Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ikinä uskaltaisi laittaa lastani hoitoon, etenkään päiväkotiin!

Vierailija
11.10.2006 |

Olen jo monesti nähnyt leikkikentällä, jossa tytön kanssa käymme, aivan järkyttävää menoa päiväkotitätien toimesta. Tämän aamun esimerkki: kolme tätiä seisokelee ringissä ja juoruavat. Lapset ovat täysin ilman valvontaa, ja tädit reagoivat vasta kun joku itkee todella kovasti. Lapset tulivat innoissaan selittämään tädeille leikeistään ja näyttämään mitä ovat löytäneet (vaahteranlehtiä yms.), yksikään tädeistä ei kiinnittänyt minkäälaista huomiota lasten asioihin. Tuntui todella pahalta lasten puolesta!

Oikeesti, tiedättekö te yhtään miten lastenne päiväkodeissa toimitaan sen jälkeen kun vanhemmat ovat häipyneet näköpiiristä??

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä teidän lähellä päiväkodissa on toimittu niin, suurin osa maamme päiväkodeista on kelpo paikkoja lapsille, ei yleistetä.

t. päiväkodin lastenhoitaja

Vierailija
22/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut todella suurimmassa osassa töissä? Älä itse yleistä oman kokemuksesi perusteella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene välillä hoitamaan niitä lapsia.

Vierailija
24/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pilkku tulee ennen että-sanaa.

Vierailija
25/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkö jos oisit töissä päiväkodissa, niin vastaisit jokaisen lapsen jokaiseen pienempääkin asiaan. Todellisiin asioihin tottakai vastataan, mutta pieniin asioihin... Maailma ei vain ole paikka, missä jokaista ihmistä kuultaisiin 100% Se vaan on elämää. Turha tänne on tulla haukkumaan hoitotätejä. He kuitenkin tekee aika hyvää duunia, joka tarttee malttia, hermoja ja täsmällisyyttä. Mitä tekisimmekään ilman tarhan tätejä???

En ymmärrä tuota kääntää selän... itse varmasti kuuntelet ja otat huomioon lapsesi jokaisen asian ja toiveen. Päiväkodissa lasten päivään mahtuu kaikenlaista... Sinunlaisesi lapsilla se murhenäytelmä on...

Vierailija
26/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me se jo uskotaan. Olet pihistänyt menoista ja omista vaatimuksistasti, että saat hoitaa lapset kotona. On varmaan ihana tunne, kun on niin hyvä ja paras äiti koko maailmassa? Miten kaikki eivät millään tajua toimia samalla tavalla kuin sinä?

Miksi nuo kamalat uraäidit käy työssä, tekevät lapsensa uraputken keskelle ja -kuten totesit- hylkäävät nämä kullannuppunsa muiden armoille hoidettaviksi? Miksi, oi miksi? Ja vielä niihin kamaliin päiväkoteihin, joissa lasten kanssa ei leikitä OLLENKAAN?

Voih, miten sydäntä riistää, kun maailmassa on vielä muulla tavoin ajattelevia äitejä.

Vierailija
27/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin hassua, että kun yksi romani varastaa, sen jälkeen kaikki romanit on rosvoja. 33 täsmentää sen verran, että l u u l e n, että suurin osa maamme päiväkodeista on hyviä ja niissä pidetään hyvää huolta teidän lapsistanne. On tietysti ikävä lukea, että jossakin on lapset jääneet huomiotta. Avoimuus vanhempien ja päiväkodin henkilökunnan välillä on kaiken AO ja niin, että molemmat tietävät missä mennään. Ottakaa rohkeasti esille teitä vaivaavat asiat, ettei jää kyynistä oloa mistään. Mukavia hoitopäiviä sekä koti- että päivähoito lapsille.

t. 33, se lastenhoitaja

Vierailija
28/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minäkään leiki lapsen kanssa hiekkalaatikolla. Tädit saavat minun puolestani juoruta rauhassa keskenään, kunhan sivusilmällä seuraavat lapsia. Niinhän suurin osa äideistäkin tekee eli itse seurustelee aikuisten kanssa ja antaa lasten leikkiä keskenään. Pikemminkin väärin on, jos aikuinen osallistuu jatkuvasti leikkeihin, eikä anna lapsille itselleen tilaa kehittää omat leikkinsä.

Minusta on hienoa, että pph:tkin voivat jutella (ja juoruta) keskenään puistossa. Työssähän on vähän aikuiskontakteja ja tärkeintä on, että hoitajatkin hoitavat sitä pääkoppaansa vaikka sitten juoruilemalla. Koskaan en tästä syystä ole huomannut lähipuistossakaan mitään vaaratilannetta. Kyllä nuo hoitajat ainakin sen verran seuraa lapsia, vaikka juttelevatkin pitkälti keskenään. ja juorut? Mitäs sitten? Ketä kiinnostaa...

Vierailija
29/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:n lapsesta!

