sillä selviää poika käy lapsensa kanssa luonani tee mitä haluat sen ajan. Saat sitä haluttu omaa aikaa. T. vihattu anoppi.

Vierailija
28/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kanssa ei tarvitse olla tekemisissä sillä selviää poika käy lapsensa kanssa luonani tee mitä haluat sen ajan. Saat sitä haluttu omaa aikaa. T. vihattu anoppi.

Jos sinä et pysty käyttäytymään asiallisesti, miksi se poikasi siellä kävisi?

Vierailija
29/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ja lapsi eivät valita mummotettava haluaa tulla ihan kysymättä tuletko. minä en pysty tekemään mitään sille ettei miniä pidä kokeiltu on.

Vierailija
30/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ja lapsi eivät valita mummotettava haluaa tulla ihan kysymättä tuletko. minä en pysty tekemään mitään sille ettei miniä pidä kokeiltu on.

Mikä helvetin mummotettava? Koko kuviosi on sairas.

Vierailija
31/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sitä ylipäätään siedetään ihmisiä, jotka ovat erilaisia luonteeltaan ja tavoiltaan? Näitähän tulee vastaan työelämässä ja muuallakin.

Jos anoppi on muuten ihan mukava, niin varmaan kykenet kärvistelemään sen pari, kolme tuntia silloin kun näette. Jos anoppi on teillä joka päivä tai te anoppilassa, niin suosittelen ottamaan hieman etäisyyttä. Silloin ne hänessä ärsyttävät asiat ei ehkä tunnu niin ärsyttäviltä.

Vierailija
32/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikaakin miniän pillin mukaan tanssinut en motkota ja arvostele. lapsi ja mummotettava haluaa käydä ihan pyytämättä tulevat ja miniälle kelpaan kyllä lapsenvahdiksi hänen lapselleen kun haluaa omaa aikaa.

Vierailija
33/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan sairas!

Vierailija
34/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni meistä tuntee varmaan jonkun ihmisen, jolla tuntuu olevan monta rautaa tulessa, säheltää, häslää, tai utelee ts. tuntuu vaan rasittavalta. Voi olla sukulainen, ystävä, työkaveri tms. Kyllä näidenkin kanssa pärjää. On tekemisissä vain kun siihen on syy ja muutoinkin vetää rajoja. Häslääjien kanssa pitää vaan itse yrittää pysyä rauhallisena.

Vierailija
35/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liikaakin miniän pillin mukaan tanssinut en motkota ja arvostele. lapsi ja mummotettava haluaa käydä ihan pyytämättä tulevat ja miniälle kelpaan kyllä lapsenvahdiksi hänen lapselleen kun haluaa omaa aikaa.

Ai semmonen provo tänään.

Vierailija
36/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun anoppi ja tyttärensä on kaikki laiskoja vätyksiä, joilla ei mitään muuta ole kuin haukkua kaikkia niitä, jotka saavat jotain aikaan? 

Vierailija
37/37 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samoin ollut ongelmia anopin kanssa. Melkeinpä toivoisin, että minulla olisi hössöttävä ja aikaansaava anoppi :) Oma anoppini ei ole ollut töissä ollenkaan, hän on aina saanut tehdä käytännössä ihan, mitä huvittaa. Hän ei siksi ymmärrä, millaista on käydä töissä ja hoitaa samalla lapsia ja kotia. 

Kun ensimmäinen lapsemme syntyi (nyt jo täysi-ikäinen), anoppi ajatteli saavansa oman vauvanuken. Hän kanniskeli vauvaa ympäriinsä välittämättä siitä, että lapsi väsyi. Hän olisi halunnut päättää lapsen nimen, määrätä, ketkä ovat kummit, keitä kutsutaan ristiäisiin, missä ristiäiset pidetään jne. Tätä ennen hän olisi halunnut määrätä kaikki häihimme liittyvät jutut minun puvustani alkaen. 

Lasten kasvaessa hän luki kaikki heidän hyvät ominaisuutensa omaksi ansiokseen tai sitten mieheni ansioksi tyyliin "Pekka tulee isäänsä, kun on hyvä koulussa" tai "Liisa on aivan kuin mummi tässä lapsuuskuvassa".  Olen itse aika pitkä, ja minua loukkasi myös, kun hän selkesti toivoi, että "Liisasta" jäisi "pieni ja sirpakka kuin mummi". No, tuo toive ei toteutunut. 

En halunnut riitaa, joten kuuntelin kauniisti mutta sanoin sitten meidän (minun ja miehen) mielipiteen. Tätä jatkui tosiaan vuosia. Yritin olla hermostumatta, rajoitin tapaamisia, mutta silti välillä sisällä kiehui. Kävin kerran juttelemassa jopa neuvolapsykologin kanssa, ja hän rohkaisi vain jatkamaan samaa linjaa. Joskus laiha sopu on parempi kuin lihava riita. Annoin lapsia hänen hoitoonsa hyvin harvoin. Mies kävi siellä kyllä lasten kanssa ja tietysti minäkin. 

Nyt anoppi on jo sen verran vanha, että on jo vähän rauhoittunut ja keskittyy tällä hetkellä riitelemään appiukon kanssa.  Sanotaan, että miehet rakastuvat äitinsä oloiseen naiseen. Näin ei ainakaan meidän tapauksessa ollut. En tiedä, siitäkö nuo meidän ongelmat johtuvat vai mistä.