Kolmen sukupolven mökkeily, miten jaksaa taas yksi kesä?
Appivanhemmat ja miehen sisarukset perheineen, kaikki mukavia ihmisiä kyllä. Meillä jokaisella perheellä on omat tuvat tontilla ja omaa tilaa, mikä on se syy miksi suostun yhteislomailuun. Haluaisin elää osittain omassa taloudessa, esim. syödä aamu- ja iltapalat oman perheen kesken, ja muutenkin rauhoittaa perheelle omaa tilaa, mutta miehen lupauksista huolimatta se ei onnistu. Lasten serkut seilaavat jatkuvasti "kylässä", samoin toki meidän lapset muissa perheissä. Melkein joka yö on joku yökylässä, saunarannassa istutaan jatkuvasti myöhään iltaan, jos itse nukkuu vähänkin pidempään, lapset ovatkin jo olleet isovanhempien luona lettuaamiaisella. Taas on vietettävä suurin osa lomasta ja kesäviikonlopuista tässä kolhoosissa. On hyviäkin puolia, mutta ärsyttää jo etukäteen. Kohtalotovereita?
Joo joo, tiedän ettei tarvitse suostua, mutta sitten kykin itsekseni kotona kun mies ja lapset ovat mökillä.
Kommentit (26)
Voi kun pääsisi kesällä johonkin mökille ja lapsilla olisi kivaa ja kavereita siellä. Mutta ei ole rahaa eikä sosiaalisia verkostoja.
On taas ihmeininää. Nauti nyt kun vielä voit. Ens kesänä saatat olla jo ilman omaa tupaa tms.
Itse olen viettänyt tuollaisia serkkukesiä saaristossa isovanhempien luona, oli aivan ihanaa meille lapsille. Olen varma että lapsesi nauttivat kun saavat mennä isovanhempien luokse lettuaamiaiselle ja yökyläillä serkkujen kanssa.
Jos et itse viihdy niin miksi et vietä osaa lomastasi kaupungissa, käy kesäteatterissa ja terassilla ystävien kanssa?
Auttaisitteko jos sopisitte, että teidän mökissänne on muutama yö viikossa, jolloin yökyläilijöitä ei oteta vastaan? Leikkiä saa serkkujen kanssa aamusta iltaan, mutta yöksi palataan omiin tupiin.
En jaksaisi tuollaista koko lomaa. Enkä suostuisi siihenkään että ukko vain päättää viettää mökillä kaikki vapaa-ajat.
Tämä mullakin tuli mieleen, hyi meitä! ;-D