Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en enää mummona jaksa

Vierailija
17.05.2022 |

Kunpa tulisi jo jotain hyviäkin uutisia
Ensin oli paha tilanne koronan takia. Sitten pelko sodasta.
Lapsenlapsen diagnoosi. Lapseni vakava sairaus ja jaksaminen/hoitaminen kolmen pikkulapsen kanssa.

Ei V*ttu! Multa loppuu voimat!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mummolle hyviä uutisia: kohta pääset haudan lepoon! Koeta jaksaa siihen saakka.

Vierailija
2/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ihan ensimmäisenä lehtien lukeminen, uutisten katselu. Ne uutiset vievät vaan kaikki voimasi, eivätkä kuitenkaan ole kuin näytelmää.

Sitten kartoita tilanne, mitkä kaikki asiat on hoidettavissa ja mitkä ei. 

Teet ne asiat mitä täytyy ja sen lisäksi koita mahduttaa joka päivään jotain hyvää oloa tuovaa, vaikka vain ulos katselu, linnunlaulu.

Energia pitää muuttaa hyväksi, sillä se houkuttelee lisää sitä mitä jo olet. Eli pienikin hyvä tuo lisää, vaikka se ei siltä juuri nyt tuntuisi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mummolle hyviä uutisia: kohta pääset haudan lepoon! Koeta jaksaa siihen saakka.

Minullakin on sinulle hyviä uutisia; Jos joskus saat elää mummon ikäiseksi niin nuoret v*ttuilee sulle.

- ap -

Vierailija
4/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on sinulle hyviä uutisia; Jos joskus saat elää mummon ikäiseksi niin nuoret v*ttuilee sulle.

- ap -

Enemmän te vanhat vittuilette. Mitä on se vanhan ajan hyvä kasvatus, jota mainostatte.

Vierailija
5/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullako on ikuinen elämä? Saatat kuolla nuorena.

Vierailija
6/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Enemmän te vanhat vittuilette. Mitä on se vanhan ajan hyvä kasvatus, jota mainostatte.

ät.

En koskaan v*ttuile. Arvostan paljon omien lasteni elämää enkä ikinä puuttuisi heidän lastensa kasvatukseen  tai muuhunkaan. Hyvin pärjäävät.

-ap

Vierailija
7/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ät pois

Vierailija
8/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko jutella noista vaikeista asioista jonkun ystäväsi kanssa. Kun kuulee että toisillakin on jotain ongelmia niin se voi helpottaa.

Vierailija
9/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa tosiaan näitä ilkeitä kommentteja.

Vierailija
10/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrotte hänelle lapsenlapsen asioita (tai omiannekaan)?

Vierailija
11/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava tilanne. Ensin koronapazkaa, sitten sodan pelkoa. Talousongelmia suvussa jo koronan takia, nyt nämä hinnannousut hirvittää. Ja nyt lapseni eroaa. Lapsenlapset pieniä, ja suuri murhe heidän puolestaan. Ja oman lapsenikin puolesta.

Luulin että mummoiällä helpottaisi. Ei näköjään.

Vierailija
12/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä saa tosiaan näitä ilkeitä kommentteja.

Eipä haittaa. Näin vanhana ilkeät kommentit valuu kuin vesi hanhen selästä.

Nuoret yrittää vaan kiusata.

- ap -

Vierailija
13/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko sä hoitamaan lapsia, vai mikä sun voimat vie?

Vierailija
14/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrotte hänelle lapsenlapsen asioita (tai omiannekaan)?

Laittoiko nimiä? Monella on lapsenlapsia.

Vierailija
15/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mummo ap olet? Joudutko hoitamaan lapsenlapsia?

Vierailija
16/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko sä hoitamaan lapsia, vai mikä sun voimat vie?

Ei ole kysymys joutumisesta. Tottakai tykkään hoitaa heitä ja olen hoitanut vuosiakin. Nyt kuitenkin on perheessä huono tilanne ja se vie voimat.

- ap -

Vierailija
17/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kyllähän ihmiset alkavat olla väsyneitä. Koronaa, sotaa... Sitten ei saisi edes sanoa sitä ääneen, vaikka joskus auttaisi toisen hyväksyntä. Usein suomalaiset tuntuvat vastaavan toisen hätään tyyliin: "Ei sulla nyt niin vaikeeta, mulla on paljon vaikeampaa ja silti pärjään yksin ja hoidan vielä ekstraakin siihen päälle!" 

Ja minä sanon nyt mummolle, että se on okei. Tuossa on nyt niin paljon kuormittavia asioita. Onko mitään mahdollisuutta pyytää apua? Pärjäätkö kotona kuitenkin? Ilmeisesti, jos hoidat vielä lasta ja lapsenlapsiakin siihen päälle. Mutta olisiko heillä mahdollisuutta tukipalveluihin? Voisitteko perheenä pohtia miten tässä tilanteessa etenette. Olisiko vaikka joku toinen, joka voisi auttaa tiettynä päivinä tms.? 

Vierailija
18/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mummo ap olet? Joudutko hoitamaan lapsenlapsia?

Olen 64-vuotias enkä joudu vaan haluan auttaa, jos apua pyydetään. Muuten en tuppaudu lasteni elämään.

- ap -

Vierailija
19/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vastaava tilanne. Ensin koronapazkaa, sitten sodan pelkoa. Talousongelmia suvussa jo koronan takia, nyt nämä hinnannousut hirvittää. Ja nyt lapseni eroaa. Lapsenlapset pieniä, ja suuri murhe heidän puolestaan. Ja oman lapsenikin puolesta.

Kerran äiti, aina äiti. Siitä roolista, huolehtijan, peräänkatsojan, murehtijan roolista ei pääse koskaan eroon. Juuri mummoksi tulleena, samat murheet jatkuu nyt yhden pienen ihmisen verran enemmän. Jaksetaan tsempata ja kannustaa, vaikka itselläkin voimat päivä päivältä vähenee.

Vierailija
20/57 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran äiti, aina äiti. Siitä roolista, huolehtijan, peräänkatsojan, murehtijan roolista ei pääse koskaan eroon. Juuri mummoksi tulleena, samat murheet jatkuu nyt yhden pienen ihmisen verran enemmän. Jaksetaan tsempata ja kannustaa, vaikka itselläkin voimat päivä päivältä vähenee.

Mun mummoni sisko aikoinaan 96-vuotiaana sanoi, että nyt voi lopettaa huolehtimasta lapsistaan, kun nuorinkin pääsi vanhainkotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän