Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelko uuden miehen muuttumisesta hirviöksi

Vierailija
17.05.2022 |

Olen seurustellut ihanan miehen kanssa vuoden ja kaikista järjellisistä suunnitelmista huolimatta olen nyt raskaana ja ollaan muuttamassa yhteen.
Pelko on siinä että isäni oli narsisti ja edellinen pitkä parisuhde myös välinpitämättömän kylmän miehen kanssa.
Tämä mies ei ole antanut minkäänlaista merkkiä ettei olisi sitä miltä vaikuttaa.
Hän sanoo ettei ole koskaan rakastanut ketään niin paljon kuin minua ja ilmaisee rakastavansa hyvin usein, sanonut aiemmin ettei osaa oikein tunteista puhua. Haluaa myös aina heti selvittää asiat jos jokin minua vaivaa. Vaikuttaa hyvältä mieheltä.
Pelottaa silti että kun muutetaan yhteen ja vauva tulee, niin muuttuukin täysin. Liian paljon olen myös lukenut narsismista kirjallisuutta, varsinkin uhrien tarinoita.
Vaikea uskoa että kukaan aidosti minua rakastaisi, kun en sitä ole koskaan juurikaan keltään saanut.
Ap

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ammattiauttajalle.

Vierailija
2/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko siitä Quasimodo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ammattiauttajalle.

Olen ollutkin jossain vaiheessa kolmisen vuotta ja lähete psykoterapiaan voimassa, mutta ei niitä paikkoja ole. Tiedän itsekin että ei ole terve tapa ajatella.

Ap

Vierailija
4/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat etuoikeutettuja patriarkaatin edustajia jotka ylläpitävät yhteiskunnassa naisiin ja muihin vähemmistöihin kohdistuvia sortorakenteita. Jos miehellä on mahdollisuus iskeä naisen heikkoon kohtaan niin lähes aina hän sen tekee suojellakseen oman sukupuolensa asemaa yhteiskunnasssa.

Vierailija
5/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma itsetunto pitäisi hoitaa kuntoon ennen kun edes alkaa tapailemaan.

Vierailija
6/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat etuoikeutettuja patriarkaatin edustajia jotka ylläpitävät yhteiskunnassa naisiin ja muihin vähemmistöihin kohdistuvia sortorakenteita. Jos miehellä on mahdollisuus iskeä naisen heikkoon kohtaan niin lähes aina hän sen tekee suojellakseen oman sukupuolensa asemaa yhteiskunnasssa.

Todistusvelvollisuus siitä ettei ole paha ihminen on etuoikeus? 

Vierailija
7/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ammattiauttajalle.

Olen ollutkin jossain vaiheessa kolmisen vuotta ja lähete psykoterapiaan voimassa, mutta ei niitä paikkoja ole. Tiedän itsekin että ei ole terve tapa ajatella.

Ap

Jos olet tuossa jamassa, miksi olette hankkimassa lapsen?

Vierailija
8/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Täysin varma voit olla ainoastaan, ettet ryhdy suhteisiin ollenkaan. Täällä ei sinun miehesi aikeita osaa kukaan ennustaa.

Vierailija
9/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta ottaa rauhassa äläkä anna pelolle valtaa. Et voi kuitenkaan juurikaan vaikuttaa siihen, millainen mies on. Kyllä se selviää ajan kanssa.

Vierailija
10/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lapsen syntymä voi aiheuttaa vaikka mitä negatiivisia muutoksia vanhempiin.

Vierailija
11/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella naisella näköjään mielenvikaisuutta ja vainoharhoja.

Vierailija
12/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole takuita.

Vierailija
14/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUn olisi ollut tärkeää opetella ensin rakastamaan itse itseäsi. Ennen kuin menet parisuhteeseen ja etenkin ennen kuin teet lapsen. Lapsen rakastaminen on hetkittäin vaativaa, ja se voi olla vaikeaa, jollei osaa rakastaa itseään. Huolenpito lapsesta väärin valitun kumppanina kanssa voi myös osoittautua hankalaksi.. Ja kumpankin vaikuttaa eniten se, osaatko itse rakastaa itseäsi ja pitää itsestäsi huolta. Me emme voi arvata mitään siitä, millainen miehesi oikeasti on, koska ei meillä ole asiasta mitään tietoa muuta kuin sinun kautttasi. Voimme arvata vain sen, että sinä et luota itseesi etkä pidä itseäsi  rakkauden arvoisena, joten voi olla, että et osaa valita kumppaniakaan oikein..

Onneksi itsensä rakastamisen kykyyn voi vielä vaikuttaa. Ota yhteys hoitotahoon ja sano, että pykoterapialla on lapsen takia kiire. Ja tee kaikki mahdolliset itsetuntóharjoitukset, mitä löydät. Keskity asioihin, joista pidät ja jotka saavat sinut tuntemaan olosi hyväksi. Pidä huolta, että pakolliset asiat tulevat hoidetuiksi, että taloutesi on vakaa, sulla on työpaikka ja laskut maksettuna. Älä saata itseäsi riippuvaiseksi kenestäkään äläkä varsinkaan mistään aineesta.

Muista, että joku läheisesi voi osoittautua millaiseksi vaan, mutta sun ei ole pakko olla kenenkään tai minkään uhri. Aina voi myös lähteä.

Vierailija
15/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti lapsen syntymä voi aiheuttaa vaikka mitä negatiivisia muutoksia vanhempiin.

Tai sitten positiivisia.

Vierailija
16/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aina kannattaa olla varuillaan ihmisen kanssa, jota ei tunne kunnolla. Ei vuodessa opi tuntemaan toista. Ei se ole mitään vainoharhaisuutta, vaan ihan tervettä epäröintiä, kun liian nopealla vauhdilla mennään eteenpäin (lapsi, yhteenmuutto).

Vierailija
17/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, et voi tietää, voit vain luottaa. Ehkä oman sisäisen voiman vahvistaminen vähentää stressiäsi. Suunnittele vaikka, että mitä teet, sitten kun/jos mies muuttuu hirviöksi. Sitten sun ei tarvii jäädä uhriksi tilanteeseen, vaan oot koko ajan tiedostavana, että mua ei kohdella paskasti. Itseasiassa tuon ajatuksen integroiminen ajatusmaailmaasi muutenkin edistää asian konkretisoitumista. Jos sinusta huokuu se, että sullehan ei hirviöidä, niin sitten sulle ei hirviöidä :)

Tuli vaan mieleen, kun minulla on aina ollut nollatoleranssi mustasukkaisuutta kohtaan, joten eipä minun ole koskaan siitä edes tarvinnut kärsiä. Kerran yks tapailumies yritti jotain kitistä iltamenoistani, että "siellä on varmaan muita miehiä", mutta naurahdin hänelle vaan, että niin varmaan, ja pistin sen puhelun jälkeen kaverin "älä vastaa" listalle.

Vierailija
18/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti isäsi ulosteesta liikkeellelähtenyt orgaaninen aines, et ihmisnaisen poika.

Vierailija
19/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koet itsesi uhriksi isäsi vuoksi vai, en oikein ymmärränyt kirjoitustasi. Et vaikuta uhrilta etkä narsistilta. Pelkoja varmasti on tulevan vauvan kanssa kenellä hyvänsä.

Vierailija
20/69 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä jota en silloin vielä tajunnut narsistiksi, oli tapana katsoa kaukaisuuteen dramaattisesti huokaisten: en halua puhua tunteista.

Ei kai, kun mitään tunteita ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän