Pelko uuden miehen muuttumisesta hirviöksi
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa vuoden ja kaikista järjellisistä suunnitelmista huolimatta olen nyt raskaana ja ollaan muuttamassa yhteen.
Pelko on siinä että isäni oli narsisti ja edellinen pitkä parisuhde myös välinpitämättömän kylmän miehen kanssa.
Tämä mies ei ole antanut minkäänlaista merkkiä ettei olisi sitä miltä vaikuttaa.
Hän sanoo ettei ole koskaan rakastanut ketään niin paljon kuin minua ja ilmaisee rakastavansa hyvin usein, sanonut aiemmin ettei osaa oikein tunteista puhua. Haluaa myös aina heti selvittää asiat jos jokin minua vaivaa. Vaikuttaa hyvältä mieheltä.
Pelottaa silti että kun muutetaan yhteen ja vauva tulee, niin muuttuukin täysin. Liian paljon olen myös lukenut narsismista kirjallisuutta, varsinkin uhrien tarinoita.
Vaikea uskoa että kukaan aidosti minua rakastaisi, kun en sitä ole koskaan juurikaan keltään saanut.
Ap
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se mies on sanonut, kun olet kertonut hänelle, että lähtökohtaisesti oletat hänen olevan hirviö?
Miten itse reagoisit, jos hän sanoisi sinulle odottavansa, että muutut hirviöksi?
En tietenkään ole tuollaista sanonut. Ainoastaan siitä että edellisen suhteen jälkeen en osaa olla yliajattelematta hänen (uuden miehen) sanomisia, eleitä, reagointia jne. Ollaan siis tästä aiheesta keskusteltu jo melko alusta lähtien ja oikeastaan ihan kaikesta mikä jompaakumpaa vaivannut. Tuntuu että ollaan molemmat sellaisia tunneilmapuntareita. Mutta kuka nyt sanoisi toiselle noin ilkeästi kuin mitä laitoit?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se mies on sanonut, kun olet kertonut hänelle, että lähtökohtaisesti oletat hänen olevan hirviö?
Miten itse reagoisit, jos hän sanoisi sinulle odottavansa, että muutut hirviöksi?
En tietenkään ole tuollaista sanonut. Ainoastaan siitä että edellisen suhteen jälkeen en osaa olla yliajattelematta hänen (uuden miehen) sanomisia, eleitä, reagointia jne. Ollaan siis tästä aiheesta keskusteltu jo melko alusta lähtien ja oikeastaan ihan kaikesta mikä jompaakumpaa vaivannut. Tuntuu että ollaan molemmat sellaisia tunneilmapuntareita. Mutta kuka nyt sanoisi toiselle noin ilkeästi kuin mitä laitoit?
Ap
Eli valehtelet hänelle? Miksi et kerro, mitä oikeasti ajattelet? Mitä mieltä olisit, jos miehesi vedättäisi sinua samalla tavalla - eikö se olisi juuri sellaista "hirviön" toimintaa, jota pelkäät? Näytä vaikka tämän ketjun kirjoituksesi hänelle, niin hän tietää, mitä ajattelet hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se vahinkoraskaus tapahtui?
Pillerit petti, en todellakaan olisi vielä halunnut raskaaksi. Jos nyt ihan pakko on sinun tietää.
Ap
Onhan se oleellista kokonaisuuden kannalta, että onko miehellä mitään tekoa asian kanssa.
Kyllä se jollain tavalla tulee muuttumaan. Valmistaudu siihen. Mutta yritä olla vertaamatta elämäsi eri miehiä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monella naisella näköjään mielenvikaisuutta ja vainoharhoja.
Juurikin näin. Tämän vuoksi itse lepertelen mimmeille ummet ja lammet, mutta lähden lippahivoon viimeistään puolen vuoden jälkeen, sillä ei näistä naisista ole terveeseen suhteeseen. Mielenhäiriöisiä, joista saa hetken hupia, ja jotka laitetaan kiertoon ennen kuin heidän hulluutensa alkaa manifestoitua.
M23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aina kannattaa olla varuillaan ihmisen kanssa, jota ei tunne kunnolla. Ei vuodessa opi tuntemaan toista. Ei se ole mitään vainoharhaisuutta, vaan ihan tervettä epäröintiä, kun liian nopealla vauhdilla mennään eteenpäin (lapsi, yhteenmuutto).
Tässähän on kyllä narsistin koukkumenetelmää , nopea yhteenmeno ja lapsi tulossa. Pidät oman työpaikkasi , omat rahasi , omat ystäväsi. Jos mies alkaa näistä vänkäämään ja huomaat olevasi yksin , ilman työtä ja rahaa , olet siinä kuuluisassa nesteessä. Miksi ihmeessä teet lapsen kun olet noin epävarma? Narsismin saa esille yhdellä sanalla ja se sana on EI. Koska olet tutustunut narsismiin käytä näitä tietoja hyväksesi.
Tämä on juuri se mitä pelkään. Niin klassinen narsistin keino sitoa itseensä jos sattuu sitä olemaan. Pitäisi jo tässä vaiheessa tietää paremmin.
Tosin ainakaan vielä en ole juuri mitään siihen viittaavaa huomannut. Ei ainakaan jotain rakkauspommitusta liian aikaisessa vaiheessa. Rakastamisesta alettiin puhua vasta muutama kk sitten. Vaikuttaa myös oikeasti empaattiselta, kohtelee läheisiään ja minua hyvin. Puhutaan myös kaikki vaivaavat asiat heti. Yleensä niin että hän haluaa asiat selvittää, kun minä en osaa puhua vaan sulkeudun, joka on erittäin hyvä asia mielestäni.
Silti olen varuillani
Ap
Vaikuttaa siltä, että ongelma ei ole mies, vaan sinun oma traumataustainen tunne-elämäsi. Olet saanut hyviä neuvoja hakeutua avun piiriin, ja kasvattaa itsetuntemustasi. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että suhteen terveellä tunne-elämällä varustettuun ihmiseen saa tuhottua omalla traumaperäisellä käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aina kannattaa olla varuillaan ihmisen kanssa, jota ei tunne kunnolla. Ei vuodessa opi tuntemaan toista. Ei se ole mitään vainoharhaisuutta, vaan ihan tervettä epäröintiä, kun liian nopealla vauhdilla mennään eteenpäin (lapsi, yhteenmuutto).
Tässähän on kyllä narsistin koukkumenetelmää , nopea yhteenmeno ja lapsi tulossa. Pidät oman työpaikkasi , omat rahasi , omat ystäväsi. Jos mies alkaa näistä vänkäämään ja huomaat olevasi yksin , ilman työtä ja rahaa , olet siinä kuuluisassa nesteessä. Miksi ihmeessä teet lapsen kun olet noin epävarma? Narsismin saa esille yhdellä sanalla ja se sana on EI. Koska olet tutustunut narsismiin käytä näitä tietoja hyväksesi.
Tämä on juuri se mitä pelkään. Niin klassinen narsistin keino sitoa itseensä jos sattuu sitä olemaan. Pitäisi jo tässä vaiheessa tietää paremmin.
Tosin ainakaan vielä en ole juuri mitään siihen viittaavaa huomannut. Ei ainakaan jotain rakkauspommitusta liian aikaisessa vaiheessa. Rakastamisesta alettiin puhua vasta muutama kk sitten. Vaikuttaa myös oikeasti empaattiselta, kohtelee läheisiään ja minua hyvin. Puhutaan myös kaikki vaivaavat asiat heti. Yleensä niin että hän haluaa asiat selvittää, kun minä en osaa puhua vaan sulkeudun, joka on erittäin hyvä asia mielestäni.
Silti olen varuillani
ApVaikuttaa siltä, että ongelma ei ole mies, vaan sinun oma traumataustainen tunne-elämäsi. Olet saanut hyviä neuvoja hakeutua avun piiriin, ja kasvattaa itsetuntemustasi. Omasta kokemuksestani voin kertoa, että suhteen terveellä tunne-elämällä varustettuun ihmiseen saa tuhottua omalla traumaperäisellä käytöksellään.
Tiedän itsekin että tämä se ongelma on. Sitä on työstetty terapiassa, silloin kun sain kaupungilta ilmaisia käyntejä kolmisen vuotta. Nyt olen ollut ilman 1.5v. Samoihin aikoihin luin kaikki mahdolliset psykologiset opukset mitä käsiini sain. Olen siis työstänyt näitä asioita pitkään ja kai jo ajattelin että jotain merkittävää edistystä on tapahtunut. Pitäisi yrittää vaan luottaa ja uskoa että kyllä minuakin joku voi oikeasti rakastaa. En nimittäin halua pilata tätä, kun olen ensimmäisen kerran elämässä oikeasti rakastunut ja onnellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monella naisella näköjään mielenvikaisuutta ja vainoharhoja.
Juurikin näin. Tämän vuoksi itse lepertelen mimmeille ummet ja lammet, mutta lähden lippahivoon viimeistään puolen vuoden jälkeen, sillä ei näistä naisista ole terveeseen suhteeseen. Mielenhäiriöisiä, joista saa hetken hupia, ja jotka laitetaan kiertoon ennen kuin heidän hulluutensa alkaa manifestoitua.
M23
Huomaa kirjoituksestasi melko ohuen elämänkokemuksesi. Kuka vain voi mennä rikki kun elämä kohtelee pahasti. Kaikilla on oma sietokyvyn rajansa siihen. Jopa sinulle niin voi käydä.
Muutenkin kuulostaa ettei omakaan käyttäytymisesi täysin tervettä ole, kuulostaa välttelevältä kiintymyssuhdemallilta. On muuten niin että houkutat ristiriitaisesti kiintyviä, eli et ole Jumalan lahja maailmalle jos saat naisia koukkuusi. Satut vain houkuttelevan heidän traumaminäänsä omalla traumaminälläsi.
Ap