Vierailija
30/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päiväkodin henkilökunnasta. Minä en ainakaan maksa heille juoruamisesta vaan lasteni hoidosta.

Vierailija
31/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaali sosiaalisia kontakteja ja noin 3-vuotias poika lähti livohkaan. Sinne sitten suhasi poliisiautoja ja muuta " päivähoitohenkilökuntaa" avuksi.

Vierailija
32/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että leikki on lasten työtä ei meidän vanhempien.

Tässä on syy miksi teimme kaksi lasta ihan peräkkäin. Heistä on seuraa toisilleen niin hyvässä kun pahassa ei heidän kanssa tarvitse leikkiä.

Tottakai lasten kanssa vietetään aikaa, mutta en minä nukeilla ala leikkimään. Tietysti välillä joudun " hoitamaan" vauvaa kun " äidillä" on joku homma kesken ja tämä tarkoittaa sitä, että roikotan nukkea kainalossa sen aikaa kun tarvitsee.

Olisi ollut eilen kiva nähdä jos hoitajat olisi lasten kanssa alkanut leikkimään lehtisotaa.

Vierailija
33/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pihalla. Kuinka moni työntekijä tekee omaa työtänsä niin, että 100% vaan keskittyy siihen täysin. Minä ainakin tunnustan, olen sh, että välillä tulee hetkiä, jolloin ajatus on jossain muualla tai, että tulee juoruttua muutama minuutti työkavereiden kanssa, mutta silti potilaista pidetään hyvää huolta.

Vierailija
34/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ulkona? Ainakin näkemissäni tapauksissa ovat vahtineet lapsia samalla, niin miksi ihmeessä pitäisi osallistua vielä leikkiin? Miten me voimme rajoittaa sitä, mitä he puhuvat? Kuka meistä tietää, puhutaanko siellä uusimpia lastenkasvatusmetodeja vai arvostellaan lasten vaatteita? Valitettavasti maailma on sellainen, ettei kaikkea voi kontrolloida. Lisäksi huomauttaisin, että hoitajien työ on todella raskasta, joten pieni breikki jutustelun parissa on paikallaankin, niin jaksaa taas hymyillä.

Ja sinä 43 et yksin maksa hoitajien palkaa! Sitä maksaa kaikki, myös hoitajat itse. Ja millä alalla saat niillä palkoilla työntekijän, joka raataa tauotta kuin orja ja ei koskaan ajattele mitään " ikävää" työstään.

itse en ole hoitaja, mutta mitään erityistä valittamistakaan ei ole. Suurin osa heistä tekee työnsä kuten tekisin minäkin heidän työnsä ja kokisin vielä tekeväni työni hyvin. Ihmisiähän sielläkin ollaan.

Vierailija
35/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaanhoitajat juoruavat työssään, eivätkä keskity potilaisiin. On nähty.

Vierailija
36/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka heittää seuraavan kiven. . .

Vierailija
37/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai aiotko opettaa heitä kotona? Ei niitä lapsia koulussakaan kukaan välitunnilla tuijota koko ajan haukkana. Lapset tekevät lasten juttuja ja aikuiset puuttuvat kärhämiin sitten, kun tilanne käy niin kuumana, etteivät lapset itse pysty sitä ratkaisemaan. Se on hyvin opettavaista lapsille!

Vierailija
38/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei taaperoilla.

Vierailija
39/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päiväkoti ihan ikkunan alla, ja oli kyllä hirveetä katsottavaa. Meidän perheessä on kaksi opiskelijaa ja taapero. Rahaa on niukasti, mutta ruokaa on aina pystytty ostamaan ja lapselle kunnonlliset vaatteet ja kengät. Laskuistakin on selvitty ja auto saatiin viime kuussa maksettua. Lapsi on onnellinen kun joka päivä on äiti tai isi tai molemmat kotona. Saadaan leikkiä monta tuntia, halia ja suukotella aina kun siltä tuntuu, käydä yhdessä leikkikentällä, kyläilemässä, tehdä ruokaa, leipoa, askarrella tai tehdä mitä huvittaa.

Suurin osa naisistahan ei tarvitse elämäänsä mitään haasteita. Sinä kuulut niihin " ei ura-naisiin" .On hienoa jos pelkkä oleminen elämässä riittää sulle. Mulle ei riitä. Olin kaksi vuotta kotona lapsen kanssa ja nyt hän viihtyy päiväkodissa ihan hyvin. En tarkoita etteikö olisi arvokasta että pystyt viettämään kaiket päivät lastesi kanssa, näin vain ei tapahdu juurikaan muualla maailmassa ja ihan hyvin ihmisiä kasvaa lapsita muuallakin euroopassa ym. Minulla on myös ura ja elämä naisena työssä ja työn haasteissa.

Vierailija
40/46 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tarha on keskimäärin turvallisempi paikka lapselle kuin koti, kysykää vaikka poliiseilta ja lääkäreiltä.