Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Joillekin ruoanlaitto on päivän vihatuin askare" En kyllä voi käsittää tuollaista asennoitumista!

Vierailija
17.05.2022 |

Kaikki eivät viihdy keittiössä ja saa mielihyvää uusien reseptien kokeilemisesta.

Tylsää, vaikeaa ja suuritöistä ajanhukkaa: esimerkiksi näin kuvailevat kokkaamista ihmiset, jotka kertovat vihaavansa ruoanlaittoa.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan käydä kaupassa ja tehdä ruokaa. Jos voisin, ruokkisin lapseni nappuloilla koirien tapaan. En kuitenkaan ruoki, vaan teen heille terveellistä ruokaa. Se ei poista sitä tosiasiaa, että vihaan jokapäiväistä ruuanlaittoa.

Itse en kaipaa ollenkaan lämmintä ruokaa. Pärjäisin loppuelämäni leivällä, teellä, hedelmillä ja jugurtilla. Toki nautin hyvästä ravintolaruuasta, kun sen on tehnyt ammattilainen. Mutta toisaalta Voin hyvin olla myös pidempään syömättä. Ruuasta tulee itselleni vähän huono olo ja väsymys.

Kun joskus koittaa aika ettei ole lasten ruokintapakkoa, en aio tehdä lämmintä ruokaa koskaan.

Miehen suku myös ostaa meille aina lahjaksi kaikkia keittiövälinehirvityksiä. Argh!!!! Ne saavat minut vihaamaan ruuan laittamista entistä enemmän.

Olen akateeminen ja tervepäinen. Kokki en ole enkä halua olla. Pakko on silti lapset ruokkia.

Vierailija
82/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yksinasuessa ruonlaitto vain itselleen on tosiaan tylsää ja aika ilotonta, muutamalla yksinkertaisella perusreseptillä mennään.

Sitten parisuhteessa, vielä jos se toinen osapuoli sattuu olemaan edes hieman enemmän kyökki-ihmisiä, yhdessä ruonlaittaminen on mahtavaa ja palkitsevaa yhteistä tekemistä joka tuo suurta nautintoa, vaikeita ja työläitäkin reseptejä on mukava kokeilla yhteistyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää. Syödä on pakko, ja jos ei halua elää eineksillä niin sitten on kokattava itse. Jatkuva kierre: suunnittele mitä syödään, käy kaupassa, valmista ruoka, siivoa jäljet. No ei ihan sentään. Oppiihan sitä soveltamaan ja suunnittelemaan paremmin, tekemään isoja määriä joita voi vähän muunnella eri aterioille jne. Mutta pakkopullaa se silti on.

Vierailija
84/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun sain lapsen oon tehny välillä tuokaa. En pidä siitä jos oon väsyny ja kiireinen ja on pakko kokata. Onneks meillä mies tekee ruokaa useemmin ku mä.

Kokkaus on kivaa vaan ku ei oo pakko eikä kiire eukä väsy ja kun sattuu huvittamaan

Vierailija
85/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun sain lapsen oon tehny välillä tuokaa. En pidä siitä jos oon väsyny ja kiireinen ja on pakko kokata. Onneks meillä mies tekee ruokaa useemmin ku mä.

Kokkaus on kivaa vaan ku ei oo pakko eikä kiire eukä väsy ja kun sattuu huvittamaan

Vierailija
86/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ruoanlaitto ja koko ruoka aiheuttaa edelleen jonkin verran ahdistusta entisenä syömishäiriöisenä. En viihdy keittiössä enkä tykkää ruoanlaitosta varsinkaan yksin, kun helposti herää vanhoja ajatuksia mieleen (alan miettiä kaloreita jne)...

Vierailija
87/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut erityisen innostunut ruuan laitosta mutta nykyään se on todella inhottavaa. Suuri syy on allergiat. Meillä perheessä kaikilla on allergioita ja pahasti ristiin. Yhdellä lapsistani on todella laajat allergiat. Inhoan ruuan laittoa koska vaikea tehdä hyvää ja aina välillä joku sitten on kipeänä tekemäni ruuan takia kun joku ennen sopiva ruoka-aine onkin muuttunut sopimattomaksi.

Tällähetkellä seuraaville ruoka-aineille on ainakin yksi ja osalle useampikin perheen jäsen allerginen

- maito

-kanamuna

-nauta, kana

- kalat

- vehnä, ruis, ohra, kaura, tattari

- herukat, puolukka, mansikka

- luumu, kiiwi, sitrushedelmät, banaani, viinirypäleet

- porkkana, kesäkurpitsa, kaikki kaalit, fenkoli, selleri, palsternakka, paprika

- suurin osa öljyistä sopimattomia

- pähkinät

- osa mausteista

Eli koeta tässä sitten tehdä ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän