Helsinki on täynnä kauniita gallerioita, mielenkiintoisia museoita, viehettäviä kahviloita ja tyylikkäitä ravintoloita, mutta
En pääse niistä nauttimaan. Työelämä on niin kuormittavaa ja uuvuttavaa, että vapaa-aikani käytännössä nukun ja huolehdin kodistani, joka jää arkena retuperälle, toisaalta ei liioin varmaan edes varaa olisi tehdä tuollaisia juttuja, kun kaikessa pitää tinkiä nyt, kun kaikki elämän normaalit perus asiatkin ovat niin paljon kalliimpia kuin ennen. Surettaa.
Kommentit (20)
Taiteesta voi nauttia myös ilman kaunista galleriaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta gallerioissa on oma viehätyksensä, olen aina tykännyt käydä niissä. Ne ovat kauniita paikkoja, saan niistä paljon iloa.
Monessa museossa on ns. ilmaispäiviä, jolloin sinne pääsee ilman pääsymaksua.
Sama homma. Asun kantakaupungissa, kaikki mahdollinen olisi kävelyetäisyydellä, mutta en jaksa vapaa-ajallani kuin nukkua ja nipin napin hoitaa kodin.
Helsingissä on paljon taidegallerioita joihin pääsee ilman sisäänpääsymaksua. Kahvin voi keittää kotona ja ottaa mukaan kadulle kun on siivonnut kotinsa. Eise niin vaikeaa ole nauttia elämästä ja tulla toimeen vähemmällä.
90-luvulla työelämä ei ollut kuormittavaa, ei todellakaan. Ihmiset jaksoivat vapaalla tehdä kaikkea kivaa. Ei ollut älykännyköitä eikä eläminen tapahtunut puhelimessa vaan livenä. Väitän että ihmiset ovat itse syypäitä tähän että eivät jaksa työelämässä. Keskittykää olennaiseen. Älykännykkä sivuun ja pois kokonaan.
Ja Itä-Helsingin Helmi: Aurinko- lahti- Vuosaaressa.Kuin Ranskan riviera kesät.
Tuo älykännykkä on kyllä aivan kauhea rasite nykyään ihmisille.
Hermot minulta menisi jos joutuisin koko ajan stä näpelöimään, kyttäämään ja ottamaan kuvia.
Onneksi minulla on vain tavallinen älytön ja kämeraton perisnokia.
Tablettia ei viitsi raahata mukana ja koko ajan kuljettaa kädessä.
Onneksi sekin.
Nykyihmiset ovat osin kyllä luoneet kiireensä ja aikataulunsa ihan itse.
Työpaikat ovat kyllä kiireisiä, mutta vapaa-aikana eivät pysty tai osaa rentoutua.
Kamalinta olisi jos ulkoillessa ja lenkilläkin kulkisin kuulokkeet korvilla. Siinähän menee luonnon ihailu ja luonnon äänet vallan hukkaan. Aivot sekä ihmismieli kaipaavat lepoa ja rauhaa välillä.
Se on itsestä kiinni.
Otsikko antaa täydellisen tuloksen siitä, että et ole käynyt muualla kuin Suomessa.
Menkää terdelle huurteiselle. Olette kaikki sen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole :D
Kiva maksaa veroja, kun ei pääse nauttimaan sen eduista.
Ja jos joskus niihin viehättäviin taidegallerioihin, museoihin ja kahviloihinkin pääsisikin, niin pitäisi ainakin yrittää pukeutua kuin rikkaat eli beigeen takkiin, että näyttäisi jotenkin uskottavammalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa veroja, kun ei pääse nauttimaan sen eduista.
Et ole koskaan julkista terveydenhuolota käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ja täynnä etelänhetelmiä👍🏿
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joskus niihin viehättäviin taidegallerioihin, museoihin ja kahviloihinkin pääsisikin, niin pitäisi ainakin yrittää pukeutua kuin rikkaat eli beigeen takkiin, että näyttäisi jotenkin uskottavammalta.
Mitä höpötät? Ihan tavalliset talliaiset tavallisissa takeissaan käy kyllä ainakin museoissa ja kahviloissa. Gallerioissa ei myöskään ole pukeutumiskoodeja. Rähjäisenä voi kävellä sisään, eikä kukaan kummastele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta gallerioissa on oma viehätyksensä, olen aina tykännyt käydä niissä. Ne ovat kauniita paikkoja, saan niistä paljon iloa.
Ne ovat ilmaisia. Sinne vaan katselemaan. Jos ei yhteen galleriareissuun riitä aika, tinkisin esim. siivouksesta tai vauva-palstailusta. Itse kuitenkin sanot muuttaneesi Helsinkiin noiden asioiden takia, joten kannattaa myös raivata aikaa noille. Ei voi olla mahdoton tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko Riviera, mutta hieno on tuo Aurinkolahden biitsi kesällä. Siinä rantakadulla on kiva kulkea ja alueella on kahviloita, jäätelökioski sekä aika ajoin kärryjä, joista myydään hotdogeja, hamppareita, kahvia, leivonnaisia ym. ym.
Jos yhtään lohduttaa niin täällä toinen.