Pelko uuden miehen muuttumisesta hirviöksi
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa vuoden ja kaikista järjellisistä suunnitelmista huolimatta olen nyt raskaana ja ollaan muuttamassa yhteen.
Pelko on siinä että isäni oli narsisti ja edellinen pitkä parisuhde myös välinpitämättömän kylmän miehen kanssa.
Tämä mies ei ole antanut minkäänlaista merkkiä ettei olisi sitä miltä vaikuttaa.
Hän sanoo ettei ole koskaan rakastanut ketään niin paljon kuin minua ja ilmaisee rakastavansa hyvin usein, sanonut aiemmin ettei osaa oikein tunteista puhua. Haluaa myös aina heti selvittää asiat jos jokin minua vaivaa. Vaikuttaa hyvältä mieheltä.
Pelottaa silti että kun muutetaan yhteen ja vauva tulee, niin muuttuukin täysin. Liian paljon olen myös lukenut narsismista kirjallisuutta, varsinkin uhrien tarinoita.
Vaikea uskoa että kukaan aidosti minua rakastaisi, kun en sitä ole koskaan juurikaan keltään saanut.
Ap
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% av-mammoista on oikeasti näin sekaisin.
Ootko sinä kasvanut fyysisesti väkivaltaisen vanhemman kanssa, joka myös päivittäin haukkui, mitätöi, halveksi ja häpäisi? Niin pitkälle että lapsena piti muuttua näkymättömäksi että selvisi. Oliko äiti joka katsoi kaikkea tätä läpi sormien? Jos ei niin pidäpä turpasi kiinni.
Ap
Minä olen. Otetaan listalta pois haukkui ja fyysinen väkivalta. Muuten viestisi osuu kohdalleen ja etenkin näkymättömyys vahvana ja se, ettei äidiltäkään saanut tukea.
Ei siinä auta muu kuin luottaa, jos lähtee suhteeseen. Niin kauan kuin kaikki menee hyvin, nauti ja toimi itsekin hyvin. Mutta ole valmis tunnistamaan epäterveet piirteet ja lähtemään, toimimaan toisin kuin oma äitisi.
Ei minullakaan mitään ruusutarhaa ole aikuisuus ollut. Viimeisin suhde, jälleen kerran, osoittautui patologisesti valehtelevaksi henkisesti ja seksuaalisesti väkivaltaiseksi psykopaattinarsistiksi. Paska keikka ja kriisiterapeuttia olen tarvinnut. Pakko kääntää tämä vaan niin, että toipuminen on jo pitkällä ja nollakontakti pitää eikä hän onnistunut saamaan minua takaisin.
Ehkä ei tarvitse pelätä joka sekunti. Jos olisi narsisti yhtäkkiä, silloin pääsee eroamaan, jos on muualla asuntoon mahdollisuus nopeasti. Ei ole pakko tehdä lasta tai edes muuttaa yhteen nyt /lainkaan, voi ottaa ihan rauhallisesti. Omat asunnot eivät ole huono asia, ei ole kiire. Tutustu ihmisiin rauhassa ja heidän elämänarvoihin.
Toisaalta pitäisi nyt yrittää luottaa, mutta tässäkin keskustelussa useampi joka langennut taas seuraavaan narsistiin. Olen lukenut paljon haitallisista kiintymysmalleista ja millaisia ihmisiä houkuttaa sen vuoksi. Kaikki se ihastuminen ja houkuttelevuus puolin ja toisin tapahtuu kuitenkin alitajuisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta pitäisi nyt yrittää luottaa, mutta tässäkin keskustelussa useampi joka langennut taas seuraavaan narsistiin. Olen lukenut paljon haitallisista kiintymysmalleista ja millaisia ihmisiä houkuttaa sen vuoksi. Kaikki se ihastuminen ja houkuttelevuus puolin ja toisin tapahtuu kuitenkin alitajuisesti.
Ap
Sun ap pitäisi mun mielestä valita. Joko luotat silmät auki tai sitten luovutat jo nyt. Pilaat mahdollisuuden mihinkään hyvään, jos elät epäillen aiheetta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä konkreettisesti saa sinut epäilemään? Onko jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMikä konkreettisesti saa sinut epäilemään? Onko jotain?
Lähinnä ehkä tulkitsen monet lauseet, eleet ja tekemiset varoitusmerkkeinä ilman oikeaa syytä. Tavallaan en pääse siitä asetuksesta pään sisällä, että kaikki menee pieleen ja eihän kukaan mua voi oikeasti rakastaa. Että tottakai paljastuu viimeistään yhteenmuutossa, että olen vain hyödyke.
Mustasukkainen hän kyllä on. Se on oikeastaan ainoa oikea epäilyttävä merkki.
Ap
Kerro tarkemmin miten mustasukkaisuus ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monella naisella näköjään mielenvikaisuutta ja vainoharhoja.
Voisin heittämällä veikata ja intuitiivisesti toki tietää, että tässä meillä avautui narsisti-psyko-red flags-mies, joka etsii ja etsii keinoja joilla loukata naisia ja saada muna pystyyn vallankäytöllä.
Ei yleistystä muihin miehiin.
Kauhea pirttihirmu kuten ap. saa mukavankin miehen muutettu hirviöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ammattiauttajalle.
Olen ollutkin jossain vaiheessa kolmisen vuotta ja lähete psykoterapiaan voimassa, mutta ei niitä paikkoja ole. Tiedän itsekin että ei ole terve tapa ajatella.
ApJos olet tuossa jamassa, miksi olette hankkimassa lapsen?
Olipa taas tyhmä ja julma kommentti. Varmasti naiselta.
ap mietiskelee elämäänsä kuten moni meistä, raskaus saa tunteet pintaan, alkaa miettimään onko minusta Jos kaikkeen uskoo, meidänkin suvussa jokatoinen on narsisti, minä mukaan lukien.
ylipäätään äidiksi. Tuota narsistia hoilataan nyt joka käänteessä, tietääkö monikaan mitä sana pitää sisällään.
ap. yritä katsoa elämää valoisasti, luota siihen että asiat järjestyvät, lapsi on lahja.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ymmärrän sitä mustasukkaisuutta, että edellinen tyttöystävä oli harrastanut sivusuhdetta ja tullut raskaaksi.
Mustasukkaisuus ilmenee monessa tilanteessa. Esim kaupasta tultua kysyi minulta miksi olen hänen kanssaan kun siellä oli ollut joku kehonrakentaja-tyyppi. Sanoi että eikö mun kuuluis olla sellaisen kanssa. Itse en ollut rekisteröinyt koko tyyppiä ja ei tuntunut uskovan. Sanoin silti kyllä autossa että eikös se mee niin että katsoa saa, muttei koskea. Sen lisäksi tehnyt "vitsillä" fritsun kaulaan että merkkaa mut itselleen. Suutuin koska inhoan sellaista teinitouhua ja pyysi kyllä anteeksi, mutta jäi kaivelemaan.
Ollaan tuosta puhuttu aiemmin, mutta pitäs varmaan taas. En ole tottunut mustasukkaisuuteen, siksi se periaatteessa tuntuu jopa imartelevalta. Mutta siis tuon tyyppisiä juttuja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat etuoikeutettuja patriarkaatin edustajia jotka ylläpitävät yhteiskunnassa naisiin ja muihin vähemmistöihin kohdistuvia sortorakenteita. Jos miehellä on mahdollisuus iskeä naisen heikkoon kohtaan niin lähes aina hän sen tekee suojellakseen oman sukupuolensa asemaa yhteiskunnasssa.
Sanoo hän, joka haluaa jatkaa ikuista vastakkainasettelua.
No liima, eli lapsi on tulossa, joten pelkääminen tässä vaiheessa on outoa. Ei auta kuin leikkiä leikki loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ymmärrän sitä mustasukkaisuutta, että edellinen tyttöystävä oli harrastanut sivusuhdetta ja tullut raskaaksi.
Mustasukkaisuus ilmenee monessa tilanteessa. Esim kaupasta tultua kysyi minulta miksi olen hänen kanssaan kun siellä oli ollut joku kehonrakentaja-tyyppi. Sanoi että eikö mun kuuluis olla sellaisen kanssa. Itse en ollut rekisteröinyt koko tyyppiä ja ei tuntunut uskovan. Sanoin silti kyllä autossa että eikös se mee niin että katsoa saa, muttei koskea. Sen lisäksi tehnyt "vitsillä" fritsun kaulaan että merkkaa mut itselleen. Suutuin koska inhoan sellaista teinitouhua ja pyysi kyllä anteeksi, mutta jäi kaivelemaan.
Ollaan tuosta puhuttu aiemmin, mutta pitäs varmaan taas. En ole tottunut mustasukkaisuuteen, siksi se periaatteessa tuntuu jopa imartelevalta. Mutta siis tuon tyyppisiä juttuja.
Ap
Kuulostaa pahalta. Onko tarina eksästä faktatarkistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuulostaa pahalta. Onko tarina eksästä faktatarkistettu?
Ainakin eksällä on lapsi ja lapsen ikä aika hyvin täsmää suhteen loppumisen kanssa. Ei ole silti haukkunut ketään eksäänsä ja sanoo ettei se eksän sivusuhdekaan ollut kovin paha kolaus, kun suhde veteli muutenkin viimeisiään.
Tosin nuo mustasukkaisuusheitot on ollut molemminpuolisia. Ekaa kertaa olen itsekin suhteessa mustasukkainen, koska olen niin rakastunut. Eikä siis mies ole antanut sille mitään aihetta. Eli ne mustasukkaisuusheitot on toisaalta vähän läpänheittoa, joten on vaikea nähdä sen taakse mikä on aitoa ja mikä ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No niin, tämän kertomasi perusteella ongelmia tiedossa. Miksi ihmeessä olet raskaana tuollaiselle miehelle?! En katselisi hetkeäkään "tuon tyyppisiä juttuja" kuten fritsun tekemistä väkisin kaulalle. Tyhmä tyttö olet kun ei ole mitään tasoa miehen valinnassa, kuka tahansa kelpaa näköjään.
Miten se vahinkoraskaus tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo niin, tämän kertomasi perusteella ongelmia tiedossa. Miksi ihmeessä olet raskaana tuollaiselle miehelle?! En katselisi hetkeäkään "tuon tyyppisiä juttuja" kuten fritsun tekemistä väkisin kaulalle. Tyhmä tyttö olet kun ei ole mitään tasoa miehen valinnassa, kuka tahansa kelpaa näköjään.
Niin siis tämä tapahtui jo reippaasti sen jälkeen kun raskaaksi olin tullut. Eikä hän kaulaani hyökännyt vastusteluista huolimatta, vaan siinä kisutessa tapahtui. Eikä ole sen jälkeen tehnyt tuollaista ja pyysi kyllä anteeksi. Keskusteltiin myös asiasta vakavasti. Juuri siksi etten hyväksy mitään tuon tyyppistä käytöstä edes vitsillä.
Tuo mustasukkaisuus ainoa miinus. Muuten kohtelee arvostavasti, tasavertaisesti ja rakastavasti. Eli jos onkin empatiakyvytön ja kylmä, niin osaa kyllä näytellä paremmin kuin ammattinäyttelijät.
Jos on ollut yhtään mitään joka ei tunnu hyvältä olen kyllä sanonut heti, koska olen päättänyt ettei mua kohdella enää koskaan huonosti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten se vahinkoraskaus tapahtui?
Pillerit petti, en todellakaan olisi vielä halunnut raskaaksi. Jos nyt ihan pakko on sinun tietää.
Ap
kivaa, vielä psykoterapiaa ja lasta pukkaa, mitä muuta perintönarskua? se yhtälö..