Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Joillekin ruoanlaitto on päivän vihatuin askare" En kyllä voi käsittää tuollaista asennoitumista!

Vierailija
17.05.2022 |

Kaikki eivät viihdy keittiössä ja saa mielihyvää uusien reseptien kokeilemisesta.

Tylsää, vaikeaa ja suuritöistä ajanhukkaa: esimerkiksi näin kuvailevat kokkaamista ihmiset, jotka kertovat vihaavansa ruoanlaittoa.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee mielekästä työtä, ruokaa laittaessa ei voi olla ajattelematta, että tämänkin ajan voisin saada töitä eteenpäin.

Vierailija
22/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ja arki ovat muuttaneet muotoaan, eikä monella ole aikaa viettää keittiössä monia tunteja illassa.

Annas kun arvaan, somettaminen ja selfieiden ottaminen vie varmasti aikaa päivittäin hyvinkin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ruuanlaitosta, mutta kaikkia muita kotitöitä inhoan. Eivät kaikki tykkää samoista asioista ja ymmärrän ihan hyvin niitä, jotka eivät tykkää ruuanlaitosta. 

Vierailija
24/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ja arki ovat muuttaneet muotoaan, eikä monella ole aikaa viettää keittiössä monia tunteja illassa.

Annas kun arvaan, somettaminen ja selfieiden ottaminen vie varmasti aikaa päivittäin hyvinkin paljon.

Minä ainakin tuijotan mieluummin vaikka seinää kuin laitan ruokaa. Keksisivät pillerin millä saa päivän energiatarpeen täytettyä ja vitamiinit niin pääsisi ruuan laittamisen ja syömisen orjuudesta.

Vierailija
25/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmiset ovat erilaisia. Itse kuulun onneksi niihin, joille ruoanlaitto on mieluisaa. Siksi tiedän aina, mitä syön, ja syönkin terveellisesti ja monipuolisesti, yksinkertaisista raaka-aineista itse tekemääni lisäaineetonta ruokaa.

Silti jotenkin ymmärrän niitä, jotka eivät ruoanlaitosta välitä, ja myötätuntoni on heidän puolellaan. Harmillistahan se on, kun joutuu sitten syömään eineksiä ym. epäterveellistä, ylisuolaista ja ravintoköyhää ruokaa. Olisi hyvä, jos usea asuisi jossain kommuunissa, jossa olisi joku, joka rrrakastaa ruoanlaittoa. Toiset voisivat sitten tehdä jotain muuta, vaikka ommella vaatteita tai huoltaa koneita. Hih.

Vierailija
26/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää "En kyllä" ilmaisun käyttöä, typerä ä.

Vierailija
27/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt ja Foodora ei kyllä valita. Naureskelevat matkalla pankkiin.

Vierailija
28/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Ei kai kukaan tosissaan ota selfieitä monta tuntia päivässä? Tsemppaa vähän :D

Vierailija
29/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tuntuu, että naisena joutuu selittämään sitä, kun kokkaaminen ei kiinnosta. Ihan kuin alkoholia käyttämätön joutuu selittämään, miksi ei juo”, kirjoittaa 53-vuotias naislukija.

Vierailija
30/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun pointti tähän aloituksen oli?????

Selkeesti teksti kopioitu jostain.

Vierailija
31/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita ruokaa koska se on ärsyttävää ja rasittavaa puuhaa. Selfieitä olen ottanut elämäni aikana ehkä viisi. Siis itsestäni kuvia. Niitä en ole edes laittanut mihinkään esille, vaan siskolle lähettänyt että voidaan yhdessä naureskella mun pieleen menneelle kampaajakäynnille tai hiusvärille. 

Arvon kommentoija varmaan tajuaa, että somettaa parhaillaan itsekin kun roikkuu vauvapalstalla. 

Vierailija
32/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on ihan kivaa verrattuna muihin kotitöihin, mutta siihen menee liikaa aikaa ja joka päivä! Mieluummin lähtisin töiden jälkeen vaikka metsäretkelle, mutta pitää mennä tekemään ruokaa, ja siihen, syömiseen ja keittiön siivoamiseen menee puoli iltaa. Ja ruokien ostaminen ja suunnittelu päälle.

Vierailija
33/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ruokia pakkaseen. Annoksia. Ei tartte joka päivä tehdä.

Vierailija
34/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaaminen se kyllä on. Täällä oli 10 vuotta sitten putkiremontti, mutta tiskikonetta ei vahingossakaan tänne silloin laitettu. Olen todella vihainen aina kun joudun tiskaamaan. Tiskivuori on hirveä ja joku 2-3 tuntia siihen menee. Viimeksi kun tiuskasin sunnuntaina olin lopulta erittäin vihainen, väsynyt ja paita läpimärkä hiestä. Ruoanlaittoa pyrin välttelemään taas vältellääkseni tiskin syntymistä.

Miksi et osta tiskikonetta?

Vierailija
35/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sun pointti tähän aloituksen oli?????

Selkeesti teksti kopioitu jostain.

Mitä sitten? Hyvinhän täällä keskustellaan asiasta. AP alusti osuvasti.

Vierailija
36/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskaaminen se kyllä on. Täällä oli 10 vuotta sitten putkiremontti, mutta tiskikonetta ei vahingossakaan tänne silloin laitettu. Olen todella vihainen aina kun joudun tiskaamaan. Tiskivuori on hirveä ja joku 2-3 tuntia siihen menee. Viimeksi kun tiuskasin sunnuntaina olin lopulta erittäin vihainen, väsynyt ja paita läpimärkä hiestä. Ruoanlaittoa pyrin välttelemään taas vältellääkseni tiskin syntymistä.

Miksi ihmeessä hän ei palkkaa tiskaajaa ja kokkia? Tai oikeastaan voisi palkata useamman kokin, eri keittiöihin erikoistuneita: ranskalaista, espanjalaista, thaimaalaista, kiinalaista, amerikkalaista, meksikolaista ja vaikka vielä vanuatulaista. 

Vierailija
37/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran perfektionisti että stressaan ruokien onnistumisesta niin paljon etten yleensä jaksa kokeilla mitään uutta vaan teen samoja.

Vierailija
38/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan tiskikoneen ja siltikin pitää tiskata. Ja tiskikone ei tyhjene tai täyty itsestään.

Tykkään ruuanlaitosta, mutta en pidä siitä, että sitä pitää tehdä joka päivä. Inhoan rutiininomaisesti samanlaisina toistuvia tehtäviä, kuten juuri ruuanlaitosta (ja syömisestä) johtuvan sotkun siivoamista. Väsyneenä tuo on vielä vastenmielisempää.

-eri-

Vierailija
39/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa tehdä hyvää ruokaa niin kaipa se ruoanlaittokin sitten vaikuttaa turhalta ajankäytöltä kun vaivannäön palkkana ei ole loistavaa ateriaa. 

Osaan minä tehdä ruokaa, liiankin hyvää. Mutta se on sama kuin seksinkin kanssa, että vaikka saa mielettömiä orgasmeja niin ei se silti vaan kiinnosta millään tavalla.

Ehdotan että syöt vastedes vaikka muroja ilta-ateriaksi niin ei mene aikaa ruoanlaittoon kun et kuitenkaan siitä hyvästä ruoasta mitään saa irti.

Luultavasti olet kuitenkin poikkeustapaus turtumisinesi. 

40/87 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoanlaitto aina ole kivaa, mutta tylsimmilläänkään se ei missään nimessä ole inhottavin askare omasta mielestäni.

Parhaimmillaan ruoanlaitto on hauskaa puuhaa. Eli kun on suunnitellut tarkkaan mitä kokkaa sekä ostanut hyvät ainekset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi